Rauhaa. Luetko Raamattua

Anonyymi

heti aamulla kun olet noussut sängystä? Ensirakkaudesta Herraan on ottaa aikaa Raamatun lukemiseen kaikki aamut. Nöyränä on hyvä ottaa vastaan rakkautta totuuteen.

36

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ota, tosin olen lukenut. Aamutoimet ovat monisyisiä, ettei siihen ole aikaa.
      Silti Ylimmäisen papin ja oma välinen suhde, on kokonaisvaltaista "hengitystäkin" joka aika. Tavallaan elän sitä, kuin Edenissä. Hän käyskentelee koko-ajan kanssani ja on ohjeistanut puut, mistä syödä, mitä ei taas saa syödä, mutta puutarhanhoito vaatii aikaa

• Anonyymi

En.. Oman kokemukseni mukaan ne jotka hakevat näitä pseudoselviämisproseduureja ovat myös niitä joita ei moraalisuus kiinnosta koska jeesus pelastaa aina kaiken.

Luen näihin myös tiukat ateistit.

• Anonyymi

Miten muka Herralle puhuminen eli rukoileminen on jotenkin huonompi tapa aloittaa aamunsa?

• Anonyymi

Vaikuttaa hieman epätoivoiselta tominnalta.

• Anonyymi

Herralle puhuminen on itsesuggestiota, parhaimmillaan ihan positiivista niin kuin omaan seksuaalisuuteen tutustuminenkin.
        Mutta jos herra alkaa puhella sinulle on syytä hakeutus mielenterveyspalveluiden ulottuville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herralle puhuminen on itsesuggestiota, parhaimmillaan ihan positiivista niin kuin omaan seksuaalisuuteen tutustuminenkin.
        Mutta jos herra alkaa puhella sinulle on syytä hakeutus mielenterveyspalveluiden ulottuville.

Kaiketi tiedetään helluntailaisten puhuvan usein: Herra sanoi, herra kehoitti, herra käski, herra ilmoitti minulle, herra ilmestyi unessa, herra ilmestyi sukupuolisen kanssakäymisen kiihkeimmän hetken aikana, toisen miehen kanssa.

• Anonyymi

Minä erosin kirkosta koska en koennut tapaa tavoitella Herraa omakseni.

Rakkaus totuuteen on monen mutkan kautta.. Tuo ei ole rakkautta..

Se on obsessiota ja vihaa jota yrität tukahduttaa muihin ja kirjaan.

On peiliin katsomisen paikka.

• Anonyymi

Raamattu on keittokirja, josta jokainen voi keittää itselleen mieluisen sapuskan. Siksi maailmassa on miljoonia erilaisia uskonsuuntauksia ja erilaisia lahkoja.

• Anonyymi

ja marvel.

• Anonyymi

Näistä voi nousta. Minä en ole uskovainen mutta se ei haittaa.

Rukoile sinäkin minun puolestani. Lupaan että se ei haitta yhtään.

• Anonyymi

Joka aamu revin Raamatusta yhden sivun. En tosiaankaan jaksa vaivautua aloittamaan päiväni saduilla

• Anonyymi

Satuilethan sinä täälläkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Satuilethan sinä täälläkin.

Esimerkiksi tuo, että repisi joka aamu raamatustaan yhden sivun, on täyttä satua.

• Riippuu aamusta. Olen huono nukkuja ja joskus kello herättää sopivasti että ehdin töihin tai vapaaehtoishommiin. En ole lakihenkinen Raamatun lukija että niin monta lukua ja tiettyyn vuorokauden aikaan. Voi mennä päiviä etten avaa Raamattua mutta toisina päivinä tulee luettua enemmän. Joskus yksi jae voi puhua enemmän kuin kaksi lukua nopeasti kahlattuna.

• Anonyymi

En lue. Luen muulloin.

Mitä tarkoittaa lauseesi "Ensirakkaudesta on ottaa aikaa Raamatun lukemiseen kaikki aamut"? Se ei ole oikein suomenkieltä. Selittäisitkö tarkemmin?

• Anonyymi

Kaikki eivät ole sanaseppoja, mutta kyllähän tuon nytsentään ymmärsi. Aloittajan mielestä se on ensirakkautta, että joka aamu ensimmäiseksi lukee raamattua.

Mutta raamatun mukaan ensirakkautta on tehdä niitä tekoja, jota ihminen teki alussa, uskoon tultuaan. Silloin uskova on ollut kaikkein palavin ja tahtoi tehdä Herralle mieliksi kaikessa.

Jeesus sanoi, että se joka pitää hänen käskynsä, rakastaa häntä. Ja rakkauden kaksoiskäsky, johon kaikki sisältyy, on hänen käskynsä, joka kuuluu pitää. Se siis on ensirakkautta, että osoittaa rakkautta käytännön tasolla. Ja tietysti ylläpitää suhdetta Herraan, joka on tuo oikea rakkauden lähde.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki eivät ole sanaseppoja, mutta kyllähän tuon nytsentään ymmärsi. Aloittajan mielestä se on ensirakkautta, että joka aamu ensimmäiseksi lukee raamattua.

Mutta raamatun mukaan ensirakkautta on tehdä niitä tekoja, jota ihminen teki alussa, uskoon tultuaan. Silloin uskova on ollut kaikkein palavin ja tahtoi tehdä Herralle mieliksi kaikessa.

Jeesus sanoi, että se joka pitää hänen käskynsä, rakastaa häntä. Ja rakkauden kaksoiskäsky, johon kaikki sisältyy, on hänen käskynsä, joka kuuluu pitää. Se siis on ensirakkautta, että osoittaa rakkautta käytännön tasolla. Ja tietysti ylläpitää suhdetta Herraan, joka on tuo oikea rakkauden lähde.

Sinussa on täynnä Pyhää Henkeä koska Pyhä Henki avasi sinulle ymmärrystä niin ymmärrät aloittajaa paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinussa on täynnä Pyhää Henkeä koska Pyhä Henki avasi sinulle ymmärrystä niin ymmärrät aloittajaa paremmin.

Onhan se Pyhä Henki muissakin uskovissa. Varmasti aloittajassakin.

• Anonyymi

Raamattu on kirjoitettu sitä varten, että se saattaa uskoon, vahvistaa uskoa ja ylläpitää uskoa.

• Anonyymi

Mitä väliä sillä on mihin aikaan raamattua lukee? Pääasia että lukee. Ja kun olet lukenut 50 vuotta, niin tekstit muistuvat mieleen lukeamattakin oikealla hetkellä.:)

• Anonyymi

Sana on lihaan tullut Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana on lihaan tullut Jeesus.

ja tuo on jumalaton valhe. se on pelkkää tarinaa. lopettakaa nyt aikuiset ihmiset jo tuo harhainen kuvittelu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja tuo on jumalaton valhe. se on pelkkää tarinaa. lopettakaa nyt aikuiset ihmiset jo tuo harhainen kuvittelu

Älähän satuile.

Saat ikioman todistuksen asiasta, kun nöyrryt ja rukoilet Jeesusta elämääsi. Jopa väistyy sadut, kun tulee oma kokemus Jumalan olemassaolosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älähän satuile.

Saat ikioman todistuksen asiasta, kun nöyrryt ja rukoilet Jeesusta elämääsi. Jopa väistyy sadut, kun tulee oma kokemus Jumalan olemassaolosta.

ei sellaisesta voi tulla mitään kokemuksia jota ei ole olemassa. kaikki uskovien väitteet kokemuksista on vain heidän mielikuvituksensa tulosta

• Anonyymi

Harvemmin kyllä aamulla herättyään tulee hapuiltua raamattua. Ensimmäisenä on kiirehdittävä aamukuselle, tekohampaat ongittava vesimukista, sitten kahvinkeittoon ja valmistelemaa aamupalaa, jota nauttiessa voi sitten samalla lukea, ei tietenkään raamattua..........vaan päivän sanomalehteä, jossa on yleensä hieman tuoreempaa sekä ajankohtaisempaa tietoa kuin raamatussa.

• Anonyymi

En lue.

• Anonyymi

En lue. Tämän aamun aloitin niinkuin useimmat eli huokaisin Sinunaa Jeesus meitä. Oli niin tukala olo jälleen.

• Anonyymi

Mitä Jeesus sanoi? "Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee" (Matt. 4:4). Raamatunluku on kuin mannaa, jota tulee syödä joka päivä. Aamu tietenkin on hyvä aloittaa sillä. Vai mikä on tärkeämpää, joka menisi Jumalan Pyhän Sanan ohi? Netti, päivän lehti tms?

Raamattu on ainoa, jonka voi soveltaa tähän kohtaan: "Halatkaa niin kuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa (miksi?), että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, jos olette maistaneet, että Herra on hyvä" (1 Piet. 2:2-3). Kyse on siis niinkin suuresta asiasta, kuin perille pääsemisestä.

Raamatun luku on kuin puhdasta vettä sisimpään, jota jokainen Jumalan lapsi tarvitsee joka päivä. Muutenkin kaikki muut turhat ajatukset valtaavat helposti mielen. Ei siis riitä, että me puhumme rukouksessa Jeesukselle. Tarvitsemme myös hänen puhettaan. Ja siihen Raamattu on paras ja varmin lähde, johon voi luottaa. Jeesus sanoikin: "Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut" (Joh. 15:3).

Jos alat lukemaan Raamattua, niin saat varmasti huomata, että sydämesi tulee palavaksi sitä lukiessa ja uskosi vahvistuu. Vastaavasti, jos jätät Raamattua lukematta, käy sinulle - ehkä huomaamattasi - juuri päinvastoin. Tulet penseäksi ja epäuskoiseksi. Emmauksen matkalaiset saivat kokea tämän, kun he sanoivat: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset? (Luuk. 24:32).

Uskovalla tietenkin on Pyhä Henki, joka on kuin otsalamppu, joka valaisee taivaaseen johtavaa karttaa, eli Raamattua. Sen valossa ja rukouksen hengessä kannattaa lukea Raamattua mielummin paljon, kuin vähän. Vai mikä asia on sitä tärkeämpää?

• Anonyymi

Hyvä vertauskuva että otsalamppu. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä vertauskuva että otsalamppu. :)

Mielestäni jukolanviesteissä, kun suunnistetaan läpi yön, käytetään otsalamppua, että näkisi kartan.

Joosualle Herra sanoi: "Älköön lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt" (Joosua 1:8). Tämä oli Herran neuvo. Ihmisten neuvot ja mielipiteet saattavat olla toista. Mutta kyse on siitä, kumpaa kunnioittaa, Herraa vai ihmistä. Ainakin kannattaa totella kaikessa Herraa, kuten Joosua teki ja hänelle kävi hyvin.

Israel tietenkin unohti Mooseksen lain, jonka seurauksena sanotaan: "Jokainen teki sitä, mikä hänen omasta mielestään oli oikein" (Tuom. 21:25). Tähän tilanteeseen johtaa se, että jättää Raamatun luvun sivuun. Alkaa mennä väkisinkin harhaan mielessään ja toimii oman mielensä mukaan.

Lainoppineen Esran aikana sitten alettiin tutkia lakia ja noudattaa sitä. Siitä syntyi hyvää hedelmää. Mutta se maksoi jotain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni jukolanviesteissä, kun suunnistetaan läpi yön, käytetään otsalamppua, että näkisi kartan.

Joosualle Herra sanoi: "Älköön lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt" (Joosua 1:8). Tämä oli Herran neuvo. Ihmisten neuvot ja mielipiteet saattavat olla toista. Mutta kyse on siitä, kumpaa kunnioittaa, Herraa vai ihmistä. Ainakin kannattaa totella kaikessa Herraa, kuten Joosua teki ja hänelle kävi hyvin.

