Kun menin Helluntai seurakuntaan, kyllä se oli tavallaan pettymys. Oli ihmisiä, jotka elivät oman lakinsa mukaan, eivät Kristuksen lain: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Olivat sen yläpuolella: samat lait eivät koske sinua ja minua, Älä vertaa itseäsi minuun koska olen ylempi. Tällaista sattui, kun kritisoin toista pahemmista asioista, joista hän oli minua tuominnut. Ja mikä Kristus sinä luulet olevasi. Eikö meitä kaikkia ole kutsuttu Kristuksen kaltaisuuteen? Jokseenkin niin ylpeä seurakunta, ettei siellä voinut olla, oma oikeaoppisuus on lirahtanut niin kuin pissa päähän, yli Jumalan tarkoitusten, ja ongelmana on, että sellainen kasvattaa Jumalan lapset vääränlaisen ylpeyteen, kierouttaa lahkolaisuuteen, jonka käsite on lihallisessa hierarkiassa, jota perustellaan Jumalan sanalla. Ei ole Kristuksessa kukaan suurempi toista, ei edes seurakunnat, jos niitä määritellään uskonnollisten mittapuiden mukaan. Uskonnollisuus on traditioita, kristillinen usko on suhdetta elävään Jumalaan. No poistuin, minua ei siellä kaivattu, menin kirkon herätysliikkeiden, Vastaanotto oli aivan erilainen, huippu. Helluntai herätys on Jumalan seurakunta, ei itsensä tai hyvyytensä tähden vaan Jumalan lupausten tähden, kuten kaikki muutkin yksin Kristuksen pelastukseen tukeutuvat seurakunnat. Me ihmiset olemme vajavaisia ja kasvun matkalla.
Helluntai seurakunta ylpeys
Anonyymi
0
52
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 14811017
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1485403Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p414215Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1323622Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352674Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191916Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1011588Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3601586Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?751445Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311396