Ihmisen tuomitseminen

Anonyymi

Miksi ihminen tuomitaan ulkonäön tai huhun perusteella? Me elämme kuitenkin kristillisessä maassa ja eikö kristinusko opeta rakastamaan? Meille tuli töihin nuori miehen alku. Tatuoitu päästä varpaisiin ja yksi ihminen sanoi että hän on huumeiden käyttäjä. Tästä syystä häntä vihataan. Työkaverini sanoivat että ulkonäkö ei taaskaan pettänyt. Itse uskonnottomana kristittyjen maassa menin hänen luokse ja juttelin hänelle. Hän osoittautui mukavaksi ihmiseksi joka vain hymyilee ja on iloinen. Nämä vihaajat taas eivät ole oikeastaan koskaan iloisia.

Omiin arvoihin ei kuulu ihmisen tuomitseminen typerien syiden perusteella.

8

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, onko hän huumeiden käyttäjä?

      Minun mielestäni tatuoinnit kertovat henkilöstä, eikö se ole jopa yksi tatuointien tarkoitus, kertoa jotain henkilöstä?

      • Anonyymi

        Jäi aika oleellinen asia kertomatta aloituksesta jonka mielestä mainitsin, mutta en sittenkään. Eli ei käytä huumeita.
        Nyt tuon huhun takia osa työntekijöistä suorastaan vihaa tätä nuorta miestä.


      • Tatuoinnit voivat kertoa myös jumaltarustoista :-)


    • Anonyymi

      Muistan nuoren miehen taannoin iältään 15 v. Oli hankkinut sellaiset sormuksen kokoiset reiät korvalehtiinsä. Ei itsekään ymmärtänyt asian vakavuutta, kertoi vain , että kyllä lääkärit osaavat ne paikata, jos häntä alkaa kaduttaa. Ei ymmärrystä rahankäytöstäkään. Avioerolapsi ja toinen vanhemmista teetti pojalla ilmeisesti toisen vanhemman harmiksi tällaistakin. Miten lienee tatuoinnin laita? Mielestäni se kuvaa kapinointihenkeä myös. Olisi psyyketyöntekijöille työtä. Nykyiset sellaiset ovat saaneet itse oudon kasvatuksen ja useimmiten siksi kiinnostuvat alasta. Löytänevätkö silti juuristaan kuitenkaan totuutta.

      Emme enää näe maamme vakavaa tilaa lastemme kasvatuksessa. Se luisui vanhemmille hallitsemattomaksi jo silloin , kun vauvojen äideille asetettiin pakkovelvoite tehdä kokopäiväinen työrupeama veronmaksajina ja hoidattaa jälkeläisensä koko pikkulapsuusaika vierasemoilla. Lasten luonnollinen kasvatus äidin velvoitteena katosi maastamme. Kautta maailman sivu ensisijainen äitien työvastuu elämässään on ollut kasvattaa henkisesti ja fyysisesti terveitä lapsia perhekuntaan ja yhteiskuntaan . Vasta koulu 7 v lapsella on tullut kasvatusvastuuseen lapsen vanhempien kanssa.

      Nykyinen sekavasti rönsyilevä lastenkasvatus on järisyttänyt liian monet perheet ahdistukseen ja avioeroon. Rauha ja harmonia ehjissä aidoissa perheissä on nyky-yhteiskunnassamme tuntematon käsite.

    • Itse olen aina uskonut rauhaan ja rakkauteen ja mun arvoihin ei kuulu toisten tuomitseminen, ei ainakaan suoralta kädeltä. Kerran linja-autopysäkille tuli kaksi punktyylisesti pukeutunutta tyttöä. Heidän ja mun vieressä seisoi vanhempi nainen ja hän alkoi mulle heti puhua, että mitähän huumeidenkäyttäjiä nuo tytöt oikein ovat. Nainen sanoi mulle, että tytöt tahallaan tulivat istumaan hänen paikalleen linja-autopysäkin penkille (nainen istui paljon kauempana siitä mihin tytöt istuivat). Tytöt eivät olleet mitenkään huumeidenkäyttäjien oloisia eivätkä edes humalassa, kunhan olivat vain pukeutuneet haluamallaan tavalla eli tässä tapauksessa punktyylisesti ja mustiin. Mulle taas tämä vanhempi nainen oli ystävällinen (itselläni oli yllä ihan tavalliset talvitamineet toppatakista ja talvihatusta/piposta lähtien, olis siis talvi tai kevättalvi). En kohteliaisuuttani viitsinyt sanoa naiselle, että en pidä hänen jutuistaan, vaan kuuntelin häntä. Olin kuitenkin helpottunut, kun naisen odottama linja-auto tuli pysäkille ja nainen nousi siihen.

    • Anonyymi

      Ei ainakaan pitäisi antaa huonoa tuomiota. Eihän tatuoinnit kerro välttämättä huumeiden käytöstä, mutta ne kertovat kyllä valtavasti ihmisen kauneudentajusta ja arvostelukyvystä.

    • Anonyymi

      Tapahtui 1980 luvulla kun olin hyvin nuorena miehenä rautakaupassa myyjänä.
      Laitoin merkille kuinka törkeillä alennuksilla kaikenmaailman rakennusliikkeet ja muut saivat kaikkia tuotteita kaupasta ostaa.
      Normaali ihminen ei saanut mitään alennusta vaan maksoi aina täyden hinnan.

      Tuli jouluaika, ja joitain päällä istuttavia lasten leluautoja ym myyntiin.
      Tuli pikkutyttö joka halusi ostaa pikkuveljelleen tuollaisen leluauton. Koska myyntihenkilökunnalla oli oikeus ja velvollisuus annella noita alennuksia rakennusliikkeille, päätin että tässä tapauksessa tuo pikkutyttö saa samalla tavalla alennusta tuosta lelusta, vaikka normisääntöjen mukaan vain rakennusliikkeet ovat oikeutettuja alennuksiin ja pikkytytöltä pitäisi velkoa kaikki rahat joita on lelua varten säästänyt. Tyttö vei lelun tyytyväisenä ja iloisena kun sai vielä alennustakin.

      Sitten tuli jatkoa. Tytön isä oli selvästi istunut leluauton päälle, ja leluun oli tullut aikuisen painon johdosta halkeama muoviin.

      Isä tuli liikkeeseen ja huusi kuin palotorvi. Syytti minua huijariksi, ja perusteli että olen myynyt tytölle valmiiksi rikkiolevan lelun, ja pohjasi väitteensä siihen että tyttö oli saanut alennustakin tuotteesta.

      Kiittämättömyys oli sanoinkuvaamatonta ja tuon isän käytös ja asenne sellainen että palakoon helvetissä tuo isä, joka tässä tapauksessa se huijari ja p*ska oli.

      Näin tulin tuomituksi että olen huijari ja yrittänyt pettää tätä pikkutyttöä, vaikka halusin tuolle perheelle, pikkutytölle ja veljelleen alunperin vain hyvää.

    • Anonyymi

      Tuomitsemiset ja syrjään työntämiset perustuvat luonnolliselle reaktiolle pahuutta ja kelvottomuutta vastaan. Ne, joilla järki on päässä, tekevät voitavansa saadakseen lapsilleen parhaat geenit - lapsilla on oikeus syntyä terveinä, ja terveeseen kansakuntaan perustuu paljon.
      Jos kuka viallinen menee naimaan toisen vialliseen uskonnollisen rakkausopin perusteella, se voidaan katsoa harhaopiksi.

      Parempi olla köyhä, mutta terve ja vahvarakenteinen,
      kuin että rikas, jolla on vaivanalainen ruumis.
      Terveys ja hyvinvointi on parempi kuin kaikki kulta,
      ja voimakas ruumis määrätöntä rikkautta parempi.
      Ei ole parempaa rikkautta kuin ruumiin terveys,
      eikä ole suurempaa iloa kuin sydämen ilo.
      Parempi on kuolema, kuin katkera elämä,
      ja iankaikkinen lepo parempi, kuin pitkällinen sairaus." (Siir. 30:14-17)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1816
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1478
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1123
    Aihe