Kreationistit kanveesiin - taas

Anonyymi

Raamatun satuihin pohjautuva kreationismi on jälleen kerran tieteen toimesta haudattu entistä syvemmälle pseudotieteiden suohon.

Tutkijat ovat nimittäin kokeellisella tieteellä osoittaneet että osittaisen duplikaation kautta geenistä ARHGAP11A syntynyt geeni ARHGAP11B on ihmisen evoluution aikana aiheuttanut neokorteksin koon kasvun. Kun tämä geeni siirretään kädellisiin joilla geeniä ei ole, aiheuttaa se neokorteksin koon lisääntymisen kehittyvällä yksilöllä.

https://medicalxpress.com/news/2020-06-human-brain-size-gene-triggers.amp

Vai eivät geenit vaikuta eliön ominaisuuksiin? Vai ei uusia hyödyllisiä geenejä synny mutaatioiden kautta? Vai ei ole evoluutiolla mekanismeja?

Eivät taida hihut innosta hihkuen jakaa tämänkään tieteellisen tutkimuksen evoluutioteoriaa tukevia tutkimustuloksia pseudotieteellisissä uskontoryhmissään.

19

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tää on kuulkaa kova juttu. JESS! JESS!

      • Anonyymi

        Science has refuted creationism - since 1859 ....


      • Anonyymi

        Kyllä. Hihut meni hiljaiseksi. Ja Aalto yrittää aivopiereskellä jotain pseudotieteellistä saarnaa


    • Anonyymi

      Tästä tulee vielä apinoiden planeetta jos apinoita mennään noin älyllistämään.

      Ajatelkaapa jos tulisi vastaan superälykäs gorilla, joka on vielä riskimpi kuin kymmenen miestä. Huonosti kävisi siinä.

      • Anonyymi

        Minä itse asiassa tuon aloituksen luettuani ajattelin että jos se geeni siirrettäisiin kreationismia poteviin jeesuksenmorsiammiin niin ehkäpä järki voittaisi silläkin suunnalla ja päästäisiin eroon kreationismina tunnetusta taikauskoisesta huuhaasta.

        T. Kreationismi_on_sairaus


      • Anonyymi

        Eihän gorilla ole kovin aggressiivinen laji.


      • Anonyymi

        No mutta oikeastihan se menee niin että lähellä ihmistä olevia monia toinen toistaan pätevämpiä apinaihmispopulaatioitahan kuuluisi olla olemassa vaan kun ei ole niitä ikinä nähty.

        Siis minne katosivat maan päältä kaikki simpanssi fiksummat ihmisapinalajit?

        Totuus on ettei niitä ole ikinä ollutkaan. Tämä tieteellinen havainto ei estä homahtavia evolutionisteja uskottelemasta itselleen että kyllä niitä apinaihmisiä nyt vaan kuitenkin on jotenkin ollut olemassa.

        Olin minäkin kouluopetettu evolutionisti kunnes terve itsekunnioitukseni vaati minua selvittämään että mikä on totuus evoluutiosta, ja ihan satuahan se on. Se on meidän aikamme pahin tiedemoka. Se on kivaa että näin nettiaikana kun kaikki tieteestä on jokaisen saatavilla niin evoluutiohuiputus on helposti selvitettävissä.


    • Anonyymi

      > Vai eivät geenit vaikuta eliön ominaisuuksiin? Vai ei uusia hyödyllisiä geenejä synny mutaatioiden kautta? Vai ei ole evoluutiolla mekanismeja?

      Evoluution väite on, että kaikki lajit ovat kehittyneet yhdestä alkueliöistä nykyiseen monimuotoisuuteen. Jos se olisi jotain muuta kuin pseudotiedettä, asia voitaisiin havaita luonnossa, tai edes laboratoriossa. Mutta ei, ateistit eivät usko, että hiirestä voisi jalostaa minivalaan.

      • Anonyymi

        "Evoluution väite on, että kaikki lajit ovat kehittyneet yhdestä alkueliöistä nykyiseen monimuotoisuuteen"

        Vaan kun ei itse asiassa ole. Jospa näyttäisit missä kohtaa evoluutioteoriaa väitetään "että kaikki lajit ovat kehittyneet yhdestä alkueliöistä..."?

        ". Jos se olisi jotain muuta kuin pseudotiedettä, asia voitaisiin havaita luonnossa, tai edes laboratoriossa. "

        No voi voi kun evoluutiota on objektiivisesti havaittu sekä luonnossa että laboratorioissa. Kuten myös avauksessa mainitusss tutkimuksessa todetaan. Mutta sitähän sinä tollo et ymmärtänyt.

        "Mutta ei, ateistit eivät usko, että hiirestä voisi jalostaa minivalaan."

        No se on totta. Tuskin kukaan nyt hiirestä osaisi (vielä) jalostaa minivalasta. Tosin "minivalaan" genomin synteesi tullee joskus olemaan mahdollista.

        Jospa arvoisa hihu toistaisi luomisen laboratoriossa. Ei olise ateisteja enää sen jälkeen.

        On ne kretut vitsin tyhmiä. Hehe.

        Ja kaappihomoja - varsinkin se seniili kaappihomo Jyri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Evoluution väite on, että kaikki lajit ovat kehittyneet yhdestä alkueliöistä nykyiseen monimuotoisuuteen"

        Vaan kun ei itse asiassa ole. Jospa näyttäisit missä kohtaa evoluutioteoriaa väitetään "että kaikki lajit ovat kehittyneet yhdestä alkueliöistä..."?

        ". Jos se olisi jotain muuta kuin pseudotiedettä, asia voitaisiin havaita luonnossa, tai edes laboratoriossa. "

        No voi voi kun evoluutiota on objektiivisesti havaittu sekä luonnossa että laboratorioissa. Kuten myös avauksessa mainitusss tutkimuksessa todetaan. Mutta sitähän sinä tollo et ymmärtänyt.

        "Mutta ei, ateistit eivät usko, että hiirestä voisi jalostaa minivalaan."

        No se on totta. Tuskin kukaan nyt hiirestä osaisi (vielä) jalostaa minivalasta. Tosin "minivalaan" genomin synteesi tullee joskus olemaan mahdollista.

        Jospa arvoisa hihu toistaisi luomisen laboratoriossa. Ei olise ateisteja enää sen jälkeen.

        On ne kretut vitsin tyhmiä. Hehe.

        Ja kaappihomoja - varsinkin se seniili kaappihomo Jyri

        Huomaa kyllä ettei yhdelläkään tähän keskusteluun (mölinällään) osallistunut kretu ole kyennyt esittämään mitään järkeviä vasta-argumentteja. Tieteeseen perustuvista argumenteista puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa kyllä ettei yhdelläkään tähän keskusteluun (mölinällään) osallistunut kretu ole kyennyt esittämään mitään järkeviä vasta-argumentteja. Tieteeseen perustuvista argumenteista puhumattakaan.

        Niin mutta Jyrin kunniaksi on todettava se, että ei ole vielä alkanut vonkaamaan keskustelua homostelusta. Taitaa ukkoparalla olla juhannuksen kunniaksi putki päällä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta Jyrin kunniaksi on todettava se, että ei ole vielä alkanut vonkaamaan keskustelua homostelusta. Taitaa ukkoparalla olla juhannuksen kunniaksi putki päällä ...

        No jo on ukkoparalla kyseenalaiset meriitit ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Evoluution väite on, että kaikki lajit ovat kehittyneet yhdestä alkueliöistä nykyiseen monimuotoisuuteen"

        Vaan kun ei itse asiassa ole. Jospa näyttäisit missä kohtaa evoluutioteoriaa väitetään "että kaikki lajit ovat kehittyneet yhdestä alkueliöistä..."?

        ". Jos se olisi jotain muuta kuin pseudotiedettä, asia voitaisiin havaita luonnossa, tai edes laboratoriossa. "

        No voi voi kun evoluutiota on objektiivisesti havaittu sekä luonnossa että laboratorioissa. Kuten myös avauksessa mainitusss tutkimuksessa todetaan. Mutta sitähän sinä tollo et ymmärtänyt.

        "Mutta ei, ateistit eivät usko, että hiirestä voisi jalostaa minivalaan."

        No se on totta. Tuskin kukaan nyt hiirestä osaisi (vielä) jalostaa minivalasta. Tosin "minivalaan" genomin synteesi tullee joskus olemaan mahdollista.

        Jospa arvoisa hihu toistaisi luomisen laboratoriossa. Ei olise ateisteja enää sen jälkeen.

        On ne kretut vitsin tyhmiä. Hehe.

        Ja kaappihomoja - varsinkin se seniili kaappihomo Jyri

        Jyri tässä terve. Luethan huolellisesti tuo kommenttisi uudelleen ja erittele siitä ne kohdat jotka ovat ilmiselvää uskomistasi niin voit hämmästyä sitä että kuinka herkkäuskoinen todellisuudessa olet, HEHE!


    • Anonyymi

      Onko kukaan sanonut etteivät geenit vaikuta eliöiden ominaisuuksiin? Tietysti ne vaikuttavat, hölmöhän sen kieltää!

      Aloite todistaa siis että ihmisellä on geeni jota ei apinoilla ole! Mitä se todistaa?

      Mistä löydät todisteet ettei aina ole ihmisellä ollut tuo geeni, joka ei siis ole tullut apinoilta? Vai eikö se ollutkaan hyödyllinen antaen paremmat selviytymisen mahdollisuudet apinoille?

    • Anonyymi

      Tämähän on saatana ihan malliesimerkki informaatiokadosta ja rappeutumisesta. Pistemutaatio aiheutti 55nukleotidin häviämisen ja sitä kautta isojen aivojen koon kasvun. Tämä saattaa olla tieteellinen todiste Raamatun paratiisikertomuksesta. Siinä hyvän ja pahan tiedon puusta syöminen (mutaatio, rappeutuminen alkaa) teki ihmisen tietoiseksi (neokorteksin kasvu). Raamatussa se on kerrottu niin, että senajan ihmiset ymmärtävät. JES, JES, tää on kova juttu! Kiitos Jeesus, kiitos, kiitos!

      Specifically, a single C-to-G base substitution found in the ARHGAP11B gene leads to the loss of 55 nucleotides from the ARHGAP11B messenger RNA, which causes a shift in the reading frame resulting in the human-specific, functionally critical 47 amino acid sequence. This base substitution probably happened much later than when this gene arose about 5 million years ago, anytime between 1.5 million and 500,000 years ago. Such point mutations are not rare, but in the case of ARHGAP11B its advantages of forming a bigger brain seem to have immediately influenced human evolution.

    • Anonyymi

      Vitsin tyhmä. Ei elollisen labramuuntelu ole ikinä tuottanut evoluutioteorian vaatimia uusia lajeja eikä tuottanut nytkään.


      VITSI että näitä lukiolaisia pitää koko ajan opettaa ajattelemaan.

    • Anonyymi

      Lapsi parka. Kautta evoluutioteorian historian on opetettu että vasta laihtuminen on evoluutiota.
      Näytähän se.

    • Jos jumala olisi olemassa , syntyisi ihmiset raamattu kädessään :-)

    • Anonyymi

      Lapsi parka. Vasta ikinä havaitsematon lajiutuminen on perinteisen evoluutioteorian mukaan todiste evoluutiosta. Eivät nämä lajinsisäiset muuntelut.

      On se kummallista että kun homous alkaa kiehtoa ihmistä niin ihan ensiksi hänestä tulee evolutionisti.
      Voisikohan syynä olla se että jotenkin se on tarvis rauhoittaa se huono soimaava omatunto?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1840
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      750
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      651
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      579
    9. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    10. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      485
    Aihe