300 euron käyttöraha riittävä summa sinkulle

Anonyymi

450k€ uukausittaisesta käyttörahasta menee noin 100-150€ ruokaan joten itselläni jää noin 300€ kaikkeen muuhun kuin tarpeellisen.

Yleensä en käytä koko summaa sillä olen nuuka joten kuukausittain säästöön noin 200€ millä saakin ostettua jo vähän kaikkea jos malttaa säästää parisen kuukautta. Ostin eilen tarjouksesta 599€ pelikannettavan ja silti käyttötilille jäi 1289€ mikä on kertynyt tässä näin... säästötilillä lisää.

Tarinan opetus on että jos malttaa olla tuhlailematta ja ryyppäilemättä köyhäkin saa tietokonetta milloin haluaa ja aina puskuria.

43

1313

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin hoitaako joku sun raha-asioita kun kirjoitit että käyttörahaa 450eur vaiko työkkäriraha ja vaikka asumistuki.Sillon kun rahaa tulee niin täytys olla maltillinen ei niitä rahoja heti ole pakko kuluttaa.

• Anonyymi

20 e päiväbudjetti, 600 e kk. Mun kulut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan kohtalainen päiväbudjetti jo 20eur niin pystyy ostaakin jo jotain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kovat tulot. Mistä tuo 600e tulee? Ei sellaisia rahoja ainakaan peruspäiväläinen näe...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla lapsen kanssa sama. Pari sataa menee sitten muihin kuluihin.

• Anonyymi

580 euroa jää vuokran jälkeen kuussa tuesta.
      En ryypi, savuttele, pelaa, autoile.
      yksin asun.

Tiukkaa tekee, 700e olisi sopiva laskujen ja vuokran jälkeen.

• Anonyymi

Joo, tässä suunnitellut vaihtoehto asumista. Vaihtoehtojakin hyvin, heh.

Minulle riittää 10 m2 ihan ok, pakettiautoon jos tekee minikämpän asuu siinäkin. Yksiö kerrostalossa on liian iso.

Joku kiva saunamökki, ois super.

Mini budjetilla elää ihan ok, pääasia että saa lukea!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, tässä suunnitellut vaihtoehto asumista. Vaihtoehtojakin hyvin, heh.

Minulle riittää 10 m2 ihan ok, pakettiautoon jos tekee minikämpän asuu siinäkin. Yksiö kerrostalossa on liian iso.

Joku kiva saunamökki, ois super.

Mini budjetilla elää ihan ok, pääasia että saa lukea!

Toimistokontti, 10-20 jompi kumpi.

• Anonyymi

Sinä oletkin kohtuullisesti palkatussa työssä? Työtön näkee unia tuollaisista summista.

• Anonyymi

Rohkeaa sanoa,kun voi käyä itselles. Sarppa vainaa.

• Anonyymi

Sinä et ole elänyt päivääkään toisen henkilön kanssa ja jos on koira ja sen ruokkimiseen menee kuukaudessa kuivamuonaa lisäksi vähintään 70-100 euroa kun lasketaan kaikki, jopa paljon enemmän. Laskuja kertyy ja niihin jokainen aikuinen laittaa vuokran lisäksi vähintään 450 euroa. Minulla vuokra on vesilaskun kera 565 ja puhelin, luotot ja sähkö, viimeksi koiran ruokasäkki 79,90. Ei ole ilmaista, terveyden hoitomenot, joihin kosteusvoiteetkin kuuluu, jos on samanlainen iho kuin minulla. Niistä kertyy 780-890 ja ruokaan jää joka kuukausi 265-300 euroa, jos piristää. Ilmaiseksi en osaa elää, joten en pysty siihen mihin sinä. Tuskin pystyy sinäkään.

• Anonyymi

"Sinä et ole elänyt päivääkään toisen henkilön kanssa ja jos on koira ja sen ruokkimiseen menee kuukaudessa kuivamuonaa lisäksi vähintään 70-100 euroa kun lasketaan kaikki, jopa paljon enemmän"

Koira ei ole mikään pakollinen hankinta. Kuka sellaisia pakottaa ostamaan? Ase ohimolla sinut pakotettiin hankkimaan tuollainen rahareikä!? Tuskinpa. Elät ylivarojesi.

"Laskuja kertyy ja niihin jokainen aikuinen laittaa vuokran lisäksi vähintään 450 euroa."

Kela maksaa 80% vuokrasta ja loput maksan itse. 15€ sähkö ja 20€ vesi. Puh lasku 9,90€.

" Ilmaiseksi en osaa elää, joten en pysty siihen mihin sinä. Tuskin pystyy sinäkään."

En eläkään ilmaiseksi. Meidän on se että osaan käyttää rahaa sinä taas tuhlaat siitä kuten tuo 80€ koiranmuonat mikä kattaa monen kuukauden sähkölaskut minulla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sinä et ole elänyt päivääkään toisen henkilön kanssa ja jos on koira ja sen ruokkimiseen menee kuukaudessa kuivamuonaa lisäksi vähintään 70-100 euroa kun lasketaan kaikki, jopa paljon enemmän"

Koira ei ole mikään pakollinen hankinta. Kuka sellaisia pakottaa ostamaan? Ase ohimolla sinut pakotettiin hankkimaan tuollainen rahareikä!? Tuskinpa. Elät ylivarojesi.

"Laskuja kertyy ja niihin jokainen aikuinen laittaa vuokran lisäksi vähintään 450 euroa."

Kela maksaa 80% vuokrasta ja loput maksan itse. 15€ sähkö ja 20€ vesi. Puh lasku 9,90€.

" Ilmaiseksi en osaa elää, joten en pysty siihen mihin sinä. Tuskin pystyy sinäkään."

En eläkään ilmaiseksi. Meidän on se että osaan käyttää rahaa sinä taas tuhlaat siitä kuten tuo 80€ koiranmuonat mikä kattaa monen kuukauden sähkölaskut minulla.

"Koira ei ole mikään pakollinen hankinta. Kuka sellaisia pakottaa ostamaan?"

Koiraa tai muuta monivuotista lemmikkiä hankittaessa ei aina ole mahdollista tietää, että joutuu lähitulevaisuudessa työttömäksi tai työkyvyttömäksi. Tällöin ei ole kohtuullista vaatia eläimen lopettamista tai myymistä kulujen säästämiseksi.

Itselläni ei ole lemmikkejä koskaan ollut, mutta voihan sitä toisen lajitoverin tilannetta vähän yrittää ymmärtää.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Meille riittää 2500 e kuussa. Toisen tilistä maksetaan kaikki laskut ja toisen tilistä sit ruoka ym. Mistään ei tigitä vaan ostetaan sitä mitä tarvitaan. Ei tuhlata muttei sitten tuhlatakkaan. Ollaan vakavaraisia ja hyvin toimeen tulevia. Autot vie, ja asumiset ja mmökki. Ruokaa ostetaa paljon pakasteeseen. Lapille 150 e joka kuu kuukausirahaa ja kirppikset on meitin juttu, siellä käydään joka viikko joskus parikin kertaa viikossa useasti. Normi elämää eletään ei kehuta eikä pröystäillä.
      Ny onhaaveissa ostaa huvivene sellain iso jossa voi yötyä, semmoin kiitäjä.

• Anonyymi

"Normi elämää eletään ei kehuta eikä pröystäillä"

ei niin, juuri kehuit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei niin, juuri kehuit.

ökyvenneellä kirppikselle
        voi veljet!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei niin, juuri kehuit.

Tämä on meidän normi elämää. Miten sen voisi sanoa niin ettei se olisi sinusta kehumista?

Me tarvitaan 2500 e kk omiin menoihin jotta voidaan elää normaalia elämää, rahaa on ettei siitä ole puute koskaan. Näinkö eikä tuokin ole kehumista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ökyvenneellä kirppikselle
        voi veljet!

Aattele eiks oo upeeta mennä veneellä kirppikselle ja kaikki näkee miten rikkaat tuelvat??? Miksi oot kateellinen, sullakin on mahollisuus samaan kuin kaikilla.

Lopeta viinan litkiminen ja tupakointi niin rahasi riittää muuhunkin.

• Anonyymi

Yhdyssanat ja,kirjoitustaito😂😂😂😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei niin, juuri kehuit.

Eihän tuo osaa kirjoittaa. Kumminkin köyhä,ehkä romani.

• Anonyymi

Ei 300 euroa riitä mihinkään muuhun kun ruokaan., Harrastukset maksaa ja kaikki muu.

• Anonyymi

No, jäähän tuossa ruokamenojen jälkeen 200 €/kk sitten vielä niihin harrastuksiin. Eli missä ongelma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, jäähän tuossa ruokamenojen jälkeen 200 €/kk sitten vielä niihin harrastuksiin. Eli missä ongelma?

Kyllä minimalisti pärjää, opiskelee talouden perusteet ja siinä se. Suomi on kallis maa, niinpä niin, poliitikot ovat toimineet näin.Kantsii muistaa että verokin on hinta ja jne.

Vaihtoehtoiselämän valinneiden ratkaisuja on kiva lukea, luovaa toimintaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minimalisti pärjää, opiskelee talouden perusteet ja siinä se. Suomi on kallis maa, niinpä niin, poliitikot ovat toimineet näin.Kantsii muistaa että verokin on hinta ja jne.

Vaihtoehtoiselämän valinneiden ratkaisuja on kiva lukea, luovaa toimintaa.

Koira ois kiva, paras kaveri tunnetusti.

• Anonyymi

Mitkä harrastukset? Yksi ihminen ei takuulla syö 300€/kk ellei sitten ole täysin uusavuton ja käy jatkuvasti raventeleissa mitä köyhän ei pitäisi tehdä.

Joo joo... kaikkillahan tuo raha aina vaan häviää "kaikkeen muuhun" mitä ei yleensä edes tarvitse elämässä. Itsekin tunnen porukkaa ketkä laittavat jopa 100€/kk suoratoistoihin mitä eivät edes katsele tai kuuntele.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitkä harrastukset? Yksi ihminen ei takuulla syö 300€/kk ellei sitten ole täysin uusavuton ja käy jatkuvasti raventeleissa mitä köyhän ei pitäisi tehdä.

Joo joo... kaikkillahan tuo raha aina vaan häviää "kaikkeen muuhun" mitä ei yleensä edes tarvitse elämässä. Itsekin tunnen porukkaa ketkä laittavat jopa 100€/kk suoratoistoihin mitä eivät edes katsele tai kuuntele.

Me kaikki ollaan hinnan ottajia, ei asettajia. Kantsii miettii tääkin asia, päivä budjetti,viikko budjetti, kuukausi budjetti jne....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10eur päiväbudjetti jos yksin asustelee ni varmaan saa ruokaa ja jotain muutakin ostaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole ongelmaa. Äiteellä on hyvä eläke siitä riittää minullekkin käyttörahaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma kun tuet on liian pienet, niitä ei koskaan nosteta, aina vaan leikataan. On se kumma juttu, että kitua pitää kun toiset vetelee tonneja ja miljoonia. Kaikil meil on nälkä, pitää olla koti ja vaatteet ja muutakin osaa.
        Tuet on jääneet kauas hinta tasota, Ainakin 1500 e lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma kun tuet on liian pienet, niitä ei koskaan nosteta, aina vaan leikataan. On se kumma juttu, että kitua pitää kun toiset vetelee tonneja ja miljoonia. Kaikil meil on nälkä, pitää olla koti ja vaatteet ja muutakin osaa.
        Tuet on jääneet kauas hinta tasota, Ainakin 1500 e lisää.

Juurihan niitä viime vuodenvaihteessa nostettiin!

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Mulle ei riitä 300€.

• Anonyymi

Hyvin tulet toimeen pelkällä pierulla! Älä mene töihin.

• Anonyymi

Mulla menee ruokaan 200-300€ kk. Treenaan ja syön terveellisesti.

• Anonyymi

Hyvä, opiskelijat elää opiskelu elämää. Pääasia että opiskelee.

• Anonyymi

Ei se mikä ei riitä vaan paljonko rahaa saa. Sanoppa mihinkä kulutat 10eur päivässä jos toimeentulotuella kun se yksinelävälle kuukaudessa 500eur. Fakta totuus on se niin kauan kun on ihmisiä niin löytyy persaukisuutta.
      Joku väittää että pelkkää makaronia heko heko no erittele tulot ja menot.-yksikään ei ole köyhyyspalstalla pystynyt. Mielenterveys ja päihdeongelmat syynä ja peliriippuvuus.

• Anonyymi

Mulla jää se viissataa ja lapselle noin 300€ plus isänsä kanssa ostetaan sovussa tarvittaessa vaatetta ym. Köyhä olen,jos verrataan,että ei ole varaa autoon ja vuokralla asutaan. Meidän elämä ja asiat ja arki rullaa ja muille se ei kuulu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla jää se viissataa ja lapselle noin 300€ plus isänsä kanssa ostetaan sovussa tarvittaessa vaatetta ym. Köyhä olen,jos verrataan,että ei ole varaa autoon ja vuokralla asutaan. Meidän elämä ja asiat ja arki rullaa ja muille se ei kuulu.

Ainoo tulo työttömyyskorvaus 530€ kk,siitä laskut, elämä maksettava.Mikä watun 3-400€,kun jää kätee vaa luu.Mene töihi sanoo joku, ei vajaakuntoisille ole vaan työtä.Eläkkeitä ei heru.

• Anonyymi

Pajupilli ja kaarnalaiva. https://www.upmmetsa.fi/tietoa-ja-tapahtumia/artikkelit/kaarnalaiva/

• Anonyymi

Mitä te muiden elämää oletatte,mietitte.

• Anonyymi

Ei mitenkään riitä 300 euroa. Pimeetä hommaa pitää tehdä että saa ainakin 300 euro lisää.

• Anonyymi

On se kans itselläki että millä rahalla pärjää sen välin kun taas rahaa tulee. Rahankäytön hallintaa opettelen.

• Anonyymi

KELA.Työmarkkinatuki,asumistuki ja ttt.
      Sossu harkinnanvarainen tuki.
      Diakoni voi antaa ruokaostoslapun.
      3 paikasta voi hakea ruoka-apua vaikka joka viikko.
      EU-avustuspussin saa myös.
      Koulun ylijäämäruokaa jaetaan asukastuvalla.
      Nyt menee köyhällä hyvin.

• Anonyymi

On se että kohentaa omaa tilannettaan ja tällä viikolla sain avustuskassin mikä tuotiin kotio poikkeusolojen takia.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2592
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      63
      2478
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2300
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      34
      1559
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1552
    6. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1452
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1250
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1206
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe