Pyöräilijät vaativat jalkakäytävää itselleen!

Anonyymi

Lauttasaaren sillalla otettiin jokunen viikko sitten käyttöön pohjoispuolen jalkakäytävä ja pyörätie.

Pyörätie on 2 m kapea ja kalteva, mutta se ei ole vielä lopullisesti valmis vaan vasta loppuvuodesta.

Nyt pyöräilijät ovat jopa vaatimassa, että heidän mielestään jalkakäytävän ja pyöräntien paikkoja pitää vaihtaa. On kuulemma niin ahdas ajaa! 2 m leveydessä pystyy kaksi pyöräilijää kohtaamaan mikäli ei ajeta tuhatta ja sataa ja keskellä väylää tai vasemmalla (olen nähnyt miten siellä ajetaan). Valittavat jo korkeasta reunasta jalkakäytävälle puolella , kun siihen voi kaatua! Voi, Voi!

Mikäli ajotaito on niin heikko, että reuna on vaarallinen niin miten te pyöräilijät pystytte ajamaan ajoradalla, jossa on myös korkea reunakivi jalkakäytävän puolella!

Tiedoksenne pyöräilijät, että me jalankulkijat jouduimme n. 9 kk kärsimään sillan eteläpuolella, kun te ajoitte jatkuvasti jalkakäytävän puolella vaikka pyörätiellä oli hyvin tilaa. Ajoitte jopa ihmisten päälle!

Te pyöräilijät, miten te meinaatte, että vanha mummo tai pappa sauvojen tai rollaattoreiden kanssa pärjään mikäli meidän jalankulkijoiden pitäisi siirtyä teidän pyörätielle? Jalankulkijatkin voivat kaatua reunakivetykseen! Entä ne pienet lapset, jotka ajavat potkupyörillä tai polkupyörillä (alle 12-vuotiaat)?

Ellette Te kelpuuta sitä pyörätietä itsellenne niin etsikää toinen reitti (Munkkiniemen kautta) tai ajakaa ajoradalla. Teille ei kelpaa koskaan mikään! Te luulette, että Te olette ainoat tärkeät ihmiset pääkaupunkiseudulla.

Mikäli kaistat vaihtavat puolia niin minä jalankulkijana katson, että minä saan kävellä pyörätiellä, koska muussa tapauksessa minä voin kaatua kaltevalla jalkakäytävällä tai kompastua reunakiveen!

Ja niin tulee varmasti moni tekemään!

Tietoa pyöräilijöiden valituksista löytyy, jossa googlaatte: palaute Helsinki

Katsotaan miten päätetään, mutta se on aika yleistä pääkaupunkiseudulla, että ensiksi pyöräilijät ja sitten vasta muut!

23

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo kaikki tapahtuu vain sinun kiusaksesi. Ja se toimii.

    • Anonyymi

      Ei ole olemassa ihmisryhmää "pyöräilijät".

      On olemassa pyörällä liikkuvia yksilöitä. Näistä huonosti käyttäytyvät saavat kaikkien huomion, eikä kukaan huomaa sitä sääntöjen mukaan siististi liikkuvien valtaosaa. Ihan kuin autoilussakin, muutama törppö pilaa muuten hyvin toimivan systeemin.

      Tietysti osa ongelmasta on luokattoman huono pyöräilyn järjestely kaupungissa. Odotellessa niitä muualta Euroopasta tuttuja yksisuuntaisia pyöräteitä täytyy tulla toimeen näillä nyt olevilla. Kaduilla, joilla on 30 km/h nopeusrajoitus, pyöräilijöitä ei pitäisi muutenkaan koskaan osoittaa muualle kuin ajoradalle. Mutta kun "oikealle liikenteelle" pitää olla tilaa...

      Asenteita on vaikeampi muuttaa kuin kaupunkirakennetta.

      • Anonyymi

        Pyöräilijät eli pyörällä liikkuvat yksilöt, tiedättekö mikä on tilannenopeus?

        Viime vuoden elokuun jälkeen eivät moottoriajoneuvot ole Lauttasaaren sillalla voineet ajaa normaalia nopeutta. Muutamassa kohdassa on sen verran kapeata, että vastakkaisesta suunnasta tulevat isommat auto esim. bussit, eivät voi molemmat ajaa vaan toinen seisahtuu ja antaa tilaa. Näin jopa kerran kuljetuksen, joka meni Lauttasaareen, että Lauttasaaren suunnasta tulevat pysäytettiin, jotta kuljetus saatiin sillan yli. Kuljetus vaati molemmat kaistat!

        Mikäli pyörätiellä tulee vastaan laatikkopyörä niin silloin on ehkä tehtävä sama eli toinen pysähtyy ja antaa tilaa. Ei niitä laatikkopyöriä ole siellä jokaisella.

        Teidän tulee vain nyt sopeutua siihen, että tämän vuoden puolella ette pysty tekemään uutta työmatkaennätystä mikäli kuljette Lauttasaaren sillan kautta.

        Kun Lauttasaaren sillan remontti on valmis niin siellä on sitten yksisuuntaiset pyörätiet. Ne tietysti aiheuttaa ongelmaa, koska niillä ajetaan silti väärään suuntaan.


    • Anonyymi

      Kävelin tänään puolen päivän tietämillä Ruoholahdesta Lauttasaareen sillan jalkakäytävällä.

      Samalla laskin vastaan tulevien pyöräilijöiden määrän ja heidän tavan ajaa.

      Yhteensä 39 pyöräilijää:
      - 13 ajoi sen mitä pyörästä pääsee, jopa vääntäen, osa vielä hampaat irvessä, osa ajoi keskellä ei oikealla
      - 11 pyöräilijää ajoi kovaa
      - 15 pyöräilijä ajoi rauhallisesti, sopivaa vauhtia pyörätien leveyden ja kaltevuuden huomioiden, eikä näyttänyt oleva huolen häivää reunojen suhteen

      Pyöräilijöitä tuli myös edellä mainittuja vastaan. Eli voin sanoa, että vain 15 pyöräilijää huomioi olosuhteet ja tilannenopeuden. Eivätkä he olleet ikäloppuja!

      • Anonyymi

        Eli tilanne kehittyy suunnitelman mukaan. Ja vaikutuksen arviointi on osunut kohdalleen.


    • Anonyymi

      Pyöräilijöitä kiusataan:

      https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006703927.html

      Enää ei mene montaa kuukautta, kun sillan etelänpuolen rinnakkainen pyörätie ja jalkakäytävä otetaan käyttöön.

      Pyörätiet tulevat olemaan yksisuuntaisia, mutta onnistuuko se kaikilta pyöräilijöiltä?

      Epäilen!

      Lauttasaarentiellä vuosia olleet pyöräkaistat ovat yksisuuntaisia, mutta jatkuvasti siellä ajetaan väärään suuntaan.Kuten myös Mannerheimintiellä keskustassa olevalla pyöräkaistalla. Bulevardilla vuosia olleet pyörätiet ovat yksisuuntaisia, mutta sielläkin ajetaan väärään suuntaan. Sekä monet muut yksisuuntaiset pyörätiet ja -kaistat.

      Onneksi suurin osa pyöräilijöistä ajaa niillä oikeaan suuntaan!

      Muutamia kertoja olen nähnyt, kun pyöräilijä, joka ajaa Lauttasaarentiellä väärään suuntaan, on meinannut ajaa Ostarin edessä bussiin nokkaan, kun bussi on pysähtynyt pysäkille.

      • Anonyymi

        Noita kylttejä tulee siksi, että ihmisten oma pää ei tarpeeksi ohjaa toimimaan oikein. Periaatteessa sama homma on lakien kanssa. Jos kaikki olisivat fiksuja, niin teoriassa lakeja ei tarvittaisi. Näin ei valitettavasti ole ja pitää olla pelisäännöt joiden mukaan toimitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita kylttejä tulee siksi, että ihmisten oma pää ei tarpeeksi ohjaa toimimaan oikein. Periaatteessa sama homma on lakien kanssa. Jos kaikki olisivat fiksuja, niin teoriassa lakeja ei tarvittaisi. Näin ei valitettavasti ole ja pitää olla pelisäännöt joiden mukaan toimitaan.

        Tässä myös sama uutinen:
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006704750.html

        Jutussa olevassa kuvassa pyöräilijöitä ajaa jalkakäytävällä eli ohittavat edellä ajavan pyörän jalkakäytävän kautta!!!!!

        Pyörätie sillalla on 2 m leveä, joten kyllä siinä mahtuu 2 pyöräilijää kohtaamaan toisensa mikäli vain ajetaan reunassa, ei keskellä tai vasemmalla.

        Sillalla ajorata on paikoitellen kapea ja kahden isomman auton kohdatessa toinen auto joutuu pysähtymään, jotta toinen mahtuu menemään. Ei täällä eikä lehdissä ole näkynyt, että se on autoilijoille ongelma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä myös sama uutinen:
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006704750.html

        Jutussa olevassa kuvassa pyöräilijöitä ajaa jalkakäytävällä eli ohittavat edellä ajavan pyörän jalkakäytävän kautta!!!!!

        Pyörätie sillalla on 2 m leveä, joten kyllä siinä mahtuu 2 pyöräilijää kohtaamaan toisensa mikäli vain ajetaan reunassa, ei keskellä tai vasemmalla.

        Sillalla ajorata on paikoitellen kapea ja kahden isomman auton kohdatessa toinen auto joutuu pysähtymään, jotta toinen mahtuu menemään. Ei täällä eikä lehdissä ole näkynyt, että se on autoilijoille ongelma!

        Kävin lukemassa uutisen ja siellä näytti olevan myös kommentointi mahdollisuus.

        Kommentit tuli luettua eivätkä ne anna hyvää kuvaa pyöräilijöistä!


    • Anonyymi

      Ajakoot sillankaiteella, jos sillalla ei ole tilaa.

      • Anonyymi

        Pyöräilijät eivät mahdu ajamaan 2 m leveällä pyörätiellä, mutta mahtuvat ajamaan 2 m leveällä jalkakäytävällä myös laatikkopyörillä! Outoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijät eivät mahdu ajamaan 2 m leveällä pyörätiellä, mutta mahtuvat ajamaan 2 m leveällä jalkakäytävällä myös laatikkopyörillä! Outoa!

        Sellaiset psykoosit tähän aamuun sitten.


    • Anonyymi

      Riippuen hieman autosta, mutta henkilöautojen sisätilan leveys on nykyään noin 2 metriä. Tiedän, että on molempiin suuntiin heittoa 10-20cm, mutta tämä on jos jotkut ihmiset tajuasi visuaalisella esimerkillä.
      Sitten kun miettii, että pyöräilijä ei saa senttiäkään olla kävelijöiden puolella ja ei sentiäkään autotien puolella; mielellään jopa mahdollisimman kaukana siitä, riippuen autojen nopeuksista kun ilmavirta ja kuravedet on voimia mitä ei pidä aliarvioida.

      Kyllä ainakin jopolla, monella sähköpyörällä ja etenkin vanhuksille sopivilla pyörillä tulee ahdasta. Pitäisi kumminkin pystyä pitämään sellainen vauhti, ettei kaadu hitauden takia ja aiheuta vaaraa itselleen sekä muulle liikenteelle. Sekin vielä jos joku julkeaakin käyttää lastenistuinta tai peräkärryä pyörässään.

      Nämä kaikki siis mahtuu helposti ohittamaan toisensa noin auton sisätilan levyisessä tilassa? Niin, että vauhti riittää pysymään tasapainossa? Pelkästään jo suomalaiset miehet kulkee kaduilla aina niin, että tarvitsevat vähintään sen 2 metrin tilan itselleen ja muiden pitää heitä aina väistää. Oli sitten jaloin tai pyörällä.

      Naurettavinta tässä on, että noilla tie leveyksillä turvallisemmin ja parhaiten ohittaa juuri nämä haukutut trikoopyöräilijät (joita on suhteessa vähän) koska heillä on kapeimmat pyörät. Työpaikalle, kouluun, kauppaan tai perheen kanssa pyöräilevät eivät vain voi ohittaa turvallisesti toisiaan.
      Aika törkeetä olla tuollaisen turvallisuusriskin puolella, kun monelle pyörä on kumminkin elinehto liikkumiseen eikä mikään harrastus. Mitä väärää on vaatia kaikille turvallisia teitä? Varsinkin mahdollisesti heikomassa asemassa oleville käyttäjille (vanhukset, lapset, etc.)? Vai onko pyöräileminen sallittu vain harrastamiseen ja ainoastaan näille trikoopyöräilijöille? Lapset (12v ei ole aikuinen) ja vanhukset saa vain kävellä, eikä missään tapauksessa saa käyttää pyörää liikkumiseen?

      On monia vanhuksia ja nuorempiakin, jotka ei voi kävellä pitkiä matkoja, mutta (sähkö)pyörällä jaksavat ja pystyvät pidemmälle. Kohtalaisen epäreilua kun estetään liikkumiseen mahdollisuudet. Tietenkään ei heistäkään tarvitse välittää, koska suurin osa kenelle tulee sellaisia sairauksia, jotka aiheuttaa tällaista kipua ja liikkumisvaikeuksia, on naisia.
      Päätellyt hieman näistä puheista, että ei OIKEASTI muista ihmisistä tarvitse välittää niin ei niillä naisilla(kaan) ole niin väliä. Kunhan saa oman pakkomielteensä lävitse muiden ihmisten elämän ja turvallisuuden hinnalla.

    • Anonyymi

      Aina pel.kuri hylkää ne keskustelut, jotka ei mene oman monomanian mukaisesti. Pystyykö kenenkään kanssa elämässään kokonaista keskustelua käymään?

    • Anonyymi

      Tämän vuoden puolella pitäisi Lauttasaaren sillan remontti olla valmis.

      Sillalla tulee olemaan kolmitasoratkaisu eli ajorata, pyörätie ja jalkakäytävä ovat toisiinsa nähden eri tasolla. Monet pyöräilijät ovat sitä mieltä, että eritasoratkaisu aiheuttaa heidän kaatumisen (näin on eri uutisissa/jutuissa ollut). Mikäli eri tasoratkaisu tuottaa ongelmia niin vaihtoehtoinen reitti menee Keilaniemen ja Munkkiniemen kautta.

      Rinnakkaiset pyörätiet ja jalkakäytävät tulevat sillan molemmille reunoille ja pyörätiet ovat yksisuuntaisia!

      Todennäköisesti erittäin monet pyöräilijät tulevat ajamaan yksisuuntaista pyörätietä väärään suuntaan.

      Esimerkkinä voi kertoa: Lauttasaarentien pyöräkaistat, Mannerheimintien pyöräkaista, Bulevardin yksisuuntaiset pyörätiet, Nordenskiöldinkadun pyöräkaistat jne jne. Niillä näkee paljon pyöräilijöitä, jotka ajavat väärään suuntaan.

      Epäilen myös, että osa pyöräilijöistä jatkossakin ajaa jalkakäytävillä.

      • Anonyymi

        Jos jokin paikka tuottaa ongelmia, kertaa toisensa jälkeen, niin todellakin kannattaa yrittää saada apua niihin ongelmiin.


      • Anonyymi

        Eihän mitään kaatumisia tule kunhan pyöräilijät pysyvät omalla kaistallaan. Onhan se nähty muualla kaupungissa että pyöräilijät eivät pysy omalla kaistallaan jos se erotetaan vain maalatulla viivalla tai noppakivillä. Siitä vaan kurvataan surutta yli jalkakäytävän puolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän mitään kaatumisia tule kunhan pyöräilijät pysyvät omalla kaistallaan. Onhan se nähty muualla kaupungissa että pyöräilijät eivät pysy omalla kaistallaan jos se erotetaan vain maalatulla viivalla tai noppakivillä. Siitä vaan kurvataan surutta yli jalkakäytävän puolelle.

        Eikä siinä kaistalla pysymisessä ole mitään ongelmaa, jos se on tehty tarpeeksi leveäksi. Läheskään aina ei ole, ja työn aikana olleet jotkut väliaikaisratkaisut olivat todella vaarallisia.


    • Anonyymi

      Vuosia Vietnamissa asuneena voin kertoa, että Suomessa pyöräily toimii hyvin. Täällä ymmärtääkseni tilastoidaan vuosittaiset kuolemaan johtaneet liikenneonnettomuudet, joissa useimmiten se kuollut on ollut autossa. Vietnamissa lähes päivittäin näki liikenneonnettomuuden, jossa pyöräilijä tai jalankulkija pääsi hengestään.

      • Anonyymi

        Tosin Vietnamissa myös jalankulkijoiden, pyöräilijöiden ja etenkin skoottereiden suhde autojen lukumäärään, on "hiukan" erilainen kuin Suomessa.


      • Anonyymi

        Osassa päin maailmaa on yksinkertaisesti vain liikaa ihmisiä. Suomessa on sentään tämän suhteen asiat ok. Lähinnä pääkaupunkiseudulla on liikaa ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osassa päin maailmaa on yksinkertaisesti vain liikaa ihmisiä. Suomessa on sentään tämän suhteen asiat ok. Lähinnä pääkaupunkiseudulla on liikaa ihmisiä.

        Eikä pääkaupunkiseudullakaan ole liikaa ihmisiä kuin siltä kannalta ettei kaikille ole asiallista asuntoa eikä töitä. Muuten asukastiheys vastaa jonkin muun maan syrjäisen pikkukaupungin asukastiheyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä pääkaupunkiseudullakaan ole liikaa ihmisiä kuin siltä kannalta ettei kaikille ole asiallista asuntoa eikä töitä. Muuten asukastiheys vastaa jonkin muun maan syrjäisen pikkukaupungin asukastiheyttä.

        Joka päivä rakennetaan uusia alueita ja viedään muilta eläimiltä jatkuvasti enemmän ja enemmän elintilaa. Väitän siis vastaan. Asukastiheys on liian suurta monessa paikkaa. Ei pidä verrata maihin jossa se on jo älytön, vaan ajatella asiaa järkevästi ja kaikki maailman eläinlajit huomioiden.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2610
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1736
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1640
    4. 79
      1311
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1055
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      976
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      961
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      870
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      853
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe