Aika erikoinen tyyli

Anonyymi

Tässä on tullut huomattua että ylöjärveläiset eivät vieläkään osaa ajaa liikenneympyrässä! Autoilijan pitää päästää jalankulkija yli suojatiellä! Täällä saa pelätä että jää auton alle kun vauhtia vaan lisätään kun nähdään että jalankulkija tulossa suojatietä kohti?!
Salen kohdalla joku kaahasi melkein viereisen rakennustyömaan raksaukkojen päälle ja oli naurussa pitelemistä kun sai kuski vähän opastusta kuinka kuuluu ajaa =D nämä repäisivät oven auki eivätkä päästäneet kaaharia lähtemään kovin helpolla.
Olisivat antaneet selkäsaunan sille autoilijalle...

14

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auton pitää pysähtyä jos jalankulkija on astumassa suojatielle. Ei tarvitse pysähtyä jos hän on vasta lähestymässä suojatietä ja ehkä ylittämässä tien lähitulevaisuudessa. En sitten tiedä miten vilkkaassa mielikuvituksessasi keksimäsi tapaus liittyy tähän.

      • Anonyymi

        Taidat olla paikallisia kun noin liikennesäännöt hakusessa? Ehkäpä olet juuri se kaahailija? Kyllä se on kuule vähempiosainen niin että autoilija tarkkailee jos jalankulkija on tulossa suojatiellä ja hidastaa ja päästää jalankulkijan turvallisesti yli. Ei niin että jalankulkija ottaa riskin kun Ylöjärven omilla säännöillä ajava teiden ritari lisää kaasua kun näkee että jalankulkija lähestyy suojatietä! Kamala kiire ennen jalankulkijaa ja kumminkin joutuu jäämään ympyrään odottamaan vuoroaan! No, maaseudulla maaseudun tavoilla...


      • Anonyymi

        Autoilijan ei välttämättä tarvitse pysähtyä laisinkaan. Autoilijan pitää lain mukaan antaa suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille ESTEETÖN KULKU yli. Se miten tuon esteettömän kulun antaa, voi vaihdella. Mitään suoranaista pysähtymispakkoa ei ole suojateiden kohdalla.

        Esteetön kulku on toki ”voimakkaampi” velvoite kuin ”tavallinen” väistäminen. Esteettömän kulun pitää lain mukaan antaa junille, hälytysajoneuvoille ja suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille.


    • Anonyymi

      Eipä osata missään muuallakaan Suomessa liikenneympyröissä ajaa. Joissakin kaupungeissa klo 16 ruuhkissa auto on jo ympyrässä, mutta pysähtyy sitten kesken ajon ja päästää sivulta toisen auton ystävällisesti eteensä. Ja tämä aiheuttaa lisää ruuhkaa ja liikenne ei etene oikeastaan ollenkaan. Takana tulevat aiheuttavat tämän pysähtyjän takia tukoksen ja estää muilta sivuteiltä tulemisen ympyrään.

      Toinen ongelmakuljettaja on, että tämä pysähtyy liikenneympyrään, mutta jää odottelemaan toista autoa, joka on tulossa hitaasti kaukana.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Juuri näin!


    • Anonyymi

      Onneksi tekivät noita tietöitä iltaaikaan, mutta silti meni liikekeskuksen ympyrä maanantaina ihan tukkoon ja ihmiset vaan töttäilee. Mitä se auttaa? Ei voi vaan mennä jos tietyöntekijä näyttää ajoneuvolla ajo kielletty merkkiä!

      Ihmiset ovat jotenkin hirveen hätäisiä. Painaa töööttiä vaikka mihkään ei voi mennä!

    • Anonyymi

      Toinen minkä olen huomannut niin jotku yrittää ilmeisesti ajaa nastarenkailla läpi kesän. 25 lämmintä eikä vieläkään ole vaihtanut renkaitaan kun tuli korhisten kaupan pihaan. Selkee sakon paikka! Ei ole nastarenkaita suunniteltu näille keleille ja se on jopa vaarallinen näillä keleillä!

      • Anonyymi

        Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä, eikä niitä ole edes kielletty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä, eikä niitä ole edes kielletty!

        "Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."

        Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."

        Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.

        Mua ärsyttää tööttäily. Vähänkin kun jäät johkin kolmion taakse. Niin ei mene kuin sekuntti kun joku painaa tööttiä. Ehkä oon sitten vaan hidas. Omasta mielestäni kyllä en kolmion takaa vaan voi ihan mihin vaan väliin ängetä vaan katson turvallisen välin.. Mun mielestä varoituskolmio on sitä varten, että siinä todellakin varotaan. Tööttäilköön joku sitten vaan ihan rauhassa. Minä menen kun on turvallinen väli mennä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."

        Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.

        Kitkarengas on suunniteltu käytettäväksi kylmissä lämpötiloissa. Sen "pito" perustuu erittäin pehmeään kumiseokseen. Kesälämpötiloissa tuo kumiseos pehmenee niin että sen vähätkin ajo-ominaisuudet häviävät. Nastarenkaan pito perustuu nastoihin ja kuviointiin. Se kumiseos on kovempaa, eikä menetä ominaisuuksiaan samalla tavalla lämpimässä kelissä. Toki ei sekään kunnon kesärengasta vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."

        Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.

        Talvirenkaat eivät toimi kesällä/syksyllä vesikelillä samalla tavalla, kuin kesärengas. Auto lähtee vesiliirtoon helposti. En ollut tuo kitkarengas -kommentoija, joka nyt vastasi sinulle. Helteessä ajamisesta noista talvirenkaista en tosin tiedä, mitä vaaraa silloin on. Ainoastaan tien kuluminen tulee mieleen nastoja käytettäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarengas on suunniteltu käytettäväksi kylmissä lämpötiloissa. Sen "pito" perustuu erittäin pehmeään kumiseokseen. Kesälämpötiloissa tuo kumiseos pehmenee niin että sen vähätkin ajo-ominaisuudet häviävät. Nastarenkaan pito perustuu nastoihin ja kuviointiin. Se kumiseos on kovempaa, eikä menetä ominaisuuksiaan samalla tavalla lämpimässä kelissä. Toki ei sekään kunnon kesärengasta vastaa.

        Tarkoitatkohan, että tuo kumiseos kitkarenkaissa päinvastoin kovenee? Ainakin silloin huomaa talvella, että ei toimi kunnolla kuin pitäisi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      132
      3013
    2. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      7
      1467
    3. Mies pyysi rahaa

      Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      220
      1326
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

      niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1191
    5. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1151
    6. 37
      1021
    7. Mites nyt suu pannaan

      Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1012
    8. Taas Lieksassa tyritty

      Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      133
      957
    9. Hän on niin

      Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      954
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

      paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      877
    Aihe