Tässä on tullut huomattua että ylöjärveläiset eivät vieläkään osaa ajaa liikenneympyrässä! Autoilijan pitää päästää jalankulkija yli suojatiellä! Täällä saa pelätä että jää auton alle kun vauhtia vaan lisätään kun nähdään että jalankulkija tulossa suojatietä kohti?!
Salen kohdalla joku kaahasi melkein viereisen rakennustyömaan raksaukkojen päälle ja oli naurussa pitelemistä kun sai kuski vähän opastusta kuinka kuuluu ajaa =D nämä repäisivät oven auki eivätkä päästäneet kaaharia lähtemään kovin helpolla.
Olisivat antaneet selkäsaunan sille autoilijalle...
Aika erikoinen tyyli
14
124
Vastaukset
- Anonyymi
Auton pitää pysähtyä jos jalankulkija on astumassa suojatielle. Ei tarvitse pysähtyä jos hän on vasta lähestymässä suojatietä ja ehkä ylittämässä tien lähitulevaisuudessa. En sitten tiedä miten vilkkaassa mielikuvituksessasi keksimäsi tapaus liittyy tähän.
- Anonyymi
Taidat olla paikallisia kun noin liikennesäännöt hakusessa? Ehkäpä olet juuri se kaahailija? Kyllä se on kuule vähempiosainen niin että autoilija tarkkailee jos jalankulkija on tulossa suojatiellä ja hidastaa ja päästää jalankulkijan turvallisesti yli. Ei niin että jalankulkija ottaa riskin kun Ylöjärven omilla säännöillä ajava teiden ritari lisää kaasua kun näkee että jalankulkija lähestyy suojatietä! Kamala kiire ennen jalankulkijaa ja kumminkin joutuu jäämään ympyrään odottamaan vuoroaan! No, maaseudulla maaseudun tavoilla...
- Anonyymi
Autoilijan ei välttämättä tarvitse pysähtyä laisinkaan. Autoilijan pitää lain mukaan antaa suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille ESTEETÖN KULKU yli. Se miten tuon esteettömän kulun antaa, voi vaihdella. Mitään suoranaista pysähtymispakkoa ei ole suojateiden kohdalla.
Esteetön kulku on toki ”voimakkaampi” velvoite kuin ”tavallinen” väistäminen. Esteettömän kulun pitää lain mukaan antaa junille, hälytysajoneuvoille ja suojatien yli pyrkiville jalankulkijoille.
- Anonyymi
Eipä osata missään muuallakaan Suomessa liikenneympyröissä ajaa. Joissakin kaupungeissa klo 16 ruuhkissa auto on jo ympyrässä, mutta pysähtyy sitten kesken ajon ja päästää sivulta toisen auton ystävällisesti eteensä. Ja tämä aiheuttaa lisää ruuhkaa ja liikenne ei etene oikeastaan ollenkaan. Takana tulevat aiheuttavat tämän pysähtyjän takia tukoksen ja estää muilta sivuteiltä tulemisen ympyrään.
Toinen ongelmakuljettaja on, että tämä pysähtyy liikenneympyrään, mutta jää odottelemaan toista autoa, joka on tulossa hitaasti kaukana. - Anonyymi
Ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa. Tässä on väistämissäänntö kuvana.
https://www.liikenneturva.fi/sites/default/files/styles/fullscreen/public/kuvat/Liikenteessa/Ennakointi/liikenneympyra_med.jpg- Anonyymi
Juuri näin!
- Anonyymi
Onneksi tekivät noita tietöitä iltaaikaan, mutta silti meni liikekeskuksen ympyrä maanantaina ihan tukkoon ja ihmiset vaan töttäilee. Mitä se auttaa? Ei voi vaan mennä jos tietyöntekijä näyttää ajoneuvolla ajo kielletty merkkiä!
Ihmiset ovat jotenkin hirveen hätäisiä. Painaa töööttiä vaikka mihkään ei voi mennä! - Anonyymi
Toinen minkä olen huomannut niin jotku yrittää ilmeisesti ajaa nastarenkailla läpi kesän. 25 lämmintä eikä vieläkään ole vaihtanut renkaitaan kun tuli korhisten kaupan pihaan. Selkee sakon paikka! Ei ole nastarenkaita suunniteltu näille keleille ja se on jopa vaarallinen näillä keleillä!
- Anonyymi
Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä, eikä niitä ole edes kielletty!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä, eikä niitä ole edes kielletty!
"Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."
Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."
Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.Mua ärsyttää tööttäily. Vähänkin kun jäät johkin kolmion taakse. Niin ei mene kuin sekuntti kun joku painaa tööttiä. Ehkä oon sitten vaan hidas. Omasta mielestäni kyllä en kolmion takaa vaan voi ihan mihin vaan väliin ängetä vaan katson turvallisen välin.. Mun mielestä varoituskolmio on sitä varten, että siinä todellakin varotaan. Tööttäilköön joku sitten vaan ihan rauhassa. Minä menen kun on turvallinen väli mennä,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."
Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.Kitkarengas on suunniteltu käytettäväksi kylmissä lämpötiloissa. Sen "pito" perustuu erittäin pehmeään kumiseokseen. Kesälämpötiloissa tuo kumiseos pehmenee niin että sen vähätkin ajo-ominaisuudet häviävät. Nastarenkaan pito perustuu nastoihin ja kuviointiin. Se kumiseos on kovempaa, eikä menetä ominaisuuksiaan samalla tavalla lämpimässä kelissä. Toki ei sekään kunnon kesärengasta vastaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kitkarenkaat ovat vielä vaarallisemmat näillä(kin) keleillä..."
Perusteles nyt hieman, että miksi kitkarengas on näillä keleillä vaarallisempi kuin nastarengas? Kun se ei ole sitä talvellakaan, niin miksi sen enempää kesäkeleilläkään. Ja huomaa, nyt ei verrattu kesärenkaaseen, vaan nastoihin.Talvirenkaat eivät toimi kesällä/syksyllä vesikelillä samalla tavalla, kuin kesärengas. Auto lähtee vesiliirtoon helposti. En ollut tuo kitkarengas -kommentoija, joka nyt vastasi sinulle. Helteessä ajamisesta noista talvirenkaista en tosin tiedä, mitä vaaraa silloin on. Ainoastaan tien kuluminen tulee mieleen nastoja käytettäessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitkarengas on suunniteltu käytettäväksi kylmissä lämpötiloissa. Sen "pito" perustuu erittäin pehmeään kumiseokseen. Kesälämpötiloissa tuo kumiseos pehmenee niin että sen vähätkin ajo-ominaisuudet häviävät. Nastarenkaan pito perustuu nastoihin ja kuviointiin. Se kumiseos on kovempaa, eikä menetä ominaisuuksiaan samalla tavalla lämpimässä kelissä. Toki ei sekään kunnon kesärengasta vastaa.
Tarkoitatkohan, että tuo kumiseos kitkarenkaissa päinvastoin kovenee? Ainakin silloin huomaa talvella, että ei toimi kunnolla kuin pitäisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783