Uusisen mukaan Helsingissä rippikouluissa ryhmän koko on puolitettu ja leiriosuus on typistettu 3 päivään. Digi-opintojen osuutta oon tullut neöjän päivän edestä.
Voi olla, että rippikoulun "imu" nuorten keskuudessa vähenee, kun leiriosuus lyhenee kolmeen päivään ja ja digiopiskelua tulee lisää. Nähtäväksi jää.
Kun Helsingisssä (muuta maata useammin) monet nuoret eivät käy rippikoulua ja mene konfirmaatioon, mainittakoon että protu-leirit käynnistyivät tänään/eilen ja ne pidetään sellaisenaan, minkä mahdollistaa se, että leirit ovat aina olleet tietoisesti melko pieniä, noin 12 nuorelle.
Suuri osa helsinkiläisistä nuorista ei osallistu rippikouluun eikä protu-leirille.
Itse olen pitänyt tärkeänä muistaa "ripittömillä lahjoilla" nuoria. Synttärilahja voi olla asian noteeraavan. Ja toki asiaa voi muistaa vielä 9. luokan päättyessä ja 15-vuotisjuhlissa. Vanhempien lisäksi myös isovanhemmat sekä tädit/sedät/enot voisivat ehkä ajatella yhteistä kotimaan matkaa nuoren kanssa, kolmen päivän "ripitöntä" matkaa, miksei vaikka leiriäkin luonnossa.
Rippikouluissa 4 digiä ja 3 leiriä
Anonyymi
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kuopiossa uutisen mukaan päiväopetusta eikä digiopetusta ja lyhyt leiriosuus.
- Anonyymi
Jutussa väitetään, että vain muutamia poisjäämisiä ilmoitettu. Se on toki hieman epämääräinen ilmaisu.
- Anonyymi
Voi vaikuttaa myös ajatuksellisesti ensi vuoteen. Elämyksellisyys vähenee.
- Anonyymi
Otsikko tarkoittaa että 4 digipäivää ja 3 leiripäivää. Opetellaanko lähetyskäsky yhä ulkoa?
- Anonyymi
Hyvä että protu-leirit pystytään pitämään täysimittaisena. Siihen vaikuttaa se, että koko ajan pero-leirin osallistujamäärä on pidetty varsin pienenä. Alle 15 hengessä. Ei mikään "jumboree" siis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m644021Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7163825Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3993619Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o823437Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363189Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582678- 502655
- 1212542
Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise142209Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182199