SUOMEN ELIITTI - SAAKO SIITÄ KIRJOITTAA

Anonyymi

Vai pitäisikö puhua yhteiskuntaluokista vai mikäs niiden ryhmittymien nimi nykyään olikaan.

93

251

Vastaukset

• Hesarin timanttina on se tutkimus, kirjana julkaistu, jossa kerättiin eliitin näkemyksiä köyhistä tai alaluokasta, Herätti aikoinaan tyrmistystä.

Itselle on kertynyt kokemuksia siitä, että yläluokalta siittiön osuuden perimään saaneena , mutta köyhässä kodissa kasvaneena lapsena lahjakkuudet ajoivat etenemään eliitin reviirille- En rupea omaa elämää tilittämään, mutta yleisellä tasolla otan kokemuksiani/näkemyksiäni esille. Ja toivon tietoa ja näkemystä muilta.

• Minua kiinnostaa eliitin mahdollinen yhteys gang stalkingiin. Varsinkin omalla kohdallani.

Tällä palstalla aikoinaan Holy Prophet kirjoitteli näkemyksiään, trollinakin pidettiin. Hän toi esille moneen kertaan sitä, että yliopistot ovat vainonpesiä ja lähteitä, Kun on alettu vainota, se jatkuu koko iän. Yliopistot olivat kokonaan eliitinreviiriä, vieläkin siellä ovat vallitseva rotu. Ovat vainonneet toisiaan, mutta on vainomyllyyn heitetty alempia kiusallisia henkilöitä. (Minut on.)

• Anonyymi kirjoitti:

Minua kiinnostaa eliitin mahdollinen yhteys gang stalkingiin. Varsinkin omalla kohdallani.

Tällä palstalla aikoinaan Holy Prophet kirjoitteli näkemyksiään, trollinakin pidettiin. Hän toi esille moneen kertaan sitä, että yliopistot ovat vainonpesiä ja lähteitä, Kun on alettu vainota, se jatkuu koko iän. Yliopistot olivat kokonaan eliitinreviiriä, vieläkin siellä ovat vallitseva rotu. Ovat vainonneet toisiaan, mutta on vainomyllyyn heitetty alempia kiusallisia henkilöitä. (Minut on.)

GS on harhaa. Mielikuvitus maailma 2.0.

• Anonyymi kirjoitti:

Minua kiinnostaa eliitin mahdollinen yhteys gang stalkingiin. Varsinkin omalla kohdallani.

Gransatlking Hommaa pyörittää vapaamuuarit käyttävät halpana työvoimana vainoamiseen työttömiä ja eläkeläisiä näi sadalla tuhanella saadaa aikaan mittavaa vainoa. Poliisi on vapaamuurari johtoista ja auttaa tietolähteenä veljeskuntansa ritaria. Minulta poliis vei aseet kun sain selville vapaamuurarin nimen ja osoitteen rekisterinumerosta. Eivät itse vainoa kuin pakon edessä ja se oli vapaamuurari asianajalta lääkärintodistukseni saanti. Autooni asennettiin poliisi laitokselta lähtiessäni irrotettava seurantalaite. Kuukauden siälls autooni osui 21 kiven suihku ja kiinteä seuranta asennettiin. Tätä on jatkunut nyt 5 vuotta mutta poliisi suojaa rilkollistaan Näin kärähti seinäjoen puskantieltä 36b vapaamuurari kari rajala. On suoruittanut satujentuhansien edestä pimeää rahaa vainoamiseeni. Vaino jatkuu yhä poliisi antaa suojaa ja pikeuden tuomarit ovt vapaamuureita pääosin. Tästä syystä yhtäkään murhan tehnyttä poliisia ei ole tuomittu koskaan.

• Anonyymi kirjoitti:

GS on harhaa. Mielikuvitus maailma 2.0.

Gs on vapaamuurarien ja poliisien yhteistyössä suorittamaa poliittista ja henkilökohtaista vainoa kansalaisa kohtaan. Poliisi vapaamuurari nauttii täyttä syyte suojaa koska syyttäjät ja tuomarit kuuluvat hyväveli muurarit kerhoon. Kansalaista laiteaan vainoamaan jos pitää kansalais oikeuksistaan kiinni eikä vaivu poliisin painostukseen. Poliisi asentaa seuranna autoosi ensin väliaikaisen sitten huolossa kiinteän. kaikki suomen lukkoliikkeet kuuluvat vapaamuurari omistukseen samoin turvatuotteita myyvistä firmoista suurin osa. Vapaam´uurarit pääsevät taloosi poliisin ja lukkoseppien avustuksella minun takanani vapaamyuurari antoi lukkosepälle merkin jonka näin peili lasita näi taloni avain saatiin laittomien kyylimisen suorittamiseksi. Kun sain vainoajani osoitteen ja nimen selville poliisi teksis kaksi perätöntä syytettä saadakseen aseeni pois jotta vainoamistani ei tarvitse hellittää. Oikeustoimi on täysin muurari tuomarien halinassa jokainen muuraia vastaan nostettu syyte tutkuinta kaatuu poliiisi
        jasyyttäjän ja tuomari voimin. Suomesta enää Euro vuonna 2020 vaikea löytää asianajo toimistoa joka ei ole veljeskuntaan kytköksissä. Vaikka kytköstä ei olis jokainen asianaja tietää poliisin käyvän painostukseen jos ei poliisin lavsatuksia NIELE JA SUORITA OIKEAOPPISETI. Kansalta kavalletaan Carunat Kemirat Eduskunnan veljeskunnan suorittamien valtion omaistuksien yhtiöittämisen keinoin. Jokaisessa puolueessa on muurari kyylijä tiedustelemassa veljskunalle samoin oikeusdenkäyneissä esim Puukartelli sujutetaan asianajaksi veljeskunna jäsen ja riskos suoritettaan siististi valjeskunnan jäsaenten voitoksi uskon Korona tukienkin livahtaneen veljeskunnan jäsenille kute vselka rahat jotka kohtiins aotetaan varomaksaJIEN KONTOLLE eu VOIMIN.

• Suomen eliitti, onkohan sitä.....

• Kuule, kyllä on

hyvä, että kysyit. Motivaatiomi tuoda asiaa esiin, vahvistui,

• Anonyymi kirjoitti:

Kuule, kyllä on

hyvä, että kysyit. Motivaatiomi tuoda asiaa esiin, vahvistui,

Googlaa: Suomen eliitti

tulee monia otsikoita tarjolle

• Anonyymi kirjoitti:

tai itseasiassa eliitti Suomessa

löytyy seuraavia otsikoita

Näin Suomen huipputuloinen eliitti verkostoitui Iltalehti 2.9.2019

Tutkimus: tällainen on Suomen eliitti Suomen kuvalehti.fi

Väitöstutkimus: Taloudellinen eliitti saa sisäpiiritietoa , lobbaa lait ja hallitsee Suomea
        28.3.2018 yle.fi uutiset

• Anonyymi kirjoitti:

tai itseasiassa eliitti Suomessa

löytyy seuraavia otsikoita

Näin Suomen huipputuloinen eliitti verkostoitui Iltalehti 2.9.2019

Tutkimus: tällainen on Suomen eliitti Suomen kuvalehti.fi

Väitöstutkimus: Taloudellinen eliitti saa sisäpiiritietoa , lobbaa lait ja hallitsee Suomea
        28.3.2018 yle.fi uutiset

Olin naperona kesätöissä raksalla.

Siellä oli ulkuhuussi jonka seinään oli joku runoillut:
        - työn raskaan raatajat,
        syökää paskaa saatanat.

Olipas laittamattomasti sanottu.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuli tosi paljon, kiitos, ainoastaan yksi, tuon lahtelaisfirman Eliittikatot oli ainoa joka soitti jotain kelloa.

• nazi kirjoitti:

- työn raskaan raatajat,
        syökää paskaa saatanat.

Ja vasta nyt vanhempana ymmärsit ettei sitä tarkoitettu otettavaksi kirjaimellisesti?

Vai oletko vieläkään ymmärtänyt sitä, kenties et.

• nazi kirjoitti:

- työn raskaan raatajat,
        syökää paskaa saatanat.

Parolannummella, eli Hämeenlinnan Näkkileipämurskaaamo Oy:n varuskuntasairaalan vessan kaakeliin oli kirjoitettu tämä legendaarinen mietelause, joka sitemmin on levinnyt ilosanoman tavoin ympäri Suomea: Lapsikin osaa kusta lattialle, ole mies ja paskanna kattoon.

• Googlehaku: MITÄ RIKKAAT TODELLA AJATTELEVAT

Kun tämä 2019 ilmestyi, syntyi kohinaa ja naureskelua, ettei voi olla totta.

Nyt on jo unohdettu. MUTTA NIIN NE EDELLEEN AJATTELEE, SUHTAUTUU JA VAIKUTTAVAT ASIOIHIMME

• Tämä kokemus on 1990-luvulta, mutta tuskin täysin vanhentunut-

Harrastustuttuni kertoi kertoi perheestä, jossa isäntä tuhosi maatilan elämäntyylillään. Äiti ja tietenkin lapset, mutta älykkäät lapset opiskelivat pitkälle. Yhdestä tuli lääkäri, toinenkin hankki loppututkinnon yliopistosta ja kolmannesta tuli terveydenhoitaja. Ohimennen olen tavannut kaikki. Ammattitaitoisesti tekivät töitään.

Hienosta suvusta oleva kollegani haukkui heidät kaikki. Oli tehnyt yhteistyötä lääkärin kanssa. Oli kuulemma inhonnut tätä, ja inhosi niitä kahta muutakin, Raivoisan halventavaksi haukkui rutusakiksi, kun ovat sellaisesta perheestä.

Olen näitä alaluokasta lähtöisin olevien ihmisten täysmitätöintejä joutunut kuulemaan, vaikka oli kyseessä opiskelleet tapaukset.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä kokemus on 1990-luvulta, mutta tuskin täysin vanhentunut-

Harrastustuttuni kertoi kertoi perheestä, jossa isäntä tuhosi maatilan elämäntyylillään. Äiti ja tietenkin lapset, mutta älykkäät lapset opiskelivat pitkälle. Yhdestä tuli lääkäri, toinenkin hankki loppututkinnon yliopistosta ja kolmannesta tuli terveydenhoitaja. Ohimennen olen tavannut kaikki. Ammattitaitoisesti tekivät töitään.

Hienosta suvusta oleva kollegani haukkui heidät kaikki. Oli tehnyt yhteistyötä lääkärin kanssa. Oli kuulemma inhonnut tätä, ja inhosi niitä kahta muutakin, Raivoisan halventavaksi haukkui rutusakiksi, kun ovat sellaisesta perheestä.

Olen näitä alaluokasta lähtöisin olevien ihmisten täysmitätöintejä joutunut kuulemaan, vaikka oli kyseessä opiskelleet tapaukset.

tarkennus_ äiti ja lapset kärsivät, lapset opiskelivat

• Anonyymi kirjoitti:

tarkennus_ äiti ja lapset kärsivät, lapset opiskelivat

Arvostettu, pitkälle opiskellut , tohtoriksi väitellyt, teki pitkän uran kutsumustyönä. Kasvatustieteilijä, Nyt jo eläkkeellä. Vasta sitten kertoi kotitaustansa. Sanoi salanneensa sen huolellisesti, kun tiesi, mitä tapahtuisi.

Isä oli juoppo. Veli kuoli huumeisiin, ei pystynyt tätä pelastamaan. - Jos tämä tausta olisi tullut julki, olisi ura loppunut siihen.

• Globaalissa mittakaavassa kaikki Suomalaiset ovat Eliittiä.

• Joo, mutta nyt ei paranneta maailmaa, vaan selvitellään minkälaiset kuviot ovat koti-Suomessa.

• Tutkija, kirjailija Katriina Järvinen on kirjoittanut yhteiskuntaluokista, luokkaeroista, ylimpänä sitten eliitti.

• Hän itse on lähtöisen uskonnollisesta työläisperheestä, - On opiskellut yliopistossa mm- kulttuurianantropologiaa ja sosiaalipsykolologiaa. ja muuta

• Siellä se deep state oli kun tehtaitiin sipilän ekat miljoonat. Silloin päätettiin pministerin pesti.

• Mestari ei halua, että kirjoitatte heistä. Puolue on muutenkin saanut viime aikoina kuraa niskaan, kun ilmaisi misogyniansa liian selkeästi.

• Bromance miehiä. Oli aika yleistä Saksassa -30 luvulta alkaen.

• Anonyymi kirjoitti:

Bromance miehiä. Oli aika yleistä Saksassa -30 luvulta alkaen.

Top Gear is quite queer. No, it's bromance.

• Eiköhän ole ollut kauttaaikojen olleet ne Kirjanoppoineet ja Fariseukset jotka
      kusettavat ja käyttävät hyväkseen köyhää kansaa mielensä ja valtansa mukaan.
      Mihin ne seeprat raidoistaan pääsee,kun vallanpalleilla istuvat.

• Taloudellinen eliitti

eikös varallisuus jakudu suunnillen näin: 10 % omistaa 90 % maapallon ihmisten varallisuudesta

Ennen Suomessa oli 20 perhettä; Honkajuuri, Virkkunen, Erkko, Serlachius, jne- Nykyään on tullut uusia rikkaita esim pelifirmojen ym kautta, mutta heillä ei laajaa tutkiverkostoa valtasukujen kautta.

• Näemmä Suomen Eliitistä sai kirjoittaa, ei ole teksti kadonnut.

Ja kun tuo 10% maapallon väestöstä omistaa 90% varallisuudesta niin ymmärrät kai että Suomen kansa kuuluu tuossa tilastossa tuohon 10%:iin.

• Anonyymi kirjoitti:

Näemmä Suomen Eliitistä sai kirjoittaa, ei ole teksti kadonnut.

Ja kun tuo 10% maapallon väestöstä omistaa 90% varallisuudesta niin ymmärrät kai että Suomen kansa kuuluu tuossa tilastossa tuohon 10%:iin.

Ei todellakaan kuulu. Mutta siitä jäljelle jäävästä 10% meillä on reilu osuus.

Olen 75 v ja ikäänkin kuuluu kelata elämäänsä. Vieläkin ihmettelen, miten olen voinut selviytyä siellä eliitin seassa. Kovat eväät korvien välissä ja julman vaativa lapsuus aktivoi kaikki geenit, jotka edesauttavat selviytymisessä.

Ja kaksi arvovaltaista miestä, jotka auttoivat. Toinen takasi, ettei minua ilman pätevää syytä saa erottaa yliopistosta. Vainolle hän ei voinut mitään, tiesikö edes.
        Toinen oli biologinen isäni, joka vihasi minua. mutta auttoi sen verran, että paikkakuntaa vaihdettuani sain avattua pankkitilin itselleni. Ei olisi muuten onnistunut.

Ihmettelen, miten ne, jotka ovat pelkästään omin voimin kouluttatuneet. ovat voineet selviytyä. Ei sellaisia ennen ollut. Oli juokusupojasta johtajaksi edenneitä teeseitse-miehiä, self made men.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei todellakaan kuulu. Mutta siitä jäljelle jäävästä 10% meillä on reilu osuus.

Olen 75 v ja ikäänkin kuuluu kelata elämäänsä. Vieläkin ihmettelen, miten olen voinut selviytyä siellä eliitin seassa. Kovat eväät korvien välissä ja julman vaativa lapsuus aktivoi kaikki geenit, jotka edesauttavat selviytymisessä.

Ja kaksi arvovaltaista miestä, jotka auttoivat. Toinen takasi, ettei minua ilman pätevää syytä saa erottaa yliopistosta. Vainolle hän ei voinut mitään, tiesikö edes.
        Toinen oli biologinen isäni, joka vihasi minua. mutta auttoi sen verran, että paikkakuntaa vaihdettuani sain avattua pankkitilin itselleni. Ei olisi muuten onnistunut.

Ihmettelen, miten ne, jotka ovat pelkästään omin voimin kouluttatuneet. ovat voineet selviytyä. Ei sellaisia ennen ollut. Oli juokusupojasta johtajaksi edenneitä teeseitse-miehiä, self made men.

Siis olen äpärä. Sodanaikana eliittipsykopaatti käytti äitiäni hyväksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis olen äpärä. Sodanaikana eliittipsykopaatti käytti äitiäni hyväksi.

Nykyään opiskelu on tullut mahdolliseksi alemmillekin luokille. 2 tutkintoa ei takaa työtä Työttömiä tohtoreita on pilvin pimein, Se akateeminen työttömyys!

Eli ketkä saavat työpaikan. Ne jotka kuuluvat SUKUUN tai eliitin verkostoihin.

• Anonyymi kirjoitti:

Nykyään opiskelu on tullut mahdolliseksi alemmillekin luokille. 2 tutkintoa ei takaa työtä Työttömiä tohtoreita on pilvin pimein, Se akateeminen työttömyys!

Eli ketkä saavat työpaikan. Ne jotka kuuluvat SUKUUN tai eliitin verkostoihin.

Yksi asia, joka on jäänyt mieleen eliittikollegoista ja muista eliittityökavereista,on hyvin suuret luulot itsestä sillä perusteella, että kuuluu hienoon sukuun. Se mielettömän ylhäinen puhetyyli ja asenne. että luokat eivät ole oikeita ihmisiä

• Anonyymi kirjoitti:

Yksi asia, joka on jäänyt mieleen eliittikollegoista ja muista eliittityökavereista,on hyvin suuret luulot itsestä sillä perusteella, että kuuluu hienoon sukuun. Se mielettömän ylhäinen puhetyyli ja asenne. että luokat eivät ole oikeita ihmisiä

Siis ALEMMAT luokat eivät ole oikeita ihmisiä.

Olen joutunut kuulemaan kauheaa halveksunta, inhoa ja mitätöintiä sillä perusteella, että on huonosta kodista lähtöisin.

• Siitä varallisuudesta Suomessa

yle uutiset 5.6.2018:

VARALLISUUSEROT KASVAVAT - rikkain kymmenes omistaa likimpuolet suomalaisten kaikesta omaisuudesta.

Pääomatulot kasaantuvat varakkaimmille. Annsiotuloerot ovat viime vuosina pysyneet samoina.

• Auta armias, jos astut taloudellisen eliitin varpaille. Se on vaiettu salaisuus Suomessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Auta armias, jos astut taloudellisen eliitin varpaille. Se on vaiettu salaisuus Suomessa.

No kun epäilen, että joutuu gang stalking listalle, joka kyllä nykyään on alkanut muuttua elektroniseksi häirinnäksi.

• En tajua mikä siinä että Suomalaiset kansana kuuluvat maailman eliittiin on niin vaikea ymmärtää.

Puhdasta vettä on yltäkylin (vaikka se onkin likaisempaa kuin muinoin), sairaala on jokaisen tavoitettavissa, kodit on lämpimiä ja kuivia, jos sellaista ei ole se on oma valinta (metsäjuopot). Huippulukan koulutus on jokaisen ulottuvilla, taasen omasta tahdosta kiinni hyödyntääkö sitä. Ja fattasta saa rahaa jos omat loppuu.

Suurin osa siitä yltäkylläisyydestä missä Suomalaiset elää pidetään vain itsestäänselvyytenä. Mutta todellisuudessa miljardeille ihmisille maapallolla tämä ei ole totta, heillä ei ole mahdollisuutta mitenkään samaan.

• Olen samaa mieltä kanssasi!

• Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi!

Luin juuri valtamediasta, että köyhien itsemurhat ovat lisääntyneet. Kun ei raha riitä välttättömään.

• Suomi ei olr tasa-arvoinen maa. Ei täällä voi vapaasti toteuttaa urahaaveitaan,

Nyt koronan rajoitusten jälkeen nostettiin esille, että etäopetus asetti huono-osaiset lapset eriarvoiseen asemaan,

MUTTA ei ole tarkoitus kirjoitella köyhien auttamisesta, vaan eliitistä.

• koulusa käyneet. riistoporvari ryhmittymä. kuppaavat "laillisesti ryöstämällä" tavis suomalaisia tyhjätaskuiksi.

• Vieä siitä prof. Anu Kantolan ja akatemiatutkija Hanna Kuuselan tutkimuksesta.

Kaikenlaisten tokaisujen vietä huomion, on itse asia jäänyt taka-alalle,

Vajaat 5000 tulonsaajaa muodostaa Suomen hyvätuloisimman promillen. Heidän veronsa tuottavat valtiolle v.2016 rahaa yhteensä 1,1 miljardia euroa.

Nyt tärkeä kysymys:
      ONKO VARAKKAIDEN JA MUIDEN SUOMALAISTEN VÄLILLE AUKEAMASSA KUILU

On tullut esille toiveita, päästä irtautumaan tästä yhteiskunnasta. Elää omillaan.

Ovat sitä mieltä, että sosiaaliturva laiskistaa.

• YHTEENVETO: OMISTUS JA TULOT

- rikkain kymmenes omistaa liki puolet suomalaisten omaisuudesta

- pääomatulot kasautuvat rikkaille

- vajaa 5000 tulonsaajaa muodostaa Suomen hyvätuloisimman promillen
      ( heidän veronsa tuovat valtiolle rahaa yli miljardin euroa vuidessa)

Tämä näin nätisti sanoin, Kerran vuodessa kun verokalenteri julkaistaan, voi sitten pitää kateusviikon.

• No mitenkäs ovat onnistuneet omaisuutensa ja hyvätuloiset hommat haalimaan itselleen????

Onko näkemyksiä.

• ENTÄS AATTEET

Tällaista tullut vastaan:

. monet eivät kannattaisi pohjoismaista tasa-arvoista hyvinvointimallia
      - ovat sitä mieltä, sosiaaliturvajärjestelmä passivoi ja laiskistaa
      - vastustavat jyrkimmin maahanmuuttoa
      - on ilmennyt vastustusta koulu-uudistukseen eli pakollinen, ilmainen toinen aste
      kaikille

- (on ilmaistu toiveita, että voisivat irrottautua yhteiskunnasta ja elää omillaan)

• SOSIAALISET SUHTEET, IHMISSUHTEET

kirja: Katriina Järvinen - Laura Kolbe

LUOKKARETKELLÄ HYVINVOINTIYHTEISKUNNASSA

esittelyä: Suomalainen hyvinvointiyhteiskunta tasa-arvopyrkimyksineen on tuonut eri luokista lähtöisin olevia ihmisiä samoihin kouluihin, työpaikkoihin ja naapureiksi tavalla, joka luokkayhteiskunnassa olisi ollut mahdotonta, ------------Ulkomaalaisten joukosta suomalainen on helppo erottaa, mutta onko luokkatausta yhtä lailla tunnistettavissa,

Onko tässä hyvä tilaisuus tutustua toisiin? Ehkä. Mutta on myös mahdollisuus tuntea eri arvoisuutta ja häpeää.

• Emeritus professori Laura Kolbe on yksin kirjoittanut niteen YLÄLUOKKA, Mutta kun luuluu siihen itse, onko tarpeellista etäisyyttä tarkastella asiaa?

• Jaaha, on poistettu yksi sääntöjen vastainen viesti.

Yritän toisella lailla: googlaa katriina järvinen - löytyy otsikko: kuusi kuvaa: katriina järvinen nosti luokkaerot esiin

klikkaile sitä sitten

• Ulkomaalaisten joukosta erottaa suomalaisen helposti. Entä onko luokkatausta yhtä helposti tunnistettavissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ulkomaalaisten joukosta erottaa suomalaisen helposti. Entä onko luokkatausta yhtä helposti tunnistettavissa.

Onko sääntöjen vastaista kertoa, että areena.fi on paikka, jossa voi katsella aikaisemmin esitettyjä TV_ohjelmia.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko sääntöjen vastaista kertoa, että areena.fi on paikka, jossa voi katsella aikaisemmin esitettyjä TV_ohjelmia.

Joskus pari vuotta sitten satuin katsomaam keskusteluohjelman, jossa Kolbe ja Järvinen olivat. KUN KÖYHÄ JA RIKAS RAKASTUVAT JA MUITA TARNOITA LUOKKAEROISTA

Edelleen nähtävissä ym. paikassa.

• Anonyymi kirjoitti:

Joskus pari vuotta sitten satuin katsomaam keskusteluohjelman, jossa Kolbe ja Järvinen olivat. KUN KÖYHÄ JA RIKAS RAKASTUVAT JA MUITA TARNOITA LUOKKAEROISTA

Edelleen nähtävissä ym. paikassa.

Siinä nämä naista höpöttelivät kevyeen tyylin, miten luokkaero näkyy ihan arjessakin.

Sitten yht-äkkiä terästäytyivät ja pitivät tietoiskun. Jaa taas palasivat höpöttelyyn, joka sekin rivien välissä sisälsi tietoa. Ja sama kuvio uudestaan. Lopussa pitivät kunnon vuodatuksen asioita. Ehkä ajattelivat, että jos se läpäise sensuuria, leikataan pois, mutta ei koko keskustelua hylätä,

On vaarallinen aihe. Minulle tämä oli herätys.

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä nämä naista höpöttelivät kevyeen tyylin, miten luokkaero näkyy ihan arjessakin.

Sitten yht-äkkiä terästäytyivät ja pitivät tietoiskun. Jaa taas palasivat höpöttelyyn, joka sekin rivien välissä sisälsi tietoa. Ja sama kuvio uudestaan. Lopussa pitivät kunnon vuodatuksen asioita. Ehkä ajattelivat, että jos se läpäise sensuuria, leikataan pois, mutta ei koko keskustelua hylätä,

On vaarallinen aihe. Minulle tämä oli herätys.

Kolbe aloitti keskustelun kertomalla, että pelkäsi ensimmäistä tapaamistaan Virtasen kanssa, koska tämä olisi työväenluokan tapaan suorapuheinen.

Haa, siinä oli heti yksi selitys toistuviin pulmiini. Ei ollut kyse persoonallisuushäiriöstä, vaan yhteiskuntaluokan ominaisuudesta. (Ja tajusin, että tämän takia persut ovat sanimistensa takia jatkuvasti pulassa, esim.eduskunnassa.)

• Anonyymi kirjoitti:

Kolbe aloitti keskustelun kertomalla, että pelkäsi ensimmäistä tapaamistaan Virtasen kanssa, koska tämä olisi työväenluokan tapaan suorapuheinen.

Haa, siinä oli heti yksi selitys toistuviin pulmiini. Ei ollut kyse persoonallisuushäiriöstä, vaan yhteiskuntaluokan ominaisuudesta. (Ja tajusin, että tämän takia persut ovat sanimistensa takia jatkuvasti pulassa, esim.eduskunnassa.)

Mitäs yläluokka tekee, Hyssyttelee. Salaa. vaikenee, panee maton alle piiloon kaiken kielteisen. Ja nimenomaan omaan yhteiskuntaluokkaan kuuluvien mokat ja puutteet.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäs yläluokka tekee, Hyssyttelee. Salaa. vaikenee, panee maton alle piiloon kaiken kielteisen. Ja nimenomaan omaan yhteiskuntaluokkaan kuuluvien mokat ja puutteet.

Kokeilen meneekö seuraava esimerkki läpi, kun nyt on lähes 50 vuotta vanha.

Opintoni olivat loppusuoralla, Olisin halunnut harjoittelijaksi Työterveyslaitokselle. Ensin oli:katsotaan. Sitten kerrottiin, että antavat paikan mieluummin toiselle.

-Muilta kuulin,että tämä toinen oli nuori eliittinainen. Oli sairastunut psyykkisesti työpaikassaan. Nopeasti pois. Hommattiin paikka Kaakkois-Suomesta mielisairaalasta. Oli saanut ohjeet, ettei saa olla henkilökunnan kanssa tekemisissä, potilastyötä vaan, MUTTA kun oli niin kaunis. Joku lääk-kandi tuppasi seuraan ja huomasi heti, että nainen on ihan psyk.sairas. .
        Äkkiä pois. Suojatyöhön Työterveyslaitokselle. Ihan sieltä laitokselta kertoivat, että oli niin sairas, että piti panna ulos. Mutta siltikään minua ei haluttu. Taustani!

• Anonyymi kirjoitti:

Kokeilen meneekö seuraava esimerkki läpi, kun nyt on lähes 50 vuotta vanha.

Opintoni olivat loppusuoralla, Olisin halunnut harjoittelijaksi Työterveyslaitokselle. Ensin oli:katsotaan. Sitten kerrottiin, että antavat paikan mieluummin toiselle.

-Muilta kuulin,että tämä toinen oli nuori eliittinainen. Oli sairastunut psyykkisesti työpaikassaan. Nopeasti pois. Hommattiin paikka Kaakkois-Suomesta mielisairaalasta. Oli saanut ohjeet, ettei saa olla henkilökunnan kanssa tekemisissä, potilastyötä vaan, MUTTA kun oli niin kaunis. Joku lääk-kandi tuppasi seuraan ja huomasi heti, että nainen on ihan psyk.sairas. .
        Äkkiä pois. Suojatyöhön Työterveyslaitokselle. Ihan sieltä laitokselta kertoivat, että oli niin sairas, että piti panna ulos. Mutta siltikään minua ei haluttu. Taustani!

Tässä jutussa mukana olevat henkilöt ovat nykyään yli 80:siä tai edesmenneitä, En viitsi kertoa uudempia juttuja, vaikka nekin olisivat jo entisiä, MUTTA luulen,että samaan luokkaan kuuluvien suojelu jatkuu edelleen, vaikka ei näin räikeänä.

Minkälaisia lääkäreitä onkaan hommissa.

Psykiatreista kirjoitetaan muilla palstoilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Tässä jutussa mukana olevat henkilöt ovat nykyään yli 80:siä tai edesmenneitä, En viitsi kertoa uudempia juttuja, vaikka nekin olisivat jo entisiä, MUTTA luulen,että samaan luokkaan kuuluvien suojelu jatkuu edelleen, vaikka ei näin räikeänä.

Minkälaisia lääkäreitä onkaan hommissa.

Psykiatreista kirjoitetaan muilla palstoilla.

Kyllä se suojelu jatkuu räikeänä lääkäriammattikunnassa. Hehän ovat tunnettuja lojaaliudesta. Kollegan virheitä ei potilaalle myönnetä-

Ovat eliittiä, sieltä se tulee.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se suojelu jatkuu räikeänä lääkäriammattikunnassa. Hehän ovat tunnettuja lojaaliudesta. Kollegan virheitä ei potilaalle myönnetä-

Ovat eliittiä, sieltä se tulee.

Sinäkin olisit voinut opiskella lääkäriksi.

Kukaan ei estänyt.

• Suomen "eliitti" on suomen henkisesti köyhin osaluokka.
      Heille rakkaus ja empatia ovat vierasperäisiä sanoja.

Eliittikin kuoleee, heidät haudataan ja unohdetaan graniitti patsaidensa alle.
      Ei käy kateeksi.

• Rahaeliitti on, mutta sitten on erikseen varakas sivistyneistö, oppineisto ja niissä ammateissa toimivat-

• Anonyymi kirjoitti:

Rahaeliitti on, mutta sitten on erikseen varakas sivistyneistö, oppineisto ja niissä ammateissa toimivat-

Mitä hissiyhtiö Koneen lapset ovatkaan kertoneet isästään, joka pani firman kukoistamaan..

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä hissiyhtiö Koneen lapset ovatkaan kertoneet isästään, joka pani firman kukoistamaan..

Siis kotona hirviö.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis kotona hirviö.

Kolbe ja Virtanen voisivat kirjoittaa kirjan: ELIITIN ÄPÄRÄT-

Suomifilmien aiheisiin ovat kuuluneet, miten käy, kartanon ylioppilaspoika panee piian paksuksi. Huonosti. Usein menivät koskeen lapsensa kanssa.

Tai kun isäntä teki piialle lapsen.

Nykyään au-äiti pystyy elättämään lapsen. Äpärät eivät peri, Mikä on muu vaikutus lapsen elämään.

Donnerin avioton poika kirjoitti kirjan. Kai toivoi, että isä olisi lukenut sen. Isä kuoli ennen kuin ilmestyi,

• Anonyymi kirjoitti:

Kolbe ja Virtanen voisivat kirjoittaa kirjan: ELIITIN ÄPÄRÄT-

Suomifilmien aiheisiin ovat kuuluneet, miten käy, kartanon ylioppilaspoika panee piian paksuksi. Huonosti. Usein menivät koskeen lapsensa kanssa.

Tai kun isäntä teki piialle lapsen.

Nykyään au-äiti pystyy elättämään lapsen. Äpärät eivät peri, Mikä on muu vaikutus lapsen elämään.

Donnerin avioton poika kirjoitti kirjan. Kai toivoi, että isä olisi lukenut sen. Isä kuoli ennen kuin ilmestyi,

Myös kirjan otsIkolta ELIITIN MUSTAT LAMPAAT voisi kirjoittaa. Eiköhän haastatteluja saisi.

• Suomen(kin) eliitti on yhtä salaliittoa. Se on olemassa ja tekee,mitä omaksi parhaakseen näkee.
      Pitää reviireistään kiinni ja pyrkii häätämään muut.

Siitä ei voi tänne kirjoittaa edes sitä, mitä valtamediassa on julkaistu,

Pitäisi valita oikeat kansanedustajat, jtka yrittäisivät viedä tasa-arvoisen hyvinvointiyhteiskunnan linjauksia eteenpäin.

• ei saa, ellet halua koiria perääsi
      avainsana on : narsismi

• Itse asiassa juuri, kun muistelin niitä eliittikollegoitani, tuli mieleen, että käyttyivät kuin narsistit. Mutta eihän ne nyt voi kaikki niitä olla,

• Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa juuri, kun muistelin niitä eliittikollegoitani, tuli mieleen, että käyttyivät kuin narsistit. Mutta eihän ne nyt voi kaikki niitä olla,

Vaikka haluaisi, vanhoja ihmetyksen aiheita palailee mieleen.

Esim. olin mennyt uuteen työpaikkaan ja aikaan sinne tuli mieslääkäri. Heti alkuun hän poikkesi huoneeseeni ja huolettoman tuttavallisesti esitti, että on homo eikä halua kenenkään tietävän sitä. Sitten hän esitti, miten minun käyttäytyä, olla ja ilmeillä käytävillä, missä on muita ihmisiä. Että muut päättelisivät meillä olevan jotakin sutinaa.Mainitsi sitten 2 kollegaani aikaisemmissa työpaikoissaan. Olivat toimineet niin. TÄSSÄ ELIITTITYYPPI PYYSI TAVANMUKAISTA SALAAMISTA JA SUOJELUA. iHAN RUTIINIJUTTU HÄNELLE,
        Mutta järkytyin. En ikinä suostu moiseen hyväksi käyttöön. Mite ihmeessä kollegat olivat alentuneet moiseen.-Siten ihmeessä, että eliittikollegoille se rutiinisalaamistoimintaa.

Ko. homo suuttui. Ei ollut tiennyt, etten ole eliittiä. Tästä kehkeytyi hengenvaaralliset kuviot minulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikka haluaisi, vanhoja ihmetyksen aiheita palailee mieleen.

Esim. olin mennyt uuteen työpaikkaan ja aikaan sinne tuli mieslääkäri. Heti alkuun hän poikkesi huoneeseeni ja huolettoman tuttavallisesti esitti, että on homo eikä halua kenenkään tietävän sitä. Sitten hän esitti, miten minun käyttäytyä, olla ja ilmeillä käytävillä, missä on muita ihmisiä. Että muut päättelisivät meillä olevan jotakin sutinaa.Mainitsi sitten 2 kollegaani aikaisemmissa työpaikoissaan. Olivat toimineet niin. TÄSSÄ ELIITTITYYPPI PYYSI TAVANMUKAISTA SALAAMISTA JA SUOJELUA. iHAN RUTIINIJUTTU HÄNELLE,
        Mutta järkytyin. En ikinä suostu moiseen hyväksi käyttöön. Mite ihmeessä kollegat olivat alentuneet moiseen.-Siten ihmeessä, että eliittikollegoille se rutiinisalaamistoimintaa.

Ko. homo suuttui. Ei ollut tiennyt, etten ole eliittiä. Tästä kehkeytyi hengenvaaralliset kuviot minulle.

Minä kyllä lupasin säilyttää salaisuuden ja käyttäytyä "normaalisti" häntä kohtaan. Ei onnistunut "normaali" kummaltakaan,
        Hän oli narsisti. Perusti siihen työpaikkaan narsistin hovin ja narsistin koston kohteeksi jouduin.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä kyllä lupasin säilyttää salaisuuden ja käyttäytyä "normaalisti" häntä kohtaan. Ei onnistunut "normaali" kummaltakaan,
        Hän oli narsisti. Perusti siihen työpaikkaan narsistin hovin ja narsistin koston kohteeksi jouduin.

SIIS ELIITTI SUOJELEE OMIAAN JA SALAA NÄIDEN VIAT JA MOKAT.
        Niille, jotka eivät ole eliittiä, saa tehdä mitä vaan ja nekin, vaikka rikolliset teot salataan. On omaa kokemusta, vierestä nähtyä ja kuultua.

• Anonyymi kirjoitti:

SIIS ELIITTI SUOJELEE OMIAAN JA SALAA NÄIDEN VIAT JA MOKAT.
        Niille, jotka eivät ole eliittiä, saa tehdä mitä vaan ja nekin, vaikka rikolliset teot salataan. On omaa kokemusta, vierestä nähtyä ja kuultua.

KOK eliitti lenätti Orpolapsia Venäjältä 3 toimittajaa ammuttiin ravintolan eteen. https://www.naistenaani.fi/katri-ikavalko-alykas-toimittaja-sateili-hyvyytta/

• MUTTA ELIITIN SISÄLLÄ ON MYÖS KOVAA/RAAKAA KILPAILUA .ainakin tiedemaailmassa eli yliopistoissa. Kyynärpäät verillä taistellaan paikasta auringossa. Siellä on ajettu itsemurhaan ja tapettukin. Yliopistoja pidetään vainojen pesäpaikkoina. Joka siellä joutuu vainon kohteeksi, ei pääse siitä eroon, vaikka lähtee pois,

Yliopistot ovat olleet täysin eliitin reviiriä. Nykyään on vähän nurkkaa pureskeltu auki.

• Kolbe ja Järvinen mainitsevat, että nykyään eri luokat ovat enemmän tekemisissä keskenään. Ehkä tutustuvat ihmisinä toisiinsa-

Ollaan samassa peruskoulussa, toivottavasti kohta toisen asteen koulutuksissa. Enimmäkseen vielä opettajat ovat ylempää keskiluokkaa siellä ylemmillä luokilla.
      Järvinen on tehnyt javaintoja siitä, että opettajat tykkäävät enemmän ylempien yhteiskuntaluokkien oppilaista.

Ja on vielä tullut vastaan yläluokan äiti, joka on hermostuneena huutanut miltei apua huomatessaan lapsensa joutuvan tavallisten lasten kouluun.

• Luokaton yhteiskunta on demarien propaganda jota ajoivat 60 luvulta alkaen kunnes koplasivat itsensä riittävän rikkaiksi.

Sen jälkeen kun oma tili on täysi onkin kiire pitää huoli siitä että muiden tili pysyy tyhjänä.

Tavoite ei oikeasti ollut missään vaiheessa saada kaikkien tilille jotain katetta.

• Anonyymi kirjoitti:

Luokaton yhteiskunta on demarien propaganda jota ajoivat 60 luvulta alkaen kunnes koplasivat itsensä riittävän rikkaiksi.

Sen jälkeen kun oma tili on täysi onkin kiire pitää huoli siitä että muiden tili pysyy tyhjänä.

Tavoite ei oikeasti ollut missään vaiheessa saada kaikkien tilille jotain katetta.

Luokaton yhteiskunta ei ole mahdollinen, ellei sitten luokka- sanaa poisteta käytöstä,
        Raha, valta, oma etu, laumaan eli joukkoon eli meihin kuuluminen on jo eläimellinen vietti.
        Julmuus, tuhoaminen on perinnöllistä niille, jotka ovat pitäneet puolensa ihmisen kehityshistorian aikana.

Raha ja valta kasaantuva joillekin .Perversioita riittää. Ketä mahtaa kuulua siihen Saksassa paljastuneeseen 30 000 jäsenen pedofiilirinkiin. Ja ketä jo paljastunut kuuluvaksi Epsteinin orgiaporukoihin, Kun Suomessa on paljastunut pedofiilirinkejä, kyllä on nopeasti vaiettu.

PAHA, PAHA MAAILMA, MUTTA VOISIKO SUOMEN ELIITISTÄ PUHUA.

• Kirjoitin narsismista. Ei julkaistu,Itse tutustuin aiheeseen yliopistokinikalla 1970-luvulla. Oli uusi asia.

• Sillä vuosiluvulla pikku kunnassa, jonne muutin, oltiin kiinnostuneita: kerro lisää.

• Anonyymi kirjoitti:

Sillä vuosiluvulla pikku kunnassa, jonne muutin, oltiin kiinnostuneita: kerro lisää.

Satakunnassa kun valistin aiheesta, muut alueen psykologit kielsivät puhumasta asiasta, jota ei ole olemassa. Munaisin koko ammattikunnan. Vaikenin.

• Anonyymi kirjoitti:

Satakunnassa kun valistin aiheesta, muut alueen psykologit kielsivät puhumasta asiasta, jota ei ole olemassa. Munaisin koko ammattikunnan. Vaikenin.

Joskus parikymmentä vuotta myöhemmin alkoi mediassa olla jotakin ja ammattipiireissäkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Joskus parikymmentä vuotta myöhemmin alkoi mediassa olla jotakin ja ammattipiireissäkin.

Sitten tapahtui tulvahdus, kun tavikset alkoivat tajua asiaa.Kaikki, joista ei tykätty, olivatkin narsisteja.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitten tapahtui tulvahdus, kun tavikset alkoivat tajua asiaa.Kaikki, joista ei tykätty, olivatkin narsisteja.

Sieltä yliopistoklinikalta asia eo levinnyt ja kollegat satakunnassa käslivät pysyä hiljaa, Nyt tajuan, miksi olisin munannut koko ammattikunnan (eliittien osalta).

• Anonyymi kirjoitti:

Sieltä yliopistoklinikalta asia eo levinnyt ja kollegat satakunnassa käslivät pysyä hiljaa, Nyt tajuan, miksi olisin munannut koko ammattikunnan (eliittien osalta).

Olisin antanut diagnoosikuvauksen heidän persoonallisuudestaan

• SISÄSIITTOISUUS ELIITISSÄ

Oletteko tavanneet sisäsiittoisuuden takia kummallisia kasvonpiirteitä Minä olen.

• Lisään vielä etten vinoile yllä olevassa viestissäni. Olen tavannut tällaisia ihmisiä. Jutellut heidän kanssaan. Ovat kertoneet keitä liian läheisiä yhdessä lapsia tehneitä on heillä taustassaan

(muuten olen sisäsiittoisuuden seurauksia aikoinaan nähnyt maaseutukunnissa. )

• Ei saa. Viestini estettiin. Entä tämä?

• Varovasti kokeilen saanko kirjoitettua. Kun opiskelin H:gin yliopistossa -64 alkaen, rupesin heti käymään teattereissa. Kyllä nautin. Sitten joskus toisena vuotena menin taas veljen vaimon kanssa kansallisteatteriin. Ison näyttämön näytelmistä en tykännyt, mutta pienen näyttämön annista sitäkin enemmän.
      Eräs arvoisa herra näki,kun tulin eteisaulaan. Hyökkäsi kysymään, mitä siellä HEILLÄ on kokous. Sanoin meneväni pienelle näyttämölle-
      Tapasin hänet myöhemmin. Sanoi tarkistaneensa, että olin todella mennyt näytelmää katsomaan. MUTTA KAUHEAA. Kansallisteatteri kuuluu paremmalle väelle. Ei siellä tuollaiset alaluokan ihmiset saa käydä, Asialle pitää tehdä jotakin.

• Olin yliopistovainon kohteena. Minulla oli palkattu stalkkeri, vaikka en sitä heti ymmärtänyt.

Jaaha , viesti hävisi. Pienissä pätkissä sitten.

Tämä stalkkeri pyysi minua kanssaan ruotsalaiseen teatteriin, pääsisin aitioon. En muistanut siitä käynnistä mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Olin yliopistovainon kohteena. Minulla oli palkattu stalkkeri, vaikka en sitä heti ymmärtänyt.

Jaaha , viesti hävisi. Pienissä pätkissä sitten.

Tämä stalkkeri pyysi minua kanssaan ruotsalaiseen teatteriin, pääsisin aitioon. En muistanut siitä käynnistä mitään.

Joskus myöhemmin kuljin ruotsalaisen teatterin ohi. Vahtimestari nähdessään minut, hyökkäsi kimppuuni. Huusi ja haukkui. Lähdin karkuun.
        Kun toisen kerran näin hänet, menin itse pyytämään, että kertoisi, mistä on kyse,
        Kertoi minun huudelleen aitiosta kauheuksia näyttämöllä olleelle näyttelijälle. Ihan vierasta juttua minulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Joskus myöhemmin kuljin ruotsalaisen teatterin ohi. Vahtimestari nähdessään minut, hyökkäsi kimppuuni. Huusi ja haukkui. Lähdin karkuun.
        Kun toisen kerran näin hänet, menin itse pyytämään, että kertoisi, mistä on kyse,
        Kertoi minun huudelleen aitiosta kauheuksia näyttämöllä olleelle näyttelijälle. Ihan vierasta juttua minulle.

Kysyin stalkkerilta, mitä oli tapahtunut, Sama kertomus, henkilökohtaisia salaisuuksia olin huudellut.

Vähitellen minulla muisti palasi osittain, Muistin aition. Joku mies tuli sinne ja sanoi:nyt. Muistan vain, että jotakin olin huutanut. Näyttelijä oli juossut näyttämöltä pois.( - Tämä oli minulle aivan vieras näyttelijä.) Sitten muista, että minut käytiin kaappaamassa aitiosta. Kannettiin. En pystynyt kävelemään.

• Anonyymi kirjoitti:

Kysyin stalkkerilta, mitä oli tapahtunut, Sama kertomus, henkilökohtaisia salaisuuksia olin huudellut.

Vähitellen minulla muisti palasi osittain, Muistin aition. Joku mies tuli sinne ja sanoi:nyt. Muistan vain, että jotakin olin huutanut. Näyttelijä oli juossut näyttämöltä pois.( - Tämä oli minulle aivan vieras näyttelijä.) Sitten muista, että minut käytiin kaappaamassa aitiosta. Kannettiin. En pystynyt kävelemään.

Tästä oli minulle kauheat ja pitkäaikaiset seuraukset. -En voinut enää käydä missään teatterissa muuallakaan Suomessa.

Joskus paljon myöhemmin yritin käydä Tampereella työväen teatterissa pienellä näyttämöllä, Sieltä minut häädettiin pois rajusti elektronisella aseella ampuen-

• Tänään on Hesarissa mielipidekirjoitus. Marjukka Liite kirjoittaa otsikolla

KORKEAKOULUJEN TASA-ARVO RAKOILEE YLIOPISTOJEN ELIITTIALOILLA VALIKOITUEN YLÄLUOKKAISEMMAKSI KUIN MUILLA ALOILLA

Korkeakoulutuksen saavutettavuus on muutakin kuin se juttu , että joka maakunnassa on korkeakoulu.

Sosioekonomiset erot yliopisto-opiskelijoilla ovat tasoittuneet tuntuvasti, paitsi alimpien ryhmien osalta.

Useiden tutkimusten mukaan erot ovat siirtyneet yliopistojen sisälle. Eliittialoilla eli lääketieteessä, oikeustieteessä, tekniikassa, kauppatieteissä ja nykyään myös psykologiassas on yläluokkaisempia opiskelijoita kuin esim.farmasiassa, yhteiskuntatieteissä ja kasvatustieteessä.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia taas Stefun kanssa. Bailaamassa

Stefu pisti kuvia ig storyyn. Juhlat jatkuuuuu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1768