En luota järjestössä enää kehenkään

Anonyymi

Vähiten hallintoelimen jäseniin.
En myöskään haaratoimistokomiteaan ja vähiten haaratoimiston tiedottajiin.
En luota edes seurakuntani vanhimpiin. En yhteenkään. En myöskään avustaviin palvelijoihin.
Luottamus on mennyt totaalisesti.
Luotan vain raamatun Jumalaan ja Hänen Poikaansa Jeesukseen Kristukseen.
Tuliko nyt selväksi?

73

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tullut.

• Anonyymi

Mikä jäi epäselväksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä jäi epäselväksi?

Miksi et luota Jumalan järjestön ihmisiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi et luota Jumalan järjestön ihmisiin?

Ei järjestö ole Jumalan. Se on saatanan. Hän tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ja hänen järjestönsä miehet ovat isästään perkeleestä, puvuntakki päällä ja solmio kaulassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei järjestö ole Jumalan. Se on saatanan. Hän tekeytyy valkeuden enkeliksi. Ja hänen järjestönsä miehet ovat isästään perkeleestä, puvuntakki päällä ja solmio kaulassa.

Kyllä se on. Eikö sinustakin olisi järkevää että Jumalalla on järjestö maan päällä? Tosi kristityt eivät ole hajallaan siellä täällä. Pyhän järjestön avulla voi oppia Raamatun suurenmoiset totuudet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on. Eikö sinustakin olisi järkevää että Jumalalla on järjestö maan päällä? Tosi kristityt eivät ole hajallaan siellä täällä. Pyhän järjestön avulla voi oppia Raamatun suurenmoiset totuudet.

Ei ole järkevää.
        Jumalalla on seurakunta, mutta se ei ole sama kuin järjestö.
        Järjestöjä ohjaa ihminen, mutta seurakuntaa ohjaa Pyhä Henki ja Jeesus Kristus.
        Kun ihmiset johtavat järjestöjä on tulos sama kuin jehovantodistajilla. Tulos on SEKOSEKO.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän Raamatun totuuksia voi oppia. Sen takia on Vartiotorni. Sieltä on aina katsottava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän Raamatun totuuksia voi oppia. Sen takia on Vartiotorni. Sieltä on aina katsottava.

Höpöhöpö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpöhöpö.

Nän se vaan on. Vartiotornin kulloinenkin kanta ratkaisee. Onko joskus ollut toisin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä jäi epäselväksi?

epäselvää on jehovan hapatus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

niin on kopio raamatussakin.jehovan hapatusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kun ei herää.ja vesitorni on kaatunyt.nyt hapatukselle.lähtö.synkyyten syövereihin.

• Anonyymi

Älä tule enää häiriköimään JT luokse!

• Anonyymi

Sopii oikein hyvin.
        En jää kaipaamaan ketään. Eikä minua kukaan. Fifti- fifti.
        Kiitos ja hyvästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sopii oikein hyvin.
        Kiitos ja hyvästi.

Ymmärrän sinua hyvin, kun tuli tämä uusi sukupolvioppi niin tajusin että ei tässä hommassa ole enää mitään järkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän sinua hyvin, kun tuli tämä uusi sukupolvioppi niin tajusin että ei tässä hommassa ole enää mitään järkeä.

Jos nyt olisi vain se sukupolvioppi, mutta kun on kaikenmailman muuta sälää.
        Ja mitään ei sais kysyä. Kaikki on vaan satuja. Siis ihan aikuisen oikeasti; pitävät tyhminä.
        Minä en elmääni haaska järjestössä. En tosiaan.
        Ja takaisin en tule.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nyt olisi vain se sukupolvioppi, mutta kun on kaikenmailman muuta sälää.
        Ja mitään ei sais kysyä. Kaikki on vaan satuja. Siis ihan aikuisen oikeasti; pitävät tyhminä.
        Minä en elmääni haaska järjestössä. En tosiaan.
        Ja takaisin en tule.

Hyvä, että olet tehnyt päätöksesi. Päätös on varmasti ollut vaikea ja vaatinut uskallusta, omaa ajattelua ja pohdintaa. Toivottavasti löydät kavereita ja ihmisiä ympärillesi, jotta elämästäsi tulee mukavaa. Kaikkea hyvää elämääsi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä, että olet tehnyt päätöksesi. Päätös on varmasti ollut vaikea ja vaatinut uskallusta, omaa ajattelua ja pohdintaa. Toivottavasti löydät kavereita ja ihmisiä ympärillesi, jotta elämästäsi tulee mukavaa. Kaikkea hyvää elämääsi!

Kiitos.
        Olen ulospäinsuuntautuva nuori ihminen. Kyllä minä kavereita saan lisää jos haluan.
        Minulla on jo kavereita järjestön ulkopuolella, eikä he ole mitään huumehörhöjä ja kännikaloja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos.
        Olen ulospäinsuuntautuva nuori ihminen. Kyllä minä kavereita saan lisää jos haluan.
        Minulla on jo kavereita järjestön ulkopuolella, eikä he ole mitään huumehörhöjä ja kännikaloja.

Luoton meno kuullostaa hyvin tutulta. Ja tuo, että ihmiset on huumehörhöjä ja kännikaloja SILLÄ PERUSTEELLA, että eivät ole jehovia.

Ei siinä järjestössä voi luottaa yhtään keneenkään. Kaikkein vähiten niihin pomoihin seurakunnissa ja siitä ylöspäin.

Joihinkin harvoihin rivijulistajiin ehdottomasti ehkä. Varma ei voi olla kenestäkään, koska ei voi tietää miten syvälle se KULTTIMIELENTILA on syöpynyt. Ja mikä on kenellekin se triggeri, että ne laulaa vanhimille jostain pajatson pelaamisesta.

Oikeuskomiteassa juuri ne kaksi vanhinta löivät puukon selkään, joita luulin ystävikseni.

Se puukko tuli, koska kysyin juurikin tästä kuuluisaksi tulleesta jehovien sukupolviopista, joka on täysin omaa luokkaansa. Kukaan ei käsitä sukupolvea niin, kuin jehovat sen nykyään hallintoelimen MÄÄRÄYKSESTÄ uskovat. Joo se on MÄÄRÄYS, koska mulle sanottiin oikeuskomiteassa, että uskot vaan nykyisen selityksen ja lakkaat kyselemästä.

Minä puolestani ääneen pohdin, miten selitän koko oppimuutoksen kentällä tapaamilleni ihmisille. Koordinaattori kyseenalaisti sen kokonaan sanomalla, että kuka muka kentällä tuollaista kysyy.. Vastasin hänelle sukkaana suoraan, että esimerkiksi naapuri on jo kysynyt. Ja muutenki tämä 1914 opetus on aikalailla ydinkysymyksiä.

Toinen syy, miksi puukotettiin selkään on se, kun kysyin, mistä näissä australian pedofiilikeisseissä on kyse. Tähän koordinaattori ja muut vanhimmat aluksi, että luopioiden masinoimaa valetta. Minä siihen, että ei oo. Nämä on suoraan australian valtion sivuilta royal comissionista. Se tutki kasan uskonnollisia järjestöjä, jehovat oli mukana ja nämä löydökset tehtiin.

No sitten mua syytettiin, että olen tutkinut jostain muualta, kuin jiivee orkista. Sellainen touhu pitää lopettaa.

Sellainen 2,5-3 tuntia siinä oikeuskomediassa meni, minä yksin pöydän toisella puolella ja kolme vanhinta toisella. Koordinaattori oli pj, tuore palvelus ulvoja sihteerinä, teki muistiinpanoja taplettiin ja yksi vanhin joojoo miehenä. ( Komedia alkoi ilmoituksella, että MINÄ EN SAA tehdä muistiinpanoja tai tallettaa mitenkään koko miittinkiä.)

Viimeistään tässä kohtaa sen järjestön todellinen karva paljastui ja tuumasin hengessäni, etten tarvi tämmöistä. Kävelin pihalle.

Vapaa olo ja kuin iso paino olis otettu harteilta pois.

Sen jälkeen olen ollu ilmaa seurakunnan jäsenille. Siinä mielessä ihan hyväkin, koska näiden kokemusten jälkeen hengellisten jehovien hengellisyys on todella oksettavaa.

Käsittämätöntä on se, että tavoitteeni oli avustavaksi palvelijaksi ja edelleen vanhimmaksi. Nimitys oli muutaman tunnin lisäyksen päässä kenttäpalvelusraporttiin. Tämän sanoi yksi vanhin paimennuskäynnillä noin vuotta ennen, kuin lähdi litomaan.

Kaiken kaikkiaan aivan uskomaton lafka. En olis liittyessäni uskonu, enkä niitä juttuja uskonutkaan, kun jotkut kertoi.

Tarvittiin oma kokemus todistamaan, että tälläisestä järjestöstä ON TODELLA KYSE.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luoton meno kuullostaa hyvin tutulta. Ja tuo, että ihmiset on huumehörhöjä ja kännikaloja SILLÄ PERUSTEELLA, että eivät ole jehovia.

Ei siinä järjestössä voi luottaa yhtään keneenkään. Kaikkein vähiten niihin pomoihin seurakunnissa ja siitä ylöspäin.

Joihinkin harvoihin rivijulistajiin ehdottomasti ehkä. Varma ei voi olla kenestäkään, koska ei voi tietää miten syvälle se KULTTIMIELENTILA on syöpynyt. Ja mikä on kenellekin se triggeri, että ne laulaa vanhimille jostain pajatson pelaamisesta.

Oikeuskomiteassa juuri ne kaksi vanhinta löivät puukon selkään, joita luulin ystävikseni.

Se puukko tuli, koska kysyin juurikin tästä kuuluisaksi tulleesta jehovien sukupolviopista, joka on täysin omaa luokkaansa. Kukaan ei käsitä sukupolvea niin, kuin jehovat sen nykyään hallintoelimen MÄÄRÄYKSESTÄ uskovat. Joo se on MÄÄRÄYS, koska mulle sanottiin oikeuskomiteassa, että uskot vaan nykyisen selityksen ja lakkaat kyselemästä.

Minä puolestani ääneen pohdin, miten selitän koko oppimuutoksen kentällä tapaamilleni ihmisille. Koordinaattori kyseenalaisti sen kokonaan sanomalla, että kuka muka kentällä tuollaista kysyy.. Vastasin hänelle sukkaana suoraan, että esimerkiksi naapuri on jo kysynyt. Ja muutenki tämä 1914 opetus on aikalailla ydinkysymyksiä.

Toinen syy, miksi puukotettiin selkään on se, kun kysyin, mistä näissä australian pedofiilikeisseissä on kyse. Tähän koordinaattori ja muut vanhimmat aluksi, että luopioiden masinoimaa valetta. Minä siihen, että ei oo. Nämä on suoraan australian valtion sivuilta royal comissionista. Se tutki kasan uskonnollisia järjestöjä, jehovat oli mukana ja nämä löydökset tehtiin.

No sitten mua syytettiin, että olen tutkinut jostain muualta, kuin jiivee orkista. Sellainen touhu pitää lopettaa.

Sellainen 2,5-3 tuntia siinä oikeuskomediassa meni, minä yksin pöydän toisella puolella ja kolme vanhinta toisella. Koordinaattori oli pj, tuore palvelus ulvoja sihteerinä, teki muistiinpanoja taplettiin ja yksi vanhin joojoo miehenä. ( Komedia alkoi ilmoituksella, että MINÄ EN SAA tehdä muistiinpanoja tai tallettaa mitenkään koko miittinkiä.)

Viimeistään tässä kohtaa sen järjestön todellinen karva paljastui ja tuumasin hengessäni, etten tarvi tämmöistä. Kävelin pihalle.

Vapaa olo ja kuin iso paino olis otettu harteilta pois.

Sen jälkeen olen ollu ilmaa seurakunnan jäsenille. Siinä mielessä ihan hyväkin, koska näiden kokemusten jälkeen hengellisten jehovien hengellisyys on todella oksettavaa.

Käsittämätöntä on se, että tavoitteeni oli avustavaksi palvelijaksi ja edelleen vanhimmaksi. Nimitys oli muutaman tunnin lisäyksen päässä kenttäpalvelusraporttiin. Tämän sanoi yksi vanhin paimennuskäynnillä noin vuotta ennen, kuin lähdi litomaan.

Kaiken kaikkiaan aivan uskomaton lafka. En olis liittyessäni uskonu, enkä niitä juttuja uskonutkaan, kun jotkut kertoi.

Tarvittiin oma kokemus todistamaan, että tälläisestä järjestöstä ON TODELLA KYSE.

Tätä juuri tarkoitan.
        Minulle kait aikanaan tulee kutsu komiteaan, uskoisin. Ja koska olen jo täysi-ikäinen menen sinne yksin JOS menen. Nimittäin en ole ollenkaan varma että sinne menen.
        En asu myöskään enää kotona, joten jos ovikello soi ja näen ovisilmästä siellä oventakana seurakunnan veljiä, tiedän mistä on kysymys. En päästä heitä sisälle.
        Jos soittavat, sanon:"väärä numero".
        Onneksi suvustani ei ole muita hurahtanut tähän typerään lahkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä juuri tarkoitan.
        Minulle kait aikanaan tulee kutsu komiteaan, uskoisin. Ja koska olen jo täysi-ikäinen menen sinne yksin JOS menen. Nimittäin en ole ollenkaan varma että sinne menen.
        En asu myöskään enää kotona, joten jos ovikello soi ja näen ovisilmästä siellä oventakana seurakunnan veljiä, tiedän mistä on kysymys. En päästä heitä sisälle.
        Jos soittavat, sanon:"väärä numero".
        Onneksi suvustani ei ole muita hurahtanut tähän typerään lahkoon.

Joo aika samaa kaavaa noudattaa aina.

Mulle alkoivat vanhimmat pommittaa puhelimella aivan pitkin päivää kuka milloinkin niistä.

Sitten eräänä kokouspäivänä puhein soi taas. Ne oli sielä kolmestaan toisessa päässä oikeuskomitea kokoonpanossa. Että sovitaan päivä oikeuskomitealle. Minä sanoin, että ei oo tarvetta. Olen jo niin moneen kertaan kaikille erikseen selittänyt, että mulla ei oo enää muuta sanottavaa. Koordinaattori kyseenalaisti sen sanomalla, että ootko varma, ettei oo enää mitään. Sanoin kyllä olen ja teillä on eväät tehdä joka tapauksessa, mitä tykkäätte. Ei siinä mua oikeuskomiteaan tarvita. Lopetin puhelun.

Sen jälkeen kaksi niistä tuli kotiini kutsumatta ja ilmoittamatta täysin yllättäen. Satuin olemaan hommissa takapihalla. Tekoystävällisen diipadaapan jälkeen oikeuskomitean päivämäärää kyselivät ja toinen otti kalenterin käsiinsä. Alkoi luetella päivämääria ja kellonaikoja, milloin kävis.

No ei sun tartte niitä tarjota, kun en ole tulossa. Ei tässä ole oikeasti enää mitään sanottavaa. Silloin toinen vanhin astui lähemmäs naaman eteen ja sanoi, että SUN ON TULTAVA. Katsoin häntä silmiin aika pitkään ja sanoin... Meinaatko niin...

Loppujen lopuksi menin. Valmistautumatta mitenkään, mutta ei se siinä vaiheessa enää pätkääkään pelottanut. Niin naurettavaksi se homma meni...

tässä välissä naapuriseurakunnasta tuttu vanhin lähestyi sähköpostilla. Se oli otsikoitu: "viimeinen viesti...?" Olis voinu hyvin olla muotoa: "viimeinen pelottelu yritys" Siinä oli lueteltu tuttuja raamatunpaikkoja ja muutenkin kirjoitusta, mitä Jehovilta automaatista tulee. Mutta sen viestin villakoiran ydin oli siinä, että tää vanhin oli omien sanojensa mukaan "kerran tuntenut yhden luopion, joka kuoli vähän yli kolmekymppisenä." Tää vanhin toivoi, että mulle kävisi paremmin. Sen kaksinaamaisuuden kun tietää, niin ehkä hän toivoi minulle samaa kohtaloa vähän nuorempana. Who knows.

Ennen oikeuskomiteaa yksi vanhin, jota aiemmin kunnioitin, soitti ja sanoi, että ei saa puhua tietyistä asioista. Sanoin siihen oikopäätä kylmän viileästi, että mitä tässä on kenelläkään mitään salaamista, jos on puhtaat jauhot pussissa. Oli pitkään hiljaista toisessa päässä ja kysyin, menikö puhelu poikki. Ei menny. Sönkötti vaan jotain, mitä tottuneelta puhuja vanhimmalta suusta tulee automaatti syötöllä.
        Tämä vanhin esitti seurakunnassa vahvaa ja kehuskeli kaiken maailman aikaansaannoksillaan. Mutta niinpä hänenkin selkäranka osoittautui tosipaikassa löysäksi hyytelöksi. Seurauksena kunnioitukseni jonkin verran laski, koska luulin hänen olevan sanojensa mittainen.

Yksi homma mua jäi harmittamaan. Se kun en nauhoittanut oikeuskomiteaa omin luvin.

Sehän homma on oikeasti niin, että lain mukaan ääntä ja kuvaa saa taltioida niissä tilanteissa, missä on itse läsnä. Julkaiseminen on toinen kysymys, siitä ei ole varmuutta, mutta omaan käyttöön saa aineistoa ottaa.

Eli vanhimpien kiellolla äänittämisestä tai muistiinpanojen tekemisestä saa pyyhkiä perseensä.

Nykyisin on hyviä vehkeitä nauhoittamiseen. Mun mielestä se kannattais tehdä, jos sattuu käymään niin, että oikeuskomiteassa vanhimmat menee lain väärälle puolelle... Tai on viranomaisia ja muita tahoja, joita editoimaton raakamateriaali kiinnostaa.

Nauhota se keskustelu, kun tulee kutsu oikeuskomiteaan. Sano ehdoksi, että voin tulla, jos saan nauhoittaa sen tilaisuuden. Tässä kohtaa niiden lapa vapisee jo aika raakasti. Jos menet oikeuskomiteaan, pidä nauhuri näkyvissä ja tee selväksi, että se nauhoittaa. Mutta pidä varakone piilossa siltä varalta, että vanhimmille tulee tarve "harjoittaa teokraattista sodankäyntiä", eli siepata tallenne ja tuhota se. Lisäksi oikeuskomitean alla kerro ystävällesi, mihin olet menossa ja milloin. Hän voi katsoa perään ja olla tarvittaessa puhelimen päässä. Kaverin kyytillä meno voi olla viisaampaa, kuin täysin yksin. Siis jos päätät mennä. Puhukoot vanhimmat mitä vaan, mutta pakko ei oo mennä ja suostutteluun ei tarvi suostua jos ei taho. Muuta perustetta ei tarvi olla, eikä tätäkään tarvi kertoa niille.

Eli mä suosittelen oikeuskomitean taltioimista plus kaikkia puheluja vanhinten kanssa. Siihen kannattaisi valmistautua, niin olisi jotakin selvää evidenssiä, miten ne hommat siinä lafkassa menee. Ettei pelkästään näitä kirjoitteluja keskustelupalstoilla. Näillä ei paljoa todistusarvoa ole, mutta vihjeitä näistä saa moni...

Ja vihjeiden perusteella päästään todisteiden jäljille ja lopulta ne tarvittavat todisteet on hankittu käsiin. Osa saattaa kiinnostaa viranomaisia ja osasta kannattaa vain tehdä jehovien julkisia salaisuuksia, eli laittaa lehteen ja nettiin.

Kaikki yksityiskohdat ei enää ole kirkkaana mielessä, kun Jehovista irtautumisesta alkaa olla vuosia aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo aika samaa kaavaa noudattaa aina.

Mulle alkoivat vanhimmat pommittaa puhelimella aivan pitkin päivää kuka milloinkin niistä.

Sitten eräänä kokouspäivänä puhein soi taas. Ne oli sielä kolmestaan toisessa päässä oikeuskomitea kokoonpanossa. Että sovitaan päivä oikeuskomitealle. Minä sanoin, että ei oo tarvetta. Olen jo niin moneen kertaan kaikille erikseen selittänyt, että mulla ei oo enää muuta sanottavaa. Koordinaattori kyseenalaisti sen sanomalla, että ootko varma, ettei oo enää mitään. Sanoin kyllä olen ja teillä on eväät tehdä joka tapauksessa, mitä tykkäätte. Ei siinä mua oikeuskomiteaan tarvita. Lopetin puhelun.

Sen jälkeen kaksi niistä tuli kotiini kutsumatta ja ilmoittamatta täysin yllättäen. Satuin olemaan hommissa takapihalla. Tekoystävällisen diipadaapan jälkeen oikeuskomitean päivämäärää kyselivät ja toinen otti kalenterin käsiinsä. Alkoi luetella päivämääria ja kellonaikoja, milloin kävis.

No ei sun tartte niitä tarjota, kun en ole tulossa. Ei tässä ole oikeasti enää mitään sanottavaa. Silloin toinen vanhin astui lähemmäs naaman eteen ja sanoi, että SUN ON TULTAVA. Katsoin häntä silmiin aika pitkään ja sanoin... Meinaatko niin...

Loppujen lopuksi menin. Valmistautumatta mitenkään, mutta ei se siinä vaiheessa enää pätkääkään pelottanut. Niin naurettavaksi se homma meni...

tässä välissä naapuriseurakunnasta tuttu vanhin lähestyi sähköpostilla. Se oli otsikoitu: "viimeinen viesti...?" Olis voinu hyvin olla muotoa: "viimeinen pelottelu yritys" Siinä oli lueteltu tuttuja raamatunpaikkoja ja muutenkin kirjoitusta, mitä Jehovilta automaatista tulee. Mutta sen viestin villakoiran ydin oli siinä, että tää vanhin oli omien sanojensa mukaan "kerran tuntenut yhden luopion, joka kuoli vähän yli kolmekymppisenä." Tää vanhin toivoi, että mulle kävisi paremmin. Sen kaksinaamaisuuden kun tietää, niin ehkä hän toivoi minulle samaa kohtaloa vähän nuorempana. Who knows.

Ennen oikeuskomiteaa yksi vanhin, jota aiemmin kunnioitin, soitti ja sanoi, että ei saa puhua tietyistä asioista. Sanoin siihen oikopäätä kylmän viileästi, että mitä tässä on kenelläkään mitään salaamista, jos on puhtaat jauhot pussissa. Oli pitkään hiljaista toisessa päässä ja kysyin, menikö puhelu poikki. Ei menny. Sönkötti vaan jotain, mitä tottuneelta puhuja vanhimmalta suusta tulee automaatti syötöllä.
        Tämä vanhin esitti seurakunnassa vahvaa ja kehuskeli kaiken maailman aikaansaannoksillaan. Mutta niinpä hänenkin selkäranka osoittautui tosipaikassa löysäksi hyytelöksi. Seurauksena kunnioitukseni jonkin verran laski, koska luulin hänen olevan sanojensa mittainen.

Yksi homma mua jäi harmittamaan. Se kun en nauhoittanut oikeuskomiteaa omin luvin.

Sehän homma on oikeasti niin, että lain mukaan ääntä ja kuvaa saa taltioida niissä tilanteissa, missä on itse läsnä. Julkaiseminen on toinen kysymys, siitä ei ole varmuutta, mutta omaan käyttöön saa aineistoa ottaa.

Eli vanhimpien kiellolla äänittämisestä tai muistiinpanojen tekemisestä saa pyyhkiä perseensä.

Nykyisin on hyviä vehkeitä nauhoittamiseen. Mun mielestä se kannattais tehdä, jos sattuu käymään niin, että oikeuskomiteassa vanhimmat menee lain väärälle puolelle... Tai on viranomaisia ja muita tahoja, joita editoimaton raakamateriaali kiinnostaa.

Nauhota se keskustelu, kun tulee kutsu oikeuskomiteaan. Sano ehdoksi, että voin tulla, jos saan nauhoittaa sen tilaisuuden. Tässä kohtaa niiden lapa vapisee jo aika raakasti. Jos menet oikeuskomiteaan, pidä nauhuri näkyvissä ja tee selväksi, että se nauhoittaa. Mutta pidä varakone piilossa siltä varalta, että vanhimmille tulee tarve "harjoittaa teokraattista sodankäyntiä", eli siepata tallenne ja tuhota se. Lisäksi oikeuskomitean alla kerro ystävällesi, mihin olet menossa ja milloin. Hän voi katsoa perään ja olla tarvittaessa puhelimen päässä. Kaverin kyytillä meno voi olla viisaampaa, kuin täysin yksin. Siis jos päätät mennä. Puhukoot vanhimmat mitä vaan, mutta pakko ei oo mennä ja suostutteluun ei tarvi suostua jos ei taho. Muuta perustetta ei tarvi olla, eikä tätäkään tarvi kertoa niille.

Eli mä suosittelen oikeuskomitean taltioimista plus kaikkia puheluja vanhinten kanssa. Siihen kannattaisi valmistautua, niin olisi jotakin selvää evidenssiä, miten ne hommat siinä lafkassa menee. Ettei pelkästään näitä kirjoitteluja keskustelupalstoilla. Näillä ei paljoa todistusarvoa ole, mutta vihjeitä näistä saa moni...

Ja vihjeiden perusteella päästään todisteiden jäljille ja lopulta ne tarvittavat todisteet on hankittu käsiin. Osa saattaa kiinnostaa viranomaisia ja osasta kannattaa vain tehdä jehovien julkisia salaisuuksia, eli laittaa lehteen ja nettiin.

Kaikki yksityiskohdat ei enää ole kirkkaana mielessä, kun Jehovista irtautumisesta alkaa olla vuosia aikaa.

Ei sitten itsellä ollut "munaa" pistää peliä poikki alkuvaiheessa ja ilmoittaa itse asiasta. Tuollainen venkoilu on selkärangattomuutta kun selvästikin olit päättänyt heittäytyä hankalaksi. Ei siinä tarvitse oikeuskomiteaan asti mennä ihmettelemään kun asia tarvitsee joka tapauksessa jonkinlaisen ratkaisun (ja omasi olit jo tehnyt). Ihme vinkujia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sitten itsellä ollut "munaa" pistää peliä poikki alkuvaiheessa ja ilmoittaa itse asiasta. Tuollainen venkoilu on selkärangattomuutta kun selvästikin olit päättänyt heittäytyä hankalaksi. Ei siinä tarvitse oikeuskomiteaan asti mennä ihmettelemään kun asia tarvitsee joka tapauksessa jonkinlaisen ratkaisun (ja omasi olit jo tehnyt). Ihme vinkujia.

Eiköhän ne vellihousut ole järjestään sillä puolella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sopii oikein hyvin.
        Kiitos ja hyvästi.

ei pahasti vaan hyvästi.hapatus.

• Anonyymi

Minä luotan vain itseeni ja tähän hetkeen. Luotan luottamiseen

• Anonyymi

Muuten, jos joku ei halua hypätä avantoon, myös hiipuminen pois on jokseenkin mahdollista.

Yksi veli teki meidän seurakunnassa niin. Entinen avustava palvelija, joka muutti seurakuntaamme aika läheltä. Paljoa ei kokouksissa käynyt. Hänelle oli luontevaa viettää liikkuvaa elämää. Muutti useita kertoja paikkakunnalta toiselle.

Sitten yhdessä välissä hän muutti taas toiselle paikkakunnalle. Samalla kertaa vaihtoi puhelin numeronsa. Ja jehova vanhinten jäljitysjärjestelmä tippui kyytistä. Veli katosi, kuin pieru saharaan ja ainakaan meidän seurakunnassa ei ole tullut ilmoitusta, ettei hän olisi enää jiitee.

No ei tämäkään mikään hyvä ja helppo konsti ole, mutta yksi vaihtoehto muiden joukossa tehdä pesäeroa jehovajärjestöön, jos siltä tuntuu.

• Anonyymi

Otsakkeena ketjussa on luottamuksen puute lahkossa.
        Niin, poikkeuksellista on että värvätty tajuaa sen teokraattisen sodankäynnin valehtelun suuntautuvan myös värvättyihin itseensä.
        Sitähän se on kun vartiotornin perusteluista ei saa jutella.

Ulkopuoliselle se tulee esiin pläkkiselvänä yksityiskohdista

Esim. kun Herätkää lehti, värvättäville kaupiteltava, kirjoitti esittelevänsä lahkojohdon ylitsepursuavat todisteet maailmanlopulle vuodeksi 1975, niin sitten julkaistiinkin ohje myydä asunto tai edes vähäisempää omaisuutta rahojen antamiseksi vartiotorniuskonnolle vain värvätyille itselleen jaettavassa lehdessä Valtakuntamme palvelus (kesäkuu 1974)

Lahkon johto oli arvioinut, että tuo rahastuspyyntö Herätkäässä olisi ollut liian paksu huutomerkki lahkon liiketoimintaluonteesta, yleisölle jaettavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, poikkeuksellista on että värvätty tajuaa sen teokraattisen sodankäynnin valehtelun suuntautuvan myös värvättyihin itseensä.

Esim. kun Herätkää lehti, värvättäville kaupiteltava, kirjoitti esittelevänsä lahkojohdon ylitsepursuavat todisteet maailmanlopulle vuodeksi 1975, niin sitten julkaistiinkin ohje myydä asunto tai edes vähäisempää omaisuutta rahojen antamiseksi vartiotorniuskonnolle vain värvätyille itselleen jaettavassa lehdessä Valtakuntamme palvelus (kesäkuu 1974)

Lahkon johto oli arvioinut, että tuo rahastuspyyntö Herätkäässä olisi ollut liian paksu huutomerkki lahkon liiketoimintaluonteesta, yleisölle jaettavaksi.

Yervetuloa jt seuraan, pelastuvaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haihduta humalasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin lukisit ensin sen VP 6/74, niin ymmärtäisit mistä asiassa puhuttiin. Miksi aiheena oli omien taloudellisten resurssien arviointi ja mihin julistajia kannustettiin artikkelissa? Ja miksi niin olisi kirjoitettu, jos maailmanloppua olisi ennustettu seuraavalle vuodelle? Siinäpä pähkinä purtavaksi näille "asiantuntijoille" joiden ei nähtävästi ole tarpeen perustaa kirjoitteluaan tosiasioihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos nyt kuitenkin lukisit ensin sen VP 6/74, niin ymmärtäisit mistä asiassa puhuttiin. Miksi aiheena oli omien taloudellisten resurssien arviointi ja mihin julistajia kannustettiin artikkelissa? Ja miksi niin olisi kirjoitettu, jos maailmanloppua olisi ennustettu seuraavalle vuodelle? Siinäpä pähkinä purtavaksi näille "asiantuntijoille" joiden ei nähtävästi ole tarpeen perustaa kirjoitteluaan tosiasioihin.

Onkos H V Mouritz erotettu vääristä opetuksista? Hänhän näitä satuja kertoi uskottavaksi.
        Jos olisi sanonut hänelle:" mee mualle höpöttään satujasi", minut olisi erotettu.
        Oli siis pakko uskoa, kun hän ihan konventissa näitä juttuja sepusti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos nyt kuitenkin lukisit ensin sen VP 6/74, niin ymmärtäisit mistä asiassa puhuttiin. "

"Siinäpä pähkinä purtavaksi näille "asiantuntijoille" joiden ei nähtävästi ole tarpeen perustaa kirjoitteluaan tosiasioihin."

Seuran edesottamuksien hämärtäjille hieman sitä kaivattua faktaa todellisista tapahtumista. Järjestö tekee kaikkensa hämärtääkseen ennustelufiaskojensa todellisuuden. Kuin sekään ei riittäisi, niin se koettaa sälyttää vastuunsa siitä seuraajiensa harteille. Tarkalleen samaa kaava kuin vuoden 1925 Harmagedoniakin koskien.

"Miksi aiheena oli omien taloudellisten resurssien arviointi ja mihin julistajia kannustettiin artikkelissa? "

Alla olevan faktan jälkeen ei tuotakaan tarvitse edes todistajamielisten hämärrellä ja / tai suorastaan valehdella tapahtumien todellisuudesta.

Taustakuvaa

Herätkää-lehden numerossa 23 - 1968 on havainnolistava piirros, jossa aikakiskoilla oleva juna syöksyy vauhdilla alamäkeen ja vuden 1975 tullessa kiskot loppuvat yht'äkkiä ja rotko aukeaa.

"Sinulla ei ole aikaa hukattavissa tullaksesi Jumalan ystäväksi, sillä tämän pahan asiainjärjestelmän aika alkaa olla ummessa. Se on syöksymäisillään Harmagedonin tuhoon. Ryhdy siis nopeasti toimenpiteisiin varjeltumisesi ja ikuisen elämän hyväksi Jumalan uudessa järjestyksessä!" (Herätkää! 8. joulukuuta 1968)

"Vaikka otaksuisimme, että 15-vuotiaat nuorukaiset olisivat kyllin järkeviä ymmärtääkseen vuoden 1914 tapahtuman merkityksen, niin nuorimmatkin "tästä sukupolvesta" olisivat tämän mukaan lähes 70-vuotiaita tällä hetkellä. ... Pelkästään tämän perusteella voimme tietää, että ennustettuun loppuun ei voi olla monta vuotta jäljellä. "(Herätkää! 8. joulukuuta 1968)

"Mutta mitä on sanottava nykyhetkestä? Nyt meillä on vaaditut todisteet, kaikki todisteet. Ja ne ovat ylitsepursuavat." (Herätkää! 8. joulukuuta 1968)

"Kuitenkin me voimme olla varmoja seuraavasta: 1970-luku on näkevä ihmiskunnan historian vaikeimman ajan." (Herätkää! 8. joulukuuta 1968)

"Jos olet nuori, niin sinun on myös tunnustettava se tosiasia, ettet ehdi tulla vanhaksi nykyisessä asiainjärjestelmässä. Miksi et? Koska kaikki Raamatun ennustusten täyttymyksen todisteet osoittavat, että tämä turmeltunut järjestelmä on saava loppunsa muutaman vuoden kuluessa. (Herätkää! 8.9.1969 s.14)

Jeesus ennusti siitä sukupolvesta, joka näki "viimeisten päivien" alun vuonna 1914: "Tämä sukupolvi ei katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." – Matt. 24:34. (Herätkää! 8.9.1969 s.14)

Niinpä jos olet nuori, et ehdi toteuttaa mitään tämän järjestelmän tarjoamaa elämänuraa." (Herätkää! 8.9.1969 s.14)

"Jotkut saattavat ihmetellä, miksi rakennetaan uusia haaratoimistoja ja entisiä laajennetaan, miksi hankitaan jatkuvasti lisää painokoneita (mm. meidän painomme uusi kaksivärikone on jo toiminnassa) ja rakennetaan valtakunnansaleja, jos Seura uskoo, että tämä asiainjärjestelmä loppuu muutaman vuoden kuluttua. Vastaus on yksinkertainen: ystävät haluavat tehdä lahjoituksia Valtakunnan työtä varten nyt kun rahalla on vielä arvoa, ja mikä olisi parempi tapa käyttää sitä?" (Valtakunnan Palvelus toukokuu 1972)

"Olemme kuulleet veljistä, jotka ovat myyneet kotinsa ja omaisuuttaan ja jotka suunnittelevat käyttävänsä jäljellä olevan aikansa tässä vanhassa järjestelmässä tienraivauspalvelukseen. Tämä on varmasti erinomainen tapa käyttää lyhyt jäljellä oleva aika ennen jumalattoman maailman loppua." (Valtakunnan Palvelus kesäkuu 1974)

Edelläkin on jälleen yksi seuralle niin tyypillinen, sen ADN:ssä saakka oleva epärehellisen manipuloiva ja umpikiero esitystapa.

Miksi "ystävät ovat hallunneet tehdä lahjoituksia" jopa talonsa ja eläkevakuutuksensa (eli tulevan eläkkeensä, USA) myyden ja näin laittaen perheidensä koko taloudellisen tulevaisuutensa likoon?

Koska Järjestön hallintoelin väittämästään Jumalan ainoan maanpäällisen puhetorven roolista käsin julisti ja julistutti voimalla lopun olevan vain muutaman vuoden kuluttua.

Aivan kuten se teki vuoden 1925 Harmagedoninkin edellä. Sitten jälkeenpäin, julkisen anteeksipyynnön ja vastuunsa ottamisen sijaan, se narsistisuudessaan syytti seuraajiaan yli mielikuvituksen menneistä _omista_ odotuksista ja spekulaatioista.

Mitä tuohon kaikkeen voi todeta?

"On ilmeistä, että tosi Jumala, joka itse on ”totuuden Jumala” ja joka vihaa valheita, ei katso suopeasti niitä, jotka pitävät kiinni valhetta opettavista järjestöistä."

"Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä hätä sulla kun pitää pelastaa.jos on hätä .soita.112

• Anonyymi

En oikein tiedä mitä ajatella lukemastani täällä. Tekisi mieleni sanoa, etten voi uskoa kaikkea lukemaani, mutta toisaalta kysymys on erehtyvistä ihmisistä, joita vanhimmatkin ovat.
      Sitä en voi ymmärtää ja hyväksyä, jos joku Jehovan todistaja joutuu kuulusteluihin sen johdosta, että haluaisi saada ymmärrystä esimerkksiki tuohon muuttuvaan sukupolvi oppiin ja mikä hän tuo toinen juttu oli, josta joku kirjoittaneista oli vanhimmilta kysynyt. Kyllä asioista voi kysyä eikä se tarkoita sitä, että olisi kyseenalaistamassa joitakin hallintoelimen "uutta valoa". On hyvä muistaa yksi realiteetti. Yksikään Jehovan todistaja, yksikään hallintoelimen jäsen, yksikään kirjoitus osaston työntekijöistä eivät ole henkeytettyjä eivätkä saa erikoisilmoituksia Jumalalta. Jokainen kantaa oman synti kuormansa Jumalansa edessä.
      Hallintoelin ei ole väittänyt hyväksymiensä kirjoitusten julkaisuissa olevan erehtymätöntä. Siksi minua henkilökohtaisesti mietityttää tätä naputellessani, että jos kyseenalaistat tai kritisoit jotakin tämän hetkistä Raamatullista näkemystä, saatat joutua vanhimpien puhutteluun ja kuitenkin näkemys saattaa olla toinen 3-5 vuoden päästä, Mitenkähän Jumala taivaassa suhtautuu vilpittömään todistajaan, joka vain haluaa kysyä ja saada vastauksia sydämmelleen asioista, jotka herättävät hämmennystä kuten täällä eräs kirjoittaja kirjoitti.
      Minun täytyy vain uskoa tämän hetkiseen näkemykseen. En voi muuta, Minulle riittää usko Jumalan sanaan ja kaikesta huolimatta, mitä täälläkin on tuotu esille, vain Jehovan todistajilla on oikea näkemys Jumalan sanasta. Minulla ei ole turva satamaa muualla jos alan vikuroida näkemyksiä ja kritisoida Jehovan organisaation toimintaa kriittisesti. Virheitähän aina toki löytyy, mutta ne eivät muuta sitä tosiasiaa, että paratiisi tulee joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin, tapahtuipa organisaation puitteissa sitten mitä tahansa. Ja Jumalan käyttää vain tätä yhtä ainoaa kanavaa tahtonsa toteuttamisessa maanpäällä. En voisi kuvitellakkaan ylistäväni pelkästään Jeesusta jossakin hyperinnokkaassa seurakunnassa, jossa pututaan kielillä tai ollaan hurmos ja transsitilassa. Tiedän mistä puhun. Se oli kamalaa katseltavaa enkä koskaan enään mene tuollaiseen hengelliseen tilaisuuteen, jossa suurinosa oli hengellisessä hypnoosissa. Mitenkähän tuokin sana kirjoitetaan oikein!
      Jos menetän uskoni järjestöön, mihin minä sitten menisin? Haluaisinko sitten mahdollisesti syödä Jumalan vihollisten ja demonien pöydästä. EN! Tiedän, että todistajien erottamiskäytäntöä pidetään julmana ja epäoikeudenmukaisena. Sellaistahan ei ole juurikaan muilla uskonnoilla. Mutta senkään todellista tarkoitusta ei ole ymmärretty oikein. Mutta tästä on täällä varmasti keskusteltu, joten tilanpuutteen vuoksi en käsittele tuota enempää.
      Jumala kuitenkin näkee ja tietää kaiken mitä jokaisen henkilökohtaisessa elämässä tapahtuu. Ja jos vanhinten taholta esimerkiksi oikeuskomiteoissa on tapahtunut ylilyöntejä, Jumala on se lopullinen tuomari, joka l tuomion niin oikeuskomitean vanhimmille jkuin oikeuskomiteassa kuultavana olevalle antaa. Sitä tuomiota ei kukaan ihminen kykene kiistämään. Se on täydellisen oikeuden mukainen.
      Näen asiat tänään niin, että pahuuden voimat demoneineen yrittävät tänä aikakauden viimsinä ajanjaksoina johtaa yksilöitä pois tuhon raiteille. Nuo sysimustat pahuuden kätyrit taivaassa ovat onnistuneet saamaan joka vuosi hyvän saaliin Jehovan todistajien keskuudesta. Mutta lopulta ihminen, joka jättää Jumalansa on suurin häviäjä. Mikseivät nämä ihmiset, joita on kohdeltu väärin muista sitä, etti Jumala ole heille aiheuttanut mitään vääryyttä ja väärin kohtelua, vaan epätäydelliset ihmiset seurakunnan sisäpuolella. Ja tätä todella tapahtuu. Olen itse kokenut vastaavaa useammankin kerran. Puhun totta! Mutta olen, vaikka vaikeaa se on kieltämättä ollut, jättänyt menneet asiat ja tapahtumat taakseni, koska uskon, että minun Jumalani käsittelee kaiken tapahtuneen omana aikanaan. Nyt yritän kilvoitella säilyttääkseni uskoni häneen muistaen sen, että olen tekemisissä seurakunnassa epätäydellisten ihjmisten kanssa. Olen itsekkin täysin samanlainen syntisäkki omien puutteitteni, epäilyksieni ja heikkouksieni kanssa. Voin siis odottaa muilta samaa? Mutta voin todellakin sanoa rehellisesti ja avoimesti, kun riippuu Jumalassa kiinni rakastaen, luottaen, voi todellakin sivuuttaa menneet epäoikeudenmukaiset teot seurakunnan ystävien taholta. Jumala on armon ja anteeksi annon Jumala. Hän odottaa meiltä samaa. Vain hän, ei kukaan seurakunnan vanhin tai muu voi antaa meille ikuista elämää. Jumalaa vastustavat henkivoimat kuten totesin tekevät 24/7 työtä sen eteen, että meidän uskomme luhistuisi kokemiemme virheiden johdosta seurakunnissa. Tätä tapahtuu, sille ei voi mitään, Mutta jokatapauksessa maailmanlaajuisesti vain Jehovan järjestössä voi kokea kaikesta huolimatta todellista rakkautta, jonka avulla on voitettu rodulliset ja kansalliset esteet. Mikään muu uskonto ei voi väittää samaa!

• Anonyymi

Oooo!
        Nyt tuli ainakin 3 tuntia.

• Anonyymi

Siellä on kaupan niitä valtakuntasaleja, ei ne sulle anna senttiäkään kauppahinnoista.
        Rakentajat itse on lahkokäsitelty, eivät osaa pyytää salin kauppahintaa vaikka itse ovat sen rakentaneet
        Kutkuttaako uteliaisuuttasi ne lahkosi salaiset tilinpäätökset ?

• Anonyymi

"Yksikään Jehovan todistaja, yksikään hallintoelimen jäsen, yksikään kirjoitus osaston työntekijöistä eivät ole henkeytettyjä eivätkä saa erikoisilmoituksia Jumalalta. Jokainen kantaa oman synti kuormansa Jumalansa edessä."

Kertoisitko selkeästi mikä konkreetinen ero lopputulemaltaan on henkeytetyllä vs. ainoilla maanpäällisillä Jumalan hengen ohjaamilla puhetorvilla, jollaisiksi hallintoelimen jäsent itsensä luokittelevat.

Alla olevassa ensimmäisessä kappaleessa hallintoelin ei tyydy "epätäydellisyydessään" ja vaatimattomuudessaan ainoastaan rinnastamaan itseään profettaan, vaan myös vakuuttaa _antavansa itse Jumalan vastaukset_ seuraajilleen ja kuulijoilleen.

''Aivan kuten suuri rukouksen Kuulija käyttää 'uskollista ja ymmärtäväistä orjaansa' nykyään, hän valtuutti leeviläisen profeetan Jahasielin antamaan koolle olleille Hänen vastauksensa (Matt.24:45). '' Vartiotorni 1.5.1998 s.20

"Uskollinen orja on myös ymmärtäväinen siinä mielessä, että se ei toimi julkeasti menemällä Jehovan edelle eikä myöskään vitkastele, kun jotakin asiaa koskeva Jumalan ohjaus on selvä." (Vartiotorni 15. helmikuuta 2009, s. 27)

"Ryhmänä orjaluokka on antanut erinomaisen mallin ”seuraamalla jatkuvasti Karitsaa, minne hän meneekin”. - - Heidän suustaan ei löydetä mitään opillisia valheita, ja he pysyvät ”moitteettomina” eli puhtaina Saatanan maailman tahroista." (Vartiotorni 15. helmikuuta 2009, s. 24)

Järjestön historia, jatkuvat AOT-totuuden oppifiaskot ja toistuvat fiaskoiksi osoittautuneet Raamatun sanan vastaiset ennustelut ovat osaltaan todiste siitä miten se ei ole väittämänsä roolin mukainen. Kyse on vain sen omasta kuvitelmasta ja hengellis-narsistisen megalomanista ilmoittautumisesta tuohon rooliin.

Paradoksaalia ja narsistista on sekin, miten lukuisia kertoja toisia voimalla tuomitessaan se on samalla tuominnut myös itsensä, sillä myös se on itse syyllinen ja vastuullinen ko. tuomitsemiinsa tekoihin.

"Orja saa siis ohjausta Jehovalta. Siksi voimme luottaa täysin siihen raamatulliseen ymmärrykseen ja opastukseen, jota orja meille antaa." (Vartiotorni 15. helmikuuta 2009, s. 24, 25)

Mikä on siis se lopputuleman konkreettinen ero: hekeytetty vs. ainoa maanpäällinen taho, joka saa ohjauksensa suoraan Jehovalta?

jt-julistaja: "Hallintoelin ei ole väittänyt hyväksymiensä kirjoitusten julkaisuissa olevan erehtymätöntä."

Tuossa on kyse kaksoisajattelusta ja itselleen luodusta takaportista vastuunsa pakoiluun.

"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa." (Vartiotorni 15. marraskuuta 2009 s. 14)

Yhdestä suupielestä se vaatii sokeaa, kyseenalaistamatonta ja ehdotonta itselleen alistumista, kuin itse Jumalalle alistumista ja sanojensa kyseenalaitamisen se rinnastaa itse Jumalaa vastaan kapinoinniksi, sekä rinnastaa kyseenalaistajat teurastettuun Korhiin ja kumppaneihin.

Mutta sitten kun sen tulisi ottaa vastuu edesottamuksistaan ja niiden seuraamuksista, niin se vaihtaa istunta / roolia ja rinnastautuukin oitis pelkkiin Jeesuksen opetuslapisiin tai vetäytyy epätäydellisyyskortin taakse.

Hallintoelin on kautta aikain osoittautunut poikkeusellisen kieroksi, luikertelevaksi, kaksinaismoraaliseksi ja epärehelliseksi, niin älyllisesti, moraalisesti kuin hengellisestikin.

Kuinka ollakaan miten siitä ja sen edesottamuksista tulee mieleen ne kuulut valkoisiksi kalkitut haudat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Yksikään Jehovan todistaja, yksikään hallintoelimen jäsen, yksikään kirjoitus osaston työntekijöistä eivät ole henkeytettyjä eivätkä saa erikoisilmoituksia Jumalalta. Jokainen kantaa oman synti kuormansa Jumalansa edessä."

Kertoisitko selkeästi mikä konkreetinen ero lopputulemaltaan on henkeytetyllä vs. ainoilla maanpäällisillä Jumalan hengen ohjaamilla puhetorvilla, jollaisiksi hallintoelimen jäsent itsensä luokittelevat.

Alla olevassa ensimmäisessä kappaleessa hallintoelin ei tyydy "epätäydellisyydessään" ja vaatimattomuudessaan ainoastaan rinnastamaan itseään profettaan, vaan myös vakuuttaa _antavansa itse Jumalan vastaukset_ seuraajilleen ja kuulijoilleen.

''Aivan kuten suuri rukouksen Kuulija käyttää 'uskollista ja ymmärtäväistä orjaansa' nykyään, hän valtuutti leeviläisen profeetan Jahasielin antamaan koolle olleille Hänen vastauksensa (Matt.24:45). '' Vartiotorni 1.5.1998 s.20

"Uskollinen orja on myös ymmärtäväinen siinä mielessä, että se ei toimi julkeasti menemällä Jehovan edelle eikä myöskään vitkastele, kun jotakin asiaa koskeva Jumalan ohjaus on selvä." (Vartiotorni 15. helmikuuta 2009, s. 27)

"Ryhmänä orjaluokka on antanut erinomaisen mallin ”seuraamalla jatkuvasti Karitsaa, minne hän meneekin”. - - Heidän suustaan ei löydetä mitään opillisia valheita, ja he pysyvät ”moitteettomina” eli puhtaina Saatanan maailman tahroista." (Vartiotorni 15. helmikuuta 2009, s. 24)

Järjestön historia, jatkuvat AOT-totuuden oppifiaskot ja toistuvat fiaskoiksi osoittautuneet Raamatun sanan vastaiset ennustelut ovat osaltaan todiste siitä miten se ei ole väittämänsä roolin mukainen. Kyse on vain sen omasta kuvitelmasta ja hengellis-narsistisen megalomanista ilmoittautumisesta tuohon rooliin.

Paradoksaalia ja narsistista on sekin, miten lukuisia kertoja toisia voimalla tuomitessaan se on samalla tuominnut myös itsensä, sillä myös se on itse syyllinen ja vastuullinen ko. tuomitsemiinsa tekoihin.

"Orja saa siis ohjausta Jehovalta. Siksi voimme luottaa täysin siihen raamatulliseen ymmärrykseen ja opastukseen, jota orja meille antaa." (Vartiotorni 15. helmikuuta 2009, s. 24, 25)

Mikä on siis se lopputuleman konkreettinen ero: hekeytetty vs. ainoa maanpäällinen taho, joka saa ohjauksensa suoraan Jehovalta?

jt-julistaja: "Hallintoelin ei ole väittänyt hyväksymiensä kirjoitusten julkaisuissa olevan erehtymätöntä."

Tuossa on kyse kaksoisajattelusta ja itselleen luodusta takaportista vastuunsa pakoiluun.

"Älkäämme koskaan kyseenalaistako sanoin tai teoin Jehovan nykyään käyttämää viestintäkanavaa." (Vartiotorni 15. marraskuuta 2009 s. 14)

Yhdestä suupielestä se vaatii sokeaa, kyseenalaistamatonta ja ehdotonta itselleen alistumista, kuin itse Jumalalle alistumista ja sanojensa kyseenalaitamisen se rinnastaa itse Jumalaa vastaan kapinoinniksi, sekä rinnastaa kyseenalaistajat teurastettuun Korhiin ja kumppaneihin.

Mutta sitten kun sen tulisi ottaa vastuu edesottamuksistaan ja niiden seuraamuksista, niin se vaihtaa istunta / roolia ja rinnastautuukin oitis pelkkiin Jeesuksen opetuslapisiin tai vetäytyy epätäydellisyyskortin taakse.

Hallintoelin on kautta aikain osoittautunut poikkeusellisen kieroksi, luikertelevaksi, kaksinaismoraaliseksi ja epärehelliseksi, niin älyllisesti, moraalisesti kuin hengellisestikin.

Kuinka ollakaan miten siitä ja sen edesottamuksista tulee mieleen ne kuulut valkoisiksi kalkitut haudat.

Lisäys edelliseen. Olethan tietoinen, että hallintoelimessä äänestetään opeista ja oppimuutoksista 2/3 äänienemmistö-periaatteella, siis aivan kuten katolisessa kirkossakin.

Aikoinaan hallintoelimeen kuului eräs hyvin iäkäs ja dementoitunut jäsen. Usein hän vanhuuttaan torkkui tai jopa nukkui istuntojen aikana. Sitten kun tuli aika äänestää, niin hänet tönäistiin hereille ja pääsääntöisesti hän äänesti rutiininomaisesti enemmistön mukaisesti. Kyseessä oli miljooniin seuraajiin ja elämäänsä vaikuttavista asioista.

Totaalikieltäytymisestä äänestettiin usempaan kertaan ja kerran sen muutos oli vain yhden äänen päässä, eli prosentuaalisesti todella pienestä marginaalista kiinni. Nuoret todistajamiehet jatkoivat edelleen täysin turhaa kärsimystään vankiloissa, hyvin kurjissakin oloisssa, joissa osa sairastui vakavasti loppuiäkseen.

Samaan aikaan hallintoelin itse jatkoin Broklynin täysylläpidosta ja yltäkyllaisyydestä nauttimisesta.

• Anonyymi

Taas yksi paasaaja, joka ei ymmärrä henkilökohtaisesta vakaumuksestaan tuon taivaallista! Mutta uskottava on, kun Vartiotorni käskee.

• Anonyymi

Te jehovan todistajat sanotte seuraavanne uskontoa ja painotatte erikoisesti juuri sitä kuten sinäkin. Eräs jehovantodistaja sanoi kerran minulle että hän seuraa ainoaa oikeaa uskontoa. Ja se uskonto hänelle oli hallintoelimen opetus, ainoa oikea hänen mielestään koko maailmassa.
        Raamatussa Jeesus ei perustanut mitään uskontoa eivätkä opetuslapset ja apostolit julistaneet mitään uskontoa. He julistivat evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. En ole vielä kuullut jehovantodistajien saarnaavan sitä evankeliumia jota esim. Paavali julisti. Jeesus itse julisti : tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. Ei hän käskenyt mennä kyselemään ihmisiltä mitä he ajattelevat siitä että kohta koittaa Harmageddon ja maailmanloppu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te jehovan todistajat sanotte seuraavanne uskontoa ja painotatte erikoisesti juuri sitä kuten sinäkin. Eräs jehovantodistaja sanoi kerran minulle että hän seuraa ainoaa oikeaa uskontoa. Ja se uskonto hänelle oli hallintoelimen opetus, ainoa oikea hänen mielestään koko maailmassa.
        Raamatussa Jeesus ei perustanut mitään uskontoa eivätkä opetuslapset ja apostolit julistaneet mitään uskontoa. He julistivat evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta. En ole vielä kuullut jehovantodistajien saarnaavan sitä evankeliumia jota esim. Paavali julisti. Jeesus itse julisti : tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. Ei hän käskenyt mennä kyselemään ihmisiltä mitä he ajattelevat siitä että kohta koittaa Harmageddon ja maailmanloppu.

Just soo. Puhumattakaan määräyksestä:" opetelkaa teokraattinen sodankäynti ( valehtelu ) Se kuuluu tärkeänä osana JT oppeihin. Raamattu sanoo valehtelun olevan merkki pahoista ihmisistä. Ilm.2:2, Ilm. 22:15.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kreikkalainen sana "euangelion" tarkoittaa hyvää uutista ("eu" hyvä, "angelion" sanoma"). "Sielläkin, missä Raamattu ei käytä itse sanaa evankeliumi tai verbiä julistaa evankeliumia, puhutaan asian hyvästä puolesta, iloisesta sanomasta --- Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen kirjoja sanotaan evankeliumeiksi siksi, että ne kertovat tapahtumista, joita apostolit ja seurakunta yleensä julistivat ilosanomana" (luterilainen.net).

Jehovan todistajien pääsanoma on iloinen, hyvä uutinen Jumalan Valtakunnasta, joka hallitsee Kristuksen johdolla jo nyt taivaassa. Kristuksen ensimmäinen tehtävä Kuninkaana oli puhdistaa taivas Saatanan vaikutuksesta ja heittää hänet joukkoineen maan pinnalle. Hyvä uutinen on nimenomaan se, että kohta Kristus puhdistaa maankin Saatanasta ja hänen kätyreistään ja maapalloa aletaan muokkaamaan samanlaiseksi ihmisen asuinpaikaksi, millaiseksi Jumala sen alunperinkin tarkoitti. Silloin maapallo muuttuu Jumalaa palvovien ihmisten asunnoksi, jollainen se oli, ennenkuin Saatana sai ihmisen valheen kautta kapinoimaan kaikkea Jumalan luomaa hyvää vastaan.

Jehovan todistajien pääsanoma ei siis ole väitteesi mukainen pelottelu Harmageddonin (tai maailmanlopun?) tulemisella vaikkakin Kristuksen on välttämätöntä "puhdistaa maa" jotta Jeesuksen mallirukouksessa esitetty pyyntö Isälleen toteutuisi:

"Tulkoon sinun valtakuntasi. Toteutukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa" (Matt.6:9-13).

Jumalan tahto taivaan suhteen toteutui kun tapahtui se, mikä näytettiin Johannekselle annetussa ilmestysnäyssä tulevaisuudesta:

"Taivaassa syttyi sota: --- Niinpä suuri lohikäärme ... jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi ... heitettiin alas maahan, ja hänen enkelinsä heitettiin alas hänen kanssaan. --- Siksi iloitkaa, te taivaat ja te niissä asuvat! Voi maata ja merta, sillä Paholainen on tullut alas teidän luoksenne raivoissaan, koska hän tietää, että hänen aikansa on vähissä" (Ilm.12:7-12).

Tällä hetkellä tilanne on tämä. Ilmestyskirjan luvuissa 19 ja 20 kerrotaan, miten maa puhdistetaan pian taivaassa käydyn sodan jälkeen Panettelijan ja hänen kannattajiensa osalta. Se tapahtuu siis pian, koska Panettelija tietää aikansa maan päällä olevan lyhytaikainen visiitti. Tiedämme elävämme nyt tätä väliaikaa koska Jeesuksen ennustamat "aikakauden päättymisen merkit" maapallon ja sen asukkaiden toiminnasta ovat selvästi nähtävissä (Matt.24:7-14). Paavali kirjoitti myös, millaisia ihmiset tulisivat olemaan "viimeisinä päivinä" (2.Tim.3:1-5).

Varsinainen hyvä uutinen on se, että maapallon puhdistaminen merkitsee siellä asuville ihmisille olosuhteita, jotka on optimoitu ihmisen onnellisen elämän mukaiseksi, eli sellaiseksi , mikä Jumalan alkuperäinen tarkoitus ihmisen suhteen olikin. Maan päällä elävien ihmisten olosuhteita kuvataan Ilmestyskirjan lopussa:

"Jumala itse on heidän kanssaan. Hän pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään. Kuolemaa ei enää ole, eikä surua, valitusta eikä tuskaa enää ole. Kaikki entinen on poissa." (Ilm.21:3,4).

Jeesuksen Kristuksen toiminta Jumalan Valtakunnan Kuninkaana on todella hyvä uutinen ja sitä sanomaa Jeesus ja apostolit veivät eteenpäin. "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Uskokaa ilosanoma ja muuttakaa elämänne suunta!" julisti Jeesus Markuksen evankeliumin 1:15 (KR2020). Valtakunta oli tullut tuolloin todella lähelle, koska sen tuleva Kuningas oli sillä hetkellä ihmisten keskellä (itse Valtakunnan tulemiseen olisi kuluva kyllä vielä jonkin aikaa, kuten Johannekselle esitetystä näystä havaittiin). Joka tapauksessa kyse oli hyvästä, iloisesta sanomasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kreikkalainen sana "euangelion" tarkoittaa hyvää uutista ("eu" hyvä, "angelion" sanoma"). "Sielläkin, missä Raamattu ei käytä itse sanaa evankeliumi tai verbiä julistaa evankeliumia, puhutaan asian hyvästä puolesta, iloisesta sanomasta --- Matteuksen, Markuksen, Luukkaan ja Johanneksen kirjoja sanotaan evankeliumeiksi siksi, että ne kertovat tapahtumista, joita apostolit ja seurakunta yleensä julistivat ilosanomana" (luterilainen.net).

Jehovan todistajien pääsanoma on iloinen, hyvä uutinen Jumalan Valtakunnasta, joka hallitsee Kristuksen johdolla jo nyt taivaassa. Kristuksen ensimmäinen tehtävä Kuninkaana oli puhdistaa taivas Saatanan vaikutuksesta ja heittää hänet joukkoineen maan pinnalle. Hyvä uutinen on nimenomaan se, että kohta Kristus puhdistaa maankin Saatanasta ja hänen kätyreistään ja maapalloa aletaan muokkaamaan samanlaiseksi ihmisen asuinpaikaksi, millaiseksi Jumala sen alunperinkin tarkoitti. Silloin maapallo muuttuu Jumalaa palvovien ihmisten asunnoksi, jollainen se oli, ennenkuin Saatana sai ihmisen valheen kautta kapinoimaan kaikkea Jumalan luomaa hyvää vastaan.

Jehovan todistajien pääsanoma ei siis ole väitteesi mukainen pelottelu Harmageddonin (tai maailmanlopun?) tulemisella vaikkakin Kristuksen on välttämätöntä "puhdistaa maa" jotta Jeesuksen mallirukouksessa esitetty pyyntö Isälleen toteutuisi:

"Tulkoon sinun valtakuntasi. Toteutukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa" (Matt.6:9-13).

Jumalan tahto taivaan suhteen toteutui kun tapahtui se, mikä näytettiin Johannekselle annetussa ilmestysnäyssä tulevaisuudesta:

"Taivaassa syttyi sota: --- Niinpä suuri lohikäärme ... jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi ... heitettiin alas maahan, ja hänen enkelinsä heitettiin alas hänen kanssaan. --- Siksi iloitkaa, te taivaat ja te niissä asuvat! Voi maata ja merta, sillä Paholainen on tullut alas teidän luoksenne raivoissaan, koska hän tietää, että hänen aikansa on vähissä" (Ilm.12:7-12).

Tällä hetkellä tilanne on tämä. Ilmestyskirjan luvuissa 19 ja 20 kerrotaan, miten maa puhdistetaan pian taivaassa käydyn sodan jälkeen Panettelijan ja hänen kannattajiensa osalta. Se tapahtuu siis pian, koska Panettelija tietää aikansa maan päällä olevan lyhytaikainen visiitti. Tiedämme elävämme nyt tätä väliaikaa koska Jeesuksen ennustamat "aikakauden päättymisen merkit" maapallon ja sen asukkaiden toiminnasta ovat selvästi nähtävissä (Matt.24:7-14). Paavali kirjoitti myös, millaisia ihmiset tulisivat olemaan "viimeisinä päivinä" (2.Tim.3:1-5).

Varsinainen hyvä uutinen on se, että maapallon puhdistaminen merkitsee siellä asuville ihmisille olosuhteita, jotka on optimoitu ihmisen onnellisen elämän mukaiseksi, eli sellaiseksi , mikä Jumalan alkuperäinen tarkoitus ihmisen suhteen olikin. Maan päällä elävien ihmisten olosuhteita kuvataan Ilmestyskirjan lopussa:

"Jumala itse on heidän kanssaan. Hän pyyhkii kaikki kyyneleet heidän silmistään. Kuolemaa ei enää ole, eikä surua, valitusta eikä tuskaa enää ole. Kaikki entinen on poissa." (Ilm.21:3,4).

Jeesuksen Kristuksen toiminta Jumalan Valtakunnan Kuninkaana on todella hyvä uutinen ja sitä sanomaa Jeesus ja apostolit veivät eteenpäin. "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Uskokaa ilosanoma ja muuttakaa elämänne suunta!" julisti Jeesus Markuksen evankeliumin 1:15 (KR2020). Valtakunta oli tullut tuolloin todella lähelle, koska sen tuleva Kuningas oli sillä hetkellä ihmisten keskellä (itse Valtakunnan tulemiseen olisi kuluva kyllä vielä jonkin aikaa, kuten Johannekselle esitetystä näystä havaittiin). Joka tapauksessa kyse oli hyvästä, iloisesta sanomasta.

Miten Jumalan valtakuntaan mennään? Kuka sinne pääsee?

• Anonyymi

En tiedä mitä sinulle on tapahtunut. mutta jos et luota kehenkään, niin mahdollisuutesi onnistua elämän tiellä ovat kovin vähäiset. Olisi kiva tietää, mikä on vienyt luottamuksesi? Vanhimmat ovat sitä varten, että heidän tehtäviinsä kuuluu auttaa lampaita löytämään tie kotiin Jumalan luo.
      Jos ihmiset tuottavat kuitenkin pettymyksen, luota kuitenkin Herraan Jeesukseen Kristukseen ja Jumalaasi. Silloin et voi koskaan eksyä pimeyteen vaan valo on aina kanssasi. Ihmiset mokaavat ja tuottavat harmaita hiuksii toinen toisilleen. Eikö vain? Mutta Jumalasi ei koskaan. Älä tee liian hätäisiä ratkaisuja ja luovuta liian helpolla. Vastustavat pahat enkelit nauravat sinulle vasten kasvoja jos epäonnistut. Älä vain suo heille tätä mahdollisuutta. Heillä ei ole sinulle mitään, ei mitään annettavaa ja tarjottavaa. Jumalalla sitä vastoin on käsissään sinun elämäsi ja tulevaisuutesi.

• Anonyymi

Mielikuvitusystävään voi aina luottaa.

• Anonyymi

" Vanhimmat ovat sitä varten, että heidän tehtäviinsä kuuluu auttaa lampaita löytämään tie kotiin Jumalan luo."

Todellisuudessa vanhimmat koettavat tarjoilla "sairastuneelle" lisää juuri sitä mikä henkilön on sairatuttanutkin, eli järjestöorjuus kaikkineen mikä siihen liittyy ja pyrkivät ohjaamaan henkilön ihmisvetoisen, julkean ja suuriluuloisen hallintoelimen mielivallaan alaisuuteen.

Tämä pahimmillaan jopa kirjaimellisesti henkensä uhraten tuolle puhtaasti ihmisvetoisen järjestön / hallintoelimen verialttarille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

" Vanhimmat ovat sitä varten, että heidän tehtäviinsä kuuluu auttaa lampaita löytämään tie kotiin Jumalan luo."

Todellisuudessa vanhimmat koettavat tarjoilla "sairastuneelle" lisää juuri sitä mikä henkilön on sairatuttanutkin, eli järjestöorjuus kaikkineen mikä siihen liittyy ja pyrkivät ohjaamaan henkilön ihmisvetoisen, julkean ja suuriluuloisen hallintoelimen mielivallaan alaisuuteen.

Tämä pahimmillaan jopa kirjaimellisesti henkensä uhraten tuolle puhtaasti ihmisvetoisen järjestön / hallintoelimen verialttarille.

Joten takaisin menijästä voidaan sanoa:"koira palasi oksennukselleen ja pesty sika rapakkoon rypemään". Niin raadollista se on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla AVA:n ohjelmassa männä iltanahan se tuli esiin mihin vanhempia käytetään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joten takaisin menijästä voidaan sanoa:"koira palasi oksennukselleen ja pesty sika rapakkoon rypemään". Niin raadollista se on.

Vartiotorniseura sanoo itsensä jehovakanavaksi.
        Seura nimittää alaisensa jotka taas omata alaisensa, ja lopulta, nuo vanhimmat sanotaan sitten jehovan nimittämiksi.
        Ja oikeuskomitea.
        Jonka tuomiossa 11 -vuotias lahkon kasvattama tyttö on vietellyt keski-ikäisen lahkomiehen.

(yleensä katsotaan tuota pedofiliaksi, ja mies joka tuntee lapseen vetoa, ohjataan hoitoon)

• Anonyymi

Olihan joku esiintymässä asiassa tuonnoittain ja sanoi tuntevansa myös syyllisyyttä ja häpeää, sanoi hyväksyneensä ja halunneensa hormonihoitoa, hän sanoi että sen alettua hän tyytyväinen, ei tunne mahdolliseksi toistaa tekojaan.

Hän ei ole voinut jehova, olisi saanut mökötystuomion kun esiintyi muuten kuin edistämässä vartiotornimenekkiä ?

• Anonyymi

Anonyymi 25.06.2020 15:47

"En luota järjestössä enää kehenkään
      En myöskään haaratoimistokomiteaan ja vähiten haaratoimiston tiedottajiin"

Niin, meikäläinen ei ole koskaan luottanut, ja tuo on vahvistunut ja varmistunut.
      Onhan kyseessä väärä profeetta, 5 Moos. 18:20-22

Esim. Herätkää nro 23 v. 1968: "esittelemme ylitsepursuavat todisteemme maailmanlopusta vuodelle 1975"
      - ja vuoden 1975 jälkeen: "Emme ole puhuneet maailmanlopusta, jotkut jehovantodistajat ovat innostuneet"

Haaratoimiston Leinonen, lahkopomo Suomessa: "Emme karta, emme" -karttaminen on kuitenkin toistuva käsky valtakunnansaleilla.
      "Emme kerää henkilötietorekisteriä" - henkilötietorekisteriin kootut tiedot on sitten Jehova antanut pudota portaikkoon:

"Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merkinnät
      Jehovan todistajien ovelta ovelle kiertävät saarnaajat kirjaavat muistiin osoitteiden, nimien ja käyntitietojen lisäksi puhelinnumeroita, äidinkieliä, seksuaalisia suuntautumisia, uskontoja ja terveystietoja."
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201807272201098602

• Anonyymi

Totta tuo on
        Luin linkin
        Ja lahkopomo Leinonen on sanonut: todistajat eivät kysy lupaa, he tottelevat.

Häneltä kysyttiin, miksevät todistajat kysy lupaa tietojen urkintaan ja kirjaamiseen.
        Leinonen viittasi omaan käskyvaltaansa lahkossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta tuo on
        Luin linkin

Häneltä kysyttiin, miksevät todistajat kysy lupaa tietojen urkintaan ja kirjaamiseen.

Yllyttääkö siis rikokseen. Hyi hyi vartiokornilaista. Hävetkää!

• Anonyymi

Tuo on siis totta.
        Onko täällä todistajaa kertomaan miten tuo käytännössä toimii, tuo henkilörekisteri, ohjeet, säilytys... Paljonko te tiedätte siitä

Entä pedofiilien rekisteri USA:n päämajassa, paljonko Suomesta on annettu siihen tietoja

• Anonyymi

Helsinkiläinen Jimi oli merkkaillut omiaan löytämäänsä lappuun ja soitti Iltalehteen jossa kesätoimittaja innostui asiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta tuo on
        Luin linkin

Taidat seurata normielämässä selkokieliuutisia kun tämän tasoinen uutisointi menee yli ymmärryksen. Leinonen sanoi että todistajat eivät kysy lupaa, vaan tottelevat lainsäädäntöä jonka mukaan muistiinpanojen tekeminen ilman ovenavaajan lupaa on kiellettyä.

Angstinen suhtautuminen johonkin ei ole tervein tapa yrittää ymmärtää asioita.

Leinosen käskyvalta? Nyt on joku päässyt ulkoilemaan vahinkolausunnon perusteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat seurata normielämässä selkokieliuutisia kun tämän tasoinen uutisointi menee yli ymmärryksen. Leinonen sanoi että todistajat eivät kysy lupaa, vaan tottelevat lainsäädäntöä jonka mukaan muistiinpanojen tekeminen ilman ovenavaajan lupaa on kiellettyä.

Angstinen suhtautuminen johonkin ei ole tervein tapa yrittää ymmärtää asioita.

Leinosen käskyvalta? Nyt on joku päässyt ulkoilemaan vahinkolausunnon perusteella.

AVA:lla tulleessa lähetyksessä USA:n lahkotoiminnasta poliisi meni lahkotiloihin ja aukaisi asiakirjalaatikon, niin se olikin tyhjä.
        Parissa päivässä poliisi sai nimettömän puhelun: Menepä uudestaan. Poliisi meni ja laatikko olikin nyt täynnänsä. Kerropa sinä mitä materiaalia siellä oli.

Meikäläisen ovikelloa ovat vartiotornikaupustelijat rimpautelleet myöskin.
        Eivät koskaan ole kysyneet lupaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AVA:lla tulleessa lähetyksessä USA:n lahkotoiminnasta poliisi meni lahkotiloihin ja aukaisi asiakirjalaatikon, niin se olikin tyhjä.
        Parissa päivässä poliisi sai nimettömän puhelun: Menepä uudestaan. Poliisi meni ja laatikko olikin nyt täynnänsä. Kerropa sinä mitä materiaalia siellä oli.

Meikäläisen ovikelloa ovat vartiotornikaupustelijat rimpautelleet myöskin.
        Eivät koskaan ole kysyneet lupaa.

Ei ole kysymys ovikellosta eikä siitä, kuka sitä rimpauttelee. Nythän ei ainakaan JT:t käy kenenkään ovilla, mutta kun se on taas mahdollista tautirajoitusten poistuttua saattaa se kyllä soida useammin kun ei ole enää mitään muistikuvaa koska viimeksi on rimpauttanut.

Oliko laatikossa jonkun eväät?

• Saatanaan kannattaa luottaa. Ei petä edes höplästä vedettävää uskista.

• Anonyymi

- Tähän seuraavaan kun saisi vakavasti otettavan lahkon puheenvuoron, niin ei olisi foorumikäynti ollut turha.

Anonyymi 25.06.2020 15:47

"En luota järjestössä enää kehenkään
      En myöskään haaratoimistokomiteaan ja vähiten haaratoimiston tiedottajiin"

Niin, meikäläinen ei ole koskaan luottanut, ja tuo on vahvistunut ja varmistunut.
      Onhan kyseessä väärä profeetta, 5 Moos. 18:20-22

Esim. Herätkää nro 23 v. 1968: "esittelemme ylitsepursuavat todisteemme maailmanlopusta vuodelle 1975"
      - ja vuoden 1975 jälkeen: "Emme ole puhuneet maailmanlopusta, jotkut jehovantodistajat ovat innostuneet"

Haaratoimiston Leinonen, lahkopomo Suomessa: "Emme karta, emme" -karttaminen on kuitenkin toistuva käsky valtakunnansaleilla.
      "Emme kerää henkilötietorekisteriä" - henkilötietorekisteriin kootut tiedot on sitten Jehova antanut pudota portaikkoon:

"Helsinkiläinen Jimi teki pöyristyttävän löydön rappukäytävästä - IL esittelee Jehovan todistajien salaiset merkinnät
      Jehovan todistajien ovelta ovelle kiertävät saarnaajat kirjaavat muistiin osoitteiden, nimien ja käyntitietojen lisäksi puhelinnumeroita, äidinkieliä, seksuaalisia suuntautumisia, uskontoja ja terveystietoja."
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201807272201098602

• Anonyymi

Onkohan ne kirjanneet ylös myös minun sanomiseni?
        En tervehtinyt heitä ( 2 Joh. 9-11 ). Sanoin vain:"väistykää taakseni saatanat", ja sitten paiskasin oven kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan ne kirjanneet ylös myös minun sanomiseni?
        En tervehtinyt heitä ( 2 Joh. 9-11 ). Sanoin vain:"väistykää taakseni saatanat", ja sitten paiskasin oven kiinni.

Eihän mitään enää kirjata ylös kun kerran laki on sellainen. Joten uudelleen tullaan kun ei niistä vuokrakasarmin ovista erota, missä on käynyt ja missä ei ole. Harmillista tietysti on se, että torjut töykeästi sellaiset ihmiset, jotka ainoina tottelevat Jeesuksen käskyä "saarnata" hänen esimerkkinsä mukaisesti "hyvää uutista". Tulkintasi 2.Joh.9-11 saattaa siksi olla virheellinen muiltakin osin. Mutta kannanotto on sekin, jos et halua ottaa asiasta selvää. (Matt.10:11-15)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän mitään enää kirjata ylös kun kerran laki on sellainen. Joten uudelleen tullaan kun ei niistä vuokrakasarmin ovista erota, missä on käynyt ja missä ei ole. Harmillista tietysti on se, että torjut töykeästi sellaiset ihmiset, jotka ainoina tottelevat Jeesuksen käskyä "saarnata" hänen esimerkkinsä mukaisesti "hyvää uutista". Tulkintasi 2.Joh.9-11 saattaa siksi olla virheellinen muiltakin osin. Mutta kannanotto on sekin, jos et halua ottaa asiasta selvää. (Matt.10:11-15)

Noin lyhyt kirjoitus ja niiiiin monia virheitä.
        Esim. "torjut töykeästi". Onko se töykeyttä kun sanoo mielipiteensä; "väistykää taakseni saa. . nat, sillä te puhutte ihmisten asioita ettekä Jumalan". Jeesuskin sanoi niin.
        Jeesus ei käskenyt saarnata paratiisi juttuja.
        Hän käski saarnata, kehoittamaan, katumaan syntejään ja uudestisyntymään.
        Onneksi laitoit tekstiisi: saattaa.
        Koska olette muutelleet Jeesuksen sanoja oman lahkonne mukaisiksi, on teitä ehdottomasti kartettava, eikä siten osallistua teidän pahoihin tekoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin lyhyt kirjoitus ja niiiiin monia virheitä.
        Esim. "torjut töykeästi". Onko se töykeyttä kun sanoo mielipiteensä; "väistykää taakseni saa. . nat, sillä te puhutte ihmisten asioita ettekä Jumalan". Jeesuskin sanoi niin.
        Jeesus ei käskenyt saarnata paratiisi juttuja.
        Hän käski saarnata, kehoittamaan, katumaan syntejään ja uudestisyntymään.
        Onneksi laitoit tekstiisi: saattaa.
        Koska olette muutelleet Jeesuksen sanoja oman lahkonne mukaisiksi, on teitä ehdottomasti kartettava, eikä siten osallistua teidän pahoihin tekoihin.

Kuinka paljon olet "saarnannut" ellei nyt töykeää käytöstäsi oteta huomioon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kirjataan näin sanoi jehovantodistaja jolta asiaa kysyin. " Tottakai pitää kirjata ylös mitä on keskusteltu ja kenen kanssa, eihän kukaan voi muistaa mitä on puhuttu edellisellä kerralla jos viimeksi on tavattu viikko sitten tai kauemminkin. Jos käy monen ihmisen kans keskustelemassa pitää tietää mitä on puhuttu. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka paljon olet "saarnannut" ellei nyt töykeää käytöstäsi oteta huomioon?

24/7. Ei sitä tarvitse kirjata ylös.
        Olen vastuussa vain Jeesukselle.
        "Sen minkä teette (24/7 ) tehkää se kuin Jumalalle".
        Kuinka paljon sinä näytät ihmisille iloista naamaa? Se on jo pelkästään ilosanomaa kun olet sen mukainen mitä väität olevasi?
        Minä olen taasen havainnut teikäläisistä, että näytätte enemmänkin hapannaamaa.
        Tosin karttaessannekin hymyilette ( luetaan: virnuilette )

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kirjataan näin sanoi jehovantodistaja jolta asiaa kysyin. " Tottakai pitää kirjata ylös mitä on keskusteltu ja kenen kanssa, eihän kukaan voi muistaa mitä on puhuttu edellisellä kerralla jos viimeksi on tavattu viikko sitten tai kauemminkin. Jos käy monen ihmisen kans keskustelemassa pitää tietää mitä on puhuttu. "

Siis koska kysyit? Olisiko vuonna 1926?

• Anonyymi

terve tuloa oikeitten ihmiesten kristilliseen seurakuntaan.jeesusta ja jumallaa.palvelemaan.pelastuit.ei tarvii vaippua synkkyyteen.

• Anonyymi

Todistajat eivät kysy lupaa oven avaajalta kirjata ylös, mitä sitten saavatkin udeltua.
        Tuolla edellä tässä ketjussa on linkki muistiinpanoihin (Jehovan tahdosta pudonneet portaikkoon meidän nähtäväksemme) joihin kirjattu sukupuolielämää.

Miksi he sitten lupaa kysyisivätkään, kysymys on todistajalle outo, kun hänen on valehdeltava muutenkin lahkon eduksi parhaimmiten kuin keksii.
        Lahkoslangilla puhutaan teokraattisesta sodankäynnistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todistajat eivät kysy lupaa oven avaajalta kirjata ylös, mitä sitten saavatkin udeltua.
        Tuolla edellä tässä ketjussa on linkki muistiinpanoihin (Jehovan tahdosta pudonneet portaikkoon meidän nähtäväksemme) joihin kirjattu sukupuolielämää.

Miksi he sitten lupaa kysyisivätkään, kysymys on todistajalle outo, kun hänen on valehdeltava muutenkin lahkon eduksi parhaimmiten kuin keksii.
        Lahkoslangilla puhutaan teokraattisesta sodankäynnistä.

Helsinkiläinen Jimi kirjoitteli omiaan ja soitti sitten kesätoimittajalle joka oli vailla krapulapäivän skandaaliotsikkoa. Stadin slangilla bamlaa skeidaa.

Kuinka moni alkaisi tilittää sukupuolielämäänsä ventovieraan kanssa? Ja ketä vastapuolta asia kiinnostaisi? Yörk!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helsinkiläinen Jimi kirjoitteli omiaan ja soitti sitten kesätoimittajalle joka oli vailla krapulapäivän skandaaliotsikkoa. Stadin slangilla bamlaa skeidaa.

Kuinka moni alkaisi tilittää sukupuolielämäänsä ventovieraan kanssa? Ja ketä vastapuolta asia kiinnostaisi? Yörk!

Niin, lahkojehoova tykkää kun ei ota vastuuta teoistaan, ja valehtelee käyttäen "meikäläisten kesken" teokraattisen sodankäynnin lahkoslangia
        Kun sitten avaa vartiotornin, näyttää paratiisipiirroksen jellonat hymyilevän juuri valehtelijalle

Mutta, mutta kun siellä lahkossa lapset jätetään tuuliajolle, siis pelkästään pedofiilien leluiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi oli hyvä. Teokraattinen sodankäynti= bamlaa skeidaa= on valehtelua.
        Terveisiä tiedottajille.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3902
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2833
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      98
      2214
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      27
      1760
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1707
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      30
      1664
    7. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1518
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1464
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1463
    Aihe