Skoda yhä hitain liikennevaloista

Anonyymi

Vuodet vierii mutta faktat on ja pysyy

72

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Autobild 7 /2020 VW Golf 1.5 TSI DSG Hybrid 0-100... 8.4 sek... Tuskin sentään hitain kyllä Tuhnuistakin suurin osa takavaloja jää katselee.

      • Anonyymi

        Skoda Octavia sama moottori.


      • Anonyymi

        VW Golf 1.5 TSI DSG Hybrid 0-100... 8.4 sek... Tuskin sentään hitain kyllä Tuhnuistakin suurin osa takavaloja jää katselee.

        Toyota Corolla Touring Sport 2,0 Hybrid. 0-100... 8,1 sek...
        Juha Mieto kommentoi Omegan olevan lahjomaton. Hän hävisi aikoinaan sekunnin sadasosan Wassbergille. Hän myöntää reilusti nopeamman olevan paremman kun kilpaillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW Golf 1.5 TSI DSG Hybrid 0-100... 8.4 sek... Tuskin sentään hitain kyllä Tuhnuistakin suurin osa takavaloja jää katselee.

        Toyota Corolla Touring Sport 2,0 Hybrid. 0-100... 8,1 sek...
        Juha Mieto kommentoi Omegan olevan lahjomaton. Hän hävisi aikoinaan sekunnin sadasosan Wassbergille. Hän myöntää reilusti nopeamman olevan paremman kun kilpaillaan.

        Keksitkö päässäsi tuon tojon kiihtyvyysluheman??


    • Anonyymi

      Kovastihan ne kuitenkin huojuu ja tutisee.

      • Anonyymi

        Tutina voi johtua paitsi heikkolaatuisesta kampiakselin tasapainotuksesta (tyyppivika) myös siitä että polkimet on korin kapeuden vuoksi sullottu liian lähelle toisiaan. Kun painaa kaasua, painaa kalossin syrjällä samalla myös vahingossa jarrua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutina voi johtua paitsi heikkolaatuisesta kampiakselin tasapainotuksesta (tyyppivika) myös siitä että polkimet on korin kapeuden vuoksi sullottu liian lähelle toisiaan. Kun painaa kaasua, painaa kalossin syrjällä samalla myös vahingossa jarrua.

        Siinäpä meillä varsinainen asiantuntija. Älä kerro enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutina voi johtua paitsi heikkolaatuisesta kampiakselin tasapainotuksesta (tyyppivika) myös siitä että polkimet on korin kapeuden vuoksi sullottu liian lähelle toisiaan. Kun painaa kaasua, painaa kalossin syrjällä samalla myös vahingossa jarrua.

        Totta, tasapainotus on väärin mitoitettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, tasapainotus on väärin mitoitettu.

        Itse olet tasapainoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutina voi johtua paitsi heikkolaatuisesta kampiakselin tasapainotuksesta (tyyppivika) myös siitä että polkimet on korin kapeuden vuoksi sullottu liian lähelle toisiaan. Kun painaa kaasua, painaa kalossin syrjällä samalla myös vahingossa jarrua.

        Myös suuret laatuerot kampiakselissa ja männissä tuottavat tutinaa ja öljynsyöntiä. Onhan se selvää että jos männät ovat kovasti eripainoisia ja kampiakselissa on suuret mittaerot niin tutiseehan auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös suuret laatuerot kampiakselissa ja männissä tuottavat tutinaa ja öljynsyöntiä. Onhan se selvää että jos männät ovat kovasti eripainoisia ja kampiakselissa on suuret mittaerot niin tutiseehan auto.

        Tyhmähän sä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, tasapainotus on väärin mitoitettu.

        Eihän se Häkkisenkään auto ollut aina balanssissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös suuret laatuerot kampiakselissa ja männissä tuottavat tutinaa ja öljynsyöntiä. Onhan se selvää että jos männät ovat kovasti eripainoisia ja kampiakselissa on suuret mittaerot niin tutiseehan auto.

        Usein myös kampiakselin laakeripukit murtuvat aika pian tutinan vuoksi. Se onkin sitten jo kunnon räimettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein myös kampiakselin laakeripukit murtuvat aika pian tutinan vuoksi. Se onkin sitten jo kunnon räimettä.

        Kävihän se Häkkinenkin välillä varikolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein myös kampiakselin laakeripukit murtuvat aika pian tutinan vuoksi. Se onkin sitten jo kunnon räimettä.

        Kun kampiakseli kovasti tärisee ja vipottaa niin luonnollisesti akselitiivisteet eli stefat kuluvat, ja hyvin pian päästävät öljyä läpi. Siinä eräs syy skootan hulppeaan öljyn kulutukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kampiakseli kovasti tärisee ja vipottaa niin luonnollisesti akselitiivisteet eli stefat kuluvat, ja hyvin pian päästävät öljyä läpi. Siinä eräs syy skootan hulppeaan öljyn kulutukseen.

        Kiitos selvityksestä.


      • Anonyymi

        Ja jumalaton suorastaan hermoja raastava meteli. Rengasäänet, nitinät kitinät ja muoviset natinat. halppis laatu valitettavasti näkyy ja kuuluu skodassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös suuret laatuerot kampiakselissa ja männissä tuottavat tutinaa ja öljynsyöntiä. Onhan se selvää että jos männät ovat kovasti eripainoisia ja kampiakselissa on suuret mittaerot niin tutiseehan auto.

        Kai tiedätte miten Levoton tuhkimo sai sanansa? No, Nipalla oli Skoda: "...ja se minua niin ravistaa" ja "tämä hetki saa minut kohta aivovauruioon.."


    • Anonyymi

      Ei ole Tojopurnukasta vastusta tuhatkuutioiselle Skodalle. Hyi häpeää, kun vaan perävalot näkyy.

      • Anonyymi

        Tekeekö Skoda siis myös mopoja?


    • Anonyymi

      Vain keskenkasvuiset puhuu kuinka auto "lähtee". Ei jampen aivojen otsalohko ole vieläkään kasvanut vaikka tällä palstalla on mesonnut jo vissiin kolme vuotta.

    • Anonyymi

      Tärkeämpää on se miten sitä voimaa tulee kun kaasua painaa, myös silloin kun auto juoksuvauhdissa (10km/h) moottorijarrutuksella sitten painat kaasua. Kiihtyykö heti vai vasta myöhemmin.

      Vuodenvaihteen TMssä kehuttiin RAVin olevan paras voimalinjaltaan. Volkkari tuppaa viivyttelemään voiman tuotossa kaupunkiajossa. Selvä tehon puutetta siis.

      • Anonyymi

        Otas pieni maaottelu Ravistajalla, vaikka Kodiakin kanssa. Perävalot vilkkuu ja tojopurnukka jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otas pieni maaottelu Ravistajalla, vaikka Kodiakin kanssa. Perävalot vilkkuu ja tojopurnukka jää.

        Ei minua tuollainen kiinnosta vaan se että kuinka voimalinja reagoi. itellä on aivan riittävästi kokemusta konsernin DSGstä ja tiedän varsin hyvin miten se toimii.
        Se paikaltaa lähtö ei tarkoita että voimalinja olisi miellyttävä käyttää. Tuossa yhdistyy vaihteiston viive ja ahtoviive.
        Voimaa ainakin omasta A4n pannusta lähtee mutta ei silloin kun sitä kaupunkiajossa kaipaisi. Se tulee viiveellä ja siitä en tykkää. RAVistin on antaa voimaa heti ja se tuo ajamiseen vaivattomuutta. Autona (ajoltaan ja ergonomia) konsernituotteet on parempia mutta voimalinja on konsernivehkeissä täysin susi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua tuollainen kiinnosta vaan se että kuinka voimalinja reagoi. itellä on aivan riittävästi kokemusta konsernin DSGstä ja tiedän varsin hyvin miten se toimii.
        Se paikaltaa lähtö ei tarkoita että voimalinja olisi miellyttävä käyttää. Tuossa yhdistyy vaihteiston viive ja ahtoviive.
        Voimaa ainakin omasta A4n pannusta lähtee mutta ei silloin kun sitä kaupunkiajossa kaipaisi. Se tulee viiveellä ja siitä en tykkää. RAVistin on antaa voimaa heti ja se tuo ajamiseen vaivattomuutta. Autona (ajoltaan ja ergonomia) konsernituotteet on parempia mutta voimalinja on konsernivehkeissä täysin susi.

        Ahtoviiveen kompensoi sähköinen EQ-Boost. Siis Mersussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahtoviiveen kompensoi sähköinen EQ-Boost. Siis Mersussa.

        Mersussa ei muutenkaan ole VAG tyypillisiä viiveitä mutta yli 10ke hintaero on aika paljon (RAV4 -> GLC) kun puhutaan nelivetoplugareista. Tuo GLC on halvin farkkuperäinen neliveto plugari Mersulta. Volkkarilla ei sellaista ole ollenkaan.


    • Anonyymi

      Toyota on hitain liikennevaloista. Eivät pärjää edes Dacialle.

      • Anonyymi

        Ja tämän viestin merkitys on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämän viestin merkitys on ?

        Ja tämän keskustelun merkitys on?


    • Anonyymi

      Skodistista ei kasva koskaan oikeaa Auto- eikä Rattimiestä. Ja tämä on fakta.

      Skodalla jäät aina katselemaan valoja valoissa. Kun ei lähde niin ei lähde. Fakta tämäkin.

      Skodasta ja skodisteista faktoja riittää. Ja ne ovat kaikkien tiedossa. Älkää siis turhia perusteluja laittako vaan suoraan faktat tiskiin!

      • Anonyymi

        Tämän palstan faktat on hyvin tiedossa, vaikka niitä ei ole edes perusteltu. Siis niitä faktoja.


    • Anonyymi

      Skodakin vierii, mutta vain alamäkeen.

      • Anonyymi

        Tiedätkös mistä se johtuu? Se on kuule se maan vetovoima.


      • Anonyymi

        sanotaan että vierivä kivi ei sammaloidu, mut vierivä skoota kasvaakin homeita, ei sammalta


    • Anonyymi

      Pahoja laatu- ja tyyppivikoja, ei voi muuta sanoa.

      • Anonyymi

        Fakta varmaan tuokin, joten mitä sitä perustelemaan.


    • Anonyymi

      No, vieläkö skodisti komukka odottaa niitä perusteluja faktoihin? Eikö Skodan surkeus riitä? Miksi sitä pitää vielä perustella, ajanhukkaa MOT.

      • Anonyymi

        Tyhmähän sä olet.


    • Anonyymi

      "Voimaa ainakin omasta A4n pannusta lähtee mutta ei silloin kun sitä kaupunkiajossa kaipaisi. "

      Om moka jos ottaa dieselin. Ne on laiskanpulskeita vastaamaan kaasuun jo perusluonteeltaan. Älä syytä VW:tä tai DSG:tä
      Jos haluaa terävää vasteen kaasuun niin silloin osta TSI ja käytä DSG:tä Sport-modessa. Lähtee joka tilanteessa kuin hauki rannasta.
      Elämä on valintoja. Älä syytä valmistajaa jos valitset itsellesi sopimattoman vaihtoehdon kun valmistajalla olisi paljon parempiakin vaihtoehtoja.

      • Anonyymi

        Passat GTE jättää RAVistimen joka tilanteessa. Ei mitään viiveitä vaan aina lähtee kun kaasua painaa.


      • Anonyymi

        Ei tsi-moottorissa ole mitään turbosta aiheutuvaa viivettä. Enimmäkseen noita älyttömyyksiä kirjoittelevat persaukiset jätkät, joilla on varaa korkeintaan kolmen tonnin korollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tsi-moottorissa ole mitään turbosta aiheutuvaa viivettä. Enimmäkseen noita älyttömyyksiä kirjoittelevat persaukiset jätkät, joilla on varaa korkeintaan kolmen tonnin korollaan.

        Kuule mitä puhuu! Sellainen viive että ehtii käydä kusella ja paskalla ennen kuin vikawaagen lähtee liikkeelle.

        Ja tämä on fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule mitä puhuu! Sellainen viive että ehtii käydä kusella ja paskalla ennen kuin vikawaagen lähtee liikkeelle.

        Ja tämä on fakta.

        Missä tämä fakta on kerrottu?
        Katsopa vaikka TM 16/2019 vertailua. Siinä aivan perus TSI jättää 2.0 Corollan suorituskyvyssä selkeästi.
        Corollan 2.0 on ripein versio mitä Tojolla on tarjota ja se häviää keskitason TSI:lle. TSI:stä löytyy paljon nopeampiakin versioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tämä fakta on kerrottu?
        Katsopa vaikka TM 16/2019 vertailua. Siinä aivan perus TSI jättää 2.0 Corollan suorituskyvyssä selkeästi.
        Corollan 2.0 on ripein versio mitä Tojolla on tarjota ja se häviää keskitason TSI:lle. TSI:stä löytyy paljon nopeampiakin versioita.

        Varsinkin legendaarinen RS-mallisto. Kyllä siinä köyhällä kansalla on ihmettelemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tämä fakta on kerrottu?
        Katsopa vaikka TM 16/2019 vertailua. Siinä aivan perus TSI jättää 2.0 Corollan suorituskyvyssä selkeästi.
        Corollan 2.0 on ripein versio mitä Tojolla on tarjota ja se häviää keskitason TSI:lle. TSI:stä löytyy paljon nopeampiakin versioita.

        TM testissä kiihtyvyys mitataan siitä kun auto lähtee liikkeelle. On aivan eri asia milloin ollaan risteyksne toisella puolen kun kello lähtee juoksemaan jalan siirtyessä jarrulta kaasulle.

        Lisäksi jos mitataan kiihtyvyyttä kun auto on hitaassa liikkeessä risteyksessä ja painetaan kaasua. VAG empii aikas pitkään ennen kuin edes alkaa syöttää polttoainetta pyttyihin. Se ei siis tee yhtään mitään vähään aikaan. Tätä ei kerro tuo paikatlaa kiihtyvyys. Sen kertoo vain ajaminen.

        TM 1/2020 " Kaupunkiajo : Toyota yltää ainoana arvosanaan yhdeksän. Siinä on kaksi asiaa ylitse muiden, ja molemmat ovat kovin tärkeitä kaupunkiajossa, nimittäin hyvä näkyvyys nopeasti reagoiva voimalinja. Hybridi voimalinja reagoi selvästi nopeammin kaasunpaillukseen kuin muiden vertailuautojen automaattivaihteistot"

        Testissä oli mukana Passat 1.5TSI DSG, Pösö 508 180EAT , RAV4, Insignia 1.5 A6
        Tojotin oli siis ainoa cittari ja muut farkkuja. Ravistin oli paras kiihtymään ja kulutti vähiten maantiellä ja paljon vähemmän kaupungissa kuin muut.

        Parempi kiihtyvyys ja pienempi kulutus varmaan johtui suuremmasta painosta ja isommasta otsapinta-alasta. Voimalijan paremmuudesta ei voinut olla kyse, eihän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varsinkin legendaarinen RS-mallisto. Kyllä siinä köyhällä kansalla on ihmettelemistä.

        köyhäthän skodia just ostaa, luulee vielä ostavansa saksalaisen laatuauton, mut ei. olikin VAIN skeida. Uutenakin. Kaikkien halveksima ja naurun aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        köyhäthän skodia just ostaa, luulee vielä ostavansa saksalaisen laatuauton, mut ei. olikin VAIN skeida. Uutenakin. Kaikkien halveksima ja naurun aihe.

        Rikkaat ostavat kolmen tonnin korollan, ja luulevat nauttivansa suurta arvostusta.


    • Anonyymi

      Milloin Tojopoju ymmärtäisi, että ajan säästö tehdään matkalla ei liikennevalolähdössä. Koskaan ei ole yksikään Tojo ajanut minusta motarilla ohi.

      • Anonyymi

        Milloin sinä tajuat että henkiöauton suorituskyky ei ole merkitsevä matkustamisessa tai myöhästymisessa. Ongelma on jossain muualla.

        Maantie tai katu ei ole kilparata.


    • Anonyymi

      "VAG empii aikas pitkään ennen kuin edes alkaa syöttää polttoainetta pyttyihin. Se ei siis tee yhtään mitään vähään aikaan. Tätä ei kerro tuo paikatlaa kiihtyvyys. Sen kertoo vain ajaminen."

      Puhut selkeästi vain yhdestä VW:n vaihtoehdoista. Siitä sinun dieslistäsi.
      Jos haluat välittämän vasteen kaasun painamiseen niin VW:llä on sinulle useampikin vaihtoehto. Ladattavat bensinihybridit. Täyssähköautot. TSI bensakoneet.
      Miksi otit sen kaikkein laiskimman vaihtoehdon jos haluat ripeää vastinetta kun painaa pedaalia paikaltaan lähtiessä tai kävelyvauhdista?
      Uskon että tojon höpöhybridi on vahvoilla sen yhden sekunnin ajan tuossa tilanteessa VW:n dieseliin nähden mutta se on dieselin perusluonne. Ei VW:n voimalinjan luonne.
      Mietipä sitä että ottaisit VW:ltäkin bensakoneen ja sähkömoottorin yhdistelmän vertailuun. Sillä näyttää perävaloja kaikille tojoille myös sen ekan sekunnin aikana. Näitäkin VW:ltä löytyy.

      • Anonyymi

        Tiedä siitä laiskimmasta kun Audin nokalla on 190hp diesel. Ei se kaikkein laiskin varmaankaan ole VAG valikoimasta. Ei vaan reagoi kuin vasta seuraavana päivänä. (muuten kyllä tykkään autosta). Kyse ei siis ole koneen väännöstä eikä tehosta. Kyse on siitä että mitään siis ei todella yhtään mitään ei tapahdu piitkään aikaan. Tätä samaa on myös TM kritisoinut useammassakin VAG kulkineessa.
        Voihan toki olla että Skoda osaa tuon moottori ja vaihteistoasian paremmin kuin Audi.

        Olisin varmaan pistänyt tilaukseen Volkkarin tai Skodan plugarin mutta niitä ei saa nelivetona mitä pidän seuraavassakin autossa kynnyskysymyksenä.


    • Anonyymi

      Nonni köyhät, vituttaako ku ei oo varaa mersuu? Mulla on laitoin Kamuxilta hienon pelin. Ei oo miukään venäläinen vehjes kujte sSkoda

      • Anonyymi

        Housuissas sulla on kamux..


      • Anonyymi

        En paljon henkseleitä paukuttelisi jos ei olisi varaa uuteen autoon.
        Kamuxilta halvimmat mersut on 10ke tuntumassa. Sehän halvempi kuin uusi Yaris tai Scala tms.

        Jos olisit edes kertonut minkä auton ja minkä ikäisen hankit ja millä rahalla niin voitaisiin arvioita sitä köyhyyttä. Eipä silti ei auton valinta kerro mitään varallisuudesta. Ei se ole koskaa kertonut.


    • Anonyymi

      Tammistossa tavataan mulla on tuplaputket housui… eiku mersun perässä ja kyllä lähtee! jäätte komukat istumaan itäkippaanne……..

      • Anonyymi

        Ja mäkkärissä räkätetään.


    • Anonyymi

      Erittäin tärkeää tietoa tällä palstalla. Nyt minäkin tiedän, ettei Skodaa kannata ostaa. Onneksi kävin täällä.

    • Anonyymi

      Onhan mahtava, kun tällaisia asiantuntijoita edelleenkin Suomesta löytyy. Peukkua nostan!

    • Anonyymi

      Kyllä käy sääliksi automyyjiä. Onneton ammatti.

      • Anonyymi

        Täällä vaan kinastelevat merkkinsä puolesta. Maustetta keskusteluun antaa muutama mielipuoli.


    • Anonyymi

      Skoda Octavia RS mallin koeajon jälkeen luulin ajaneeni mopoautoa. Ei meluisuuden ja vaatimatoman sisutuksen takia vaan huonon kiihtyvyyden.

    • Anonyymi

      City-marketin parkkipaikka aina täynnä Skodia. Asusteena tuulipuku on pitänyt pintansa.

    • Anonyymi

      Skoda on suosittu

    • Anonyymi

      Hyvä että täällä jaetaan oikea tietoa. Itsekin uskoin ensin kiiltopaperille painettua esitettä ja olin jo allekirjoittamaisillani tilauksen. Onneksi löysin palstan ja juuri viime hetkellä sanoin lipevälle myyjälle 'ei kiitos'.

      • Anonyymi

        Valehtele poika valehtele, mutta niinhän sä valehteletkin.


    • Anonyymi

      Skodan hitautta valoista lähtiessä selittää eniten kuskien korkea ikä. Skoda on ylivertainen yli 70-vuotiaiden keskuudessa.

      • Anonyymi

        Ladattava Skoda - Skodattava Lada. Ehhehe ehhehe!


    • Anonyymi

      Hold your horses. Minä todistin omin silmin tilannetta, missä Skoda ei jäänyt viimeiseksi liikennevaloista.

      Tosin auto oli hinauksessa.

    • Anonyymi

      Mielummin Skoda kuin Kiinalainen Volvo

      • Anonyymi

        Venäläinen vai kiinalainen kinneri, siinäpä sulle valittavaa jormaseni...


    • Anonyymi

      Voisiko hitaus liikennevaloista aiheuttaa punaista päin ajamista?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe