Jehovan todistajat harjoittelivat puhelimella saarnaamista - aiheena tällä kertaa maailmanloppu.

08.06.2020 alkaneella viikolla seurakuntien etäkokouksissa harjoiteltiin taas puhelintyötä. Aiheena oli tällä kertaa maailmanloppu. Onko luontevaa, että Jehovan todistaja soittaa tuntemattomalle ihmiselle ja tekee ensimmäiseksi kysymyksen, onko maailmanloppu lähellä?

Luontevaa tai ei, niin joka tapauksessa tällaista puhelintyötä harjoiteltiin.

https://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s1230.html

33

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Suoraan asiaan.
      Ei ole loppu lähellä eikä välttämättä tule koskaan. Nämä ovat pelkästään uskon asioita.

• Anonyymi

Kuulostaa jotenkin hirveän lapselliselta... Kaikki luetellut lopunajan merkit on niin ylimalkaisia ja sellaisia joita on aina ollut. En minä ainakaan osaa sanoa mitään tuon perusteella. Ja mistä muka Jt voi "tietää" että loppu on lähellä? Noiden kohtien kanssa on helppo saarnata niin kauan kuin on ihmisiäkin, ovat aina "voimassa".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa jotenkin hirveän lapselliselta... Kaikki luetellut lopunajan merkit on niin ylimalkaisia ja sellaisia joita on aina ollut. En minä ainakaan osaa sanoa mitään tuon perusteella. Ja mistä muka Jt voi "tietää" että loppu on lähellä? Noiden kohtien kanssa on helppo saarnata niin kauan kuin on ihmisiäkin, ovat aina "voimassa".

Jehovantodistajat hypetti myös vuotta 1975, minä mukana, en hankkinut lapsia, en koulutusta. Elin vain odotuksessa, kaikki meni ja vuodet vieri, olen syvästi katkeroitunut kaikesta. Se mitä lahko saa aikaiseksi, on pahimmillaan tuhottuja ihmis elämiä. Onnekkaita ovat ne, jotka eivät ole koskaan tällaisessa lahkolais asiassa ollut mukana. Jehovantodistajathan ovat lopun ajan odotuksen vallassa oleva lahko, he odottavat maailmanloppua, eli harmagedonia. Muulla elämällä ei ole mitään väliä, itse olen edelleen siellä, mutta muuta en voi, koska minua alkaisi lapset ja lapsenlapset karttamaan.. Hyvin surullista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei todellakaan ole tarpeen soittaa tuntemattomalle maailmanlopun asioissa. Eikö nuo lopunajan merkit ole sellaisia, joiden olemassaoloa voidaan tarkastella ihan faktatietojen pohjalta?
        Sittenhän nähdään että onko niissä oikeasti perää, vai ovatko pelkkiä olettamuksia. Eihän sitä tutkimatta tiedä onko tämä maailma huonompi paikka nykyisin vai ei. Oletan että tälläisen asiat selvitetään ennen kuin lähdetään soittelemaan tuntemattomalle ja kenties aiheetonta pelkoa levittämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jehovantodistajat hypetti myös vuotta 1975, minä mukana, en hankkinut lapsia, en koulutusta. Elin vain odotuksessa, kaikki meni ja vuodet vieri, olen syvästi katkeroitunut kaikesta. Se mitä lahko saa aikaiseksi, on pahimmillaan tuhottuja ihmis elämiä. Onnekkaita ovat ne, jotka eivät ole koskaan tällaisessa lahkolais asiassa ollut mukana. Jehovantodistajathan ovat lopun ajan odotuksen vallassa oleva lahko, he odottavat maailmanloppua, eli harmagedonia. Muulla elämällä ei ole mitään väliä, itse olen edelleen siellä, mutta muuta en voi, koska minua alkaisi lapset ja lapsenlapset karttamaan.. Hyvin surullista.

Olet kyllä saanut paljon menettää lahkon takia, ja nyt on vielä sinniteltävä mukana karttamisen vuoksi. Uskonlahkot saarnaavat ja vaativat kaikenlaista kevein perustein, ihmiset saavat sitten kantaa seurauksia loppuelämän, kun asiat eivät eivät menekään miten uskottiin. Uskonnon pitäisi olla sellainen juttu joka parhaimmillaan tuo voimavaroja elämään ja on myönteinen asia. Ei sellainen joka riistää mahdollisuudet ja tekee katkeraksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kyllä saanut paljon menettää lahkon takia, ja nyt on vielä sinniteltävä mukana karttamisen vuoksi. Uskonlahkot saarnaavat ja vaativat kaikenlaista kevein perustein, ihmiset saavat sitten kantaa seurauksia loppuelämän, kun asiat eivät eivät menekään miten uskottiin. Uskonnon pitäisi olla sellainen juttu joka parhaimmillaan tuo voimavaroja elämään ja on myönteinen asia. Ei sellainen joka riistää mahdollisuudet ja tekee katkeraksi.

Kirjoitit todella viisaasti, aidon kristillisyyden nimissä uskonnon tulisi olla juuri tuollaista, mitä kirjoitit. Jt uskonto ainakaan minulle ole tuonut lisäarvoa elämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"en hankkinut lapsia"
        "alkaisi lapset ja lapsenlapset karttamaan"

Eli hankitko lapsia, vai mistä nämä lapset ja lapsenlapset sait?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"en hankkinut lapsia"
        "alkaisi lapset ja lapsenlapset karttamaan"

Eli hankitko lapsia, vai mistä nämä lapset ja lapsenlapset sait?

Samaan kiinnitin huomiota minäkin. Hankitko kuitenkin myöhemmin lapsia? Ei sen puoleen. Ymmärrän kyllä katkeruutesi. Minulla on jokseenkin samanlainen tarina. Erojakin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos 1975 odotus vaikutti noin syvästi siitä huolimatta ettei kukaan muu ympärillä asiaan niin suhtautunut (ei ainakaan minun ystäväpiirissäni ja verkosto sentään oli laaja) niin miksi odotuksesi ei sitten päättynyt 1975. Heräsitkö siinä vaiheessa siihen, että muut todistajat elivät normaalia elämäänsä. Eivät olleet myyneet talojaan, lopettaneet lasten hankintaa tai irtisanoutuneet työstään tai muuttaneet korpeen.

En epäile, etteikö joku olisi tehnyt jotain sellaista. En itse vain tunne sellaisia ihmisiä eikä ystäväpiirissäkään kukaan sellaisia ratkaisuja tehneitä tunne. Kyse on siis pakostakin hyvin pienestä joukosta ihmisiä, joka yhdisti vuoden 1975 "maailmanloppuun". Vaikka tietyt aikajanat liitettiinkin tuohon vuoteen, aina muistutettiin, että ihminen ei voi ennustella Jumalan suunnitelmien toteutumisajankohtaa. Edes Jeesuksella ei ollut tietoa "siitä hetkestä" (Matt.24:36). Sen sijaan voidaan Raamatusta havaita se, missä maailman ajassa nyt eletään eli Jumalan päivää edeltävää "lopun aikaa".

"Lopun aikana" Jeesuksen seuraajia ohjeistettiin "pysymään hereillä" hengellisesti (Ef.6:18, Luuk.21:36, Mark.13:33, Apt.20:31). Jeesus tähdensi sitä, että "ette tiedä, milloin määräaika on". "Valveilla pysyminen" edellyttää sitä, että vaikka emme tiedä Jumalan suunnitelman lopullisen toteutumisen hetkeä, meidän on oltava ahkeria siinä työssä, joka Jeesuksen seuraajille annettiin tehtäväksi kunnes "tulee loppu" (Matt.24:14).

Jos antoi itsensä ymmärtää "maailmanlopun" tulevan 1975, se oli täysin henkilökohtainen tulkinta asiasta ja tilanteen olisi voinut päivittää seuraamalla mitä muut tekevät. Muiden toimintaan vuosilukema ei vaikuttanut vaan kaikki pysyivät aktiivisina. Koska silloin ei ollut aika (eikä ole vieläkään), kirjallisuudessa tähdennettiin sitä, että ihmiselle on tärkeintä pysyä hengellisesti "valveilla" eikä keskittyä asioihin jotka voisivat johtaa "uneliaisuuteen" ja pahimmassa tapauksessa uskonsa menettämiseen. Jokaisen tulisi arvioida henkilökohtaisten ratkaisujen hinta hengellisyyteen verraten.

Jeesuksen seuraaminen ei ole inhimillisesti helppoa. Silti Jeesus sanoi että "minun ikeeni on miellyttävä ja minun kuormani on kevyt" (Matt.11:30). Silloin kun ihmisen hengellisyys on oikealla tolalla, hän on tyytyväinen ja onnellinen siitä huolimatta että elämässä tehdyt ratkaisut poikkeavat ympärillä olevien, hengellisistä asioista piittaamattomien ihmisten arvostusten kohteista ja tavoitteista. Jumalan tahdon tekeminen vaatii uskoa mutta vastaavasti se johtaa Jumalan hyväksyntään ja myös palkintoon.

Jos ei omaa uskoa Jumalan mittapuiden täyttämiseksi, asioiden käsittely tällä palstalla tuntuu periaatteessa turhalta, koska vastapuolen asenne on pilkkaava ja epäkunniottava tämän elämäntavan valinneita kohtaan. Toiveena sen sijaan on, että ihminen joka eksyy tälle sivustolle ja luulee saavansa asiallista tietoa aiheesta "Jehovan todistajat", osaisi erottaa palstan vallanneiden vääristelijöiden "uutisoinnin" oikeasti todistajista kertovasta informaatiosta. Ja tietysti siirtyä JW.org- sivustolle jossa esitetään seikkaperäisesti, miten Jehovan todistajat perustavat uskonsa Raamatun sisältöön.

• Anonyymi

Ei me mitään harjoiteltu, kenttää tehtiin meidän ryhmä ainakin sai 4 uutta käännytystä tutkiskelut akoi ja yksi luopio hakee nyt takaisin.

• Anonyymi

Ja satuja taas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja satuja taas.

Eikä me mitään satuja kerrota.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä me mitään satuja kerrota.

Mitä nyt kerrotaan, että harmagedonin jälkeen menee vain 7 vuotta maapallon puhdistamiseen. Siihen sisältyy valtamerien mikromuovien puhdistus ja kaikki muukin roina. Satojen miljoonakaupunkien raivaaminen, maa alueen puhdistus y.m.s.
        Korjaajia ei ole kovin montaa,joten tiukkaa tekee.
        Minä väitän, että 500 ensimmäistä vuotta on paskon korjaamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä nyt kerrotaan, että harmagedonin jälkeen menee vain 7 vuotta maapallon puhdistamiseen. Siihen sisältyy valtamerien mikromuovien puhdistus ja kaikki muukin roina. Satojen miljoonakaupunkien raivaaminen, maa alueen puhdistus y.m.s.

Enkelit romuttavat kaupungit ja korjaavat kaiken. Jehovan todistajat tekevät muita siivoustöitä. Kunnostavat eloonjääneille omakotitaloja, joita on jätetty heille asunnoiksi. Näin kuulemma.

• Anonyymi

Meidän ryhmä? Siihen kuului noin 1000 julistajaa?
        Vau! Olittepa te tehokkaita?
        Ja yksi niistä neljästä on anelemassa takaisin, että saisi nähdä kastenlapsiaan. Ja toinen ;VAU!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkelit romuttavat kaupungit ja korjaavat kaiken. Jehovan todistajat tekevät muita siivoustöitä. Kunnostavat eloonjääneille omakotitaloja, joita on jätetty heille asunnoiksi. Näin kuulemma.

Ja taas viattomat enkelit joutuvat korjaamaan ihmisten jätöksiä. Voi raukkoja.

• Anonyymi

"4 uutta käännytystä"? Jopon seuraaja on tekeytynyt todistajaksi kun pääprofeetan sekava uutisointi saa jatkeeksi virheellistä retoriikkaa. Miten luopion "takaisin hakeminen" liittyy "kentän tekemiseen"?

Jopon lastentarha ja sormileikit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"4 uutta käännytystä"? Jopon seuraaja on tekeytynyt todistajaksi kun pääprofeetan sekava uutisointi saa jatkeeksi virheellistä retoriikkaa. Miten luopion "takaisin hakeminen" liittyy "kentän tekemiseen"?

Jopon lastentarha ja sormileikit.

Katsoisit vain omaa vartiotornilastentarhaasi ja omia "käsileikkejäsi". Varo tyynyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertovatko äänet päässäsi muutakin?

• Anonyymi

Luontevaa näkyy olevan reppanauutisointi kun aiheet loppuu ja vanhojen uutisten uudelleenlämmitys alkaa saamaan tautologisia piirteitä.

Viikkokokousten sisällön muuttaminen ja muutetun sisällön kritisointi ja on nähtävästi reportterin uusin "tavaraa tuulettimeen"- tyylin tehokeino. Aineiston määrä ainakin on turvattu, ei tarvitse kuin vaihdella sanoja ja sitten julkaista manipuloitu teksti valittavien saatesanojen kera kerran viikossa anonyymien kehukirjoitusten ryydittämänä.

• Anonyymi

Mitähän oikein yrität selittää?
        Vähän samoin kun vartiotornissa.

• Anonyymi

Tuollaista se on, kun huomaa, että tuli laitettua elämänsä " paskoon".
        Ketuttaahan se. Eikä mitenkään pääse vartiotornihypnoosista pois.
        Ei sieltä kaikki pois pääse. Paholainen pitää omistaan huolen. Ei päästä irti vartiotornihypnoosista/aivopesusta. Voi mainosvaltuutetturaukkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän oikein yrität selittää?
        Vähän samoin kun vartiotornissa.

Eli et ymmärrä aiheesta mitään vai onko lukihäiriö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli et ymmärrä aiheesta mitään vai onko lukihäiriö?

Sinulla on kokonaisvaltainen häiriö.
        Onko ADHD?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on kokonaisvaltainen häiriö.
        Onko ADHD?

ADHD ei vaikuta ajattelukykyyn. Kuuluu yleistiedon piiriin. Vaikeuksia myös oppimisen puolella?

• Anonyymi

Anonyymi Tänään 05:19

"Luontevaa näkyy olevan reppanauutisointi kun aiheet loppuu ja vanhojen uutisten uudelleenlämmitys alkaa saamaan tautologisia piirteitä."

-Niin, vartiotorni osaa muuttaa uutisiaan.

Se uutisoi maailmanlopun vuodeksi 1914.
      Uutinen muutettiin ja uutisoitiin maailmanloppu vuodeksi 1925.
      Taas uutinen muutetiin, mitäs sitä nyt samaa uutista, ja uusi uutinen oli maailmnaloppu vuodeksi 1942.
      Entäs kun taas muutetiin, ja nyt olikin uutisena maailmanloppu vuodeksi 1975, toki myös kakkosnimike uutuus, "järjestelmäasioiten päätös" (vanhakin nimike oli käytössä).

Sitten todistajat laitettiin uutuutena kertomaan että ei maailma lopu, vaan järjestelmäasiat päättyvät.

Ja taas uusi uutinen. Että selvyyden vuoksi ei käytetä järjestelmäasioiten päätöstä.
      Milläs nimellä nyt ?

Pari yksittäisuutista vielä:
      Erotettuja on vihattava. Näin Watchtower October 1st 1952 Issue, sivulla 599

Ja täydellisyyden vuoksi vielä:
      Miten opetella vihaamaan ("Do you know how to hate ?")
      July 15th 1974 issue, sivulla 442

• Anonyymi

Rakkaudellinen Jumala ei voisi kiduttaa ikuisesti ketään helvetissä, opettavat Jehovan todistajat. Mutta samaan aikaan he itse kiduttavat ikuisella karttamisella jos pysyy erotettuna.
        "Kahdet punnukset" vai mitä se nyt oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakkaudellinen Jumala ei voisi kiduttaa ikuisesti ketään helvetissä, opettavat Jehovan todistajat. Mutta samaan aikaan he itse kiduttavat ikuisella karttamisella jos pysyy erotettuna.
        "Kahdet punnukset" vai mitä se nyt oli.

Ei se tuska ole ikuista. Voit lisäksi itse vaikuttaa asiaan jos tahdot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä tavalla siihen voi vaikuttaa? Teeskentelemällä uskoa, jota ei oikeasti ole?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa miten?
        Menemällä takaisin järjestöön?
        Mutta sittenhän minusta voisi sanoa:" koira palasi oksennukselleen ja pesty sika rapakkoon rypemään".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa miten?
        Menemällä takaisin järjestöön?
        Mutta sittenhän minusta voisi sanoa:" koira palasi oksennukselleen ja pesty sika rapakkoon rypemään".

Kuvailit juuri tämänhetkistä tilannettasi. Teeskentely ei kuitenkaan auta eikä kukaan ole pakottamassa sellaiseen. Voit pitää mielipiteesi, minä pidän uskoni. Katsotaan mitä tapahtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvailit juuri tämänhetkistä tilannettasi. Teeskentely ei kuitenkaan auta eikä kukaan ole pakottamassa sellaiseen. Voit pitää mielipiteesi, minä pidän uskoni. Katsotaan mitä tapahtuu.

Tämän hetkinen tilanteeni on olla vapaa. Menemällä takas järjestöön palaisin oksennukselle ja alkaisin taas ryvetä järjestö rapakossa.
        Voin jopa tutustua muihin seurakuntiin jos haluan.

• Anonyymi

Anonyymi Eilen 17:23

"Rakkaudellinen Jumala ei voisi kiduttaa ikuisesti ketään helvetissä, opettavat Jehovan todistajat. "

Mutta vartiotorniuskonto kieltää todistajia ottamasta vastaan Jumalan rakkautta.
      He jopa joutuvat lukemaan väärennöksen sovituksesta
      Joh. 1:1, muun muassa.

Onhan täällä kirjoitettu viimeisestä tuomiosta, itkusta ja hammasten kiristyksestä. Se on Raamatussa. Raamattu on kristitylle Jumalan Sana.
      Todistajia vaatimaan kieltämään Jumalan Sana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      231
      7254
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2937
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2422
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      103
      2355
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2091
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      98
      1607
    7. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      232
      1580
    8. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1458
    9. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      400
      1415
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      7
      1414
    Aihe