Pohjanmaan linna Seinäjoelle

Anonyymi

Suomessa linnat ovat harvassa, muutamia toki on esim Hämeenlinna, Olavinlinna, Turun linna ja Suomenlinna.
Mutta Pohjanmaalla ei ole omaa linnaa! Seinäjoelle voitaisiinkin rakentaa Pohjanmaan linna! Muurineen ja tornineen tehdä vanhanajan tyylinen linna! Siinä olisi matkailuvalttia lakeuksille ja uusi ylpeyden aihe!

29

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pistäkääs se pyramidi pystyyn lakeusristinne kupeehin ja siitä portaat taivaisiin
      -> PYRAMIDIT ⏐ 5 MYSTEERIÄ PYRAMIDEISTA

      • Anonyymi

        vitun urpo linnat on yleensä vanhoissa kaupungeissa niitä on pohjanmaalla yksi..vaasa. jos rakentaa uuden se on kerrostalo heh heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vitun urpo linnat on yleensä vanhoissa kaupungeissa niitä on pohjanmaalla yksi..vaasa. jos rakentaa uuden se on kerrostalo heh heh

        Seinäjoella on niin yskoisat juuret jot jot - vaikka paikka saveesa vaipuukin


    • Anonyymi

      No mikäs siinä, minä ainakin kannatan.

      On täällä linnoja ollut, mutta kaikki hävitetty. Kun kiville oli 'parempaa käyttöä'. Nykyään olisivat olleet hyviä turistikohteita jos ne olisi säästetty.

      Laihialle rakennettiini Huitun olkilinna ihan vaan huvin vuoksi, mutta oljeste tehty linna ei muutamaa vuotta kauemmin kestänyt.

    • Anonyymi

      senku alat rakentamaan kääpiö, älä lässytä siitä suomipalstalla

      • Anonyymi

        Seinäsjoelle on jo iso sakki näitä muitten piikis eläjii, jot näitten painostakin Sein.paatti pian hörppii, on kaiken karvaista luuraa sälekaihtimien raoista ikkunantakaa


    • Anonyymi

      Onhan Seinäjoella Vallesmanni.

    • Anonyymi

      seinäjoella on jo kaikkea mutta linna ja satama puuttuu enää! on lentokenttä, kauppakeskus, rautatieasema, valtatie...

      • Anonyymi

        Taivaaseen portaat puuttuu vielä näiltä kaiken omistavilta
        - lakeuden ristiä nojaamaan sellaiset epelit, - joilla niitämyöten pääsee muita korkeanmalle
        - sehän näitä kiehtoo kaiken omistajia heku heku tuus peräs


    • Anonyymi

      Moskeija teiltä vielä puuttuu, mutta sen te tulette lähitulevaisuudessa saamaan.

      • Anonyymi

        saattaapi olla ettei moskeijaan löyvy sopivaa rakenuskiveä näiltä lakeuksilta
        - eiköhö noille paalu piissaa vielä pitkäksi aikaa


    • Anonyymi

      Keskisen Vesalla on jo linna Tuurissa.

      • Anonyymi

        Niin on, mutta vain että ihmiset luulevat sitä linnaksi. Ei oikeita linnoja tehdä puusta, nehän palaisivat. Mikä lautakoju lieneekin? Ei varmaankaan edes lamelihirrestä ole.


    • Anonyymi

      linna olisi hyvä, kaupunginjohtaja saisi sitten tittelin "pohjanmaan herttua"

      • Anonyymi

        mikä siinä muuten on etelä-pohjanmaan piree ja paree. tiedän että on lähteny pelloista ja ja isäntien kämpistä mutta en uskonut että jatkuu veronmaksajien rahoilla kuntatalouteen viellä nykyaikana...maaperässä täytyy olla vikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikä siinä muuten on etelä-pohjanmaan piree ja paree. tiedän että on lähteny pelloista ja ja isäntien kämpistä mutta en uskonut että jatkuu veronmaksajien rahoilla kuntatalouteen viellä nykyaikana...maaperässä täytyy olla vikaa

        Kumminkin SeinäsJoki on aina ollut nätyinen paikka, silti hypii tuota napaisuuttaan maakunnan pystyspitämänä, yksin olles tämä paikka ei miksikään olisi tullut-
        - sentakin seinäsjoki meinaa tippua aivan jo seinältä


      • Anonyymi

        Kaupunginjohtajan titteliksi sopisi paremmin Tuttiritari. Nykyinen kaupunginjohtaja järjesti lähtönsä kunniaksi ja ilman virallista suunnitelmaa Alasenpuistosta keppihevos maneesin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunginjohtajan titteliksi sopisi paremmin Tuttiritari. Nykyinen kaupunginjohtaja järjesti lähtönsä kunniaksi ja ilman virallista suunnitelmaa Alasenpuistosta keppihevos maneesin.

        kaupunki on jo yleinen vitsi,kun ei muuten tunneta niin pitää huutaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaupunki on jo yleinen vitsi,kun ei muuten tunneta niin pitää huutaa...

        eikö se rasinmäki kerkeis viä tilata koottavan pyramidin ja moskejan silläaikaa kun muissa kaupungeissa ajatellaan aivoilla


    • Anonyymi

      Pomppulinnan saa vuokrattua on lapsillekkin riemua siitä.

      • Anonyymi

        kuka sen rakentas kun kaikki seinäjoen rakentaneet timpuritkin on itämamuja....vai asukoo ne vielä täällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka sen rakentas kun kaikki seinäjoen rakentaneet timpuritkin on itämamuja....vai asukoo ne vielä täällä?

        turpeesta tehty maja poppamiehille


    • Anonyymi

      Lakeuden ristin torni muistuttaa norsunluutornia

    • Anonyymi

      Korsholman linna on ollut Vaasassa, mutta se on purettu.

      • Anonyymi

        Lähempänäkin on ollut, kun on linnanpeltoa ynnä muuta paikkojen niminä. Ne on vaan niin kauan sitten hajoitettu että ei ole edes tietoa siitä tarkalleen missä sijaitsivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähempänäkin on ollut, kun on linnanpeltoa ynnä muuta paikkojen niminä. Ne on vaan niin kauan sitten hajoitettu että ei ole edes tietoa siitä tarkalleen missä sijaitsivat.

        ei etelä-pohjanmaalla oo kun pelto ja makkara keisareita


    • Eikös Vaasassa ole linna? Laulussakin lauletaan, että "Vaasan linnassa istuu kraatari/muistaa kaunista Katriinaa...".

    • Anonyymi

      Ei kannata linnaa rakentaa Suomeen, koska isiksenmiehet ovat jo Suomessa valmiina ja lisää tulee jatkuvana virtana, räjäyttämään sen pois, räjäyttävät kaikki monumentit.
      Muuten kannattaa rakentaa, jos kiveä löytyy riittävästi rakentamiseen ja virolaisia työmiehiä. Luonnonsuojelijat vastustavat, ei Suomen luonnosta saa ottaa mitään. Kivetkin joutuisi ostamaan ja kuljettamaan Venäjältä. Nyt corona-aikaan rakennusmiehetkin sairastuisivat, eikä rahaakaan ole ja velkakin Marinilla on tapissa, ei saa lisää velkaa, kun ei pysty maksamaan velkaa pois, Marinilla ei ole millä maksaa pois. Yksityiset eivät sosialistiseen valtioon luonnollisestikaan voi sijoittaa.

      • Anonyymi

        miks etelä-pohjalaiset pelkää kaikkee? silti ne aina väittää ettei ne pelkää mitään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe