Kertokaas, eihän kukaan voi Jeesusta pelätä? Jos pelkää, niin on evankeliumi mennyt kyllä aivan ohi?
Mitä on Jumalan pelko?
37
815
Vastaukset
- Anonyymi
Pelkää Jumalaa ja vihaa syntiä
on ohje sinulle. - Anonyymi
Esivallalle kaikki neljä näyttäisi olevan vastenmielisiä kunnioittaa enenevässä määrin.
- Anonyymi
Menepä polvirukoukseen ja kunnioituksella lähesty Jumalaa: Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. 🛐
Jos Jumala, Isä Itse, silloin alkaa lähestyä sinua, tiedät välittömästi ja kysymättä, mitä on jumalanpelko.
~ - Anonyymi
"Pelkoa rakkaudessa ei ole, sillä täydellinen rakkaus karkottaa pelon."
Jumalan "pelko" on pyhän kaikkivaltiaan Jumalan kunnioittamista. Ihmisen on vaikea ymmärtää Jumalan suuruutta ja pyhyyttä. Se voi myös aiheuttaa syntisessä ihmisessä pelkoa.
Meillä uuden liiton kristityillä on kuitenkin Jeesuksen sovitustyön kautta pääsy "kaikkein pyhimpään" eli Jumalan yhteyteen. Ja kun kasvamme vähitellen armossa ja Kristuksen tuntemisessa, niin opimme luottamaan Jumalaan myös rakastavana Isänä.
Ymmärrys Jumalan armon suuruudesta ja täydellisestä rakkaudesta karkottaa pelon. Jeesus kärsi rangaistuksen puolestamme. Se on täytetty, eikä siihen voi mitään lisätä.- Anonyymi
Tosin ei ole mitään jumalaa, vain se joka vitsaa säästää se...............
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin ei ole mitään jumalaa, vain se joka vitsaa säästää se...............
Mantraat sanaa- josta et ymmärrä pätkääkään. Siksi tietämättömyyden pimeys on äänessäsi läsnä. Et edes tiedä, miksi on elämä, ja mitä elämä on, mikä elämän aikaansaa.
Yrität vain jankata jotain mantraa- mutta se jää siihen. Siis miten voit mitata edes Jumala- koska se sinun suussasi on mielikuvajumalasikuva.
- Anonyymi
"Kertokaas, eihän kukaan voi Jeesusta pelätä? Jos pelkää, niin on evankeliumi mennyt kyllä aivan ohi?"
Aloittaja - lyönpä vetoa, että uuskarismaatikko - syyllistää heidät, joilla on raamatullinen, pyhä Jumalan pelko.
Oletan, ettei hän itse ole koskaan tuntenut Jumalaa. Niin "viaton" ilkeys aitoja uskovia vastaan. Tämä henkilö taitaa aika ajoin (on ennenkin) heitellä näitä samoja, Jumalan pelkäämättömyyteen houkuttelevia ansojaan.
Hän on eksyttäjä. Lahkolainen Valkoinen perkele (= Saatana valkeuden vaatteissa).- Anonyymi
Herran, Jumalan pelosta:
Psalmi 34:9-14
9 Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.
10 Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu.
11 Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan.
12 Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea:
13 varjele kielesi pahasta ja huulesi vilppiä puhumasta;
14 vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen.
- Anonyymi
Ateistit yrittävät kovin pelastaa Jeesukselta. Presidenttikään ei ole pariin vuoteen armahtanut mitään.
- Anonyymi
Erottakaa myös Jumalan pelko Saatanan aiheuttamasta pelosta.
- Anonyymi
Tuom.13:6 Niin vaimo meni ja sanoi miehelleen näin: Jumalan mies tuli minun luokseni; hän oli näöltään niinkuin Jumalan enkeli, hyvin peljättävä. En kysynyt häneltä, mistä hän oli, eikä hän ilmaissut minulle nimeänsä. Tuom.13:17-18 Niin Maanoah sanoi Herran enkelille: Mikä on sinun nimesi, kunnioittaaksemme sinua, kun sinun sanasi käy toteen? Herran enkeli vastasi hänelle: Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen. Jes.9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja........
- Anonyymi
Jumala rakastaa syntistä mutta vihaa syntiä. Synti ja pahuus tuhoaa ja sille ei ole sijaa Jumalan valtakunnassa. Jumalanpelko on kunnioittamista! Salopuu
- Anonyymi
Pelkään Jumalaa vähän niinkuin omaa isänikin aikoinaan eli jos tein jotain mitä ei saanut tehdä niin pelkäsin lapsena ja nuorena, että mitähän isä nyt sanoo.
Välillä tein salassakin ettei isä nähnyt.
Aina en ymmärtänyt miksi isä kielsi joitain asioita ja uhmattelin vastaan.
Myöhemmin kasvaessani ymmärsin miksi hän ojensi ja kuritti joskus kovinkin sanoin.
Isäni ei ollut uskovainen.
Ikävä rakasta isää.- Anonyymi
Itse en pelkää Jumalaa tuossa mielessä. Tiedän kyllä ja kokemustakin on Hänen nk. kurituksestaan. En siis pelkää nk. Jumalan vihaa, vaikka sellaisen saisinkin niskaani ja olen saanutkin.
Jumalan pelolla tarkoitan ihan Jumalan pyhyyden pelkoa. Syntiinlangenneen ihmislihan reaktiota kun Jumalan pyhyys lähestyy. Siinä alkaa nk. iho kihelmöimään, tulee sisäisesti epämieluisa olo, kaikenlaisia, syntisiä ajatuksia nousee pintaan. Haluaisi luikkia pakoon.
Itseasiassa kyse on pohjimmiltaan omasta synnintunnosta, ei Jumalan vastaisuudesta. Itseasiassa siinä pelästyy omaa itseään, kun Jumalan pyhyyden valo valaisee hengen sisikuntaa.
Tulee juuri sellainen "Aadam ja Eeva pensaan / kiven takana"-fiilis. Jumala huhuilee iloisesti mutta A&E vapisevat pelosta. "Kun me olemme alasti..." "Kuka on sanonut teille...?"
Nyt on kuitenkin niin, että Jumala/ Jeesus/ Pyhä Henki on nimenomaan Syntisten Vapahtaja. Paholainen kehoittaa luikkimaan pakoon! "Katso nyt syntejäsi! Ja pyhän Jumalan edessä! Mene heti pois! Häpeäisit, mokomakin...!" Silloin (Lutherin mukaan) pitää ottaa topakka asento ja sanoa:
"Siinä sinä paholainen puhut totta, että olen suuri syntinen, mutta siinä valehtelet, että minun tästä syystä tulisi paeta Jumalaa! Juuri siksihän, minunkin syntieni vuoksi, tuli Kristus maailmaan! Koska olen syntinen, juuri tästä syystä en saa paeta Jumalaa, vaan rohkeasti polvistua Hänen eteensä, tunnustaa syntini ja uskoa anteeksianto Kristuksen sovitustyön tähden ja uskoni kautta Häneen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en pelkää Jumalaa tuossa mielessä. Tiedän kyllä ja kokemustakin on Hänen nk. kurituksestaan. En siis pelkää nk. Jumalan vihaa, vaikka sellaisen saisinkin niskaani ja olen saanutkin.
Jumalan pelolla tarkoitan ihan Jumalan pyhyyden pelkoa. Syntiinlangenneen ihmislihan reaktiota kun Jumalan pyhyys lähestyy. Siinä alkaa nk. iho kihelmöimään, tulee sisäisesti epämieluisa olo, kaikenlaisia, syntisiä ajatuksia nousee pintaan. Haluaisi luikkia pakoon.
Itseasiassa kyse on pohjimmiltaan omasta synnintunnosta, ei Jumalan vastaisuudesta. Itseasiassa siinä pelästyy omaa itseään, kun Jumalan pyhyyden valo valaisee hengen sisikuntaa.
Tulee juuri sellainen "Aadam ja Eeva pensaan / kiven takana"-fiilis. Jumala huhuilee iloisesti mutta A&E vapisevat pelosta. "Kun me olemme alasti..." "Kuka on sanonut teille...?"
Nyt on kuitenkin niin, että Jumala/ Jeesus/ Pyhä Henki on nimenomaan Syntisten Vapahtaja. Paholainen kehoittaa luikkimaan pakoon! "Katso nyt syntejäsi! Ja pyhän Jumalan edessä! Mene heti pois! Häpeäisit, mokomakin...!" Silloin (Lutherin mukaan) pitää ottaa topakka asento ja sanoa:
"Siinä sinä paholainen puhut totta, että olen suuri syntinen, mutta siinä valehtelet, että minun tästä syystä tulisi paeta Jumalaa! Juuri siksihän, minunkin syntieni vuoksi, tuli Kristus maailmaan! Koska olen syntinen, juuri tästä syystä en saa paeta Jumalaa, vaan rohkeasti polvistua Hänen eteensä, tunnustaa syntini ja uskoa anteeksianto Kristuksen sovitustyön tähden ja uskoni kautta Häneen."No sama homma. Selitin vain niin ettei tuosta kirjoituksestani saanut selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sama homma. Selitin vain niin ettei tuosta kirjoituksestani saanut selvää.
Lisään.. Mutta enemmän rakastan kuin pelkään Jumalaa.
Jumalan pelko väistyy rakkauden, Hänen rakkauden edessä.
Ihan kuin lapsena pystyin luottamaan omaan isääni vaikka hän kurittikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siinä sinä paholainen puhut totta, että olen suuri syntinen, mutta siinä valehtelet, että minun tästä syystä tulisi paeta Jumalaa! Juuri siksihän, minunkin syntieni vuoksi, tuli Kristus maailmaan! Koska olen syntinen, juuri tästä syystä en saa paeta Jumalaa, vaan rohkeasti polvistua Hänen eteensä, tunnustaa syntini ja uskoa anteeksianto Kristuksen sovitustyön tähden ja uskoni kautta Häneen."Turha sitä mihinkään onyrittää luikkia. Jumala tietää ja näkee kuitenkin 😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään.. Mutta enemmän rakastan kuin pelkään Jumalaa.
Jumalan pelko väistyy rakkauden, Hänen rakkauden edessä.
Ihan kuin lapsena pystyin luottamaan omaan isääni vaikka hän kurittikin.Isän ja vanhempien kunnioitus on tärkeä asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha sitä mihinkään onyrittää luikkia. Jumala tietää ja näkee kuitenkin 😆
Juu. Kun koen Jumalan läheisyyttä ja tulee syntinen olo, yritän olla kuin en olisikaan. En nyt ala vihellellä, mutta pyrin kestämään Jumalan pyhyyden ja oman itseni, sen mitä nyt olen.
Eilen mietin yhden vanhan saarnamiehen nimeä ja etunimen pian muistinkin. Sitten muistelin sukunimeä, kokeilin kaikkia kirjaimia. Ei mitään muistikuvaa. Rukoilin: "Sano ny Pyhä Henki, mikä sen sukunimi oli!" Samalla sekunnilla paukahti sukunimi mieleeni. Tuli sellainen olo, että... jaaha... kiitoksia.... tuota... kovasti... Pyhä Henki kaiketi seisoi aivan vieressä.
Hymisin, kävelin huoneesta toiseen ja yritin ajatella jotain asiaan kuuluvaa...
- Anonyymi
Job.28:28 Ja ihmiselle hän sanoi: Katso, Herran pelko - se on viisautta, ja pahan karttaminen on ymmärrystä. Ps.111:10 Herran pelko on viisauden alku, hyvä ymmärrys kaikille, jotka sitä noudattavat. Hänen ylistyksensä pysyy iankaikkisesti. Sananl.1:7.9:10
- Anonyymi
JUMALASTA LUOPUNEET OVAT LUOPUNEET MYÖS JEESUKSESTA
SEKÄ PYHÄSTÄ HENGESTÄ, SEKÄ KAIKKIVALTIAAN JEESUKSEN SOVITUKSESTA sillä luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ:
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
Eikä kenelläkkän ole oikeutta muuttaa Kaikkivaltiaan asettamia ehtoja.
Kyllä se Kaikkivaltiaista luopuneita pelottaaa kun raamatun ja kristittyjen historian mukaan paavalilais-luterilaisuuden herrat ovat tässä ja armoa ei luvata:
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
siis kristittyjen todellinen jeesus heidän laittomuuden historian mukaan:
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."- Anonyymi
Luopumusesta:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luopumusesta:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'Lutter oli yksi suurista eksyttäjistä.
- Anonyymi
Kaikkivaltiasta Lait antanutta Jumalaa ei ihmisten tarvitse pelätä!
mutta
se kristittyjen laittomuuden saatana, heidän jumalana on sielunvihollinen! - Anonyymi
Jumalan pelko on oikeastaan Jumalan kunnioittamista, rakastamista ja tottelemista. Jumalan pelko Raamatussa ei tarkoita sellaista kauhunsekaista pelkoa auktoriteettia kohtaan.
Sananlaskut:
1:7 Herran pelko on tiedon alku; hullut pitävät halpana viisauden ja kurin.
1:29 Koska he vihasivat tietoa, eivät valinneet osaksensa Herran pelkoa
8:13 Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.
9:10 Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. -
10:27 Herran pelko elinpäiviä jatkaa, mutta jumalattomien vuodet lyhenevät.
14:27 Herran pelko on elämän lähde kuoleman paulain välttämiseksi.
15:33 Herran pelko on kuri viisauteen, ja kunnian edellä käy nöyryys.
19:23 Herran pelko on elämäksi: saa levätä yönsä ravittuna, eikä mikään paha kohtaa - Anonyymi
Saarn.3:14 Biblia (1776) Minä ymmärsin , että kaikki, mitä Jumala tekee, se pysyy ijankaikkisesti; emme taida siihen lisätä eli siitä vähentää; ja Jumala tekee sitä, että häntä peljättäisiin. Kirjoitetaan: iankaikkisesti.
- Anonyymi
Pelossa on rangaistusta. Mutta vapaana Kristuksessa, on Isän kädessä ja kukaan ei siitä riistä.
Mutta, jos ymmärtää, että se "pelko" käsitten muotouttaa sanaan, Kunnioitus, niin tuon takaa alkaa näkyä se tie- joka vie armoon ja vapauteen Sijaisessa.
Ylkäähän ei tarvitse pelätä, se on rakkaussuhde.
Mutta, jos joku on salavuoteessa rienaajan kanssa, hän saa pelätä, sillä synnin palkka on kuolema. - Anonyymi
2Moos.15:11 Herra, kuka on sinun vertaisesi jumalien joukossa! Kuka on sinun vertaisesi, sinä pyhyydessä jalo; sinä ylistettävissä teoissa peljättävä, sinä ihmeiden tekijä! 1Aikak.16:25 Sillä Herra on suuri ja sangen ylistettävä, hän on peljättävä yli kaikkien jumalain. Ps.86:8 Ei ole sinun vertaistasi, Herra, jumalain joukossa, eikä ole vertaa sinun töillesi. Ps.18:32. 71:19
- Anonyymi
1Aikak.16:26 Biblia (1776) Sillä kaikki pakanain jumalat ovat epäjumalat; mutta Herra on taivaat tehnyt. Ps.96:5 Biblia. Sillä kaikki kansain jumalat ovat epäjumalat; mutta Herra on taivaat tehnyt.
- Anonyymi
Ps.135:15 Pakanain epäjumalat ovat hopea ja kulta ihmiskätten tekoa. Ps.115:4. Jes.44:9
- Anonyymi
Valhehebrealinan, eläkeellä oleva lutterin pappi jatkaa Raamatun silppuamista. Jumalaton eri pysty mininkään muuhunn.
- Anonyymi
Kristinusko peristuu Jumalan vihaan ja äärimmäisyyteen vietyyn pelotteluun.
Jos et usko sen jumaliin, niin joudut ikuisuudeksi kidutettavaksi helvettiin.
Rakastava Jumala vihaa jostain syystä ihmisiä niin että ennen kristittyjä halusi ihmiset helvettiin.
Mutta jos uskot siihen, että Jumala uhrasi katuma päällään poikansa tai kolmiyhteydellisesti itse itsensä itseään rauhoitellakseen, niin saatat saadakin ikuisen elämän ilman kidutusta.
Kannattaa uskoa näin pappien väittäessä, mutta mistä syystä se usko itse Jumalalle onkaan niin tärkeä?- Anonyymi
Sinulla on paljon virhekäsityksiä. Sanotaanko, että sinä luet Raamattua kuin piru. Tekisit parannuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on paljon virhekäsityksiä. Sanotaanko, että sinä luet Raamattua kuin piru. Tekisit parannuksen.
Ei ne ole viattomia "virhekäsityksiä". Saatana puhuu hänen suullaan. Kyllä tuo on tietoista valhetta ja Jumalan vastaisuutta. Hänelle ei kannata vastata. Jääköön herransa haltuun.
- Anonyymi
Ehkä asettelin kysymyksen liian vaikeasti. Haluaisin kysyä; pelkäätkö Isää vai Jeesusta? Vai kenties Pyhää Henkeä? Miten määrittelet pelon/kunnioituksen?
- Anonyymi
Harmi että juutalaiset meni luomaan jumalan omaksi kuvakseen, pikkuasioista nillittäväksi sadistiseksi narsistiksi.
Jos minä tekisin jumalan omaksi kuvakseni niin tulisipas siihen nähden lempeä ja hyväntahtoinen.- Anonyymi
Kusipää siitä myös tulisi. Sinun kuvasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758