Edunvalvontaan

Anonyymi

Olen seurannut läheiseni taistelua,kun hän,vanha ihminen oli todella huonossa hapessa paikallisessa terveyskeskuksen vuodeosastolla,ja siellä ylihoitaja ilmoitti hänet edunvalvontaan,Sitten sinne oli marssinut vuoteen vierelle mustapukuisia sosiaalitoimiston topakoita naisia,jotka olivat laatineet valmiiksi paperit,että muka tämän yksinäinen ihminen olisi itse hakenut edunvalvontaan,ottaneet nimikirjoituksen häneltä!Minusta tämä oli törkeyden huippu,näinkö kerätään valtiolle rahaa yksinäisiltä vanhuksilta hommamalla heidät edunvalvontaan,kun luullaan ettei kukaan välitä?Vanhus oli ilmoittanut minut lähiomaiseksi,minulle ei asiasta ilmoitettu,ja kun vanhus sitten soitti kauhistuneena ja peloissaan,menin katsomaan,sinne oli jätetty asiasta niin huono kopio,ettei siitä saanut juurikaan selvää.No sossutäti ei voinut antaa minulle tietoja,piruili vaan.No käytin vanhusta lääkärissä asian tiimoilta,magnettikuvatkin otettiin päästä,todettiin alkava muistisairaus.No lähetettiin lääkärintodistus mastraattiin,ja nyt viimein sieltä soitettiin,kerroin miten hoidan vanhuksen asiat,ja maistraatti totesi ettei ole mitään tarvetta edunvalvontaan kun asiat ovat noin hyvin hoidossa,niinkuin ovatkin,ja vanhus halusi perua edunvalvonnan,kun oli sitä itse hakenut,vaikkei oikeasti ollutkaan.Minun mielestäni!Että jo on outoa hommaa!Ei voi kun ihmetellä!Miten käy niiden raukkojen joilla ei ole ketään!Ajankohtaisohjelmissa on nähty tapauksia...

20

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus.

      • Anonyymi

        Niin minustakin!Uskomattoman röyhkeää toimintaa,ensinnäkin lähiomaiselle olisi kuulunut ilmoittaa sairaalasta että virkamiehet on tulossa käymään,ja miksi ovat,että onko aihetta.Jos hänellä on lähiomainen joka hoitaa hänen asiat,ei siihen tarvita maistraattia!Minun sukulaisella on pitkään jatkunut kiinteistön myynti prosessi maistraatin kanssa,eikä sieltä mitään kuulu,rahaa palaa vain ja korot juoksee laskuissa!Edes hautakiveä ei ole saatu hommattua vaikka kuolemasta on jo 2 vuotta,kun maistraatti ei tee päätöstä!Puhelimeen ei vastata eikä asiaa hoitava taho vastaa soittopyyntöihin.Jokaisella pitäisi olla joku joka hoitaa juoksevat asiat kun ei enää itse pysty!


    • Anonyymi

      Suosittelen tekemään paperin, jossa asiat sovitaan valmiiksi, silloin, kun vielä lanttu leikkaa. Etenkin naimattoman yksineläjän pitäisi valita joku luotettava ystävä t. sukulainen, jonka valtuuttaa hoitamaan asioitaan, jos ei enää siihen itse pysty. Tietenkin voi käydä niin, että tuo valittu ei siihen pysty, voi kuolla ennen valtuuttajaa. Eli varallekin joku.

      Me aviopuolisot valtuutimme toisemme luonnollisesti pankissa tehdyllä paperilla. Varalle laitoimme sitten lähempänä asuvan lapsemme. Lääkärintodistuksella voi käräjäoikeus sitten virallistaa asian. Silloin ei pääse sossut kukkoilemaan.

      • Anonyymi

        Olisipa kaikki noin fiksuja,vaan kun ei ole!Toiset eivät halua ajatella sitä päivää jolloin eivät enää kykene hoitamaan asioitaan.Sitten tulee tilanne että toinen makaa sairaalassa ja on vain alettava auttamaan,ajateltava toisen puolesta,haettava palvelukotiopaikka,tyhjennettävä koti,ja laitettava se myyntiin.Hoidettava toisen asiat niin kuin parhaaksi näkee.


      • Anonyymi

        Kallista on pankissa teettää tuollainen paperi.400 € olivat vailla, vaikka itse oli suunniteltu sopimus valmiiksi. Jäi tekemättä, kun koin sen ryöstöksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallista on pankissa teettää tuollainen paperi.400 € olivat vailla, vaikka itse oli suunniteltu sopimus valmiiksi. Jäi tekemättä, kun koin sen ryöstöksi.

        Sitä missään pankissa tartte tehdä,sen voi laatia ite,tai tulostaa netistä maistraatin sivuilta lomakkeen,ja palauttaa maistraattiin jos haluaa vahvistaa sen.Maalaisjärjen käyttö on sallittu,näitä laskuttajia riittää.


      • Anonyymi

        Miksi ollenkaan yhteiskunta on sellainen pahuuden pesä, että sitä vastaan on taisteltava jo etukäteen ettei vanhusta varasteta omaisiltaan??!!

        Aioin juuri laittaa tänne kyselyn otsikolla SAAKO VALTIO VARASTAA IHMISEN?

        Meillä on samantyyppinen tilanne ajankohtainen. Vanhus on muistisairaana ja muutenkin sairaana kotihoidon asiakas ja nyt kotihoito petaa vanhuksen varastamista omaisiltaan, jotka ovat häntä kuitenkin myös viikoittain hoitaneet. ONKO TÄMÄ VARASTAMINEN LAILLISTA??

        Valtio/kunta varastaa ihmisiä!!
        Mielivaltaisesti päättävät että "me nyt ryhdymme tämän henkilön omistajiksi ja edunvalvojiksi".

        Olen useassa muussakin yhteydessä kirjoitellut, että ihmiset ovat orjia mutta tämä on siitä räikein todiste. Yhteiskunta saa varastaa isän perheestä jos tämä on tarpeeksi vanha ja ymmärtämätön vaikka omaiset kävisivät useasti viikossa hänen luonaan hänen omassa kodissaan. Niinkö?
        Milloin Suomi tuomitaan rikoksista ihmisyyttä vastaan? Onko Suomi edelleen liitossa Hitlerin kanssa?

        Toivon todella, että tälle satanistien julmalle yhteiskunnalle tulee RAAKA TUOMIO.

        Meillä ei ole suuria omaisuuksia joten valtio ei meistä paljon hyödy mutta sadismi on silti rikollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallista on pankissa teettää tuollainen paperi.400 € olivat vailla, vaikka itse oli suunniteltu sopimus valmiiksi. Jäi tekemättä, kun koin sen ryöstöksi.

        Voiko ylimielinen kaupungin edunvalvoja määrätä ns. viikkorahan pieneksi, että pitää riittää?
        Voiko päättää ns.yksinään valvottavan rahoista ja tehdä esim vakuutuksen josta asianomainen ei tiedä mitään?
        sitten kun suku alkaa pitämään valvottavan puolta, niin on ev äreä ja ei meinaa antaa kopioita valvottavalle vaan sanoo soittavansa, mutta eihän puhelimessa hoideta näitä "näyttöjä".
        Kuinka voi vielä nykyaikana vuonna 2020 alistaa ihmistä/ihmisiä?


    • Anonyymi

      Tällaiset päätökset näkyvät vaihtelevan, kunnasta riipuen.

    • Anonyymi

      Tosin itse voit alkaa edunvalvojaksi, ei henkilökunta koska jos olet lähiomainen ja hait maistraatista edunvalvojaksi olet etusijalla.

      • Anonyymi

        Kumma kun maistraatista ei moista ehdotettu,tuntui heille riittävän kun on joku joka hoitaa asiat!Puhuttiin puhelimessa,ja selvitin miten hoidan lähiomaisen asioita,olivat tyytyväisiä!


    • Anonyymi

      Nämä pitää tehdä ajoissa, eli edunvalvontavaltuutusta varten valtakirja tai edunvalvojan tehtävä, jos halutaan asianomaisen (päämiehen) tahtoa noudatettavan. Lääkäri (ainakin kunnallinen) voi kirjoittaa vastustavan lausunnon, vaikka totuudenvastaisesti. Maistraatti saattaa haluta yleisen edunvalvojan. Tällöin asiat hvyin mahdollisesti hoidetaan leväperäisesti eli huonosti.

      • Anonyymi

        Eli maistraatti päättää valtion puolesta jos ihminen varastetaan valtiolle?


    • Anonyymi

      Tai sitten kyseessä on sellainen yleinen”lähiomainen” ketä ei kiinnosta, ei tavoita puhelimella, ei välitä hoidettavasta ennenkuin mainitaan raha. Kyllä sitten alkaa pojat kiinnostamaan ja ollaan niin olevinaan.

    • Anonyymi

      Heti kun on valtakirja niin voi alkaa hyödyntää vanhuksen rahoja?

      • Anonyymi

        Olihan tästä ihmisten varastamisesta ohjelma TVssä mutta en muista yksityiskohtia.
        Joten valtion rikokset ovat aika yleisiä.


    • Anonyymi

      Joskus on käynyt niinkin että nämä vanhat ihmiset myöntelee omaisten painostuksesta omaisten tahtoa mutta vanhuksen oma tahto onkin toinen ja tämän kertoo hoitajille.

      • Anonyymi

        Kyllä sekin tulee jossain vaiheessa ilmi.
        Kuten tulee sekin mitä hoitajat valehtelee ihmisestä raportteihinsa. Tai se ettei hoitajat edes lue edellisen hoitajan raporttia, jotta tietäisivät onko kotihoidon asiakas koko päivänä syönyt mitään.

        Ihmisellä on kuulemma oikeus kuolla kotonaan mutta ei ole oikeutta elää kodissaan siihen asti, että se toteutuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sekin tulee jossain vaiheessa ilmi.
        Kuten tulee sekin mitä hoitajat valehtelee ihmisestä raportteihinsa. Tai se ettei hoitajat edes lue edellisen hoitajan raporttia, jotta tietäisivät onko kotihoidon asiakas koko päivänä syönyt mitään.

        Ihmisellä on kuulemma oikeus kuolla kotonaan mutta ei ole oikeutta elää kodissaan siihen asti, että se toteutuisi.

        Niinpä niin.. oikeutta elää kodissaan kuolemaan asti? Eikö juuri nyt valiteta siitä kun vanhukset hoidetaan kotona kuolemaan asti kun palveluasumisen paikkoja vähennetään eikä paikkoja enää saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin.. oikeutta elää kodissaan kuolemaan asti? Eikö juuri nyt valiteta siitä kun vanhukset hoidetaan kotona kuolemaan asti kun palveluasumisen paikkoja vähennetään eikä paikkoja enää saa?

        Minkä lajin "oikeus" se on, kun ihminen ei enää pärjää eikä pysty yksin kotonaan olemaan ja elämään? - Nm. Päättäjät pönttöpäitä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe