Sain 05.06.2020 postin kautta poliisilta kirjeen, jossa oli 19 sivua käsittävä poliisitutkintaraportti. Suomen Jehovan todistajien yhdyskunta oli syyttänyt useita tahoja rikoksista. Siitä oli uutinen JP-Uutisissa 05.06.2020.
Poliisin raportista (tutkinnan päätös) näytti kuitenkin puuttuvan varsinainen tutkintapyyntö, jonka oli tehnyt Jehovan todistajat uskonnollisen yhdyskunnan puolesta lakimes Niko Laukkkonen.
Pyysin poliisia toimittamaan myös tuon aineiston minulle. Niinpä sain 09.06.2020 sähköpostissa 35 sivua käsittävän PDF-dokumentin.
https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1228.html
35 sivua turhaa tekstiä
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Siinä on varmasti paljon mennyt ihmisillä työaikaa ja ehkä rahaakin myös, kun on kirjoitettu kymmeniä sivuja ja taas kymmeniä näistä uutisista. Olen iloinen että se ei johtanut mihinkään, ja että on edelleen mielipiteen vapaus ja mahdollisuus rehellisesti uutisoida asioista.
Ne tehdyt selvitykset aikoinaan Jt uskosta olivat tosi kiinnostavia ja saivat myös todella paljon julkisuutta.- Anonyymi
Ehkä kirjoittaja sai paljon tunteja?
Olikohan peräti osa-ajan tienraivaaja?
- Anonyymi
Kyllä Jehovan todistajat ovat vuosien varrella puhuneet kovaa tekstiä esim. muista uskonnoista ja niiden tuhosta. Joku vuosi sitten levitettiin traktaattia väärän uskonnon loppu on lähellä.
Tämähän ei ole kiihottamista, eihän.- Anonyymi
Siellä eletään jossain mielikuvitus maailmassa ja ollaan kyvyttömiä näkemään mikä omassa uskossa on väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä eletään jossain mielikuvitus maailmassa ja ollaan kyvyttömiä näkemään mikä omassa uskossa on väärin.
Mitä meissäkö jotain väärää?
Nyt en ymmärrä.
Ai niin.Olenhan minä vartiotornihypnotisoitu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä meissäkö jotain väärää?
Nyt en ymmärrä.
Ai niin.Olenhan minä vartiotornihypnotisoitu.Väärä itsediagnoosi.
- Anonyymi
Kyllä kun näin jälkeen päin ajattelee kuinka puheissa arvosteltiin muita, oli aika rankkaa tekstiä.
- Anonyymi
Se on sitä"minä itte" puhetta. Ikäänkuin Jumala olisi kiinnostunut itsensä korottamisesta.
Mikään meidän tekomme ei meitä pelasta.Olemme täysin riippuvaisia Jumalan armosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sitä"minä itte" puhetta. Ikäänkuin Jumala olisi kiinnostunut itsensä korottamisesta.
Mikään meidän tekomme ei meitä pelasta.Olemme täysin riippuvaisia Jumalan armosta.Eikä me mitään olla riippuvaisia armosta, vaan kuinka paljon me juomme viinaa jokaisena päivänä. Mitä enemmän, silloin voimme pelastua.
- Anonyymi
On ollut oikeasti rankkaa tekstiä.
- Anonyymi
Niin, tuo on poliittisen toiminnan, yhteisten asioiden hoitamisen yksi alue, tuo rikosten tutkiminen, johon siis lahko on vedonnut vailla perustetta poliisin mukaan, vaikka lahko kirjoittaa poliittiseen toimintaan osallistumisen olevan kiellettyä.
- Anonyymi
Beteliläiset omassa pienessä piirissä elävät, haluaisivat varmaan että kaikki todistajat eläisivät kuin he, se ei vaan ole käytännössä mahdollista, esim lapsiperheillä.
Sitten kun todistajat elävät ja kokevat asioita toisin, eli siis ns. elävät, niin he pitävät sitä syntisenä ja käyttävät valtaansa heihin, koska heillä itsellään ei ns. omaa elämää ole. Tätä vallan käyttöä ruokkii myös kateus, jota eivät tunnista itsessään, koska se mistä he ovat kateellisia, he pitävät huonona elämänä ja syntisenä.
Beteleissä on myös ihan hyvää porukkaa, mutta iso osa sokeutuneita oppaita
Hävetti lukea tuota Betelin lakimiehen tekstiä, esim lasten kuritus?
Olisiko aihetta pyytää anteeksi vääristä entisistä ohjeista ja näin tutaa kärsineiltä lapsilta.
UU:n pitäisi myös pysyä ruodussaan ja tiedottaa asiallisesti, yritys käännyttää todistajia pois uskostaan tekee heistä käännyttäjän kaltaisia eli ahtaasti ajattelevia.
ei Pirjoriitalla nyt muuta - Anonyymi
Kuten aloitksessa ilmenee, on lahko tehnyt perusteettoman rikosilmoituksen.
Kuitenkin se käyttää "oikeuskomiteaa" jäsentensä asioista tuomitsemaan.
Vaikka ei ymmärrä mikä on lain kieltämää ja mikä ei.
Mutta tässä on kiitos paikallaan JoPolle.
Lahkolle on tuskallista sen asioiden rehellinen ja asiallinen käsittely.
Se pystyy sellaisesta vain määräämään jäsenensä mökötettäväksi.
Ja repimään vartiotorneja uusien valheidensa tieltä. - Anonyymi
Niin ikävää kuin tutkintapyynnön kohteeksi joutuminen onkin, tällä tutkintapyynnöllä saattaa olla yksi hyvä seuraus. Helsingin poliisi, joka on joutunut käymään tutkintapyynnön huolellisesti läpi, on saanut huomattavan määrän tietoa siitä, miten Jehovan todistajat ovat toimintansa järjestäneet. Luulisi, että poliisilla ovat "kellot soineet" joidenkin jehovantodistajuutta koskevien väitteiden ja havaintojen kohdalla. Se, onko näin käynyt, nähdään tulevaisuudessa. Ironisinta kaikesta huolimatta on se, että Jehovan todistajat ovat itse toimittaneet poliisin tutkittavaksi toiminnastaan kertovaa materiaalia, joka ei heistä kovin hyvää kuvaa anna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2236856Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442907- 442357
- 1012237
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382061Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321530- 871514
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131396Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71345Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3901319