Työn päivä tulossa

Anonyymi

Alun perin etenkin Pohjois-Amerikassa, Australiassa ja Uudessa-Seelannissa tuttua Labour Day päivää vietetään nyt Suomessa ensimmäistä kertaa. SKP:n ay-ryhmä on nimennyt päivän
Suomessa Työn päiväksi.

Vapun päivä on tunnetuin kansainvälinen työväenliikkeen juhla- ja mielenosoituspäivä.
Työ eli työvoima on kaiken inhimillisen luoja.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Labour Dayn historia juontuu 1880-luvulle, jolloin ay-aktiivit Yhdysvalloissa esittivät vietettäväksi päivää työväenliikkeen saavutusten juhlistamiseksi ja oikeuksien puolesta taistelemiseksi.
      Ajankohta, syyskuun ensimmäinen maanantai, valikoitui 5.9.1882 New Yorkissa järjestetyn ammattiyhdistysliikkeen hyvin onnistuneen kulkueen mukaan. Vuonna 1887 Oregonin osavaltiossa päivästä tuli yleinen vapaapäivä ja koko Yhdysvalloissa vuonna 1894.
      https://www.skp.fi/artikkelit/ty-n-p-iv-haastaa-radikaaliin-ay-keskusteluun-syksyll

      Suomessa on suuniteltu 7.9 vietettäväksi työväen kunniaksi työn päivää.

    • Laajaan poliittiseen keskusteluun sekä ammattiliitoissa että muualla yhteiskunnassa tulee ottaa ne luokkatietoiset aloitteet, joilla edistetään työläisten oikeuksia, olosuhteita ja vaikutusmahdollisuuksia. Näihin lukeutuvat muun muassa vaatimukset työajan lyhentämisestä, työpaikkademokratian kehittämisestä, luonnonvarojen ja yhteiskunnallisten toimintojen kansallistamisesta, eläkeikien nostojen perumisesta sekä ay-liikkeen rauhantoiminnan tilan parantamisesta. Muut todella tärkeät vaatimukset liittyvät esim. köyhyyden poistamiseen perusturvaa korottamalla sekä ympäristökriisin ratkaisemiseen.

      Tehtäviä ja tavoitteita on paljon. Tekijöitä tarvitaan. Aloite työn päivästä on hyväksyttävä teko.

      • Miksi arvon Partacusi edelleen saarnaa luokkatietoisuudesta vaikka jo koulujakin mietitään osin luokattomiksi? Oletko täysin hurahtanut jonnekin 1800 luvun mielikuviin?

        Meillä kun on vain työläisiä ja kun aina on ollut siten, että saat ne oikeudet jotka itse ansaitset niin mihin mahdat viitata oikeuksien edistämisellä? Olet aina voinut halutessasi saada ne ansaitsemasi oikeudet eikä kukaan/mikään ole sitä voinut estää paitsi kommunistinen tai sosialistinen pakkohallinto joka ei salli kansalaisvapauksia!

        Jos olet fiksu niin voit tyytyä 1 tunnin viikkotyöaikaan jos kykenet siinä ajassa saamaan aikaan tuloksen, jolla sen lopun viikosta elät sekä saat siitä vielä 10 - 20% säästöön pankin tilille. Kukaan ei moista estä jos olet vaan kyllin idearikas ja osaat noita ideoitasi toteuttaa. Muutoinhan jos katsot ansaitsevasi liian paljon niin se korjaantuu työaikaa vähentämällä ja päinvastoinkin asia luonnistuu. Miksi pitäisi olla joku tuntimäärä kun minä ainakin laskisin enemmän sen tilipussin varaan.

        Sinulla Partacusi ja nähtävästi monelle muullakin komuloisuuteen harhautuneella on täysin väärä käsitys työstä ja palkasta. Sitä kannattaa aina katsoa yrittäjän näkökulmasta, koska se on reaalinen vastoin kuin ay mafiosojen mielikuva maailma!

        Perusturva ei muuta paljoakaan mutta työ korjaa. Tässä kannattaa muistaa se, että jos kaikille jaetaan miljoona niin kaikki ovat yhtä köyhiä, eivät rikkaita!

        Miksi komuloiset lähtisivät muutoin kuin propagandamielessä työnpäivää mainostamaan? Ainahan niin kommunistinen kuin sosialistinenkin maailma on ollut työn vieroksuja. Nuo maailmat ovat aina kieltäneet työnteon ja sallineet vain vetelehtimisen puolueen osoittamassa tuottamattomassa työssä josta palkkaa maksetaan ilman tuloksiakin.

