Aika erikoinen tyyli

Anonyymi

Tässä on tullut huomattua että ylöjärveläiset eivät vieläkään osaa ajaa liikenneympyrässä! Autoilijan pitää päästää jalankulkija yli suojatiellä! Täällä saa pelätä että jää auton alle kun vauhtia vaan lisätään kun nähdään että jalankulkija tulossa suojatietä kohti?!
Salen kohdalla joku kaahasi melkein viereisen rakennustyömaan raksaukkojen päälle ja oli naurussa pitelemistä kun sai kuski vähän opastusta kuinka kuuluu ajaa =D nämä repäisivät oven auki eivätkä päästäneet kaaharia lähtemään kovin helpolla.
Olisivat antaneet selkäsaunan sille autoilijalle...

14

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auton pitää pysähtyä jos jalankulkija on astumassa suojatielle. Ei tarvitse pysähtyä jos hän on vasta lähestymässä suojatietä ja ehkä ylittämässä tien lähitulevaisuudessa. En sitten tiedä miten vilkkaassa mielikuvituksessasi keksimäsi tapaus liittyy tähän.

      • Anonyymi

        Taidat olla paikallisia kun noin liikennesäännöt hakusessa? Ehkäpä olet juuri se kaahailija? Kyllä se on kuule vähempiosainen niin että autoilija tarkkailee jos jalankulkija on tulossa suojatiellä ja hidastaa ja päästää jalankulkijan turvallisesti yli. Ei niin että jalankulkija ottaa riskin kun Ylöjärven omilla säännöillä ajava teiden ritari lisää kaasua kun näkee että jalankulkija lähestyy suojatietä! Kamala kiire ennen jalankulkijaa ja kumminkin joutuu jäämään ympyrään odottamaan vuoroaan! No, maaseudulla maaseudun tavoilla...


      • Anonyymi

        Autoilijan ei välttämättä tarvitse pysähtyä laisinkaan. Autoilijan pitää lain mukaan antaa suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille ESTEETÖN KULKU yli. Se miten tuon esteettömän kulun antaa, voi vaihdella. Mitään suoranaista pysähtymispakkoa ei ole suojateiden kohdalla.

        Esteetön kulku on toki ”voimakkaampi” velvoite kuin ”tavallinen” väistäminen. Esteettömän kulun pitää lain mukaan antaa junille, hälytysajoneuvoille ja suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille.


    • Anonyymi

      Eipä osata missään muuallakaan Suomessa liikenneympyröissä ajaa. Joissakin kaupungeissa klo 16 ruuhkissa auto on jo ympyrässä, mutta pysähtyy sitten kesken ajon ja päästää sivulta toisen auton ystävällisesti eteensä. Ja tämä aiheuttaa lisää ruuhkaa ja liikenne ei etene oikeastaan ollenkaan. Takana tulevat aiheuttavat tämän pysähtyjän takia tukoksen ja estää muilta sivuteiltä tulemisen ympyrään.

      Toinen ongelmakuljettaja on, että tämä pysähtyy liikenneympyrään, mutta jää odottelemaan toista autoa, joka on tulossa hitaasti kaukana.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Juuri näin!


    • Anonyymi

      Onneksi tekivät noita tietöitä iltaaikaan, mutta silti meni liikekeskuksen ympyrä maanantaina ihan tukkoon ja ihmiset vaan töttäilee. Mitä se auttaa? Ei voi vaan mennä jos tietyöntekijä näyttää ajoneuvolla ajo kielletty merkkiä!

      Ihmiset ovat jotenkin hirveen hätäisiä. Painaa töööttiä vaikka mihkään ei voi mennä!

    • Anonyymi

      Toinen minkä olen huomannut niin jotku yrittää ilmeisesti ajaa nastarenkailla läpi kesän. 25 lämmintä eikä vieläkään ole vaihtanut renkaitaan kun tuli korhisten kaupan pihaan. Selkee sakon paikka! Ei ole nastarenkaita suunniteltu näille keleille ja se on jopa vaarallinen näillä keleillä!

      • Anonyymi

        Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä, eikä niitä ole edes kielletty!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä, eikä niitä ole edes kielletty!

        "Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."

        Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."

        Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.

        Mua ärsyttää tööttäily. Vähänkin kun jäät johkin kolmion taakse. Niin ei mene kuin sekuntti kun joku painaa tööttiä. Ehkä oon sitten vaan hidas. Omasta mielestäni kyllä en kolmion takaa vaan voi ihan mihin vaan väliin ängetä vaan katson turvallisen välin.. Mun mielestä varoituskolmio on sitä varten, että siinä todellakin varotaan. Tööttäilköön joku sitten vaan ihan rauhassa. Minä menen kun on turvallinen väli mennä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."

        Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.

        Kitkarengas on suunniteltu käytettäväksi kylmissä lämpötiloissa. Sen "pito" perustuu erittäin pehmeään kumiseokseen. Kesälämpötiloissa tuo kumiseos pehmenee niin että sen vähätkin ajo-ominaisuudet häviävät. Nastarenkaan pito perustuu nastoihin ja kuviointiin. Se kumiseos on kovempaa, eikä menetä ominaisuuksiaan samalla tavalla lämpimässä kelissä. Toki ei sekään kunnon kesärengasta vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."

        Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.

        Talvirenkaat eivät toimi kesällä/syksyllä vesikelillä samalla tavalla, kuin kesärengas. Auto lähtee vesiliirtoon helposti. En ollut tuo kitkarengas -kommentoija, joka nyt vastasi sinulle. Helteessä ajamisesta noista talvirenkaista en tosin tiedä, mitä vaaraa silloin on. Ainoastaan tien kuluminen tulee mieleen nastoja käytettäessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarengas on suunniteltu käytettäväksi kylmissä lämpötiloissa. Sen "pito" perustuu erittäin pehmeään kumiseokseen. Kesälämpötiloissa tuo kumiseos pehmenee niin että sen vähätkin ajo-ominaisuudet häviävät. Nastarenkaan pito perustuu nastoihin ja kuviointiin. Se kumiseos on kovempaa, eikä menetä ominaisuuksiaan samalla tavalla lämpimässä kelissä. Toki ei sekään kunnon kesärengasta vastaa.

        Tarkoitatkohan, että tuo kumiseos kitkarenkaissa päinvastoin kovenee? Ainakin silloin huomaa talvella, että ei toimi kunnolla kuin pitäisi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      167
      5784
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      265
      3344
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3314
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      44
      2748
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1874
    6. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      29
      1648
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1606
    8. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1477
    9. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1457
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1357
    Aihe