Suomessa linnat ovat harvassa, muutamia toki on esim Hämeenlinna, Olavinlinna, Turun linna ja Suomenlinna.
Mutta Pohjanmaalla ei ole omaa linnaa! Seinäjoelle voitaisiinkin rakentaa Pohjanmaan linna! Muurineen ja tornineen tehdä vanhanajan tyylinen linna! Siinä olisi matkailuvalttia lakeuksille ja uusi ylpeyden aihe!
Pohjanmaan linna Seinäjoelle
29
404
Vastaukset
- Anonyymi
Pistäkääs se pyramidi pystyyn lakeusristinne kupeehin ja siitä portaat taivaisiin
-> PYRAMIDIT ⏐ 5 MYSTEERIÄ PYRAMIDEISTA- Anonyymi
vitun urpo linnat on yleensä vanhoissa kaupungeissa niitä on pohjanmaalla yksi..vaasa. jos rakentaa uuden se on kerrostalo heh heh
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vitun urpo linnat on yleensä vanhoissa kaupungeissa niitä on pohjanmaalla yksi..vaasa. jos rakentaa uuden se on kerrostalo heh heh
Seinäjoella on niin yskoisat juuret jot jot - vaikka paikka saveesa vaipuukin
- Anonyymi
No mikäs siinä, minä ainakin kannatan.
On täällä linnoja ollut, mutta kaikki hävitetty. Kun kiville oli 'parempaa käyttöä'. Nykyään olisivat olleet hyviä turistikohteita jos ne olisi säästetty.
Laihialle rakennettiini Huitun olkilinna ihan vaan huvin vuoksi, mutta oljeste tehty linna ei muutamaa vuotta kauemmin kestänyt. - Anonyymi
senku alat rakentamaan kääpiö, älä lässytä siitä suomipalstalla
- Anonyymi
Seinäsjoelle on jo iso sakki näitä muitten piikis eläjii, jot näitten painostakin Sein.paatti pian hörppii, on kaiken karvaista luuraa sälekaihtimien raoista ikkunantakaa
- Anonyymi
Onhan Seinäjoella Vallesmanni.
- Anonyymi
seinäjoella on jo kaikkea mutta linna ja satama puuttuu enää! on lentokenttä, kauppakeskus, rautatieasema, valtatie...
- Anonyymi
Taivaaseen portaat puuttuu vielä näiltä kaiken omistavilta
- lakeuden ristiä nojaamaan sellaiset epelit, - joilla niitämyöten pääsee muita korkeanmalle
- sehän näitä kiehtoo kaiken omistajia heku heku tuus peräs
- Anonyymi
Moskeija teiltä vielä puuttuu, mutta sen te tulette lähitulevaisuudessa saamaan.
- Anonyymi
saattaapi olla ettei moskeijaan löyvy sopivaa rakenuskiveä näiltä lakeuksilta
- eiköhö noille paalu piissaa vielä pitkäksi aikaa
- Anonyymi
Keskisen Vesalla on jo linna Tuurissa.
- Anonyymi
Niin on, mutta vain että ihmiset luulevat sitä linnaksi. Ei oikeita linnoja tehdä puusta, nehän palaisivat. Mikä lautakoju lieneekin? Ei varmaankaan edes lamelihirrestä ole.
- Anonyymi
linna olisi hyvä, kaupunginjohtaja saisi sitten tittelin "pohjanmaan herttua"
- Anonyymi
mikä siinä muuten on etelä-pohjanmaan piree ja paree. tiedän että on lähteny pelloista ja ja isäntien kämpistä mutta en uskonut että jatkuu veronmaksajien rahoilla kuntatalouteen viellä nykyaikana...maaperässä täytyy olla vikaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikä siinä muuten on etelä-pohjanmaan piree ja paree. tiedän että on lähteny pelloista ja ja isäntien kämpistä mutta en uskonut että jatkuu veronmaksajien rahoilla kuntatalouteen viellä nykyaikana...maaperässä täytyy olla vikaa
Kumminkin SeinäsJoki on aina ollut nätyinen paikka, silti hypii tuota napaisuuttaan maakunnan pystyspitämänä, yksin olles tämä paikka ei miksikään olisi tullut-
- sentakin seinäsjoki meinaa tippua aivan jo seinältä - Anonyymi
Kaupunginjohtajan titteliksi sopisi paremmin Tuttiritari. Nykyinen kaupunginjohtaja järjesti lähtönsä kunniaksi ja ilman virallista suunnitelmaa Alasenpuistosta keppihevos maneesin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunginjohtajan titteliksi sopisi paremmin Tuttiritari. Nykyinen kaupunginjohtaja järjesti lähtönsä kunniaksi ja ilman virallista suunnitelmaa Alasenpuistosta keppihevos maneesin.
kaupunki on jo yleinen vitsi,kun ei muuten tunneta niin pitää huutaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaupunki on jo yleinen vitsi,kun ei muuten tunneta niin pitää huutaa...
eikö se rasinmäki kerkeis viä tilata koottavan pyramidin ja moskejan silläaikaa kun muissa kaupungeissa ajatellaan aivoilla
- Anonyymi
Pomppulinnan saa vuokrattua on lapsillekkin riemua siitä.
- Anonyymi
kuka sen rakentas kun kaikki seinäjoen rakentaneet timpuritkin on itämamuja....vai asukoo ne vielä täällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuka sen rakentas kun kaikki seinäjoen rakentaneet timpuritkin on itämamuja....vai asukoo ne vielä täällä?
turpeesta tehty maja poppamiehille
- Anonyymi
Lakeuden ristin torni muistuttaa norsunluutornia
- Anonyymi
Korsholman linna on ollut Vaasassa, mutta se on purettu.
- Anonyymi
Lähempänäkin on ollut, kun on linnanpeltoa ynnä muuta paikkojen niminä. Ne on vaan niin kauan sitten hajoitettu että ei ole edes tietoa siitä tarkalleen missä sijaitsivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähempänäkin on ollut, kun on linnanpeltoa ynnä muuta paikkojen niminä. Ne on vaan niin kauan sitten hajoitettu että ei ole edes tietoa siitä tarkalleen missä sijaitsivat.
ei etelä-pohjanmaalla oo kun pelto ja makkara keisareita
Eikös Vaasassa ole linna? Laulussakin lauletaan, että "Vaasan linnassa istuu kraatari/muistaa kaunista Katriinaa...".
- Anonyymi
Ei kannata linnaa rakentaa Suomeen, koska isiksenmiehet ovat jo Suomessa valmiina ja lisää tulee jatkuvana virtana, räjäyttämään sen pois, räjäyttävät kaikki monumentit.
Muuten kannattaa rakentaa, jos kiveä löytyy riittävästi rakentamiseen ja virolaisia työmiehiä. Luonnonsuojelijat vastustavat, ei Suomen luonnosta saa ottaa mitään. Kivetkin joutuisi ostamaan ja kuljettamaan Venäjältä. Nyt corona-aikaan rakennusmiehetkin sairastuisivat, eikä rahaakaan ole ja velkakin Marinilla on tapissa, ei saa lisää velkaa, kun ei pysty maksamaan velkaa pois, Marinilla ei ole millä maksaa pois. Yksityiset eivät sosialistiseen valtioon luonnollisestikaan voi sijoittaa.- Anonyymi
miks etelä-pohjalaiset pelkää kaikkee? silti ne aina väittää ettei ne pelkää mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116938- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76668
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54576Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483