HALLITUS ei onnistunut keskiviikon istunnossaan löytämään yhteistä kantaa komission viime viikolla ehdottamaan EU:n koronaelvytyspakettiin. Hallituksen EU-ministerivaliokunta käsitteli asiaa keskiviikkoaamuna pääministeri Sanna Marinin (sd) johdolla. Kokouksen jälkeen valtioneuvoston kanslia tiedotti niukkasanaisesti, että ”laajan kokonaisuuden käsittelyä jatketaan myöhemmin”.
Viime viikolla hallitus tiedotti, että kanta komission esitykseen muodostetaan tämän viikon EU-ministerivaliokunnan kokouksessa. Myös ministerivaliokunnan kokouksen asialistalle kokouksen tarkoitukseksi oli merkitty Suomen toimintalinjasta sopiminen.
HS:n tietojen mukaan hallitus pyrkii muodostamaan kantansa vielä tämän viikon kuluessa. Suomen EU-linjasta päättävä eduskunnan suuri valiokunta käsittelee koronaelvytyspakettia perjantaina, ja hallituksen tavoite on muodostaa oma linjansa ennen tätä, jotta eduskunnalla on riittävästi aikaa käsitellä asia huolellisesti.
Suomen neuvottelukanta on muodostettava ennen kesäkuun 19. päivänä alkavaa EU-maiden huippukokousta, jossa elvytyspakettia ensimmäisen kerran käsitellään korkeimmalla poliittisella tasolla.
Suomelta ei vielä kantaa elvytyspakettiin
8
50
Vastaukset
- Anonyymi
EU sanelee, Suomi nöyrtyy. Se sama vanha laulu. Ja sitten kun kritisoidaan poliitikkoja hölmöydestään, niin haukutaan persuksi. Tää on niin tätä.... ><
- Anonyymi
EU ei sanele,vaan esittää.Jäsenvaltiot ratkaisevat.
Tilanne on tähän astisista vaikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU ei sanele,vaan esittää.Jäsenvaltiot ratkaisevat.
Tilanne on tähän astisista vaikein.yksikertaiset ostetaan tyhjin lupauksin ja jäljet peitellään valhein.
- Anonyymi
Siellä mietitään kuumeisesti miten paketti saadaan myytyä kansalle. Perustelut tulevat olemaan aivan kauheat. Meidän täytyy.....
- Anonyymi
Jokainen järkevä kansalainen ymmärtää elvytyksen tarpeen.
Jotenkin se pitäisi saada ymmärrettäväksi myös heikkoälyisille EU-vihaajille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen järkevä kansalainen ymmärtää elvytyksen tarpeen.
Jotenkin se pitäisi saada ymmärrettäväksi myös heikkoälyisille EU-vihaajille.Jokainen järkevä kansalainen ymmärtää että kyse ei ole pelkästään elvytyksestä vaan vallan siirrosta eu:lle
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen järkevä kansalainen ymmärtää että kyse ei ole pelkästään elvytyksestä vaan vallan siirrosta eu:lle
Eläköön, eläköön, eläköön Euroopan unionin Liittovaltio ja Euro raha !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen järkevä kansalainen ymmärtää että kyse ei ole pelkästään elvytyksestä vaan vallan siirrosta eu:lle
Jäsenmaiden talouden vahvistuminenhan pitää ne myös määrääjinä.
Siksi EU-vihaajat vastustavat elvytystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901925
- 1131033
- 100957
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20727- 52694
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42588Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä28564Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m174546Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;203481