IL Missä lähteet

Anonyymi

"Presidentti Trump jakoi Twitterissä kirjeen, jossa kirkon edestä häädettyjä mielenosoittajia kutsutaan terroristeiksi"

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/eeeaa4f5-ac22-481a-93e4-ecca63cc5bef

Uutisesta löytyy linkki CNN uutisointiin ja yritin etsiä Trumpin twitteristä kyseistä kirjettä, mutta en löytänyt, enkä tiedä mihin tällä uutisella viitataan.

Nyt kuitenkin suomalaisille on näin uutisoitu ja luotu mielikuva, että näin tapahtui, koska CNN esittää asian näin, vaikka väitteille ei esitetä todisteita.

Otsikkona voisi olla,
CNN väittää ilman todisteita, että "Presidentti Trump jakoi Twitterissä kirjeen, jossa kirkon edestä häädettyjä mielenosoittajia kutsutaan terroristeiksi"

Voitte kirjoittaa sitten uutisointiin.
CNN on kriisissä jatkuvien valeuutisten ja Trump vastaisen kampanjansa takia.
CNN on päätynyt totuuden editoimisen ja muokkaamisen sijasta keksimään uutisia.
Suomessa myös tutkiva journalismi on lopetettu Iltalehden toimesta ja iltalehtikin on päätynyt lähtemään CNN linjalle julkaisemaan tekastuja uutisia.

Iltalehti on päätynyt tähän ratkaisuun, sillä moni ei tue valheellista kampanjointia ja uutisointia, ainoastaa Trumpin vastustajat ja he maksavat valeuutisten levittämisestä hyvin.

13

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Trumpin vastustajat servaavat itse itsensä valheillaan.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hirvittävää menoa.
        Terroristit ja ryöstäjät riehuu ja media syyttää Trumpia joka ainoana vaatii lakia ja järjestystä.

        Maalaisjärkikin sanoo: Jos he ryöstävät, he ovat ryöstäjiä, jos he terrorisoivat he ovat terroristeja.

        Mutta niin sairasta se meno on nykyään.
        Pahaa ylistetään ja hyvää demonisoidaan.


      • Taisi kaikki nuo olla herrarodun edustajia?


      • Anonyymi

        Siinä lienee menossa perustuslain ensimmäisen lisäyksen suojaama rauhanomainen mielenosoitus. On pöyristyttävää kutsua tuota terrorismiksi.


    • Anonyymi

      No nyt löytyi se kirje.
      CNN uutisoi näin:Trump shares letter that calls peaceful protesters 'terrorists'
      Huomatkaa PEACEFUL PROTESTERS.

      Valkoinen talo tiedoitti asiasta:
      https://www.youtube.com/watch?v=iMFP1vGHqBc

      Trumpin jakama kirje
      https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1268675068814659584

      Mattis lausunto
      https://edition.cnn.com/2020/06/03/politics/mattis-protests-statement/index.html

      Mattis antoi lausunnon
      Dowd vastasi kirjeellä
      Trump jakoi Dowdin kirjeen
      CNN uutisoi.

      Eli.
      Trump jakoi kirjeen, joka kertoi "The phony protesters.... they are terrorists.
      Eli kirje puhui alussa vale protestoijista ja kutsui heitä terroristeiksi.
      Valkoinen talo vahvistaa, että poliisia on heitelty jäädytetyillä vesipulloilla, tiilillä esineillä ja näitä protestoijia on 3 kertaa varoitettu.

      CNN Uutisoi väärin ja Peacefull protestors.
      Ja IL kertoo otsikossaan mielenosoittajista.
      Käyttivät "kirvelevää kaasua", kyynelkaasua ei käytetty vaikka niin aluksi väitettiin joten nyt piti vaihtaa sanaksi kirvelevää kaasua.
      No, savu kyllä kirvelee silmissä, kaikki tupakoitsijat ja nuotion vierellä istuneet tietävät tämän.

      Katsoin live striimiä tuosta tapahtumasta.
      Jotain siellä poliisit käyttivät, joista tuli hieman savua ja kova ääni.
      ehkä "flash bang" tai jotain kun ajoivat mielenosoittajat Barrin käskystä korttelin päähän kirkosta jossa oli edellisenä iltana ollut tuhopoltto.

      IL tulkitsee
      "Mielenosoitukset eivät olleet rauhanomaisia tai oikeita. He ovat terroristeja, jotka käyttävät toimettomia ja vihan täyttämiä opiskelijoita polttaakseen ja tuhotakseen, kirjeessä sanotaan."

      Aito versio
      The phony protesters near lafaette park were not peaceful and are not real, They are terrorist usin idle hate filled students to burn and destroy. They were abusing and disrespectin the police when the police were preparing the area for the 1900 curfew.

      Iltalehti kääntää väärin
      Oikeampi käännös
      Teennäiset protestoijat puiston lähellä eivät olleet rauhanomaisia eivätkä ole aitoja. He olivat terroristeja jotka käyttävät toimettomia ja vihan täyttämiä opiskelijoita polttaakseen ja tuhotakseen.....

      Siinä puhutaan protestoijista ei protesteista.
      mielenosoittajista ei mielenosoituksista.
      IL nyt tarkkuutta!

      • Anonyymi

        Kirjeestä saa kuvan, että siellä oli sitten niitä antifoita joukossa jotka käyttävät turhautuneita opiskelijoita hyväkseen tihutöissään.

        IL tulkkauksesta saa kuvan että protestit eivät olleet aitoja ja sitten julistetaan kaikki terroristeiksi.

        Phony protester= teennäinen protestoija, vale protestoija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjeestä saa kuvan, että siellä oli sitten niitä antifoita joukossa jotka käyttävät turhautuneita opiskelijoita hyväkseen tihutöissään.

        IL tulkkauksesta saa kuvan että protestit eivät olleet aitoja ja sitten julistetaan kaikki terroristeiksi.

        Phony protester= teennäinen protestoija, vale protestoija.

        Marikki Nykänen
        Voitko korjata ja oikaista asian ja pyytää anteeksi Trumpilta ja katua tomussa ja tuhkassa sitä, että julkaisit väärää infoa ja annoit CNN uutisten vietellä itsesi?
        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/eeeaa4f5-ac22-481a-93e4-ecca63cc5bef

        Kirjeen käännös on väärä, väärennetty tai vääristetty joko tahallaan tai tahattomasti.
        Kerro itse mikä vaikutti käännökseen.

        – Mielenosoitukset eivät olleet rauhanomaisia tai oikeita. He ovat terroristeja, jotka käyttävät toimettomia ja vihan täyttämiä opiskelijoita polttaakseen ja tuhotakseen, kirjeessä sanotaan.

        Väitteiden tueksi ei esitetä todisteita.

        Tässä todiste jaetusta kirjeestä väitteeni tueksi väärästä käännöksestä.
        https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1268675068814659584
        Kääntämiseen voi käyttää sanakirjaa
        https://www.sanakirja.org/
        Protester = protestoija
        Phony (ajd) = väärä, väärennetty

        Oikeaa muuttamatonta tietoa löydät valkoisen talon tiedotustilaisuudesta.
        https://www.youtube.com/watch?v=H3y2MKIs-ys

        Kadu siis tekojasi ja oikaise asiat.
        Tutustu kunnolla aiheeseen ja kirjoita koko uutinen uusiksi, sillä pikku paikkailu ei riitä.


    • Anonyymi

      Vasemmistoliberaalimedialla sekä USAssa että täällä Suomessa on iso työ kun Trumpista pitää tehdä keinolla millä hyvänsä syypää kaikkeen. Viimeisimmistä vitsauksista ainakin koronapandemia ja George Floydin kuolema siitä seuranneine mellakoineen ovat täysin Trumpin syytä, kenenkäs muunkaan? Tuttuakin tutumpaa meininkiähän tuo aivopesu on, onhan sitä jatkunut yhtä soittoa jo neljättä vuotta, Trumpin voitosta ja Hilärin tappiosta lähtien.

    • Anonyymi

      Trump on hyvä presidentti.
      Tämä mustamaalauskampanja, jota median kautta harjoitetaan on hirvittävää katsella.
      Sillä on paljon vaikutusta, ihmiset vihaavat Trumpia ihan syyttä suotta näiden valeuutisten takia.

      Kyseessä on törkeä kunnianloukkaus ja maidenväliset suhteetkin ovat vaarassa.

      Asiaan tulee puuttua!

      Missä valtakunnansyyttäjä luuraa, kun näinkin vakavasta asiasta on kyse?
      Suomi voi Oikeusvaltiona puuttua tällaiseen menoon vaatimalla valheellisen tiedon levittäjää oikaisemaan uutisointinsa.

      Missä oikeus luuraa?
      Jopa presidentti Niinistökin on mennyt halpaan, koko valtakunta ja sen oikeusjärjestelmät on eksytetty!
      TÄMÄ ON VAARALLISTA!
      VALLANKAAPPAUS MEDIAN KAUTTAKO?
      AIVOPESUA, VALHEUUTISOINTIA!

      HERÄTKÄÄ!!!
      TOIMIKAA!!!!

      VIHOLLINEN ON JO SABOTOINUT KOKO JÄRJESTELMÄÄ!!!
      SUOMI EI OLE ENÄÄ OIKEUSVALTIO!
      KORJATKAA ASIA HETI!
      KANSALLINEN TURVALLISUUS KYSEESSÄ!!

      • Anonyymi

        Mustamaalauskampanja on ollut jo kauan menossa.
        Sitä tapahtuu ainakin USA:ssa ja EU:ssa ja Suomi mukaanlukien.

        Kyseessä on taho, joka toimii kansainvälisesti median kautta ympäri maailmaa.
        Se suorittaa valheellista uutisointia ja mielipiteiden muokkausta.
        Se käy "sotaa" valtioita vastaan ja vaikuttaa maiden välisiin suhteisiin.
        Sillä on poliittisia kytköksiä, sillä se toimii puolueellisesti, USA:ssa lähinnä demokraattien hyväksi.
        Sillä on laajat verkostot, joiden kautta se toimii.
        Tämä on nyt selvästi näkyvissä.

        ASIA TULEE TUTKIA!

        Olemme kaikki tämän hyökkäyksen kohteena.

        TÄMÄ ON ILMOITUS VIRANOMAISILLE.
        Jos havaitsen tai saan tietää jotakin olevan tekeillä laillisen esivallan kukistamiseksi tai maan valtiojärjestyksen kumoamiseksi, tahdon sen viipymättä viranomaisille ilmoittaa.

        TÄSSÄ ON ILMOITUS, TUTKIKAA ASIA!!!!!


    • Anonyymi

      oliko tuos jostain shangai kiinasta kuva

      eukko piti suojakilpenä toises kädes 2-3 v lastaan kun räyhäsi poliisille, sitten poliisi toinenki nous autosta ja paiskasivat euko katuun että lapsikin tipahti mahalleen viereen lennosta

      sivullnen otti lapsen, ei sillen äy mitää tuleen mut siitäki saivat jotain kehiteltyä

      osaa ne muuallakin..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe