Voisitteko kertoa mitä rukous on?

Anonyymi

Onko rukous turhaa vai mitä se saa aikaan jos rukoilee?
Miksi koen kamppailun rukoillessani?

Vaivautunut uskon lapsi

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, riippuu varmaan siitä mitä ja ketä rukoilee. Minulle rukoilu tarkoittaa, että kiitän Raamatun Jumlaa ja pyydän anteeksi, jos olen toiminut väärin. Olen myös pyytänyt ymmärrystä/viisautta ja että saisin olla terve. Mutta ennen kaikkea toivon asioiden menevän ennemmin Jumalan kuin minun tahdon mukaan.

      • Anonyymi

        Saitko kaikkiin sun pyyntöihin rukousvastauksia? Kuuluuko kamppailu rukoiluun?

        Vaivautunut uskon lapsi


      • Anonyymi

        Jatka vain sinnikkäästi rukoilua, aina Jeesuksen, Kristuksen nimessä . Ei se ainakaan pahaa tee. Sen voin luvata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saitko kaikkiin sun pyyntöihin rukousvastauksia? Kuuluuko kamppailu rukoiluun?

        Vaivautunut uskon lapsi

        > Saitko kaikkiin sun pyyntöihin rukousvastauksia? Kuuluuko kamppailu rukoiluun?

        Minulla ei ainakaan ole mitään kamppailua, on ihan helppo rukoilla mitä ajattelee. En tiedä mitään syytä, miksi rukoilu olisi kamppailua. Olen pyytänyt viisautta ja ymmärrystä ja koen Jumalan vastanneen. Olen myös saanut olla terve, mistä kiitos Jumalalle.


    • Anonyymi

      Umpikujaa tavataan rukoilussa, ymmärrätkö mitä tarkoitan? Mitä se tarkoittaa?

      Vaivautunut uskon lapsi

    • Anonyymi

      Onpa sulla vintti pimeä. Et muista rippikoulusta yhtään mitään.

      • Anonyymi

        Sain uskonnoista vapaan kasvatuksen. Minua liitetty vauvana uskonnollisen lahkon tai yhteisön jäseneksi. Minua ei houkuteltu, eikä kannustettu ripariin millään tavalla. Sain täysin itse valita uskonnonnollisen suuntaukseni.
        En käynyt riparia. Hyvä näin. Riparilaiset ovat vielä lapsia.


    • Anonyymi

      Olemme yhteydessä Jumalaan kun rukoilemme.
      Jeesus haluaa että käytämme aikaa häneen hän haluaa tutustua meihin. Hän ei ole pelkästään pelastajamme vaan myös ystävämme.
      Jos koen että olen tehnyt jotain väärää pyydän anteeksi Jeesukselta ja rukoilen että hän varjelisi minua ja perhettäni.
      Paholainen saattaa tuoda ajatuksiisi sen että rukoilu olisi turhaa mutta rukous on hyväksi.
      Se on jopa sielua hoitavaa. Välillä on myös hyvä käydä jonkun toisen rukoiltavana vaikka yksin rukoilukin on tärkeää.

      • Anonyymi

        Niin tosiaan.

        Mutta väsymys painoi niin en pystynyt keskittymään mitään ja rukous jäi tekemättä. En tiedä mistä johtuu että olen aina väsynyt. Joskus tuli mieleen rukousaihe niin rukoilin sen mutta lyhyesti koska väsymys painoi.

        Vaivautunut uskon lapsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tosiaan.

        Mutta väsymys painoi niin en pystynyt keskittymään mitään ja rukous jäi tekemättä. En tiedä mistä johtuu että olen aina väsynyt. Joskus tuli mieleen rukousaihe niin rukoilin sen mutta lyhyesti koska väsymys painoi.

        Vaivautunut uskon lapsi

        Silloin pitää nukkua kun on väsynyt rukoile sen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin pitää nukkua kun on väsynyt rukoile sen jälkeen.

        Mutta nukun yleensä huonosti. Kärsin itse siitä. Älä nojaudu omaan ymmärrykseen luullessasi että tiedät mikä minua vaivaa. Se on lihallista. Älä suutu minulle kun sen sanon suoraan koska olen tavannut sinunlaisia uskovia jotka aina "luulevat" tietävänsä asiat paremmin kuin Jumala. Olen kyllästynyt. Olkaa Herran käytössä jos teillä on armolahjat joita Herra on uskoutunut teille seurakunnan yhteiseksi rakentumiseksi.

        Vaivautunut uskon lapsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nukun yleensä huonosti. Kärsin itse siitä. Älä nojaudu omaan ymmärrykseen luullessasi että tiedät mikä minua vaivaa. Se on lihallista. Älä suutu minulle kun sen sanon suoraan koska olen tavannut sinunlaisia uskovia jotka aina "luulevat" tietävänsä asiat paremmin kuin Jumala. Olen kyllästynyt. Olkaa Herran käytössä jos teillä on armolahjat joita Herra on uskoutunut teille seurakunnan yhteiseksi rakentumiseksi.

        Vaivautunut uskon lapsi

        Tässä esimerkki. IHmiset rukoilee kadulla pandemia loppumista. https://www.youtube.com/watch?v=s198lG1C6wI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta nukun yleensä huonosti. Kärsin itse siitä. Älä nojaudu omaan ymmärrykseen luullessasi että tiedät mikä minua vaivaa. Se on lihallista. Älä suutu minulle kun sen sanon suoraan koska olen tavannut sinunlaisia uskovia jotka aina "luulevat" tietävänsä asiat paremmin kuin Jumala. Olen kyllästynyt. Olkaa Herran käytössä jos teillä on armolahjat joita Herra on uskoutunut teille seurakunnan yhteiseksi rakentumiseksi.

        Vaivautunut uskon lapsi

        En ole sanonut että tiedän mikä sinua vaivaa totesin vain.


      • Anonyymi

        Jeesus on fiktio.


      • Anonyymi

        "Olemme yhteydessä Jumalaan kun rukoilemme.
        Jeesus haluaa että käytämme aikaa häneen hän haluaa tutustua meihin."

        Olet todella sekaisin. Näin siinä käy, kun ruvetaan jo lapsena tuputtamaan jumala/jeesus satuja totena.

        Jumala ja jeesus ovat satua ja höpötystä.

        Terv. Rehellinen Mirka


    • Anonyymi

      Eräs askeetti sanoi veljilleen: ”Jätän teidät hetkeksi ja menen rukoilemaan. Pyydän siunaustanne.” Silloin kuului ääni: ”No, lähdetäänpä yhdessä. Minä autan sinua rukoilemaan.” Se oli paholaisen ääni.

      Aina siihen asti kaikki on hyvin, kunnes alamme rukoilla. Silloin mielestä tulee tennispallo, joka lentelee edestakaisin.

      Jos kuitenkin olemme päättäväisiä, paholainen menee pois.

      Eräs hengellinen maallikko rukoili monta tuntia. Hänellä oli suuri hengellinen tarve. Hän rukoili Jeesuksen rukousta. Paholainen syötti hänelle haureutta, tuomitsemista, ruoanhimoa jne. Suu, joka rukoili, väsyi, mutta paholainen vain jauhoi oman myllynsä pyörittämistä vieressä.

      Silloin maallikko käytti toista apukeinoa: hän polvistui ja nosti kätensä ristinmuotoon ja jatkoi Jeesuksen rukousta. Silloin paholainen alkoi pilkata. Se nimitteli rukoilijaa vuoheksi jne.

      Silloin maallikko alkoi rukoilla: ”...vanhukseni esirukouksien tähden, Herra Jeesus Kristus, Jumalan Poika...”. Tuon kuultuaan paholainen meni hieman taaksepäin, muttei lähtenyt.

      Silloin maallikko pudotti todellisen atomipommin! Hän nosti kätensä ylös ja rukoillen huusi: ”Herra Jeesus Kristus, armahda paholaista.... Herra Jeesus Kristus, armahda....”. Silloin paholaiselle tuli lähtö. Se säikäytti paholaisen kokonaan.

      Kestäväisyys. Meillä ei ole voimaa hajaannuksettomuuteen. Puhdas mielen rukous on Pyhän Hengen lahja, joka on käynyt läpi monia taisteluita itsensä ja toisten tahoilta.

      Kerran eräs paljasjalkaista munkkia pisti skorpioni. Hän rukoili kivun kanssa. Meni kaksi tuntia ja kipu hellitti.

      Ajatukset voivat lähteä aineellisiin ajatuksiin. Jumala auttaa ja suojelee meitä. Meillä on tarve: ”Nyt rukoillaan.” Jumala itse kotkoon ajatukset. Minä pidän huolta määrästä, Jumala laadusta.

      Vanhus Efraim

      • Anonyymi

        Sääli että ihmisiä on saatettu uskonnolla noin harhaiseen tilaan. Täysin vastuutonta, jos alkaa jo kokea paholaisia.. Ehdottomasti jo koululääketieen soveltamisen paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääli että ihmisiä on saatettu uskonnolla noin harhaiseen tilaan. Täysin vastuutonta, jos alkaa jo kokea paholaisia.. Ehdottomasti jo koululääketieen soveltamisen paikka.

        Sinä olet sokea vaikket sitä tiedä, sinä pilkkaat ja herjaat.
        Mitä sinä siitä saat?
        Sinunlaisesi kuuluvat kyllä asiaan, Jeesustakin vainottiin, miksei sitten meitä Hänen omiaan?
        Muista että joskus on viisautta vaihtaa puolta, Jeesus kärsi myös sinun tähtesi Mirka


    • Anonyymi

      Rukoillessa ihminen yrittää saada yhteyttä olemattomaan jumalaan, siinä kuitenkin onnistumatta. Tiedättekö miksi?

    • Anonyymi

      Jeesus opetti:" Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi,joka salassa näkee, maksaa sinulle."

      Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi, tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa; anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme; ja anna meille meidän velkamne anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme; äläkä säätä meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta, sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen.

      On myös muunlaista rukousta kuin tämä Isä meidän rukous..Rukous on puhetta hänelle, jota rakastamme, koska hän on rakastanut meitä niin paljon, antanut synnit anteeksi ja uuden elämän lahjana. Rukous on myös kuuntelua, mitä Jeesus haluaa meille sanoa.

      Roomalaiskirje luku 8 jakeet 26-28 kertoo: Samoin myös Henki (siis Pyhä Henki) auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
      Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.

      Joskus rukous soljuu keveästi, ja taas välillä se on kamppailua. Jeesus rukoili Getsemanessa suuressa tuskassa, mutta sanoi Isälle: tapahtukoon Sinun tahtosi.

      Jaakobin kirjeessä on kuitenkin lupaus: vanhurskaan rukous voi paljon kun se on harras..

    • Anonyymi

      Rukous on parhaimmillaan voimaannuttavaa itsesuggestiota. On sinänsä sama mille kuvitellulle objektille rukouksensa kohdistaa.

      Pohjimmiltaan rukous on kuin runkkausta, ei vastapuolta, ei vaikutusta. Hetken tuntuu hyvältä mutta lopuksi jää vain petetty olo.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö.
        Miksi sinä rienaat täällä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6233
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3986
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      262
      2397
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1940
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1403
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1050
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe