Kuka oli tämä henkilö?

Anonyymi

Löysin suvun vanhoja papereita ja niissä on parissakin kohtaa sana Mannerkorpi. Onko kyse henkilöstä vai jostain alueesta Lieksassa? Ei ole keltä kysyä, mutta täällä yleensä joku aina tuntee kenen hyvänsä vanhan Lieksan asukkaan. eihän tuolla ole merkitystä muuta kuin uteliasuuttani kysyn.
P. T.

9

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Henkilöstä. Olisiko seurakunnan puutarhurista?

• Ahti Mannerkorpi oli Pielisjärven-Viekijärven seurakuntien hautausmaiden hoitaja. Hän oli toimessaan vielä vuonna 1975.

• Anonyymi

Asui liki mähkön hautausmaata. Muutti myöhemmin pielisentielle. Olin nuorena kesätöissä seurakunnalla. Ahti oli pomoni.

• Anonyymi

Kivaa historiaa lähiajoiltakin.

• Näkyy jo tulleen aivan oikeita asiatietoja.
      Muistelen hänen olleen keskikokoa selvästi kookkaampi.
      Oikein mukava kaveri.
      Yksi poika taisi myös olla M. M.

• Muistan Ahti Aarre Eenokki Mannerkorven Lieksan reservinupseerien toiminnasta 70-luvulla. Hän oli todellakin suurikokoinen, 1920-luvun alussa syntynyt lupsakka reservin luutnantti. Hänet ylennettiin luutnantiksi Puolustusvoimain lippujuhlan päivänä vuonna 1968. Samana päivänä ylennettiin Lieksan yhteislyseon rehtori Aksel Mainio Helojoki majuriksi.

• Anonyymi

Oliko hän vanhaa Mohelllin sukua vai sekotanko ehkä johonkin toiseen.

• Mannerkorpi on harvinainen sukunimi. Osa Mohell -sukuisia henkilöitä ovat muuttaneet sukunimensä Mannerkorveksi kauan sitten, joten mahdollista on, että Ahti Mannerkorven esi-isä ovat olleet alkujaan Mohelleja.

• wanha_lieksalainen kirjoitti:

Mannerkorpi on harvinainen sukunimi. Osa Mohell -sukuisia henkilöitä ovat muuttaneet sukunimensä Mannerkorveksi kauan sitten, joten mahdollista on, että Ahti Mannerkorven esi-isä ovat olleet alkujaan Mohelleja.

Kerrankin asiallinen ketju jota ei kukaan ole terrorisoinut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2405
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1373
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe