Tuulen viemää herättää yhä tunteita. Aika hyvin elokuvalta, joka kohta sata vuotta vanha.
Mitäköhän muita elokuvia pitäisi kieltää, jotka kuvaavat "väärin" omaa aikaansa?
http://www.elitisti.net/arvostelu/2020/06/004013/gone_with_the_wind_1939_tuulen_viemaa.html
Tuulen viemää herättää yhä tunteita
5
123
Vastaukset
- Anonyymi
Historian kieltäminen on ilmeisesti nykyiseen aikaan kuuluva ilmiö.
- Anonyymi
Suomenitsenäisyydenjuhlarahat voi jäädä käyttämättä paremmin. Kop kop kop, tärinä on tosi.
- Anonyymi
No vaikkapa kaikki länkkärit, jotka kuvaavat intiaanit väkivaltaisena villeinä. Esim. John Fordin Hyökkäys Erämaassa. Samoin kaikki elokuvat joissa on "hassuja" aasialaisia, kuten Punainen Pantteri -sarja. Näin niinkuin alkajaisiksi.
Tää Tuulen viemää oli mun yks lempielokuvista, kun olin ehkä jotain 10-vuotias. Toinen oli Katariina ja Munkkiniemen kreivi.
- Anonyymi
Outo juttu, että neljästä leffan pääosien esittäjistä ne kolme, joiden hahmot jäävät eloon kuolivat kaikki ennen kuin täyttivät 60 vuotta, mutta Olivia de Havilland, jonka hahmo Melanie kuolee elokuvassa, eli 104 vuoden kypsään ikään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1782206Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli561467Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2201332Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi561182Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus801160Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e391089- 681006
Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1251004- 64998
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy224935