Pidä silmällä naapurin vanhusta

Anonyymi

Kiinnitin huomioni siihen ettei naapurin keittiön säleverhot enää avautuneet aamuisin,ja aiemmin,jos hän lähti johonki useammaksi päiväksi,hän kävi sanomassa minulle,ja huolehdin myös hänen postit.Sitten sukulaistyttö ilmestyi pihalle kyselemään onko näkynyt elonmerkkejä kun ei ole vastannut 3 päivään puhelimeen.Onneksi taka-ovi oli auki,päästiin sisälle,ja sieltähän naapuri löytyi keittiön lattialta pahoin kuivuneena,silmä mustana,pissoissaan makaavana.Mutta hengissä kuitenkin...Tilattiin ambulanssi,suurin ongelma oli se ettei löydetty lompakkoa,eikä kelakorttia,mutta kaippa ne asiat hoituu ilmankin kun hätä on.Joten pidetään huolta yksinasuvista,hienotunteinen pitää tietysti olla,mutta kyllä minua hiertää kun en aiemmin reagoinut!

7

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olin ystävä vanhukselle, vaikka hän oli alkoholisti, juonut vuosikymmeniä. Mitkään neuvoni ei auttanut, eikä aikuiset lapset kerenneet päivystämään. Hän oli ihan mukava selvinpäin ja vähän juoneensa. Jatkoin ystävyyttä ja hän hoiti kyllä itse asiansa. Hänellä oli sairauksia, kertoi et pärjää, kävi lääkärissä ja tutkimuksissa koko ajan. Juomista ei lopettanut. En voinut sille mitään, mutta en hylännyt, hän kuoli sairauskohtauksen takia. Minulle jäi paha olo, miksi hän joi vaikka oli sairas. Pidin yhteyttä koska hän halusi, muita ystäviä ei ollut. Siksi naapurien kannattaa seurata, se ei ole kyyläämistä ja juojaakaan ei sais yksin jättää, vaikka juokin. Ihminen on alkoholistiin, jos ei apua tarvii, pakottaa ei voi. Hän valitsi oman tiensä ja minä, siksi olin ystävä ja en hylännyt.

      • Anonyymi

        Alkoholisti ei tartte sääliä mutta jos 2 pulloa kossua voi välillä heittää niin pysyy tyytyväisenä...alkkari tarttee lisää viinaa kehoon eikä mitään muuta apua.


    • Anonyymi

      Ainakin Espoossa on tullut käsitys, että ystäväksi/auttajaksi joutumista pitää välttää. Eri tahoilta saa vihat osakseen.
      Ei voi suositella.

      • Anonyymi

        Niimpä ja ainahan aikuiset lapset pitää huolen jos heitä on. Saman huomannut et haukkumiset tulee, jos jotain sattuu ja kiltti naapuri on ollut vanhuksen auttaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä ja ainahan aikuiset lapset pitää huolen jos heitä on. Saman huomannut et haukkumiset tulee, jos jotain sattuu ja kiltti naapuri on ollut vanhuksen auttaja.

        Ja ilkeät perinnöstä haaveilevat serkkutytöt,mutta kun serkut eivät peri!


    • Anonyymi

      Haittasko huomio
      https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/hs-presidentti-niinistö-aikoo-jatkossakin-ottaa-kantaa-asioihin-jotka-eivät-suoraan-kuulu-presidentin-toimivaltaan/ar-BB16CG1J?li=BBr5KbI

    • Anonyymi

      Ystävykset on julmasti erotettu. Ilmeisenä tarkoituksena on, että molempien elämä päättyisi mahdollisimman pian.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6013
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3801
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      238
      2108
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1840
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1279
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1055
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe