Kävin kansakoulun loppuun ja Isä antoi minulle puukon, sukset ja sata metriä etumatkaa. Sinne jäi lutakon torppa ja 11 sisarusta. Sisarukset ovat aika eri näköisiä, kuka vaalea suoratukkainen, kuka tumma kiharatukkainen. Silmien värejä on koko skaala mutta ei siitä sen enempää.
6 päivää hiihdin Helsinkiin ja pääsin sen aikaiselle Wärtsilän laivatelakalle töihin sekatyömieheksi. 15 neliön vinttihuoneen sain puukäpylästä jossa olen asunut koko aikuisikäni. Rahat ei tahtoneet riittää edes ruisleipään, suolamuikkuihin, viinaan ja tupakkaan mutta hengissä on pysytty. Muniani en ole nähnyt enää 30 viimeisen vuoden aikana kertaakaan. Aivan kuin asuttaisi eripuolella planeettaa.
Niin ja vasemmistolainen minusta tuli sen takia kun Suomen kommunistinen puolue lopetti ja ketäpä muuta sitä olisi voinut kannattaa kuin sitä lähintä veljespuoluetta. On juotu kaikkea paitsi sulaa lyijyä ja tapeltu ja luottotiedot on menneet jo ammoisina aikoina kun valtio ei maksanut minun velkoja. Naista olen saanut kaksi kertaa ja molemmat karkelot kesti puoli minuuttia.
Aikanaan kotona ja myöhemmin telakalla kaikki vihasivat kaikkia ja niin minäkin opin vihaamaan kaikkea mikä ei muistuta minua. Vaikka reuma runtelee ja hampaat ovat vain kaukainen muisto, niin päivääkään en vaihtaisi pois.
Terveisin: Kaarlo
Kuinka minusta tuli vasemmistolainen?
8
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kas tässä se alkuperäinen kirjoitus. Olkaapa hyvä.
- Anonyymi
Kuvaa loistavasti vasemmistolaista elämää.
- Anonyymi
Itse olen taas aina ollut huono kirjoista oppimaan, opin aina käytännön kautta. Pitkään siihen meni kunnes isäukko osti aikoinaan tietokoneen, aloin sitä tutkimaan ja koodailemaan. Harrastuksen ja erinäisten kurssien kautta pääsin töihin IT-hommiin, alkuun paskalla palkalla, mutta nyt yli 15 vuotta myöhemmin ihan kohtuullinen 4400e/kk brutto -palkka. Inhoan kaikkia vassareita ja kommareita, enpä oikeestaan muuta. Työ on fyysisesti kevyttä kotona etänä työskentelyä, ruokavalio ja liikunta on tärkeetä tässä hommassa, pitää syödä aika kevyesti.
- Anonyymi
Eikös sinusta tullut jossain vaiheessa persu?
- Anonyymi
Hyvä stoori. Kirjoittaja on luultavasti kirjailija.
- Anonyymi
Kun elämässä jää kaikesta paitsi, kyvyt eivät riitä mihinkään, Elämänkumppaniakin onn vaikea saada, niin seurauksena on väistämättä vasemmistolaisuus. Vasemmistolaisuus ei ole valinta vaan seuraus.
- Anonyymi
Vassarit ovat ihmiskunnan alin kerros.
- Anonyymi
Minusta taas tuli vassari oman epähygienisyyden, alkoholismin ja hieman yksinkertaisen järjenjuoksun vuoksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905489- 705056
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484156- 513850
- 423483
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo893133Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv723006- 412178
- 492128
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078