        Miksi muutoin nuo valtiot kuten NL ryhmäkin aikoinaan olisivat olleet siinä kurjuuden tilassa jossa olivat. Miksi ne joille pyrittiin opettamaan Moskovan oppeja siitä miten kommunismi autuuttaa kuten baltit, siirtyivät heti aidan kaaduttua entisen viholliseksi mainostetun leipiin? Kerro sinä Partacusi jos osaat ihan selkokielisesti ja ymmärrettävästi ilman marxilaisia mainoslauseita!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Miksi arvon Partacusi edelleen saarnaa luokkatietoisuudesta vaikka jo koulujakin mietitään osin luokattomiksi? Oletko täysin hurahtanut jonnekin 1800 luvun mielikuviin?

        Meillä kun on vain työläisiä ja kun aina on ollut siten, että saat ne oikeudet jotka itse ansaitset niin mihin mahdat viitata oikeuksien edistämisellä? Olet aina voinut halutessasi saada ne ansaitsemasi oikeudet eikä kukaan/mikään ole sitä voinut estää paitsi kommunistinen tai sosialistinen pakkohallinto joka ei salli kansalaisvapauksia!

        Jos olet fiksu niin voit tyytyä 1 tunnin viikkotyöaikaan jos kykenet siinä ajassa saamaan aikaan tuloksen, jolla sen lopun viikosta elät sekä saat siitä vielä 10 - 20% säästöön pankin tilille. Kukaan ei moista estä jos olet vaan kyllin idearikas ja osaat noita ideoitasi toteuttaa. Muutoinhan jos katsot ansaitsevasi liian paljon niin se korjaantuu työaikaa vähentämällä ja päinvastoinkin asia luonnistuu. Miksi pitäisi olla joku tuntimäärä kun minä ainakin laskisin enemmän sen tilipussin varaan.

        Sinulla Partacusi ja nähtävästi monelle muullakin komuloisuuteen harhautuneella on täysin väärä käsitys työstä ja palkasta. Sitä kannattaa aina katsoa yrittäjän näkökulmasta, koska se on reaalinen vastoin kuin ay mafiosojen mielikuva maailma!

        Perusturva ei muuta paljoakaan mutta työ korjaa. Tässä kannattaa muistaa se, että jos kaikille jaetaan miljoona niin kaikki ovat yhtä köyhiä, eivät rikkaita!

        Miksi komuloiset lähtisivät muutoin kuin propagandamielessä työnpäivää mainostamaan? Ainahan niin kommunistinen kuin sosialistinenkin maailma on ollut työn vieroksuja. Nuo maailmat ovat aina kieltäneet työnteon ja sallineet vain vetelehtimisen puolueen osoittamassa tuottamattomassa työssä josta palkkaa maksetaan ilman tuloksiakin.

        Miksi muutoin nuo valtiot kuten NL ryhmäkin aikoinaan olisivat olleet siinä kurjuuden tilassa jossa olivat. Miksi ne joille pyrittiin opettamaan Moskovan oppeja siitä miten kommunismi autuuttaa kuten baltit, siirtyivät heti aidan kaaduttua entisen viholliseksi mainostetun leipiin? Kerro sinä Partacusi jos osaat ihan selkokielisesti ja ymmärrettävästi ilman marxilaisia mainoslauseita!

        Minä nyt ainakin aikoinani perin koko nykyisen miljoonaomaisuuteni.

        Minun ei ole todellakaan nyt koskaan tarvinnut tehdä päivääkään minkäänlaista rehellistä työtä, vaan olen elänyt noilla todella suurilla päomatuloillani erittäin hyvää ja laadukasta elämää.

        Ja minä olenkin nyt sitten todella vankka porvari, ja minä vihaan ja halveksin yli kaiken jotain rehellistä työntekoa.

        Mutta paiskikaa te kaikki köyhät nyt vain niitä hommianne pää märkänä. Minun ei nyt kumminkaan koskaan tarvitse tehdä niin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä nyt ainakin aikoinani perin koko nykyisen miljoonaomaisuuteni.

        Minun ei ole todellakaan nyt koskaan tarvinnut tehdä päivääkään minkäänlaista rehellistä työtä, vaan olen elänyt noilla todella suurilla päomatuloillani erittäin hyvää ja laadukasta elämää.

        Ja minä olenkin nyt sitten todella vankka porvari, ja minä vihaan ja halveksin yli kaiken jotain rehellistä työntekoa.

        Mutta paiskikaa te kaikki köyhät nyt vain niitä hommianne pää märkänä. Minun ei nyt kumminkaan koskaan tarvitse tehdä niin.

        Ensinnäkin tuo koko tarinasi on jotain muuta kuin rehellistä!

        Toisekseen jos saisit miljoojaomaisuutesi säilymään miljoonaomaisuutena niin sekin on jo ihan rehellistä työtä vaikka siinä ovat muut työkalut tarpeen kuin kirves ja saha ynnä muut vastaavat käsityökalut!

        Olinhan minäkin aikoinaan mijonääri jopa toista viikkoa kun lähdin autoillen Italiaan markka-aikana. Vaihdoin Liiroja reilun 3000 markan verran ja sain toista miljoonaa Liiraa joten minullakin on kokemusta miljonäärin elämästä. Eihän se kauaa kestänyt mutta edelleen voin kertoa olleeni miljonääri, jos asiasta tulee puhetta!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ensinnäkin tuo koko tarinasi on jotain muuta kuin rehellistä!

        Toisekseen jos saisit miljoojaomaisuutesi säilymään miljoonaomaisuutena niin sekin on jo ihan rehellistä työtä vaikka siinä ovat muut työkalut tarpeen kuin kirves ja saha ynnä muut vastaavat käsityökalut!

        Olinhan minäkin aikoinaan mijonääri jopa toista viikkoa kun lähdin autoillen Italiaan markka-aikana. Vaihdoin Liiroja reilun 3000 markan verran ja sain toista miljoonaa Liiraa joten minullakin on kokemusta miljonäärin elämästä. Eihän se kauaa kestänyt mutta edelleen voin kertoa olleeni miljonääri, jos asiasta tulee puhetta!

        Vingu mitä vingut. Ei minua teidän köyhien onglemat kiinnosta pätkääkään.

        Minä olen nyt sitten vain todella vankka porvari jo viidennessä sukupolvessa, ja minä vihaan ja halveksin yli kaiken jotain rehellistä työntekoa. aivan kuten kaikkien vankkojen porvareiden juuri pitääkin aina tehdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vingu mitä vingut. Ei minua teidän köyhien onglemat kiinnosta pätkääkään.

        Minä olen nyt sitten vain todella vankka porvari jo viidennessä sukupolvessa, ja minä vihaan ja halveksin yli kaiken jotain rehellistä työntekoa. aivan kuten kaikkien vankkojen porvareiden juuri pitääkin aina tehdä.

        Valheesi ei tule uskottavammaksi lisää valehtelemalla!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Valheesi ei tule uskottavammaksi lisää valehtelemalla!

        Miksi ihmessä sinä taas kerran nyt vain aloit valehtemaan?

        Onko sinulla nyt ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmessä sinä taas kerran nyt vain aloit valehtemaan?

        Onko sinulla nyt ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin?

        Ymmärryksesi ei riitä keskusteluun!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ymmärryksesi ei riitä keskusteluun!

        Äitiskö sano?

        Miksi sinä taas kerran noin kovasti hermostuit?

        Onko sinulla nyt ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äitiskö sano?

        Miksi sinä taas kerran noin kovasti hermostuit?

        Onko sinulla nyt ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin?

        Ei näytä riittävän sinullakaan vaikka näköjään äitisikin on auttamassa!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ei näytä riittävän sinullakaan vaikka näköjään äitisikin on auttamassa!

        Miksi ihmeessä sinä olet nyt noin hermostunut ihan jatkuvasti?

        Onko sinulla todellakin nyt ihan kaikki asiat kunnossa ja hyvin?


    • Siinä se niksi onkin miksi työläisiltä oli 1800 luvulle saakka kapitalismissa kielletty itsenäisten omien järjestöjen perustaminen. Ja kun työläiset väkisin runnoivat järjestäymisoikeuden, maailma alkoi muuttua.
      Maailma muuttui työläisten liityttyä yhteen, jolloin vaatimusten takana oli todellista voimaa. Edelleenkin kuka tahansa voi sipehtiä itsensä kanssa ongelmia mutta joka ei johda mihinkään.
      Yhteiskunta tarvitsee erilaisiin yhteisöihin, tehtaisiin, sairaaloihin, hallinnon tehtäviin ym. ammattitaitoisia työntekijöitä. Yhtiö, sairaala tms. - mikä se on? Se on palkkatyöläisten yhteenliittymä. Heille on tärkeää työolosuhteet, työturvallisuus, palkka, Näistä ihmisistä riippuu millaiset työolosuhteet ovat ja mihin suuntaan niitä tulee kehittää.
      Järjestäytynyt työväenluokka on saanut valtavasti aikaiseksi kapitalismin sisällä. Toimintaa tulee jatkaa...jopa ikuisesti. Ei ole ihmisten ulkopuolista voimaa, joka ennalta sanoisi ja ohjaisi yhteiskuntakehitystä. Se voima on yhteiskunnan sisällä. Mahdollisemman monen sana ja teko elinolosuhteiden muuttamiseksi parempaan suuntaan on terveen muutoksen voima. Ei vain pelkästään työsuhteessa vaan myös luonnonsuojelussa, kolutuksen kehittämisessä, ilmastonmuutoksen torjumisessa, rasismin tainnuttamisessa, naisten oikeuksien edistämisessä ja monessa muussa.

      Marxin totuutta hipova lause: Tietyssä mielessä voidaan sanoa, että työ on luonut ihmisen.
      Teesiä voi jatkaa. Työ muokkaa ihmistä kaiken aikaa. Työ on ihmiselämän perusta.

      • Eihän noita itsenäisiä työläisten järjestöjä Partacusi sallittu sen enempää Neuvostoliitossa kuin nyt Kiinassakaan, ei Pohjois-Koreassa eikä Venezuelassa. Onko Kuubakaan sen vertaa vapaa jotta siellä voisi vapaita järjestöjä perustaa?

        Vaikka NL kaatui ja Venäjä jatkoi jälkikommunismin linjalla niin ei taida sielläkään olla vapautta perustaa vapaita järjestöjä? Jos yrität niin sinut leimataan ulkolaiseksi agentiksi joita kommunistit ovat pääosin aina olleet! Moskovassa perustivat puolueensa ja pyrkivät hivuttamaan tänne lähetyssaarnaajiaan vaikka me emme niitä tänne pyytäneet!

        Tuo siis nykyajassakin jota ei monessakaan suhteessa voi verrata aikaan 1800 luvulla jonne komuloiset näyttävät kaipaavan Partacusi mukaan lukien. Miksi pitä lähteä noin kauas? Tai miksi et mennyt Kaksoisvirran maahan jossa juutalaiset olivat aikoinaan vankityövoimana? Silloinhan sen ajan kommunistit niitä siellä pakkotöissään kiusasivat!

        Komuloiset vaan ovat säilyneet samoina jaskapäinä vaikka muut kansat ovat fiksuuntuneet!


    • Anonyymi

      Kuvitellaanpa tilanne jossa minä...minä yli-ihmisyrittäjät jäävät yksin verstaisiinsa tai muihin yrityskopperoihinsa. Tuotantolaitokset, sairaalat, koulut, valtionhallinto jäisivät ilman työntekijöitä. Miten yli-ihmisyrittäjät pyörittäisivät yhteiskuntaa?

      SKP:n aloite ryhtyä järjestämään työntekijöiden keskuudessa työn päivää on järjellinen aloite. Omistajilla on järjestöjään tukkukaupalla. Omistajat kokoontuvat ja laativat ohjelmiaan omistustensa säilyttämiseksi. Työntekijät kokoontuisivat keskenään pohtimaan miten yhteiskuntakehitystä parhaiten viedään eteenpäin heidät edut huomioiden.
      Yhdysvaltain proletaarit aloittivat. Suomalaiset työläiset jatkavat perinnettä. Toivottavasti hanke onnistuu.

      • Meillä fiksummilla on vuodessa noin 365 työnpäivää, sillä tulee toimeen hyvin mutta hieman epäilen yhden työnpäivänkään riittävän edes vasureille. Se on siis vasemmiston ajamaa harhaoppia!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Meillä fiksummilla on vuodessa noin 365 työnpäivää, sillä tulee toimeen hyvin mutta hieman epäilen yhden työnpäivänkään riittävän edes vasureille. Se on siis vasemmiston ajamaa harhaoppia!

        Mitä kaikkea Pastori ExTyökäri ja Tosiuskovaiset rs tarkoittaa FIKSUMPI? Onko nyt FIKSUMPI sama vai eri asia kuin todella TYPERYS tai nyt Äärimmäisen SUURI SEKOPÄÄ?

        Me KOMUT ja SOSSUT voimme sanoa jotain sellaista asiaa, että on olemassa NATSIKOMUT ja NATSISOSSUT, niin ja on olemassa vielä sellainen kuviokellunta kuin ME KOMUT JA SOSSUT. Onhan nyt HYVÄ ASIA sanoa vielä jotain sellaista, että KOMMUNISMUS rs on selkokielellä sama asia kun KUNTALAISUUS, niin ja nyt SOZIALISMUS on sama kuviokellunta kuin KAVERUUS JA TOVERUUS. Onko nyt todella Pastori ExTyökkäri ja Tosiuskovaiset sekä Pastori ja Porvari Don PartaCusi ja Tosiuskovaiset Teille selvinnyt se asia,että KOMMUNISMUS on täysin eri asia kuin nyt STALINISMUS ET LENINISMUS eli NAZIONALIKOMMUNISMUS eli KANSALLISKOMMUNISMI ja että NAZIONALSOZIALISMUS eli KANSALLISSOAIALISMI on takuuvarmasti täysin eria asia kuin SOZIALISMUS rs?

        Olisiko nyt liikaa piidetty se asia Arvoisat Teräsmiehet ja Leninistit sekä Persunerot ja Kokkarekapot sekä Pökälepomot, että ymmärrettäisiin se asia, että KOMMUNISMUS ja SOZIALISMUS rs eivät ole sellaisia kuin nyt YHTEISKUNTAJÄRJESTELMÄ vaan todellakin vain ja ainoastaan sama asia kuin YHTEISKUNTAFILOSOFIA rs ja nyt MATERIALISTINEN FILOSOFIA JA SOSIOLOGIA DN LD RS taas kertoo YHTEISKUNTAFILOSOFIA rs:n lisäksi vielä sellaisesta asiasta kuin nyt LUONTOFILOSOFIA rs:stä.

        Haluan vielä kerran korostelusti tuoda kehiin sen asian, että Materialistinen Filosofia ja Sosiologia DN LD rs perustuu ja pohjautuu todella tasan tarkkaan DIALECTICA NATURALIS DN rs:ään siis LUONNON DIALEKTIIKKA DN LD rs:n tietoteorian lausepuun peruslauseeseen A)AINE-MATERIA(MASSA) SEKÄ B)KOLMIULOTTEINEN LUONTOAVARUUS ELI GEOMETRIA JA N-ULOTTEINEN KATEGORIA- ELI LAATUAVARUUS sekä vielä PÄÄOMAKIRJAN ARVOLAKIMALLI r:ään. Niin ja toivoisin vielä jotain sellaista, että Te Teräsmiehet ja Leninistit huomaisitte sen asian, että Objektiivinen IDEALISMI rs perustuu todellakin SUHTEELLISUUSTEORIA, AIKA-AVARUUS JA NELIULOTTEINEN PROFESSORI ZÖLLNERIN GEOMETRIA RS:ÄÄN, kun nyt taas Materialistinen Filosofia ja Sosiologia DN LD rs perustuu todellakin Tietoteorian Lausepuun Peruslauseen osalta A)AINE-MATERIA(MASSA) sekä B)KOLMIULOTTEINEN LUONTOAVARUUS ELI GEOMETRIA JA N-ULOTTEINEN KATEGORIA- ELI LAATUAVARUUS RS:ÄÄN sekä vielä Pääomakirjan ARVOLAKIMALLI rs:ään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kaikkea Pastori ExTyökäri ja Tosiuskovaiset rs tarkoittaa FIKSUMPI? Onko nyt FIKSUMPI sama vai eri asia kuin todella TYPERYS tai nyt Äärimmäisen SUURI SEKOPÄÄ?

        Me KOMUT ja SOSSUT voimme sanoa jotain sellaista asiaa, että on olemassa NATSIKOMUT ja NATSISOSSUT, niin ja on olemassa vielä sellainen kuviokellunta kuin ME KOMUT JA SOSSUT. Onhan nyt HYVÄ ASIA sanoa vielä jotain sellaista, että KOMMUNISMUS rs on selkokielellä sama asia kun KUNTALAISUUS, niin ja nyt SOZIALISMUS on sama kuviokellunta kuin KAVERUUS JA TOVERUUS. Onko nyt todella Pastori ExTyökkäri ja Tosiuskovaiset sekä Pastori ja Porvari Don PartaCusi ja Tosiuskovaiset Teille selvinnyt se asia,että KOMMUNISMUS on täysin eri asia kuin nyt STALINISMUS ET LENINISMUS eli NAZIONALIKOMMUNISMUS eli KANSALLISKOMMUNISMI ja että NAZIONALSOZIALISMUS eli KANSALLISSOAIALISMI on takuuvarmasti täysin eria asia kuin SOZIALISMUS rs?

        Olisiko nyt liikaa piidetty se asia Arvoisat Teräsmiehet ja Leninistit sekä Persunerot ja Kokkarekapot sekä Pökälepomot, että ymmärrettäisiin se asia, että KOMMUNISMUS ja SOZIALISMUS rs eivät ole sellaisia kuin nyt YHTEISKUNTAJÄRJESTELMÄ vaan todellakin vain ja ainoastaan sama asia kuin YHTEISKUNTAFILOSOFIA rs ja nyt MATERIALISTINEN FILOSOFIA JA SOSIOLOGIA DN LD RS taas kertoo YHTEISKUNTAFILOSOFIA rs:n lisäksi vielä sellaisesta asiasta kuin nyt LUONTOFILOSOFIA rs:stä.

        Haluan vielä kerran korostelusti tuoda kehiin sen asian, että Materialistinen Filosofia ja Sosiologia DN LD rs perustuu ja pohjautuu todella tasan tarkkaan DIALECTICA NATURALIS DN rs:ään siis LUONNON DIALEKTIIKKA DN LD rs:n tietoteorian lausepuun peruslauseeseen A)AINE-MATERIA(MASSA) SEKÄ B)KOLMIULOTTEINEN LUONTOAVARUUS ELI GEOMETRIA JA N-ULOTTEINEN KATEGORIA- ELI LAATUAVARUUS sekä vielä PÄÄOMAKIRJAN ARVOLAKIMALLI r:ään. Niin ja toivoisin vielä jotain sellaista, että Te Teräsmiehet ja Leninistit huomaisitte sen asian, että Objektiivinen IDEALISMI rs perustuu todellakin SUHTEELLISUUSTEORIA, AIKA-AVARUUS JA NELIULOTTEINEN PROFESSORI ZÖLLNERIN GEOMETRIA RS:ÄÄN, kun nyt taas Materialistinen Filosofia ja Sosiologia DN LD rs perustuu todellakin Tietoteorian Lausepuun Peruslauseen osalta A)AINE-MATERIA(MASSA) sekä B)KOLMIULOTTEINEN LUONTOAVARUUS ELI GEOMETRIA JA N-ULOTTEINEN KATEGORIA- ELI LAATUAVARUUS RS:ÄÄN sekä vielä Pääomakirjan ARVOLAKIMALLI rs:ään.

        Kysy pastorilta, heitä löytää kirkkojen tiimoilta!


    • Anonyymi

      Yli-ihmisyrittäjät alkoivat valtion tukiaisten kinuamisen keskellä lumista talvea. Näinkö ne ovat persaukisia kun muutaman viikon seisokki tulee?
      Seisokin työvoimakulut siirretään valtion maksamaksi työttömyyskorvaukseksi. Siinäkin valtion tukiaiset vaikka yli-ihmiset ovat ruorissa.

      • Anonyymi

        Vaikuttaa aivan selvältä että yrittäjien tai kapitalistien omin voimin kansakunnat kuolisivat nälkään. Työvoima luo kaiken. Siitä ei päästä yli eikä ympäri.
        Toki yhtiöiden organisaatiolla on merkityksensä mutta sekin koostuu palkkatyöläisistä.
        Työn teon arvostus tulee palauttaa sille kuuluvalle paalupaikalle tuotannossa.
        Työn päivä voisi olla foorumi, jossa kansantalouden perusteita käsiteltäisiin laajemminkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa aivan selvältä että yrittäjien tai kapitalistien omin voimin kansakunnat kuolisivat nälkään. Työvoima luo kaiken. Siitä ei päästä yli eikä ympäri.
        Toki yhtiöiden organisaatiolla on merkityksensä mutta sekin koostuu palkkatyöläisistä.
        Työn teon arvostus tulee palauttaa sille kuuluvalle paalupaikalle tuotannossa.
        Työn päivä voisi olla foorumi, jossa kansantalouden perusteita käsiteltäisiin laajemminkin.

        Olet oikeassa, työ pitää saada arvoonsa eli palkanmaksun pitää perustua työn tulokseen, ei siihen aikaan joka siihen on käytetty! Silloin työ olisi oikeasti kunniassaan!

        Yrittäjäthän jo toimivat pääosin mainitsemallani tavalla, miksi eivät sitten muutkin?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Olet oikeassa, työ pitää saada arvoonsa eli palkanmaksun pitää perustua työn tulokseen, ei siihen aikaan joka siihen on käytetty! Silloin työ olisi oikeasti kunniassaan!

        Yrittäjäthän jo toimivat pääosin mainitsemallani tavalla, miksi eivät sitten muutkin?

        Yrittäjä on ykisnvaltias joka omistaa yrityksen ja teettää työn duunareilla eikä tasan suvaitse , että duunari suhtautuu yritykseen ja sen tulokseen kuin omaansa tai edes työhön koska yrittäjä on se joka sanoo mitä tehdään miten tehdään, missä tehdään ja kuka tekee.

        Ajattele ingengör, ajattele!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yrittäjä on ykisnvaltias joka omistaa yrityksen ja teettää työn duunareilla eikä tasan suvaitse , että duunari suhtautuu yritykseen ja sen tulokseen kuin omaansa tai edes työhön koska yrittäjä on se joka sanoo mitä tehdään miten tehdään, missä tehdään ja kuka tekee.

        Ajattele ingengör, ajattele!

        Et ole turhaan aikoinaan valinnut nikiksi köyhääkomua, ajattelupuolellakin on köyhyyttä huomattavissa taloudestasi en tiedä vielä ainakaan.

        Yrittäjä voi olla monella tapaa. Minä esim olin yrittäjänä oy muodossa jossa meitä oli pääosin 3 osakasta, joista kaksi oli varsinaisia yrittäjiä. Kyllä meillä sen yli 30 vuoden aikana oli toivomus jotta työntekijät suhtautuvat työhönsä kuin se olisi heidän omaansa. Se valitun porukan kanssa onnistui varsin hyvin ja jokainen piti huolta omasta osuudestaan ilman isompia huomautteluja, muutoin kuin jos oli muutoksia tulossa niin niistä kerrottiin etukäteen.

        Se joka on vastuussa yrityksen toiminnasta on tietysti sananvaltainen työasioissa mutta kun onnistuu valitsemaan työntekijät oikein niin siinäkään ei ole ongelmaa. Meillä työt oli jaettu vastuualueisiin työntekijöiden kesken ja homma luisti koska jokainen oli vastuussa siitä, että työkavereidenkin homma luistaa.

        Minä olen ajatellut jo vuosikymmeniä ja ala sinäkin ennenkuin on liian myöhäistä kohdallasi!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Et ole turhaan aikoinaan valinnut nikiksi köyhääkomua, ajattelupuolellakin on köyhyyttä huomattavissa taloudestasi en tiedä vielä ainakaan.

        Yrittäjä voi olla monella tapaa. Minä esim olin yrittäjänä oy muodossa jossa meitä oli pääosin 3 osakasta, joista kaksi oli varsinaisia yrittäjiä. Kyllä meillä sen yli 30 vuoden aikana oli toivomus jotta työntekijät suhtautuvat työhönsä kuin se olisi heidän omaansa. Se valitun porukan kanssa onnistui varsin hyvin ja jokainen piti huolta omasta osuudestaan ilman isompia huomautteluja, muutoin kuin jos oli muutoksia tulossa niin niistä kerrottiin etukäteen.

        Se joka on vastuussa yrityksen toiminnasta on tietysti sananvaltainen työasioissa mutta kun onnistuu valitsemaan työntekijät oikein niin siinäkään ei ole ongelmaa. Meillä työt oli jaettu vastuualueisiin työntekijöiden kesken ja homma luisti koska jokainen oli vastuussa siitä, että työkavereidenkin homma luistaa.

        Minä olen ajatellut jo vuosikymmeniä ja ala sinäkin ennenkuin on liian myöhäistä kohdallasi!

        No niin yhä edelleen pätee mitä kirjoitin, työnantaja on yksinvaltias ja tasan päätää kuka tekee missä ja miten.
        Yllä olevasta kirjoitukesestasi selviää, ettätyönantaja valitsee työntekijät, töihhin EI mennä, töihin PÄÄSTÄÄN.
        Selviää myös, että kun työ on organisoitu oikein tulosta syntyy ja toivoa aina voi puolin ja toisin ihan mitä vaan.
        Työntekijä ajatteli tai suhtautui työhönsä miten tahansa se EI hänen asemaansa muuta miksikään, vaikka tekisi töitä 24h/365. Se on tosiasia eikä muuksi muutu, vaikka oilisi vihertävän kukertava.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin yhä edelleen pätee mitä kirjoitin, työnantaja on yksinvaltias ja tasan päätää kuka tekee missä ja miten.
        Yllä olevasta kirjoitukesestasi selviää, ettätyönantaja valitsee työntekijät, töihhin EI mennä, töihin PÄÄSTÄÄN.
        Selviää myös, että kun työ on organisoitu oikein tulosta syntyy ja toivoa aina voi puolin ja toisin ihan mitä vaan.
        Työntekijä ajatteli tai suhtautui työhönsä miten tahansa se EI hänen asemaansa muuta miksikään, vaikka tekisi töitä 24h/365. Se on tosiasia eikä muuksi muutu, vaikka oilisi vihertävän kukertava.

        Kannattaa sinun hieman ravistella päätäsi sillä se näyttää tukkiintuneen noista komuloisvitseistä tyystin.

        Tottakai työnantaja aina valitsee kenet haluaa töitänsä tekemään. Se on itsestään selvää jo pelkästään ammattitaidon vuoksi, jota monissa tehtävissä tarvitaan ja kokemus on toinen asia, joka vaikuttaa kuten yleinen suhtautuminen omaan työelämäänsä. Meillä esim heti sanottiin jottei ay hommiin puututa, jos haluaa maksaa niin siitä vaan mutta itse hoidatte. Sama muuhun ay toimintaan kuten lakkoihin, ne voi pitää loma-aikoinaan. Ei ollut yli 30 vuoden mittaan mitään ongelmaa kun porukka valittiin sopivaksi. Oli ammattitaitoista, osasi suhtautua työhönsä oikein ja oli firman miehiä/naisia(muita, tuotakaan ei koskaan kysytty mutta arvioitiin ulkonäöstä!

        Jos sinulla on ammattitaitoa esittää ja oikea suhtautuminen työhön niin sinun on helpompaa mennä sinne töihin kuin jos olet ay pullikoija!

        Kyllä työntekijällä voi olla hyvin erilainen suhde työpaikkaansa, jos hän on firman miehiä niin hänet halutaan pitää viimeiseen asti mutta ay pullikoijasta taas halutaan monesti päästä eroon. Kannattaa köyhänkomunkin jo ajatella omilla aivoillaan!


    • Anonyymi

      Minä-minä yksinyrittäjä saa yrittää hampaat irvessä mutta vain harvoissa tapauksissa he pääsevät palkkatyöläisten keskitulon yläpuolelle. Todellinen kapitalisti ei suo heille parempaa kuin palkkatyöläiselle.
      Minä-minä pienrittäjä ei ole paljoa paremmassa asemassa. Hänelle sentään palkkatyöläinen tuottaa lisäarvoa jonkun verran. Osa pienyrittäjistä mm. perhevilejelmat ja vastaavat elävät valtion tukiaisten eli palkkaveron varassa.

      Kansantalouden keskiössä kantava voima on palkkatyöläisten suuri joukko. Heidän työllään maa vaurastuu. Jos heidät poistetaan työpaikoilta, niin kapitalisteilta menee sormi suuhun. Mitään ei synny.

      Lukiolaisia kasvatetaan yrittäjiksi. Heille järjestetään mm. mansikan myyntiä. He tekevät työtä myymällä mansikoita mutta samalla perusteluissa työ häivytetään kokonaan pois. Lukiolaisten yhteiskuntaymmärrys hämäännytettään karmeasti.

      Aloite vasemmistopuolueiden ja ammattiliittojen yhteisestä työn päivästä on oikea. Sen tehtävä on kertoa oikein kansantalouden perusasioista.

    • Anonyymi

      https://yle.fi/uutiset/3-11433936
      Siivousalan työntekijät laajan riiston kohteena nykysuomessa. "Minä-minä" yrittäjät lisäävät yksipuolista sanelua. Hallitus puuttunee asiaan.
      Työn arvostusta kaivataan. Työn päivä on mitä ajankohtaisin aloite.

    • Anonyymi

      Hieno idea järjestää työ päivä. Työ on se joka tuottaa kaiken aineellisen. Työn tekijöiden asema on siten keskeinen maailman- ja kansallisessa taloudessa. Se ei ole lainkaan yksinyrittäjien (ovat työntekijöitä) ja yhtiöiden vastavoimana.
      Työntekijät järjestyvät yhtiöiksi, osittavat työn organisoinnin, lisäävät täten työn tuottavuutta ja ovat keskeinen tuotannon tekijä.

    • Anonyymi

      Siivousalan lisäksi ravintoloiden työntekijöiden asema muuttuu ahtaammaksi. Jos työntekijät eivät ole järjestäytyneitä, yritykset käyttävät mielivaltaa.
      Tässä yksi hyvä syy nostaa työn teko ja niiden tekijät kunniaan.

      – Valitettavasti käytetään paljon ulkoperäistä työvoimaa ja niin kauan kuin edunvalvonta ei ole kunnossa, sieltä kantautuu uutisia, että asiat eivät ole menneet Suomen lakien mukaan.
      Pendersin mukaan ulkomaalaiset työntekijät eivät aina puhu edes englantia ja heidät on voitu pelotella.
      – Sekä siivous- että ravintolapuolella on todella hurjia tapauksia, missä on käyty jopa fyysisesti käsiksi ja peloteltu perheen vainoamisesta kotimaassa.
      https://yle.fi/uutiset/3-11434983

    • Anonyymi

      Mansikanpoimijoilta passit pois, alipalkkausta, kelvoton majoitus – Avin tarkastaja: Työnantajalla on monta mahdollisuutta hyväksikäyttöön
      Marjatiloilla työskentelevien ulkomaalaisten työsyrjintäjuttuja on vaikea saada oikeuteen saakka, vaikka epäkohtia löytyy usein.
      https://yle.fi/uutiset/3-11428062

      Työnantajat kiertävät kaikkia mahdollisia työsuhdemääräyksiä mikäli ammatillista järjestäytymistä ei ole. Mutta että nykysuomessa vielä!"!!
      Mikä järki on perustaa sellaista yritystoimintaa, joka ei kannata normaaleilla työehdoilla.

    • Anonyymi

      https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/hjallis-harkimo/paaministeri-nyt-on-kova-paikka/
      Miten Hjallis Harkimon suhtautuminen ammattiliittoihin on muuttunut erotessaan Kokoomuksesta? Ei mitenkään.
      Harkimo peräänkuuluttaa mittavaa työehtojen heikentämistä.
      Pääomapiirit näyttävät seonneen kaikilla mantereilla. Voittojen lisäämiseksi arsenaaliin on otettu kuin yhteisestä sopimuksesta työläisen polkeminen.

    • Anonyymi

      Valtamedia on keskittynyt pienyrittäjyyteen maailman parantamisena. Siinä ei sinänsä ole vikaa, mikäli noudattavat yleisiä työehtoja.
      Kokonaisuudessa työntekijä unohtuu. Siksi ajatus näyttävästä Työn Päivästä voi olla hyvä projekti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1649
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1599
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1465
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1266
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1138
    Aihe