Israel tietenkin unohti Mooseksen lain, jonka seurauksena sanotaan: "Jokainen teki sitä, mikä hänen omasta mielestään oli oikein" (Tuom. 21:25). Tähän tilanteeseen johtaa se, että jättää Raamatun luvun sivuun. Alkaa mennä väkisinkin harhaan mielessään ja toimii oman mielensä mukaan.

Lainoppineen Esran aikana sitten alettiin tutkia lakia ja noudattaa sitä. Siitä syntyi hyvää hedelmää. Mutta se maksoi jotain.

...ja menestysteologiassa on kyse saamisesta ja menestymisestä. Todellisuudessa kyseessä on kuitenkin luopumisesta ja hinnan maksamisesta, jos seuraa Jeesusta. Eikä manna muutenkaan maita, kun on tarjolla Egyptin kynsilaukkaa ja muita herkkuja. Kuitenkin manna oli enkelten ruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jukolanviestit on siis Hämeenlinnasta?

• Anonyymi

Kun pidetään huolta ensirakkaudesta niin sen kautta saa jatkuvasti Pyhän Hengen ymmärrystä Raamattuun. On kokemusta. Koska rakkauden kohteena on Jumalan Sana, niin Pyhä Henki avaa ymmärrystä Raamattuun.

Joh. 14:21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
      23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

• Anonyymi

Usein luen aamuisin Raamattua, mutta ei siitä voi tehdä mitään ehdotonta sääntöä. Tärkeää on kuitenkin säännöllinen Raamatun tutkiminen yksin tai yhdessä muiden uskovien kanssa mahdollisuuksien mukaan.
      Ja kyllä usko Herraan on todella rakkauskertomus, Hän on ensin rakastanut meitä, antanut synnit anteeksi ja nostanut autuuden kalliolle..

• Anonyymi

Pyhähenki joka ohjaa, neuvoo ja nuhtelee on lähetetty meille.
      Ensirakkaus virvoittuu myös Pyhän Hengen kautta., eikä raamatun lukemisen kautta.
      Usko tulee myös kuulemisesta.
      Kun Jumala on läsnä kutsumässä ihmistä henkensä kautta niin saamme myöhemminkin virvoitusta.
      Hän antaa myös voiman tulla Jumala lapseksi.
      Vaellamme joka hetki Jumalan rakkauden, armon alla.
      Vaikka lukisimme raamattua tunti aamusta, tunti päivästä, tunti illasta, ei se kenenkään ensi rakkautta virvoita ilman Henkeä.
      Näinä aikoina aika-ajoin kannattaa tarkistaa oma henkinen tilansa.
      Vieläkö jaksaa iloita uskostaan vai onko alkanut suorittamaan uskoaan?
      Vieläkö on vapaus Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa ja vapaa orjuudesta niinkuin Mooses johdatti Jumalanlapsia pois Egyptin maasta vapauteen pois orjuudesta, myös tänäänkin henki johdattaa meitä vapauteen rakkaudessa, Jumalan armon alle, joka tuli töyteyteen Jeesuksessa Kristuksessa.
      Iloitkaa, vielä kerran minä sanon teille ILOITKAA!!!

ST

• Anonyymi

Filippiläiskirje:
      4:1 Sentähden, rakkaat ja ikävöidyt veljeni, te minun iloni ja kruununi, seisokaa näin Herrassa lujina, rakkaat!
      4:2 Euodiaa minä kehoitan ja Syntykeä minä kehoitan olemaan yksimielisiä Herrassa.
      4:3 Myös sinua, sinä minun oikea Synsygukseni, minä pyydän: ole näille vaimoille avullinen, sillä he ovat taistelleet minun kanssani evankeliumin hyväksi, yhdessä sekä Klemensin että muiden työtoverieni kanssa, joiden nimet ovat elämän kirjassa.
      4:4 Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
      4:5 Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
      4:6 Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
      4:7 ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      5480
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      224
      2795
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      41
      2445
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      43
      2151
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2106
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1727
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      13
      1500
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1370
    9. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1302
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      65
      1267
    Aihe