Hajoaako nyt tyttöviisikko?

Hallitustamme ja sitä kautta maatamme on nyt johtanut hienojen, nuorten naisten viisikko. Se viisikko on osoittautunut myös viisaaksi ja vahvaksi, parhaaksi mahdolliseksi, mitä maasta löytyy. Eräät täällä ovat sitä viisikkoa ovat kuitenkin tytötelleet ja halventavammillakin nimillä nimitelleet. Tuollaiset nimittelijät ovat tietenkin ”miehiä”, joita naiset ovat aina ylenkatsoneet ja noin he ovat yrittäneet ”maksaa velan takaisin”.

Katri Kulmuni joutui eroamaan ministerin tehtävästään, kun ylväästi otti vastuun töpeksinnästä, johon hänen neuvonantajansa olivat syyllisiä. Noin Katrin oli kuitenkin pakko tehdä. Syvää myötätuntoa tunnen Katria kohtaan, olen sitä osoittanut edellisellä avauksellanikin ”Ministerien erilaisista ongelmista”.

Otsikkoni mukaisesti nyt pohdin, että löytyisiköhän kepusta toinen nainen Katrin paikalle? Jos, niin kuka hän voisi olla? Ei Kai Annika Saarikko heti äitiyslomalta palattuaan? Jos hän aikoo syksyllä pyrkiä puolueensa johtoon, ei siksikään halunne nyt tehtävään, jossa joutuisi kantamaan vastuita vääjäämättä edessä olevista pakollisista ratkaisuista, jotka eivät tule olemaan kepun kannattajien mieleen. Voisiko tuleva ministeri olla Anu Vehviläinen? En oikein usko sitäkään mahdolliseksi. Potentiaalisia mahdollisia naisehdokkaita Katrin paikalle en löydä kepun nykyisistä kansanedustajista.

Joten hienojen naisten viisikko hajonnee ja joukkoon tulee mies. Kuka hän voisi olla? Palaisiko Mika Lintilä paikalle, jolla hän hetken jo oli? Mielestäni ei olisi huono ratkaisu? Lintilän nykyiselle paikalle voisi tulla Antti Kurvinen. Muutkin mahdollisuudet voivat olla olemassa. Toivottavasti Katrin paikalle todennäköisesti tuleva mies on yhteistyökykyinen neljän hienon naisen kanssa. On sitä varmaankin, sillä eihän kepun mieskansanedustajien joukossa liene toki ketään sellaista, joita on alussa tarkoittamissani tämän palstan kepulaisten tai ainakin sellaisina esiintyvien joukossa.

Mitäpä noita asioita nyt enempää pohtimaan, kun illalla tai viimeistään huomenna nähtäneen ratkaisut. Huomio vain, että Katrin ero on näköjään vilkastuttanut tämän palstan aivan ennen näkemättömään vauhtiin. No, erään käyttäytymiseen se ei ole vaikuttanut, sillä hänelle näkyy olevan tärkeintä ja samalla ainoaa asia, jota hän on kai kohta 20 vuotta pitänyt joka päivä täällä esillä. Ei tarvinne mainita, kuka hän on ja mikä on se hänelle tärkein asia;))

67

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Luultavasti pian hallitus hajoaa. Keskustan on pakko taas kiristää otetta ja linjaansa hallituksessa, jos aikoo jatkaa olemassaoloaan.

• Toivotko hallituksen hajoamista? Minä en sitä toivo enkä usko sellaista tapahtuvan. Toivon ja uskonkin myös kepun kokevan vastuuta maamme mahdollisimman hyvin selviytymiseksi siitä vaikeasta tilanteesta jossa nyt ollaan ja tullaan olemaan vielä kauan, jopa nykytilanteesta pahentuen. Pyrkimys maamme ja kansamme parhaaksi toimimiseen on arvokkaampaa kuin pyrkimys kepulikonstein puoleen kannatusta kasvattamaan. Uskon, että kepussa ymmärretään ensiksi mainitsemani hyvän pyrkimyksen lopulta toimivan parhaiten myös puolueen kannatuksen kannalta.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Toivotko hallituksen hajoamista? Minä en sitä toivo enkä usko sellaista tapahtuvan. Toivon ja uskonkin myös kepun kokevan vastuuta maamme mahdollisimman hyvin selviytymiseksi siitä vaikeasta tilanteesta jossa nyt ollaan ja tullaan olemaan vielä kauan, jopa nykytilanteesta pahentuen. Pyrkimys maamme ja kansamme parhaaksi toimimiseen on arvokkaampaa kuin pyrkimys kepulikonstein puoleen kannatusta kasvattamaan. Uskon, että kepussa ymmärretään ensiksi mainitsemani hyvän pyrkimyksen lopulta toimivan parhaiten myös puolueen kannatuksen kannalta.

Kepun vaihtoehdot on olla entistä jämäkämpiä ja rehellisempiä tai sitten entistä enemmän nöyristellä vihervasemmistolle.

Nöyristely on tuhon tie.

Jämäkkyys aiheuttaa entisestään lisäkitkaa hallitukseen, voipi hallitus hajotakin.

Rehellisyyden voisi aloittaa puhumalla ansiosidonnaisen maksattamisen siirtämisestä valtiolle. Soininvaara aikoinaan todisti, että ansiosidonnaisen maksamiseen käytetään myös kassoihin kuulumattomien maksuja. Tuo jos mikä on muiden tahojen kavaltamista. Ansiosidonnaisessa tällä hetkellä kavalletaan muiden ihmisten maksuja. Siihen voisi puuttua.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Toivotko hallituksen hajoamista? Minä en sitä toivo enkä usko sellaista tapahtuvan. Toivon ja uskonkin myös kepun kokevan vastuuta maamme mahdollisimman hyvin selviytymiseksi siitä vaikeasta tilanteesta jossa nyt ollaan ja tullaan olemaan vielä kauan, jopa nykytilanteesta pahentuen. Pyrkimys maamme ja kansamme parhaaksi toimimiseen on arvokkaampaa kuin pyrkimys kepulikonstein puoleen kannatusta kasvattamaan. Uskon, että kepussa ymmärretään ensiksi mainitsemani hyvän pyrkimyksen lopulta toimivan parhaiten myös puolueen kannatuksen kannalta.

Kuule Kapi olet sinä aika kommunisti, sillä tuollaisiin väitteisiin kuin sinä, ei pysty kuin paatunein kommunisti. Että keskusta nostaa kannatustaan kepulikonstein?
        Eihän me olla sossuja, sossuthan noin tekee valehtelee keskustasta, ja ottaa salaa kymmenien miljardien lisävelat. Jonka sitten kokoomus perssut ja keskusta joutuvat maksamaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuule Kapi olet sinä aika kommunisti, sillä tuollaisiin väitteisiin kuin sinä, ei pysty kuin paatunein kommunisti. Että keskusta nostaa kannatustaan kepulikonstein?
        Eihän me olla sossuja, sossuthan noin tekee valehtelee keskustasta, ja ottaa salaa kymmenien miljardien lisävelat. Jonka sitten kokoomus perssut ja keskusta joutuvat maksamaan.

Enhän minä väitä, että kepu pyrkisi nostamaan kannatustaan kepulikonstein. Päinvastoin, en usko sellaiseen vaan uskon kepun vastuuntuntoon ja sen mukaiseen toimintaan:

”Pyrkimys maamme ja kansamme parhaaksi toimimiseen on arvokkaampaa kuin pyrkimys kepulikonstein puoleen kannatusta kasvattamaan. Uskon, että kepussa ymmärretään ensiksi mainitsemani hyvän pyrkimyksen lopulta toimivan parhaiten myös puolueen kannatuksen kannalta”.

Kymmenien miljardien lisävelkoja valtio joutuu nyt ottamaan, olipa maassa millainen tahansa hallitus. Sellaisia tarvitaan välttämättä, jos tämä maa pyritään pystyssä pitämään. Minua se hallituksen välttämätön pyrkimys ei enää juuri hyödyttäne, kun olen vain tällainen eläkeläinen ja kun minulla on jo tätä ikää. Tuon välttämättä tarpeellisen pyrkimyksen hyväksi mielelläni kuitenkin maksan veroja, ehkä jopa enemmän kuin te eräät, jotka noita pyrkimyksiä tällä palstalla vastustatte ja niiden pyrkimysten tuloksista minua enemmän hyödytte.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Enhän minä väitä, että kepu pyrkisi nostamaan kannatustaan kepulikonstein. Päinvastoin, en usko sellaiseen vaan uskon kepun vastuuntuntoon ja sen mukaiseen toimintaan:

”Pyrkimys maamme ja kansamme parhaaksi toimimiseen on arvokkaampaa kuin pyrkimys kepulikonstein puoleen kannatusta kasvattamaan. Uskon, että kepussa ymmärretään ensiksi mainitsemani hyvän pyrkimyksen lopulta toimivan parhaiten myös puolueen kannatuksen kannalta”.

Kymmenien miljardien lisävelkoja valtio joutuu nyt ottamaan, olipa maassa millainen tahansa hallitus. Sellaisia tarvitaan välttämättä, jos tämä maa pyritään pystyssä pitämään. Minua se hallituksen välttämätön pyrkimys ei enää juuri hyödyttäne, kun olen vain tällainen eläkeläinen ja kun minulla on jo tätä ikää. Tuon välttämättä tarpeellisen pyrkimyksen hyväksi mielelläni kuitenkin maksan veroja, ehkä jopa enemmän kuin te eräät, jotka noita pyrkimyksiä tällä palstalla vastustatte ja niiden pyrkimysten tuloksista minua enemmän hyödytte.

Kiitos Kapi noinkin rauhallisesta ja asiallisesta vastineesta, minun ehkä hieman karrikoituneeseen viestiini. Keskustan pieni kannatus tällä hetkellä johtuu siitä. että meiltä meni puolet kannattajista pressuihin. Että pressujen kanssa yhdessä lienee noin 30% kannatus. Kun siihen laskee saman mieliset Kokoomuslaiset Kristilliset ja Ruotsalaiset, niin siitähän tulee jo 60% kannatus.
        Kyllä mielestäni tuolla kannatusmäärällä pitäisi tämän porukan olla joskus yhdessä hallituksessakin. Tietää ainakin sen jos tämä porukka ottaa velkaa, niin tämä sen myös suurimmaksi osaksi maksaa takaisin. Eikä niin kuin tämä nykyinen sossu-komukka hallitus.
        Ottaa kymmenien miljardien velat, ja maksattaa sen meillä.
        Terveisin KauKe..

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kuulehan aliupseeri, sinun ei kannata tyhjällä päälläsi pähkäillä tämmöisia asioita.

Oikea menettely tässä tilanteessa on hajottaa heikko hallitus, ja järjestää uudet vaalit. Kansa päättäköön, kuka maata johtaa.

Maj evp

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos Kapi noinkin rauhallisesta ja asiallisesta vastineesta, minun ehkä hieman karrikoituneeseen viestiini. Keskustan pieni kannatus tällä hetkellä johtuu siitä. että meiltä meni puolet kannattajista pressuihin. Että pressujen kanssa yhdessä lienee noin 30% kannatus. Kun siihen laskee saman mieliset Kokoomuslaiset Kristilliset ja Ruotsalaiset, niin siitähän tulee jo 60% kannatus.
        Kyllä mielestäni tuolla kannatusmäärällä pitäisi tämän porukan olla joskus yhdessä hallituksessakin. Tietää ainakin sen jos tämä porukka ottaa velkaa, niin tämä sen myös suurimmaksi osaksi maksaa takaisin. Eikä niin kuin tämä nykyinen sossu-komukka hallitus.
        Terveisin KauKe..

Ai, sinultako oli siis tuo viesti, johon vastasin? Ei siinä ollut allekirjoitustasi. Kysynpä nyt sinulta, että miksi puolet kepun kannattajista meni persuihin? Eikö niille ollut mieluinen se Sipilän johtama porvarihallitus? Nyt sinä kuitenkin kaipailet sellaista.

Ennen viime vaaleja alkoi näyttää jo varsin varmalta, että sdp nousee kannatetuimmaksi puolueeksi ja saa muodostaa hallituksen, mutta kun kokoomuskin oli vahvassa koossa, toivoin sen tulevan hallitukseen toiseksi pääpuolueeksi. Mielessäni olivat hyvät muistot Paavo Lipposen hallituksista, joilla Suomi nostettiin syvästä lamasta.

Mutta kun kokoomus väärin toivein taktikoidessaan jäi ulos hallituksesta, olin syvästi pettynyt puolueeseen, jota minäkin olin äänestänyt. Kun kepu rökäletappiostaan huolimatta osoitti halua vastuunkantoon ja tuli hallitukseen, arvostin sitä tekoa suuresti. Annoin siitä jo silloin tunnustusta puolueelle ja olen antanut sen jälkeenkin ja siksi olen nyt syvästi pettynyt, että valtiovarainministeri Katri Kulmuni joutui jättämään paikkansa. Tosin Katri töpeksi siinä, ettei kontrolloinut riittävästi neuvonantajiensa tekemisiä hänelle sitä tarpeelliseksi näkemäänsä koulutusta hankkiessaan. Sittenkin pidän kohtuuttomana siitä koitunutta seuraamusta.

Edelleen uskon kuitenkin kepun vastuuntuntoon ja haluun toimia tässä vaikeassa tilanteessa maan ja kansan parhaaksi ja siksi puolue pysyy vankasti hallituksessa, sillä siten se voi parhaiten osoittaa vastuuntuntoaan ja kyllä kansa sen sitten vielä puolueelle antamillaan äänillä palkitsee.

Mitä ihmettä, miksi höpäjät tuollaisesta hallituskoostumasta? Vaikka tämä hallitus hajoaisi kesken vaalikaudenkin, ei tuosta joukosta kovin vahvaa hallitusta kokoon saataisi, sillä tuskin noista nimeämistäsi puolueista mikään haluaisi lähteä samaan hallitukseen nykyisenkaltaisen persujen kanssa. Seuraavien määräaikaisten vaalien aikaan puolueiden kannatukset ovat varmaan jo ihan toiset. Kokoomus säilyttänee vahvan asemansa, mutta jos tämä hallitus onnistuu poikkeuksellisen vaativassa tehtävässään edes kohtuullisesti, se onnistuminen varmaan koituu nykyisten hallituspuolueiden kannatuksen hyväksi.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Ai, sinultako oli siis tuo viesti, johon vastasin? Ei siinä ollut allekirjoitustasi. Kysynpä nyt sinulta, että miksi puolet kepun kannattajista meni persuihin? Eikö niille ollut mieluinen se Sipilän johtama porvarihallitus? Nyt sinä kuitenkin kaipailet sellaista.

Ennen viime vaaleja alkoi näyttää jo varsin varmalta, että sdp nousee kannatetuimmaksi puolueeksi ja saa muodostaa hallituksen, mutta kun kokoomuskin oli vahvassa koossa, toivoin sen tulevan hallitukseen toiseksi pääpuolueeksi. Mielessäni olivat hyvät muistot Paavo Lipposen hallituksista, joilla Suomi nostettiin syvästä lamasta.

Mutta kun kokoomus väärin toivein taktikoidessaan jäi ulos hallituksesta, olin syvästi pettynyt puolueeseen, jota minäkin olin äänestänyt. Kun kepu rökäletappiostaan huolimatta osoitti halua vastuunkantoon ja tuli hallitukseen, arvostin sitä tekoa suuresti. Annoin siitä jo silloin tunnustusta puolueelle ja olen antanut sen jälkeenkin ja siksi olen nyt syvästi pettynyt, että valtiovarainministeri Katri Kulmuni joutui jättämään paikkansa. Tosin Katri töpeksi siinä, ettei kontrolloinut riittävästi neuvonantajiensa tekemisiä hänelle sitä tarpeelliseksi näkemäänsä koulutusta hankkiessaan. Sittenkin pidän kohtuuttomana siitä koitunutta seuraamusta.

Edelleen uskon kuitenkin kepun vastuuntuntoon ja haluun toimia tässä vaikeassa tilanteessa maan ja kansan parhaaksi ja siksi puolue pysyy vankasti hallituksessa, sillä siten se voi parhaiten osoittaa vastuuntuntoaan ja kyllä kansa sen sitten vielä puolueelle antamillaan äänillä palkitsee.

Mitä ihmettä, miksi höpäjät tuollaisesta hallituskoostumasta? Vaikka tämä hallitus hajoaisi kesken vaalikaudenkin, ei tuosta joukosta kovin vahvaa hallitusta kokoon saataisi, sillä tuskin noista nimeämistäsi puolueista mikään haluaisi lähteä samaan hallitukseen nykyisenkaltaisen persujen kanssa. Seuraavien määräaikaisten vaalien aikaan puolueiden kannatukset ovat varmaan jo ihan toiset. Kokoomus säilyttänee vahvan asemansa, mutta jos tämä hallitus onnistuu poikkeuksellisen vaativassa tehtävässään edes kohtuullisesti, se onnistuminen varmaan koituu nykyisten hallituspuolueiden kannatuksen hyväksi.

"tuskin noista nimeämistäsi puolueista mikään haluaisi lähteä samaan hallitukseen nykyisenkaltaisen persujen kanssa".

Olet varmaan oikessa. Puolueiden muistissa on edellisen hallituksen aikana tapahtunut. Sama toistuisi. Jos persut tulisi hallitukseen, puolue hajoaisi. Hallitukseen päässeet muodostaisi oman puolueen. Mikähän sen nimi sitten olisi. Keltaisetko??

• Anonyymi

Aloittaja jaksaa kirjoittaa, täytyy olla intohimoa näihin naisiin?

Suomessa on ollut viime 20 vuoden aikana koko ajan kriisi päällä hallituksessa. Ja näitä "kohuja" voi herranjestas. Riittää kun käy ostamassa olutta kaupassa ja joku nostaa kohun. Muutama otsikko iltalehteen ja kas, ministeri eroaa!

Suomessa on oikeastaan häpeä vain yhdessä asiassa. Se on miesnillittäjien paljous. Miehet ovat tämänkin kriisin aikana osoittautuneet huutaviksi pelkureiksi. Koko ajan valitus päällä. Koko kriisin hoidosta on mennyt 90% voimavaroja jatkuvaan valittamiseen.

Miten helvetti me selviäisimme tällaisilla miehillä jos joutuisimme sotaan?

Naiset tappelisivat isänmaamme puolesta kun miesten energia menisi valittamiseen"!!!!

Hyi hitto!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sen lainan ottamisen aikana sattui olemaan kepuloinen valtiovarainministeri, sinun mielestä oli siis ulkona kuin lumiuk.. anteeksi lumiakka;-)) Sinä juuri todisti, että mitä kepulointi on, ei ihme, että kepun kannatus alkaa lähestymään ruotsin kepuloisten tasoa, eli 4 % on jo kova. Suomen kommunistisin jakopuolue on kepu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terveisin KauKe..

Kauke, sinut tunnetaan yleisesti puusilmänä ja tavallista yksinkertaisemana pölönö, onko kepu hallituksessa vai ei? Siis kepu on osa sossu-komukka hallitusta.. Olet tahaton koomikko!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulehan aliupseeri, sinun ei kannata tyhjällä päälläsi pähkäillä tämmöisia asioita.

Oikea menettely tässä tilanteessa on hajottaa heikko hallitus, ja järjestää uudet vaalit. Kansa päättäköön, kuka maata johtaa.

Maj evp

Hajoaako hallitus elokuun budjettiriihessä?
        https://www.is.fi/politiikka/art-2000006532615.html

Varsin todennäköistä vihervasemmistohallituksen kohdalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kepun vaihtoehdot on olla entistä jämäkämpiä ja rehellisempiä tai sitten entistä enemmän nöyristellä vihervasemmistolle.

Nöyristely on tuhon tie.

Jämäkkyys aiheuttaa entisestään lisäkitkaa hallitukseen, voipi hallitus hajotakin.

Rehellisyyden voisi aloittaa puhumalla ansiosidonnaisen maksattamisen siirtämisestä valtiolle. Soininvaara aikoinaan todisti, että ansiosidonnaisen maksamiseen käytetään myös kassoihin kuulumattomien maksuja. Tuo jos mikä on muiden tahojen kavaltamista. Ansiosidonnaisessa tällä hetkellä kavalletaan muiden ihmisten maksuja. Siihen voisi puuttua.

"Ansiosidonnaiseen käytetään MYÖS kassoihin kuulumattomien maksuja".
        HALOO.
        TYöttömyyskassat maksavat ansiosdonnaisista päivärahoista 7 %.
        Tämä on Suomen perustuslain vastaista. Johonkin porukkaan kuulumalla saa etua jonka kaikki veronmaksajat maksavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ansiosidonnaiseen käytetään MYÖS kassoihin kuulumattomien maksuja".
        HALOO.
        TYöttömyyskassat maksavat ansiosdonnaisista päivärahoista 7 %.
        Tämä on Suomen perustuslain vastaista. Johonkin porukkaan kuulumalla saa etua jonka kaikki veronmaksajat maksavat.

Näin on. Ihmisten pitäisi tehdä tuosta kantelua oikeuskanslerille. Helpointa olisi aloittaa lisätalousarviossa annettavaan kuudensadan miljoonan euron summaan työttömyyskassoille. Tai miksei suoraan pyytää oikeuskanslerin arviota ansiosidonnaisten rahavirtojen perustuslaillisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja jaksaa kirjoittaa, täytyy olla intohimoa näihin naisiin?

Suomessa on ollut viime 20 vuoden aikana koko ajan kriisi päällä hallituksessa. Ja näitä "kohuja" voi herranjestas. Riittää kun käy ostamassa olutta kaupassa ja joku nostaa kohun. Muutama otsikko iltalehteen ja kas, ministeri eroaa!

Suomessa on oikeastaan häpeä vain yhdessä asiassa. Se on miesnillittäjien paljous. Miehet ovat tämänkin kriisin aikana osoittautuneet huutaviksi pelkureiksi. Koko ajan valitus päällä. Koko kriisin hoidosta on mennyt 90% voimavaroja jatkuvaan valittamiseen.

Miten helvetti me selviäisimme tällaisilla miehillä jos joutuisimme sotaan?

Naiset tappelisivat isänmaamme puolesta kun miesten energia menisi valittamiseen"!!!!

Hyi hitto!

Hyvä kirjoitus, Miehet osaavat taitavasti vastuunpakoilun, eduskunnassakin.
        Mutta mistä saataisiin naisviisikkoon puuttuva jäsen? Valtiovarainministerin virassa vastuuta vasta onkin, haukut tulevat joka tapauksessa. Siihen pitää osata varautua jo etukäteen.

• Anonyymi

Jos joku haluaisi tehdä kunnon källin demareille, niin tekisi oikeuskanslerille valituksen kansalaisten epätasa-arvoisesta kohtelusta.

Kantelun syy: yleisistä työttömyysvaroista maksetaan ansiosidonnaisen työttömyysturvan kuluja, vaikka lain mukaan ansiosidonnaisen kulut pitäisi kattaa työttömyyskassojen varoista.

Soininvaara aikoinaan osoitti ihan matemaattisesti, ettei työttömyyskassojen rahavirrat voi kattaa kaikkia ansiosidonnaisen kuluja, joten osa kuluista maksettiin valtion työttömyysvaroista.

Yhteisistä varoista ei voi maksaa vain joidenkin järjestöjen jäsenille etuuksia. Se asettaa kansalaiset epätasa-arvoiseen asemaan.

• Anonyymi

Toinen kantelu oikeuskanslerille... Kantelun aihe:

Lisätalousarviossa annetaan kuusisataa miljoonaa euroa tukea työttömyyskassoille ansiosidonnaisen työttömyysturvan kuluihin.

Tämä asettaa kansalaiset epätasa-arvoiseen asemaan, koska jos valtio maksaa ansiosidonnaisen työttömyysturvan kuluja, pitäisi valtion maksaa ansiosidonnaista myös niille, jotka eivät ole työttömyyskassojen jäseniä.

• Anonyymi

Sehän on epätasa-arvoista jos sama ansiosidonnainen maksetaan kaikille vaikka ei ole maksaneet mitään kassan maksuja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on epätasa-arvoista jos sama ansiosidonnainen maksetaan kaikille vaikka ei ole maksaneet mitään kassan maksuja

Mutta sekin on epätasa-arvoosta, että ansiosidonnaisen kuluihin käytetään kassoihin kuulumattomien maksuja.

Soininvaara osoitti, ettei kassojen maksut kattaneet ansiosidonnaisen kuluja vaan osa maksettiin myös kasvoihin kuulumattomien työttömyysmaksuista. Sossuilla jos joillain menee omat ja muiden rahat sekaisin...

Haloskan ukko Arajärvi yritti korvat punaisina valehdella, ettei asia olis noin mutta Soininvaara matemaattisesti osoitti, että ansiosidonnaista maksetaan kassoihin kuulumattomien maksuista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sekin on epätasa-arvoosta, että ansiosidonnaisen kuluihin käytetään kassoihin kuulumattomien maksuja.

Soininvaara osoitti, ettei kassojen maksut kattaneet ansiosidonnaisen kuluja vaan osa maksettiin myös kasvoihin kuulumattomien työttömyysmaksuista. Sossuilla jos joillain menee omat ja muiden rahat sekaisin...

Haloskan ukko Arajärvi yritti korvat punaisina valehdella, ettei asia olis noin mutta Soininvaara matemaattisesti osoitti, että ansiosidonnaista maksetaan kassoihin kuulumattomien maksuista.

Niin, työttömyysturvan perusosan verran, lestaterroristi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, työttömyysturvan perusosan verran, lestaterroristi.

Eipäs vaan enemmän. Soininvaaran työryhmä osoitti ihan matemaattisen tarkasti, että ansiosidonnaisen maksamiseen käytetään kassaan kuulumattomien rahoja myös perusosan yli menevään osaa.

Haloskan ukko Arajärvi yritti korvat punaisina valehdella, että Soininvaara oli väärässä. Mutta matematiikka on julman tarkkaa ja paljasti väärinkäytökset.

• Anonyymi

Kepiihevostyttöhallituksesta yksi ratsastaa jo kohden auringonlaskua, kopoti, kopoti, kopoti... Ja Vermoon.

• Anonyymi

Kulmuni on MUNINU. Nyt kotiin ja vaatii mieheltä lohtuseksiä HETI.

• Anonyymi

Kenet Marin hyväksyy törsääjäksi? Keskustasta ei taida löytyä valtionvarain ministeriä vasemistohallitukseen.

• Anonyymi

Jos sinusta Suomi törsää, mikset kerro, että kaikki maat "törsää"?

Tietysti voi aina muuttua muumioksi tai panikoitua mitään tekemättömäksi, kuten Sipilä, Soini aikoinaan. Muttta joskus pitää tehdä tekoja, että Suomi pelastuu vähimmillä vaurioilla. Vaikka se maksaa. Se voi silti maksaa vähemmän kuin olla tekemättä mitään. Kuten Persut menettelevät.

Mikään ei ole varmepaa kuin Persujen valitus. Mutta ei se nyt ihan putkeen mennyt kun Persut oli hallituksessa. Surkeaa se oli ja Suomen historian surkein hallitus.

Valittaa voi aina, mutta ei se tarkoita, että osaisi toimia paremmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti voi aina muuttua muumioksi tai panikoitua mitään tekemättömäksi, kuten Sipilä, Soini aikoinaan. Muttta joskus pitää tehdä tekoja, että Suomi pelastuu vähimmillä vaurioilla. Vaikka se maksaa. Se voi silti maksaa vähemmän kuin olla tekemättä mitään. Kuten Persut menettelevät.

Mikään ei ole varmepaa kuin Persujen valitus. Mutta ei se nyt ihan putkeen mennyt kun Persut oli hallituksessa. Surkeaa se oli ja Suomen historian surkein hallitus.

Suurimmat törsääjät ovat Tavoite1-maita, sillä he eivät piittaa verolaskelmista eivätkä veronkiertäjistä (Panaman paperit). Siksi nettomaksajat (mm. Suomi) joutuvat hakemaan uutta lainaa jatkuvasti.

Persujen toimimaton aktiivimalli ei parantanut kansantaloutta toivotulla ja luvatulla tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muut maat ei törsää varmaankaan satoja miljoonia euroja ay-liikkeille.

• Anonyymi

Majuri tulee sivusta, osaavana D-insinöörinä. Nuorille naisille nyt tuli liian nopeasti valtaa, joka nähdään heikkona taloutena. Eli, nyt tulee osaava sivusta, kun aika niin vaativa.

• Anonyymi

Vasurit ja sosiaistit ei kuuluisi hallikseen, niin huonon äänimääräänsä perustuen.

• Anonyymi

Heh heh! Huumori on aina paikallaan. Majuri ja D-insinööri! He he he heee!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh heh! Huumori on aina paikallaan. Majuri ja D-insinööri! He he he heee!

Symboolina laitoin, kun majuri sotaväen päällysjohtoa kenttäoloissa, samoin D-insinööri suunnittelee työt hyvin monille, kuten majurikin.n Taso pitää olla tätä, niin osaa suunnittelun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Symboolina laitoin, kun majuri sotaväen päällysjohtoa kenttäoloissa, samoin D-insinööri suunnittelee työt hyvin monille, kuten majurikin.n Taso pitää olla tätä, niin osaa suunnittelun.

Diy-inssi = do it yourself-inssi.

Pankkomajuri ei olekaan majuri. Pankkolängvits kertoo tasostaan sen verran, ettei tuolla osaamisella juuri kuuta kummempaa ole kurkoteltu.

• Anonyymi

Kiitoksia hyvästä ja asiallisesta avauksesta, aika tavalla tilanne on kuvaamasi.
      Täällä muuten pers´kärpäsesi Ossi on ollut tavallista pahempana, taisi Kulmunin luopuminen sattua herkän johtaja-Ossin runolliseen sieluun. Ossi käy kuumana kuin hellan koukku! Tosin ylläpito on siivonnut nuo kiukun purkaukset ripeästi ja kova on Ossin ikävä sinua kohtaan taas ollut. AVA´llakin kaipailee sinua ja vielä maksaa niistä viesteistään... Mutta keskustan johtaja "onni" sattui kipeästi Ossiin..

• Anonyymi

Herra Kapi kun tekee avauksen, niin heti menee luetuimpiin ja herättää keskustelua!
      Inkeroisen poju odottanut kieli pitkällä Herra Kapia paikalle.

• Anonyymi

Onko niistä yksikään ekonomi, ei taida olla.

• Anonyymi

Kulmuni mitään JOUTUNUT eroamaan, eihän Suomessa ole kukaan ministeri koskaan eronnut jos avustajat ovat töpeksineet!

Kulmuni vaan huomasi tässä "tuhannen taalan paikan" päästä eroon hommasta joka oli todellisella epämukavuusalueella sillä eihän hän koskaan esim. haastatteluissa vastannut siihen mitä kysytään! Hänellä ei vaan ollut minkäänlaista kompetenssia hoitaa tätä virkaa!

Kun hänestä tuli puolueen puheenjohtaja niin ei osannut sanoa juuta eikä jaata että mikä ministerin salkku puheenjohtajalle kuuluu VAIKKA kaikkihan se tiedettiin että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin valtionvarainministerin salkku sillä kaikki muut "näyttäisivät" heikoilta!

Yllä olevan syyn lisäksi voidaan spekuloida sillä että kuinka paljon tässä Katrin päätöksessä on kyse hallituksen henkilökemioista varsinkin suhteessa pääministeriin joka on lehtitietojen mukaan kutsunut Kulmunia maanvaivaksi!

En tosiaan ihmettelisi jos vaikka hallitus hajoaisi siinä kohtaa kun pitäisi niitä "leikkauslistoja" esitellä sillä eihän taloudenhoito voi perustua pelkkään lainarahalla elämiseen!

• Anonyymi

Kulmuni,täysin tuntematon ummikko.
      Ensin eduskuntaan,sitten kepun puheenjohtajaksi.Vielä ministerinpesti päälle.
      Akka on oikein pyrkyri,ei mitään muuta,kun vallnhimoinen ja rahan ahne.
      Kuten perus-ketkuretku-kepulainen.Pettää,jättää ja valehtelee.

• Menipä oudoksi tuo valtiovarainministerin vaihto! Eilen kepusta luvattiin, että uusi ministeri nimetään jo tänään tai viimeistään huomenna, nyt sieltä ilmoitetaan nimityksen siirtyvän jonnekin loppuviikkoon. Miksi noin, mistä johtuen?

Olisikohan syy sen, että ensi viikolla on EU-maiden valtiovarainministerien kokouksia ja muita tärkeitä tapahtumia, joissa meidänkin ministerin tulee olla mukana. Ehkä kepussa tultiin siihen tulokseen, että ”Kulmuni on niitä varten parasta, mitä meiltä löytyy” - ja sitähän tuo Katri on ainakin sellaisissa tilaisuuksissa tarvittavalta kielitaidoltaan.

Voisikohan käydä vielä niinkin, että Kulmuni peruu eroilmoituksensa kun puolue vahvistaa Katrin töppäilyjen johtuneen puolueen portaissa tehdyistä virheistä, joihin Katrilla ei ollut mitään osuutta? Ainakaan minulla ei olisi mitään sitä vastaan, jos noin tapahtuisi.

• Anonyymi

Tämän valtionvarainministerin pestin osalta tilanne taitaa olla hieman "hassu" Katrin osalta sillä hänen paljon mainostettu monipuolinen kielitaito on myös osasyynä siihen että hänellä ei ole tähän tehtävään vaadittavaa muuta kompetenssia!

Se että on ylioppilaskirjoituksissa kirjoittanut viisi kieltä niin ei todellakaan vielä pätevöitä näin vaativan viran hoitamiseen! Jos olisi vaikka "parin" kielen sijaan perehtynyt esim. matematiikkaan, taloustieteisiin, historiaan, psykologiaan jne. NIIN olisi huomattavasti paremmat edellytykset pärjätä ja hoitaa valtion taloutta.

No, siinä mielessä pitää antaa pointsit Katrille että itsekin älysi olevansa aivan väärässä paikassa ja tästä "koulutuskohusta" sai nyt hyvän syyn jolla pääsi tästä irti niin että ei nyt täysin menetä kasvojaan.

• Anonyymi

Kyllä sosialisti Sanna Marinin törsäävä hallitus joutaa kaatua, sillä me ei suostuta maksamaan sen tekemiä hirmuisia kymmenien miljardien velkoja. Kun vasurit ei niitä koskaan pysty maksamaan itse, vaan maksattavat ne muilla.
        Mainitsit tuolla ylempänä että kuka menisi perssujen kanssa samaan hallitukseen.
        Kyllä se on mielestäni kymmenenkertaa parempi hallituskumppani kuin esim Lii Andersonin kommunistit, jotka nytkin ovat hallituksessa.
        Nytkin Lii on opetusministerinä, hän voi määrätä että koulujen ja opistojen opettajat pitää kohta kaikki olla kommunisteja. Miten tällaista voidaan sallia sini-valkoisessa suomessa?
        Kun täällä jo Ylen toimittajat lienee kaikki jutuistaan päätellen sossu-komukoita..

• Anonyymi

Ei peru ! ja kielitaidot on hyviä lisänä, muttei ole kaikkiin alaan hyötyä, kun pitää muutakin osata kuin kielillä puhua tyhjää. Valtakunnan asioilla kun ollaan, jokaiselle alansa, talous osaamista pitää olla. Keskustalaiset sen verran suoraselkäisiä ettei Paateron tavoin jatketa ja olla tyrkyllä ministeriksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sosialisti Sanna Marinin törsäävä hallitus joutaa kaatua, sillä me ei suostuta maksamaan sen tekemiä hirmuisia kymmenien miljardien velkoja. Kun vasurit ei niitä koskaan pysty maksamaan itse, vaan maksattavat ne muilla.
        Mainitsit tuolla ylempänä että kuka menisi perssujen kanssa samaan hallitukseen.
        Kyllä se on mielestäni kymmenenkertaa parempi hallituskumppani kuin esim Lii Andersonin kommunistit, jotka nytkin ovat hallituksessa.
        Nytkin Lii on opetusministerinä, hän voi määrätä että koulujen ja opistojen opettajat pitää kohta kaikki olla kommunisteja. Miten tällaista voidaan sallia sini-valkoisessa suomessa?
        Kun täällä jo Ylen toimittajat lienee kaikki jutuistaan päätellen sossu-komukoita..

Mitä hyötyä sinulle on tuosta "kymmenenkertaa paremmasta hallituskumppanista", kun eivät kelpaa muille hallituskumppaniksi? Jos nykyinen hallitus kaatuisi, niin seuraavassakaan eivät perussuomalaiset istuisi. Todennäköisin vaihtoehto olisi korvata Keskusta Kokoomuksella, mikäli keskustalaiset itse sähläisivät itsensä oppositioon.

Ei taida Keskustassa löytyä niin paljon munaa, että hylkäisivät itselleen varsin myönteisen hallitusohjelman.

• Anonyymi

Ei kaikki "tytöttelijät" onle miehiä. Tosin naiset ei tytöttele mutta toteavat hallituksen olleen heikko ja mitään aikaan saamaton.

• Anonyymi

Kuulehan kapi, mitään ihmeellistä ei noissa ole. Marinilla on korkeintaan hieman pirtsakkaampi legginsiperse perssujen Juvoseen verrattuna. Andersson on susiruma.

• Anonyymi

Myönnettävä on, että pimujen hallituksella oli otetta työhönsä enemmän kuin ensin oletimmekaan. Kyllähän Katrilla olisi esikuntansa kera menestymisen mahsollisuudet olleet, mutta sudenkuoppa sattui valitettavasti hänen kohdalleen.

• Anonyymi

Ei kai kukaan nyt oikeasti usko että tämä koulutusjupakka olisi todellinen syy Katrin eroon valtioneuvoston jäsenyydestä?

Eiköhän tästäkin jälkeenpäin kuulla totuus että taustalla lienee muitakin asioita, kuten oma osaamattomuus ja liian vaativa pesti (oma halu päästä pois), henkilökemiat jne.

• Anonyymi

Keksstan kannatus on laskenut, joten ainoa oikea tapa toimia on ladella tiukat ehdot hallituksessa jatkamiselle. Siinä vo vain voittaa.

• Anonyymi

Kepulit ei sanele mitään ehtoja. Suksikaa nyt jo v... uun hallituksesta sähläämästä. Kenelläkään ei tule teitä mulkeroita ikävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kepulit ei sanele mitään ehtoja. Suksikaa nyt jo v... uun hallituksesta sähläämästä. Kenelläkään ei tule teitä mulkeroita ikävä.

Osaatko ajatella nenääsi pidemmälle että mitähän Kepun lähtö käytännössä tarkoittaisi Marinin hallitukselle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osaatko ajatella nenääsi pidemmälle että mitähän Kepun lähtö käytännössä tarkoittaisi Marinin hallitukselle?

Sehän oli persun kommentoimaa. Haluaisi Keskustan pois hallituksesta joko kaataakseen koko hallituksen tai sitten kuvittelee, että persuille avautuisi näin portit hallitukseen, koska he niin vaativat. Viesti keskustalaisille oli selvä, pitäisi suksia v-alkuiseen paikkaan, koska heille ei ehtoja asetella.

• kapi_

Sanoin tuossa edellisessä, että uuden valtiovarainministerin nimeäminen siirtyisi loppuviikkoon - sellaisen käsityksen sain klo 18.00 tv-uutisissa kerrotusta - mutta noissa pääuutisissa kerrottiin, että kepu on ilmoittanut tulevansa sen maanantaina nimeämään. Hyvä niin.

Uutisissa haastatellulla Ylen politiikantoimittajalla oli tietoa sellaisesta, että kepu haluaa ministeriksi mahdollisimman kokeneen. Toimittajalla oli jotain vihiä jo nimistäkin, eli ministeri voisi olla Matti Vanhanen tai Juha Sipilä.

Sipilä paljon ja ainakin omakohtaisella menestyksellä varallisuusasioiden kanssa pelanneena voisi olla hyvinkin sopiva tehtävään. Olisikohan hänen rasitteenaan kuitenkin se, että hänen johdollaan kepu romahti kannatuksensa pohjamutiin? Vanhasella ei ole samanlaista bisneskokemusta kuin Sipilällä, mutta hänen puolestaan puhunee se, että hän puolueenjohtajana sai puolueensa päinvastaiseen tulokseen kuin Sipilä. No, maanantaina nähtäneen, kumpi noista on se uusi valtiokirstun vartija - vai onko sittenkin joku muu.

Onhan tälle avaukselleni tullut jo melkoisesti postia, paljon asiatonta - eli lähettäjänsä kykjen mukaista - mutta myös asiallista. Siihen asialliseenkaan en ole moniinkaan vastaillut - josta pahoitteluni - enkä vastaile niihin nytkään, kun tässä jo saunottuani ja yhden iltadrikkinikin jo otettuani jne.. aion vain katsoa eilen tv:sta digiboksilleni tallettamani Hillary Clintonin elämänvaiheista kertovan ohjelman ja sitä katsoessani varmaan vielä toinen iltadrinkki ja sitten vain vuoteeseen!

Kevennykseksi vakaville asioille kuitenkin vielä huomio eräistä avaukselleni tulleista viesteistä:

Viestissä, jossa minua kiitellään asiallisesta avauksesta - kiitos kiittelyistä - kerrotaan, että se tietty ”perskärpäseni” - hänen ilmaisuaan käyttäen - on ahkeroinut täällä tänäänkin vain minä mielessään. Vaikka en ole täällä paljon aikaani viettänyt olen sen kyllä nähnyt, mutta en tietenkään ole sellaiseen mitenkään reagoinut. Yllättävää, että häneltä riittää aikaa persupalstalla ja AVAllakin esiintymiseen, vaikka tätä palstaa päivystää joka päivä aamusta iltaan.

KauKe:lle vastasinkin viestiinsä, mutta en huomannut kysyä, että miksi hän aina kutsuu perussuomalaisia pressuiksi? Pressuhan on suojapeite. Oikea lyhenne perussuomalaista on persut. Keskustasta minunkin käyttämäni lyhenne kepu on myös väärä sikäli, että se tuli käyttöön silloin, kun puolueen nimi oli Keskustapuolue - siitä se on oikea lyhenne. Mikähän olisi kepua sopivampi lyhenne Suomen Keskustasta? Olisiko se suokes vai suokusta? Tämän kysymykseni myötä sille vastausta toivoen toivottelen nyt vain kaikille Oikein Hyvää Yötä!

• Anonyymi

On ehdotettu Kulmunin tilalle pätkä Mauri Pekkarista.Esko Ahoa.
      Mitens olis vielä J.Sipilä,tai P.Väyrynen.J.Kääriäinen.
      Tässähän olis kepulaisilla valinnanvaraa.

• Anonyymi

Tärkeintä on, että hän kertoo Mainille mitä tehdään tai hallitus hajoaa.

• Anonyymi

Ottaisivat nyt jonkun nuoren kepuemännän jota ei vielä maitorasvoilla oli paisutettu.

• Anonyymi

Mikähän siinä on, ettei ihmiset uskalla ymmärtää, että lisätalousarviossa demareiden ay-liikkeille annetaan satoja miljoonia euroja. Tuo jos jokin on kavallusta!!!

• Anonyymi

Persutrolli vauhdissa kaikissa keskusteluissa samalla sonnallansa.

• Anonyymi

Sanna Marinin hallitusta arvostetaan!

• Täytyipä tänäänkin täällä käydä, vaikka vain nostaakseni jo kauas vajonneen avaukseni. Tällä kun on jo pohdittu seuraavan mahdollisen valtiovarainministerin henkilöllisyyttä. Kuka hän on, siihen ei tullut varmuutta vielä tänään, mutta jotain ehkä voidaan arvella uutisissa haastatellut Katri Kulmunin esiintymisestä, vaikkei hän vihjeitäkään henkilöstä antanut.

Matti Vanhanen sanoi eilen, että kepussa tiedetään hänen sanomansa politiikkaan palattuaan, että hän ei halua valtioneuvostoon - siis hallitukseen. Kun nyt Kulmunille esitettiin Vanhastakin koskeva kysymys, hän väisti sen toistelemalla, että huomenna ministerin henkilöllisyys ilmoitetaan. Olisiko hän sitenkin Matti Vanhanen???

Tällä on näköjään ennusteltu kyseisen ministerin olevan Juha Sipilä. Siihen en usko. Vaikka siviilitaustaltaan hän voisi olla tehtävään sopivakin, mutta tuskinpa kepu palkitsee hallituksen kakkosministerin paikalla miestä, joka puoluetta johtaessaan vei puolueensa ennätykselliseen rökäletappioon. Vanhasen saavutukset puoluetta johtaessaan olivat puolueen kannalta päinvastaiset Sipilän ”saavutukselle”.

Antti Kaikkonen on ilmoittanut, että hän ei olisi käytettävissä, kun asettaa pienokaisen edun ensisijaiseksi. Annika Saarikko ei liioin liene käytettävissä, kun hänelläkin on pienokainen ja hän ehkä tähtää enemmän syksyn puoluekokoukseen, jossa hyvinkin jo voi haastaa edelleen ehdokkaana olevaksi ilmoittautunutta Kulmunia.

Luulenpa, että kepussa tulee taas ministerikierrätys, eli Mika Lintilä palaa valtiovarainministeriksi ja Antti Kurvinen menee hänen nykyiselle paikalleen elinkeinoministeriksi - vai mikä sen ministerin titteli onkaan. Voihan olla mahdollista sekin, että Lintilä jää nykyiselle paikalleen ja Kurvisesta tulee valtiovarainministeri, mutta sitä pidän kuitenkin epätodennäköisempänä kuin edellä mainitsemaani.

No, mitäpä noita enempää pohtimaa, huomennahan se nähdään. Toivottavasti nähdään, niin uskonkin huolimatta siitä, että politiikassa ilmoitetut aikataulut voivat joskus pettää ja venyä, kaikillakin puolueilla, mutta tässä tilanteessa sellaiseen on erityinen vaara kepulla.

• Tässä jo iltapesuilla käytyäni ja pyjamassani vuoteeseen mennessäni jne…tulin vielä pistäytymään täällä. En näe tunti sitten tänään ainoana viestini heittämäni johdosta tai muutenkaan avaukselleni tulleen mitään uutta, joten vain yleishuomio tältä palstalta:

On täällä nyt hyvin paljon vilkkaampaa kuin aikoihin! Varmaan se on kepussa tapahtuneen ansiota, josta palstanpitäjä lienee kepulle kiitollinen. Palstanpitäjä tuskin kuitenkaan on hyvillään siitä, että keskustelun taso palstallaan on tainnut kaskea entistäkin alemmaksi - jollaista se tuskin olisi pitänyt mahdollisena.

Eipähän tuo palstanpitäjän mahdollinen murhe ole mikään murhe minulle, joten tässä iltadrinkkiäni kohottaen ja kepun huomista ministeriratkaisua mielenkiinnolla odottaessani toivottelen nyt vain teille kaikille Hyvää Yötä!

• Media on jostain syystä jättänyt spekuloinneissaan huomioimatta, että päätöksenteon vaikeus keskustassa ei välttämättä johdu valtiovarainministerivalinnasta, vaan siitä, että mahdollisesti myös työ- ja elinkeinoministeri vaihtuu.

Kepuhan on perinteisesti pyrkinyt valitsemaan ministerinsä eri puolilta Suomea, joten jos Mika Lintilä valitaan valtiovarainministeriksi, lännestä ja vieläpä samasta vaalipiiristä tulevaa Antti Kurvista ei purematta niellä työ- ja elinkeinoministeriksi. Sitä paitsi syrjäyttämällä Kurvinen, säästettäisiin ulevaisuuden varalle esiintymisistään kiitosta saanut edustaja näkyvällä eduskuntaryhmän johtajan paikalla.

Oma arvioni onkin, että Lintilä nousee valtiovarainministeriksi ja hänen tilalleen työ- ja elinkeinoministeriksi tulee Markus Lohi Lapin vaalipiiristä. Lohi paikkaisi Katri Kulmunin alueellisen ministeriaseman täsmälleen ja myös hän on esiintynyt televisiossa kohtalaisen hyvin, mutta ongelmanaan on sukupuolensa. Kepun ministeriryhmästä tulisi kovin miesvoittoinen. Ainoaksi naisministeriksi kepusta jäisi Hanna Kosonen, jonka myöhemmin korvaa Annika Saarikko.

Maanantaina puoliltapäivin kuullaan, osuiko arvioni oikeaan. :D

• Anonyymi
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Media on jostain syystä jättänyt spekuloinneissaan huomioimatta, että päätöksenteon vaikeus keskustassa ei välttämättä johdu valtiovarainministerivalinnasta, vaan siitä, että mahdollisesti myös työ- ja elinkeinoministeri vaihtuu.

Kepuhan on perinteisesti pyrkinyt valitsemaan ministerinsä eri puolilta Suomea, joten jos Mika Lintilä valitaan valtiovarainministeriksi, lännestä ja vieläpä samasta vaalipiiristä tulevaa Antti Kurvista ei purematta niellä työ- ja elinkeinoministeriksi. Sitä paitsi syrjäyttämällä Kurvinen, säästettäisiin ulevaisuuden varalle esiintymisistään kiitosta saanut edustaja näkyvällä eduskuntaryhmän johtajan paikalla.

Oma arvioni onkin, että Lintilä nousee valtiovarainministeriksi ja hänen tilalleen työ- ja elinkeinoministeriksi tulee Markus Lohi Lapin vaalipiiristä. Lohi paikkaisi Katri Kulmunin alueellisen ministeriaseman täsmälleen ja myös hän on esiintynyt televisiossa kohtalaisen hyvin, mutta ongelmanaan on sukupuolensa. Kepun ministeriryhmästä tulisi kovin miesvoittoinen. Ainoaksi naisministeriksi kepusta jäisi Hanna Kosonen, jonka myöhemmin korvaa Annika Saarikko.

Maanantaina puoliltapäivin kuullaan, osuiko arvioni oikeaan. :D

Väärässä olit uskossasi. Nyt Lapista ei ole yhtäkään ministeriä.

• Anonyymi kirjoitti:

Väärässä olit uskossasi. Nyt Lapista ei ole yhtäkään ministeriä.

Näin kävi. Yllätyin Vanhasen valinnasta. Onnistunut ratkaisu kuitenkin nykyisessä taloustilanteessa ja sikäli, että Vanhanen on sovitteleva tyyppi, jota hallituskumppanitkin arvostavat.

• Anonyymi

Vastas otsikkoosi. Tyttöviisikko hajoaa. Keskustasta ei löydy kelpoista tyttöä Kulmunin tilalle.

• Anonyymi

"Hajoaako TYTTÖviisikko" Rinteen valitsema unelmatiimi, Antin enkelit ;D
      "...tytötelleet ja halventavimmillakin nimillä nimitelleet..." "nuo nimittelijät ovat tietenkin..." jep, jep, muita kuin fiksu aloittaja ;D

"maatamme on johtanut nyt hienojen, nuorten naisten viisikko..osoittautunut viisaaksi ja vahvaksi.." ( ja flunssaiseksi)
      johtanut puoli vuotta ja demari johtoisena 1 vuoden ja missä tilassa maamme on?
      Tavoitellaan olikos se nyt jo 78% työllisyyttä, julkiselle puolelleko? ;D

työttömiä työnhakjioita n. puoli miljoonaa, lomautettuja n. 150 000
      valtion velka jo lisääntynyt n. 20% ja arviolta 50% vuoteen 2024 mennessä.
      Talous on taantunut ja laskee vielä arviolta 7%
      Menot ja velat vain kasvaa räjähdysmäisesti, samalla kun tulot vähenee roimasti.

Kuka sitten kepusta valt.var.ministeriksi joutuukin tietää, että poliittinen ura loppuu siihen. Korkeintaan joku vanha, joka jää sen jälkeen ansaitulle eläkkeelle. Tai joku nuori liialla innokkuudella , muttei älyllä varustettu.
      Oppositiokaan ei halua hallituksen kaatuvan, jopa pelkäävät sitä ;D
      Kulmuni teki jo Rinteelle kuin Suomellekin suuren palveluksen vaihtamalla pääministerin. Jos hän hajoittaisi hallituksen hän tekisi saman "nuorten naisten viisikolle" ja koko hallitukselle ja hallituspuolueille vapauttamalla heidät suosta, johon ovat itsensä ja koko Suomen kansan upottaneet.
      Vaaleissa aloittaisivat vain "puhtaalta pöydältä" vappusatasia jaellen ;D

• Viestissäni eilen illalla sanoin näin:

"Matti Vanhanen sanoi eilen, että kepussa tiedetään hänen sanomansa politiikkaan palattuaan, että hän ei halua valtioneuvostoon - siis hallitukseen. Kun nyt Kulmunille esitettiin Vanhastakin koskeva kysymys, hän väisti sen toistelemalla, että huomenna ministerin henkilöllisyys ilmoitetaan. Olisiko hän sitenkin Matti Vanhanen???"

Aavistelin siis oikein. Silti kuitenkin olen hieman yllättynyt. Todennäköisimpänä sittenkin pidin Mika Lintilän palaavan paikalle, jossa hän jo olikin ennen kuin Kulmuni halusi vaihtaa paikkaa hänen kanssansa.

No, ei paha - Jorma Uotista siteeratakseni - tuo nimitys. Matti Vanhanen oli siis kepupäättäjien mielestä jo toistamiseen "parasta, mitä meiltä löytyy". Välttyihän puolue noin myös ministerien kierrätykseltä.

Avaukseni aihe on nyt siis saanut ratkaisunsa, joten tuskinpa minulla on enää muuta sanottavaa tälle avaukselleni.

• Anonyymi

Sehän on Vanhaselle arvon alennus. Eduskunnan puhemies on protokollassa maan kakkonen, presidentin jälkeen, pääministerin yläpuolella. Nyt Matti on vasta hallituksen kakkonen, pääministerin jälkeen. Palkkansa kai kyllä paranee. Eduskunnan puhemies joutunee tyytymään vain kansanedustajan palkkaa, ministerin palkka on paljon korkeampi.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2292
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1557
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1124
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1108
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe