Johanneksenpojan fiksu

Anonyymi

Tekeminen valtakunnan työssä, en milloinkaan ole nähnyt mitään noin hyvin jäsenneltyä perusteellista wartiotornin oppien tarkastelua. Kuka tahansa voi alleviivata nämä videot ja kirjoitukset, näyttää olevan selviö ja tasapainoisia, sekä rehellisesti esitettyjä asioita Jehovan todistajien uskonnon opeista, uskoisin, että tämä on se kanava, josta saa kaikkein rehellisimmän käsityksen jehovantodistajista! Hän ei hauku, vaan todella selvittää asiat raamattuun perustus. Jopo on jo mulle käsite, enää en kuuntele kokouksia! Siellä valehdellaan ja haukutaan kunnollisia kristittyjä!

49

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen jonkun verran lukenut Johanneksenpojan sivuja, ja täytyy myöntää, että hän pyrkii asialliseen ajatusten vaihtoon.

      • Anonyymi

        Ja haaratoimistokomita on turhaan painellut omaa paniikkinappulaansa.


      • Anonyymi

        Kyllä, mutta se ei kannusta muita kuin homoja ja lesboja korostamaan, että lesbous ja homous on normaalia.

        Se on Jumalalle ja JT kauhistus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja haaratoimistokomita on turhaan painellut omaa paniikkinappulaansa.

        Saman mitä Johanneksnpoika kertoo, saman tiedon saa JT itseltään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman mitä Johanneksnpoika kertoo, saman tiedon saa JT itseltään!

        Saako myös tiedon, mistä saa ostettua fraktioita ja miksi pedofiliarkistoja pimitetään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman mitä Johanneksnpoika kertoo, saman tiedon saa JT itseltään!

        No ei kyllä saa. Etkö ole uskaltanut käydä katsomassa. Suosittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kyllä saa. Etkö ole uskaltanut käydä katsomassa. Suosittelen.

        Mitäs minä niillä muilla tiedoilla teen.Riittää kun saan tietää mistä saa veren fraktioita ostettua ja ketkä siellä pedofiliarkistoissa on. Millaisia nimiä?
        Muilla tiedoilla ei ole väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman mitä Johanneksnpoika kertoo, saman tiedon saa JT itseltään!

        Missään tapauksessa tämä ei pidä paikkaansa, jt kiillottaa julkisuudessansa. Piilottelee vaikeimpia kysymyksiä ja asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs minä niillä muilla tiedoilla teen.Riittää kun saan tietää mistä saa veren fraktioita ostettua ja ketkä siellä pedofiliarkistoissa on. Millaisia nimiä?
        Muilla tiedoilla ei ole väliä.

        Mihin sinä fraktioita tarvitset? Onko jokin kova tarve niihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja haaratoimistokomita on turhaan painellut omaa paniikkinappulaansa.

        Ajatustenvaihto, siten kuin se nomaalissa kielenkäytössä ymmärretään, on JT:lle täysin tuntematonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sinä fraktioita tarvitset? Onko jokin kova tarve niihin?

        Kauppaisin niitä teikäläisille. Minulta saa niitä halvalla. Köyhille JT:lle jopa ilmaiseksi.
        Laupeudentyötä olisi hyvinpitkälti.


    • Anonyymi

      Suuret kiitokset Johanneksen pojalle asiallisesta, paikkansapitävästä tiedottamisesta.

    • Anonyymi

      Johanneksen pojan sivusto tunnetaan myös Jehovan todistajien keskuudessa, etenkin haaratoimistossa.

      • Anonyymi

        Haaratoimistossa on oikein erikseen määrätty "kyttä" joka tiiviisti seuraa kirjoituksia ja tarvittaessa tekee poliisille asioista ilmoituksen, joka sitten "kytän" harmiksi ei johda mihinkään.
        Voi sitä nöyryytyksen paikkaa silloin haaratoimistossa.
        Siellä koko komitea tirskasee itkut."Yhyy. . .meitä vainotaan".
        Ennemmin:" onko Jehova vihastunut meihin, kun ei mikään enää onnistu?"
        Vastaan puolestanne:" on,on,on."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haaratoimistossa on oikein erikseen määrätty "kyttä" joka tiiviisti seuraa kirjoituksia ja tarvittaessa tekee poliisille asioista ilmoituksen, joka sitten "kytän" harmiksi ei johda mihinkään.
        Voi sitä nöyryytyksen paikkaa silloin haaratoimistossa.
        Siellä koko komitea tirskasee itkut."Yhyy. . .meitä vainotaan".
        Ennemmin:" onko Jehova vihastunut meihin, kun ei mikään enää onnistu?"
        Vastaan puolestanne:" on,on,on."

        Raamatussa on paljon esimerkkejä siitä, että Israelilla meni huonosti, kun se rikkoi Jehovaa vastaan. Jostain syystä Vartiotorni ei näitä kohtia sovella itseensä ollenkaan, vaikka Jumalan Israeliksi kovasti itseään tunkeekin. Kaikki vika nähdään aina ulkopuolella, vainona. Peiliin ei katsota koskaan.

        Eräs asiantuntija on ollut sitä mieltä, että tutkintapyynnöt, jotka eivät johda mihinkään, johtuvat juridiikan tuntemuksen puutteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haaratoimistossa on oikein erikseen määrätty "kyttä" joka tiiviisti seuraa kirjoituksia ja tarvittaessa tekee poliisille asioista ilmoituksen, joka sitten "kytän" harmiksi ei johda mihinkään.
        Voi sitä nöyryytyksen paikkaa silloin haaratoimistossa.
        Siellä koko komitea tirskasee itkut."Yhyy. . .meitä vainotaan".
        Ennemmin:" onko Jehova vihastunut meihin, kun ei mikään enää onnistu?"
        Vastaan puolestanne:" on,on,on."

        Samoin vastaan, On on on


    • Anonyymi

      Ennen tieto oli enemmän hajallaan eri sivustoilla. Hyvä että on yksi sivusto josta löytyy kaikkea aiheeseen liittyvää ja perusteltuja näkemyksiä.
      Olen kyllä iloinen että tästä on tullut näin hieno sivusto vuosien myötä.

    • Anonyymi

      Jopo on kieltämättä käsite mutta ei rehellisen tai tasapainoisen esittämisen saralla. Hän on itsekin myöntänyt että ainoa tietolähde jota hän käyttää kirjoitustensa tukena on JT-vastaiset uutiskanavat, entiset JT:t ja somekanavat, joiden sisällön todenperäisyyttä ei kukaan pysty osoittamaan. Toisin sanoen Jopon kirjoittama aineiston ei ole määrä esittää Jehovan todistajien oppeja ja toimintoja neutraalisti vaan hänen tavoitteensa on vahingoittaa kohteensa mainetta keinoja kaihtamatta.

      Jopo käyttää valmiiksi JT-vastaisen lukijakuntansa heikkoa Raamatun tuntemusta ja vajavaista yleistietoutta hyväkseen. Hän esittää runsaasti väitteitä tiedostaen sen, että lukijat eivät ole kiinnostuneet tiedon todenperäisyydestä vaan siitä, että yhteisen kohteen vahingoksi kohdistettu informaatio on mahdollisimman raflaavaa. Lukijakunnan (kuten myös Jopon) taustalla on useinmiten oma, epäonnistunut historiansa todistajana toimimisesta ja siitä kumpuava koston tarve ei ole kaikkein otollisinta rehellisen tiedottamisen ja sen vastaanoton kannalta.

      Jopon strategia on esittää ensin "viattomasti" jonkun esittämä mielipide (joita Jopo kutsuu "toimeksiannoiksi") ongelmana ja sitten laatia kirjoitus johon liitetään joku JT-vastainen väite tai esimerkiksi somekirjoituksen mieltäkuohuttava "kokemus". Kummankaan kohdalla ei todenperäisyydellä ole merkitystä; kirjoittajalle sen paremmin kuin lukijoillekaan. Lukija tosin luulee saavansa "rehellistä" informaatiota eikä ymmärrä oman todellisuudesta irrallaan olevan näkemyksensä olevan peräisin taitavasti laaditusta disinformaatiosta. Kirjoittaja taas saa "palkkionsa" lukiessaan seuraajiensa päättömiä kannanottoja jotka perustuvat hänen itsensä luomaan JT-vastaiseen maailmankuvaan.

      Tästä on hyvänä esimerkkinä aloittajan kirjoituksen viimeinen lause joka koskee kokouksia: "Siellä valehdellaan ja haukutaan kunnollisia kristittyjä". Tämä ei vastaa missään muodossa todellisuutta vaan on tämän JT-vastaisen maailmankuvan tuote. Kirjoittaja ei selvästikään ole käynyt yhdessäkään kokouksessa vaan esittää mielikuvanaan Jopon epärehellisen tiedotuksen hedelmiä.

      • Anonyymi

        Jo ensimmäiset lauseet oli pelkkää valhetta ja hölynpölyä.
        No, saihan tuostakin tunteja.


      • Anonyymi

        JoPo on entinen todistaja, joka erotettiin lahkon omien sääntöjen vastaisesti.
        JoPon tiedotus on viranomaislausuntoja, oikeudenpäätöksiä, niin ja skannattuja
        vartiotornien sivuja sekä muuta lahkotuotantoa.

        Tällaisena hyvä tietolähde.

        Turunen taas esittelee kirjassaan lahkon vartiotornisitaatein. Löytyy kirjastoista

        Hannah Jurvansuu vertaa lahkon oppikirjaa Puhu perustellen käyttäen Raamattua, niin, vertaa itseensä Raamattuun. Siteeraten ensin Lahkokirja, Siteeraten sitten Raamattua.

        Kirja on netissä

        Googleta hakusanoin: Hannah Jurvansuu jehovan


      • Anonyymi

        "Hän on itsekin myöntänyt että ainoa tietolähde jota hän käyttää kirjoitustensa tukena on JT-vastaiset uutiskanavat, entiset JT:t ja somekanavat, joiden sisällön todenperäisyyttä ei kukaan pysty osoittamaan. "

        Minusta tämä on pelkkä Jt myytti, johon jotkut uskovat. Valitettavasti ne jutut on totta ja lisäksi sivuilla sanotaan että virheistä voi ilmoittaa jos sellaisen havaitsee ja ne korjataan tarvittaessa. Olen seurannut sivuja alusta asti ja varmaan niistä virheistä puhuttaisiin ihan esimerkein, jos niitä olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän on itsekin myöntänyt että ainoa tietolähde jota hän käyttää kirjoitustensa tukena on JT-vastaiset uutiskanavat, entiset JT:t ja somekanavat, joiden sisällön todenperäisyyttä ei kukaan pysty osoittamaan. "

        Minusta tämä on pelkkä Jt myytti, johon jotkut uskovat. Valitettavasti ne jutut on totta ja lisäksi sivuilla sanotaan että virheistä voi ilmoittaa jos sellaisen havaitsee ja ne korjataan tarvittaessa. Olen seurannut sivuja alusta asti ja varmaan niistä virheistä puhuttaisiin ihan esimerkein, jos niitä olisi.

        Se on vain aivopesusta johtuvaa että rehellistä ja perusteltua tietoa sanotaan virheelliseksi. Odotan että virheet osoitetaan, muutenhan nämä ovat yhtä katteettomia puheita kuin monet muutkin järjestön jutut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän on itsekin myöntänyt että ainoa tietolähde jota hän käyttää kirjoitustensa tukena on JT-vastaiset uutiskanavat, entiset JT:t ja somekanavat, joiden sisällön todenperäisyyttä ei kukaan pysty osoittamaan. "

        Minusta tämä on pelkkä Jt myytti, johon jotkut uskovat. Valitettavasti ne jutut on totta ja lisäksi sivuilla sanotaan että virheistä voi ilmoittaa jos sellaisen havaitsee ja ne korjataan tarvittaessa. Olen seurannut sivuja alusta asti ja varmaan niistä virheistä puhuttaisiin ihan esimerkein, jos niitä olisi.

        Eiköhän tuo tule itse asian oikaisemaan jos ei pidä paikkaansa. Jonkun aikaisemman ketjun (en muista minkä mutta Jopon aloittaman kuitenkin) yhteydessä hän itse minulle vastasi ja sanoi asian olevan näin ja väitti vielä, ettei hänellä siitä huolimatta ole vääristynyt käsitys asiasta tai ettei antaisi muille väritettyä tietoa. Kun kysyin että onko hän keskustellut asioista todistajien kesken, hän sanoi että ei tarvitse koska keskustelee ainoastaan ex-todistajien kanssa.

        Niinpä. Vähän kuin joku toimisi juutalaisasiain esittelijänä pelkästään kansallissosialistien antamaan tietoon perustuen. (Täällä on monia, joille vertaukset ja anekdootit ovat selvästi vaikeita ymmärtää joten selvyyden vuoksi edellinen esimerkki on käsitetasoinen eikä viittaa henkilöiden syntyperään tai poliittiseen ideologiaan).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo tule itse asian oikaisemaan jos ei pidä paikkaansa. Jonkun aikaisemman ketjun (en muista minkä mutta Jopon aloittaman kuitenkin) yhteydessä hän itse minulle vastasi ja sanoi asian olevan näin ja väitti vielä, ettei hänellä siitä huolimatta ole vääristynyt käsitys asiasta tai ettei antaisi muille väritettyä tietoa. Kun kysyin että onko hän keskustellut asioista todistajien kesken, hän sanoi että ei tarvitse koska keskustelee ainoastaan ex-todistajien kanssa.

        Niinpä. Vähän kuin joku toimisi juutalaisasiain esittelijänä pelkästään kansallissosialistien antamaan tietoon perustuen. (Täällä on monia, joille vertaukset ja anekdootit ovat selvästi vaikeita ymmärtää joten selvyyden vuoksi edellinen esimerkki on käsitetasoinen eikä viittaa henkilöiden syntyperään tai poliittiseen ideologiaan).

        Hölöhölö.
        Niinkuin niinkuin.
        Kyllä te jehovantodistajat siellä konttorissane olette itsekkäitä ja omahyväisiä.
        Hävetkää.
        No, paholaisen lapset ovat isänsä kaltaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo tule itse asian oikaisemaan jos ei pidä paikkaansa. Jonkun aikaisemman ketjun (en muista minkä mutta Jopon aloittaman kuitenkin) yhteydessä hän itse minulle vastasi ja sanoi asian olevan näin ja väitti vielä, ettei hänellä siitä huolimatta ole vääristynyt käsitys asiasta tai ettei antaisi muille väritettyä tietoa. Kun kysyin että onko hän keskustellut asioista todistajien kesken, hän sanoi että ei tarvitse koska keskustelee ainoastaan ex-todistajien kanssa.

        Niinpä. Vähän kuin joku toimisi juutalaisasiain esittelijänä pelkästään kansallissosialistien antamaan tietoon perustuen. (Täällä on monia, joille vertaukset ja anekdootit ovat selvästi vaikeita ymmärtää joten selvyyden vuoksi edellinen esimerkki on käsitetasoinen eikä viittaa henkilöiden syntyperään tai poliittiseen ideologiaan).

        Kun kysyin että onko hän keskustellut asioista todistajien kesken, hän sanoi että ei tarvitse koska keskustelee ainoastaan ex-todistajien kanssa.
        ---

        Varmasti keskustelee myös todistajien kanssa, muutoinhan sivut eivät olisi niin hyvin ajan tasalla esimerkiksi seurakuntiin liittyvistä asioista. Kyllähän näkemyksiä on lisäksi yritetty saada soittamalla esim. tiedottajalle, mutta onko siellä halukkuutta keskustella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo tule itse asian oikaisemaan jos ei pidä paikkaansa. Jonkun aikaisemman ketjun (en muista minkä mutta Jopon aloittaman kuitenkin) yhteydessä hän itse minulle vastasi ja sanoi asian olevan näin ja väitti vielä, ettei hänellä siitä huolimatta ole vääristynyt käsitys asiasta tai ettei antaisi muille väritettyä tietoa. Kun kysyin että onko hän keskustellut asioista todistajien kesken, hän sanoi että ei tarvitse koska keskustelee ainoastaan ex-todistajien kanssa.

        Niinpä. Vähän kuin joku toimisi juutalaisasiain esittelijänä pelkästään kansallissosialistien antamaan tietoon perustuen. (Täällä on monia, joille vertaukset ja anekdootit ovat selvästi vaikeita ymmärtää joten selvyyden vuoksi edellinen esimerkki on käsitetasoinen eikä viittaa henkilöiden syntyperään tai poliittiseen ideologiaan).

        Käyhän JoPon omilla sivuilla katsomassa mitä JoPo itse sanoo, ei ole huhujen varassa
        Vartiotorniuskontohan päättelee että jos uskontonsa kritisoidaan, vaikka objektiivisia tosiasioita esittämällä, niin jos Vartiotorniuskonto panettelee, mustamaalaa ja haukkuu kriitikon, niin voi toivoa että kritiikin vaikutus heikkenee ja siten kritiikistä kuullutkin on taitavan rakkauspommituksen keinoin värvättävissä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kysyin että onko hän keskustellut asioista todistajien kesken, hän sanoi että ei tarvitse koska keskustelee ainoastaan ex-todistajien kanssa.
        ---

        Varmasti keskustelee myös todistajien kanssa, muutoinhan sivut eivät olisi niin hyvin ajan tasalla esimerkiksi seurakuntiin liittyvistä asioista. Kyllähän näkemyksiä on lisäksi yritetty saada soittamalla esim. tiedottajalle, mutta onko siellä halukkuutta keskustella?

        Jopo seuraa nykyään netin kautta kokousohjelmien tarjontaa. Viime talvena pitkään "syväkurkkuna" toiminut lähde (ilmeisesti joku vanhimmistosta) lopetti tietojen välittämisen jonka jälkeen Jopo on joutunut turvautumaan kokouksissa ilmoitettuihin uutisiin ja siksi nykyään uutiset ovat jo "vanhoja" kun ne ehtivät Jopon uutisiin.

        Jopon kanssa ei haluta olla tekemisissä eikä mikään ihme, koska hän käyttää jatkuvasti kaikkea saamaansa tietoa todistajia vastaan eikä kaihda rumiakaan keinoja edesauttaakseen omaa tiedotusoppiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölöhölö.
        Niinkuin niinkuin.
        Kyllä te jehovantodistajat siellä konttorissane olette itsekkäitä ja omahyväisiä.
        Hävetkää.
        No, paholaisen lapset ovat isänsä kaltaisia.

        Pitäisikö hävetä kun ei halua olla kaltaisesi perusteettomien väitteiden virtuoosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopo seuraa nykyään netin kautta kokousohjelmien tarjontaa. Viime talvena pitkään "syväkurkkuna" toiminut lähde (ilmeisesti joku vanhimmistosta) lopetti tietojen välittämisen jonka jälkeen Jopo on joutunut turvautumaan kokouksissa ilmoitettuihin uutisiin ja siksi nykyään uutiset ovat jo "vanhoja" kun ne ehtivät Jopon uutisiin.

        Jopon kanssa ei haluta olla tekemisissä eikä mikään ihme, koska hän käyttää jatkuvasti kaikkea saamaansa tietoa todistajia vastaan eikä kaihda rumiakaan keinoja edesauttaakseen omaa tiedotusoppiaan.

        Laitahan nyt sitten esimerkkejä tiedoista jotka ei ole totta ja ovat rumia.
        Muuten juttusi kuulostaa pelkältä luulemiselta.
        Odotellaan selvitystä.


      • <<Hän on itsekin myöntänyt että ainoa tietolähde jota hän käyttää kirjoitustensa tukena on JT-vastaiset uutiskanavat, entiset JT:t ja somekanavat, joiden sisällön todenperäisyyttä ei kukaan pysty osoittamaan.>>

        Voisitko ystävällisesti kertoa, missä olen näin sanonut ja milloin? Ja laita linkki, jotta voidaan katsoa, vääristeletkö asiaa.

        Tosiasia on nimittäin se, että esimerkiksi vuoden 2020 puolella olen saanut erittäin paljon arvokasta aineistoa viideltä eri Jehovan todistajalta, siis seurakuntien sisäpuolelta. Aineisto on lähetetty minulle siksi, että voisin julkaista siitä osia. Olen saanut myös kokonaisia valmiita juttuja, ihan yllättäen ja pyytämättä. Olen ne julkaissut.

        Minulle on toimitettu tämän vuoden puolella tekstejä, dokumentteja (PDF), äänitteitä (mp3) ja videoita. Olen suuresti kiitollinen kaikille Jehovan todistajille, jotka ovat materiaalia minulle lähettäneet. Ja tietysti muillekin.

        Käytän monia tietolähteitä sivustoni juttujen tekemiseen. Suurin osa materiaalista tulee suoraan Jehovan todistajien virallisilta nettisivuilta, virallisilta konventtivideoilta ja virallisilta kokokoustallenteilta, sekä videoina että äänitteinä. Käytän myös paljon kaupallisten medioiden juttuja pohjana, sekä kotimaisia että ulkomaisia. Annan välillä kaupallisen median toimittajille juttuvinkkejä, mutta on käynyt usein myös päinvastoin. Olen saanut kaupallisen median toimittajilta juttuvinkkejä, joista osan olen toteuttanut.

        Jos joku epäilee juttujeni todenperäisyyttä, hänen tulisi osoittaa, missä on virheitä eikä vain heittää epämääräisiä syytöksiä ilmaan, että "sivuillani on kaikki valhetta", niin kuin jotkut Jehovan todistajat tekevät perustelematta mitenkään. Jos sivuillani on virheitä, olen luvannut ne korjata. Aika harvoin on tullut ilmoituksia.

        Sivustollani on tällä hetkellä apuna muutama henkilö, jotka sekä tekevät juttuja että kääntävät tekstejä suomeksi. Heille suuri kiitos avusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tuo tule itse asian oikaisemaan jos ei pidä paikkaansa. Jonkun aikaisemman ketjun (en muista minkä mutta Jopon aloittaman kuitenkin) yhteydessä hän itse minulle vastasi ja sanoi asian olevan näin ja väitti vielä, ettei hänellä siitä huolimatta ole vääristynyt käsitys asiasta tai ettei antaisi muille väritettyä tietoa. Kun kysyin että onko hän keskustellut asioista todistajien kesken, hän sanoi että ei tarvitse koska keskustelee ainoastaan ex-todistajien kanssa.

        Niinpä. Vähän kuin joku toimisi juutalaisasiain esittelijänä pelkästään kansallissosialistien antamaan tietoon perustuen. (Täällä on monia, joille vertaukset ja anekdootit ovat selvästi vaikeita ymmärtää joten selvyyden vuoksi edellinen esimerkki on käsitetasoinen eikä viittaa henkilöiden syntyperään tai poliittiseen ideologiaan).

        "Jonkun aikaisemman ketjun (en muista minkä mutta Jopon aloittaman kuitenkin) yhteydessä hän itse minulle vastasi ja sanoi asian olevan näin ja väitti vielä, ettei hänellä siitä huolimatta ole vääristynyt käsitys asiasta tai ettei antaisi muille väritettyä tietoa. Kun kysyin että onko hän keskustellut asioista todistajien kesken, hän sanoi että ei tarvitse koska keskustelee ainoastaan ex-todistajien kanssa. Niinpä. Vähän kuin joku toimisi juutalaisasiain esittelijänä pelkästään kansallissosialistien antamaan tietoon perustuen."

        Tämäpä se on mielenkiintoinen kommentti Jehovan todistajalta. Niin kuin, kerrohan minulle kuinka usein Jehovan todistajat ovat kyselleet entisiltä todistajilta jotain, jos kerran molempia pitäisi kuunnella ollakseen objektiivinen?

        Aivan niin. Eivät koskaan.

        Entisillä todistajilla ei ole mitään ongelmia keskustella todistajien kanssa, todistajilla ja järjestöllä taas on, eivätkätodistajat kykene koskaan kaksisuuntaiseen keskusteluun päinvastoin kuin entiset todistajat. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun todistajia on pyydetty erilaisiin tutkimuksiin, graduihin ja vastaaviin informanteiksi. He kieltäytyvät joka ikinen kerta. Koska heidän sanomansa ei kestä kaksisuuntaista keskustelua.

        Haukut entisiä todistajia epäluotettaviksi, etkä itse anna kuin ylimielisiä mielipiteitä asiasi tueksi. Kerropa vaikka viisi selvää valetta Jopon sivuilta. Minä voin vaihtariksi antaa viisi selvää valetta tiedottajiltanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jonkun aikaisemman ketjun (en muista minkä mutta Jopon aloittaman kuitenkin) yhteydessä hän itse minulle vastasi ja sanoi asian olevan näin ja väitti vielä, ettei hänellä siitä huolimatta ole vääristynyt käsitys asiasta tai ettei antaisi muille väritettyä tietoa. Kun kysyin että onko hän keskustellut asioista todistajien kesken, hän sanoi että ei tarvitse koska keskustelee ainoastaan ex-todistajien kanssa. Niinpä. Vähän kuin joku toimisi juutalaisasiain esittelijänä pelkästään kansallissosialistien antamaan tietoon perustuen."

        Tämäpä se on mielenkiintoinen kommentti Jehovan todistajalta. Niin kuin, kerrohan minulle kuinka usein Jehovan todistajat ovat kyselleet entisiltä todistajilta jotain, jos kerran molempia pitäisi kuunnella ollakseen objektiivinen?

        Aivan niin. Eivät koskaan.

        Entisillä todistajilla ei ole mitään ongelmia keskustella todistajien kanssa, todistajilla ja järjestöllä taas on, eivätkätodistajat kykene koskaan kaksisuuntaiseen keskusteluun päinvastoin kuin entiset todistajat. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa kun todistajia on pyydetty erilaisiin tutkimuksiin, graduihin ja vastaaviin informanteiksi. He kieltäytyvät joka ikinen kerta. Koska heidän sanomansa ei kestä kaksisuuntaista keskustelua.

        Haukut entisiä todistajia epäluotettaviksi, etkä itse anna kuin ylimielisiä mielipiteitä asiasi tueksi. Kerropa vaikka viisi selvää valetta Jopon sivuilta. Minä voin vaihtariksi antaa viisi selvää valetta tiedottajiltanne.

        Jess. "Ei,ei,ei. Emme karta."
        Buahahah.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jopo seuraa nykyään netin kautta kokousohjelmien tarjontaa. Viime talvena pitkään "syväkurkkuna" toiminut lähde (ilmeisesti joku vanhimmistosta) lopetti tietojen välittämisen jonka jälkeen Jopo on joutunut turvautumaan kokouksissa ilmoitettuihin uutisiin ja siksi nykyään uutiset ovat jo "vanhoja" kun ne ehtivät Jopon uutisiin.

        Jopon kanssa ei haluta olla tekemisissä eikä mikään ihme, koska hän käyttää jatkuvasti kaikkea saamaansa tietoa todistajia vastaan eikä kaihda rumiakaan keinoja edesauttaakseen omaa tiedotusoppiaan.

        <<Jopo seuraa nykyään netin kautta kokousohjelmien tarjontaa. Viime talvena pitkään "syväkurkkuna" toiminut lähde (ilmeisesti joku vanhimmistosta) lopetti tietojen välittämisen jonka jälkeen Jopo on joutunut turvautumaan kokouksissa ilmoitettuihin uutisiin ja siksi nykyään uutiset ovat jo "vanhoja" kun ne ehtivät Jopon uutisiin.>>

        Mistä ihmeestä päättelet, että joku "lähde" olisi lopettanut tietojen välittämisen? Sinulla on aika vilkas mielikuvitus.

        Minulla on nykyisin niin paljon materiaalia, sekä uunituoretta että vähän vanhempaa, että joudun tekemään valintoja siitä, mitä julkaisen ja mitä en. Nimittäin minulla on nettisivuharrastukseni lisäksi muutakin elämää. En yksinkertaisesti ehdi ja jaksa kaikkea mahdollista julkaista. Esimerkkinä vain, minulla on kokonainen kierroskonventti videoina kokonaan käsittelemättä. Katsotaan, milloin saan sen käsittelyyn, jos se ylittää uutiskynnyksen. Lisäksi on paljon äänitteitä, videoita ja tekstejä, joista voin valita.

        Monet Jehovan todistajat ovat kanssani lähes päivittäin tekemisissä. Se on hienoa. Pelon muuri on alkanut murtua. Kunnioitan kaikkia ihmisiä, ovat he sitten Jehovan todistajien seurakunnan sisäpuolella tai ulkopuolella. Ja huomattakoon: Kritiikkini koskee järjestön johtoporrrasta ja muuta valtaa käyttävää väkeä. Tavalliset rivijulistajat ovat "vankeja" tässä järjestössä, he eivät voi elää elämäänsä vapaasti, heitä kontrolloidaan ja valvotaan elämän kaikilla osa-aloilla. Sympatiani ovat heidän puolellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JoPo on entinen todistaja, joka erotettiin lahkon omien sääntöjen vastaisesti.
        JoPon tiedotus on viranomaislausuntoja, oikeudenpäätöksiä, niin ja skannattuja
        vartiotornien sivuja sekä muuta lahkotuotantoa.

        Tällaisena hyvä tietolähde.

        Turunen taas esittelee kirjassaan lahkon vartiotornisitaatein. Löytyy kirjastoista

        Hannah Jurvansuu vertaa lahkon oppikirjaa Puhu perustellen käyttäen Raamattua, niin, vertaa itseensä Raamattuun. Siteeraten ensin Lahkokirja, Siteeraten sitten Raamattua.

        Kirja on netissä

        Googleta hakusanoin: Hannah Jurvansuu jehovan

        Vankilatkin ovat pullollaan syyttömiä ihmisiä ja loput ovat omasta mielestään yhteiskunnan uhreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vankilatkin ovat pullollaan syyttömiä ihmisiä ja loput ovat omasta mielestään yhteiskunnan uhreja.

        Lue JoPon sivuilta "Myllynkivet"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vankilatkin ovat pullollaan syyttömiä ihmisiä ja loput ovat omasta mielestään yhteiskunnan uhreja.

        Niinkuin jehovan todistajatkin ovat mielestään syyttömiä pedofilisotkuistaan.
        Ja jos joku jehovantodistaja istuu vankilassa, niin ei hän ole siellä Jeesus nimen vuoksi vaan järjestön oikkusääntöjen vuoksi.
        JoPo ja monen muun vartiotornisilmätikuksi joutuneen synti on "ajatusrikos",jota länsimaissa ei oikeuskäytännöissä tunneta. Pohjois-Koreassa ja Kiinassa ehkä.


      • Anonyymi
        JohanneksenPoika kirjoitti:

        <<Jopo seuraa nykyään netin kautta kokousohjelmien tarjontaa. Viime talvena pitkään "syväkurkkuna" toiminut lähde (ilmeisesti joku vanhimmistosta) lopetti tietojen välittämisen jonka jälkeen Jopo on joutunut turvautumaan kokouksissa ilmoitettuihin uutisiin ja siksi nykyään uutiset ovat jo "vanhoja" kun ne ehtivät Jopon uutisiin.>>

        Mistä ihmeestä päättelet, että joku "lähde" olisi lopettanut tietojen välittämisen? Sinulla on aika vilkas mielikuvitus.

        Minulla on nykyisin niin paljon materiaalia, sekä uunituoretta että vähän vanhempaa, että joudun tekemään valintoja siitä, mitä julkaisen ja mitä en. Nimittäin minulla on nettisivuharrastukseni lisäksi muutakin elämää. En yksinkertaisesti ehdi ja jaksa kaikkea mahdollista julkaista. Esimerkkinä vain, minulla on kokonainen kierroskonventti videoina kokonaan käsittelemättä. Katsotaan, milloin saan sen käsittelyyn, jos se ylittää uutiskynnyksen. Lisäksi on paljon äänitteitä, videoita ja tekstejä, joista voin valita.

        Monet Jehovan todistajat ovat kanssani lähes päivittäin tekemisissä. Se on hienoa. Pelon muuri on alkanut murtua. Kunnioitan kaikkia ihmisiä, ovat he sitten Jehovan todistajien seurakunnan sisäpuolella tai ulkopuolella. Ja huomattakoon: Kritiikkini koskee järjestön johtoporrrasta ja muuta valtaa käyttävää väkeä. Tavalliset rivijulistajat ovat "vankeja" tässä järjestössä, he eivät voi elää elämäänsä vapaasti, heitä kontrolloidaan ja valvotaan elämän kaikilla osa-aloilla. Sympatiani ovat heidän puolellaan.

        Kuten sanoin, aiemmin uutisissa saattoi olla sellaista aineistoa jota ei vielä oltu ilmoitettu seurakunnalle julkisesti eli tiedon lähteenä on ollut joku vanhin, jolle järjestön välittämä viesti on lähetetty ensin. Viime aikoina sellaisia tapauksia ei ole ollut, päinvastoin pyysit todistajia lähettämään sinulle tietoja, jotka koskivat poikkeusjärjestelyjä koronaviruksen aiheuttamien palvelustoimien osalta (17.3.2020). Siitä päättelin että jotain puuttuu aiempaan verraten.

        Pyydän anteeksi että osittain sekoitin identiteettisi toiseen kun väitin että kirjoitustesi perusteet löytyvät pelkästään ex-todistajista, somesta ja JT-kriittisistä uutiskanavista. On totta että suurelta osin lainaamasi aineisto on peräisin ihan oikeasti järjestön tuottamasta materiaalista. Kyse on kuitenkin siitä, miten lainattua materiaalia käyttää.

        Historiani puolesta olen sitä vuosikertaa jonka ilona oli laadukas sarjakuva. Nuoruuden kokoelmissa oli näyttävä kokoelma niin Tinttiä, Lucky Lukea, Niilo Pielistä, Picoa ja Fantasiota, Valeriania ja muita sen ajan mielikuvitusgeneraattoreita. Yksi oli kuitenkin yli muiden eli Asterix, joka innosti osaltaan perehtymään "kuolleeseen kieleen" eli latinaan. Nyt ei kuitenkaan ole tarkoitus puhua nuoruuden innovoinneista. Takerrun silti hetkeksi Asterixiin.

        Asterix ja riidankylväjä- albumi on mielestäni hieman ahdistava teos. Näennäisen huumorin takana on kuvaus ihmistyypistä, joka luulee omaavansa nerokkaan mielen, vaikka sen takia viattomat ihmiset alkavat toimia järjen vastaisesti luulojen takia. Riidankylväjä itse ei tosin ole mitenkään viaton tilanteeseen koska hänelle on luvattu palkkio toiminnastaan. Kannattaa lukea ihan perussivistyksen vuoksi. Ainakaan Raamatun lukeminen ei tämän palstan kommentoijien osalta häiriinny; kuvat tukevat vaillinaisen luku-ja kirjoitustaidon puutetta.

        Aasinsiltana Johanneksenpojan toiminta on hyvinkin verrattavissa Asterix-albumin riidankylväjän toimiin. Näennäisen viattomana heitellyt kommentit ja keskustelunaloitukset on kuitenkin tarkoituksellisesti esitetty niin, että niiden todellisuuspohja peitetään epäilyin ja ovelin sanakääntein. Uutisointi tai tiedonjakaminen ei ole pääasia vaan Jehovan todistajien elämäntavan vähättely ja pilkkaaminen. Riidankylväjän taidot ovat hyvin nähtävissä.

        Kuten sanoin, olin Jopon tietolähteiden osalta varomaton sanoissani, vaikkakaan en sano olevani täysin väärässäkään. Reddit ja Twitter ex-todistajien lisäksi on Jopon tiedotuksen perustoja. Kulmikas esitykseni johtui (pitkän etsinnän jälkeen) keskusteluketjusta nimeltä "Palstan Jehovan todistajalle" (7.12.2019) jossa kävin harvinaisen asiapitoisen vuoropuhelun "anonyymin" kanssa, jota virheellisesti luulin Jopon piilominäksi paitsi ansiokkaan sananvaihdon myös vastakirjoittajan ottaman lainaiksen vuoksi (Jopo: "Kulttien mielenhallinta). Kirjoittajan avautuminen "lähdemateriaalista" myös edesauttoi väärinymmärrystä. (Ketjun asiapitoisempi osa alkaa suunnilleen ketjun puolivälistä).

        Nykytiedon takia ymmärrän, ettei Jopon tapoihin kuulu esittämiensä mielipiteiden synnyttämät reaktiot. Hän provosoi aloituksillaan mutta jättää asiankäsittelyn muille.

        Voit säästää sympatiasi niille, jotka katsovat olevansa sitä vailla. Asennevammautunut elämäsi aiheuttaa harvoin myönteistä reaktiota niissä, jotka ovat vahvasti todistajia. Ne jotka sinulle postia tuovat eivät ole enää kovinkaan vahvasti todistajuudessa sisällä joten heidän toimintansa on verrannollinen heidän hengellisyyteensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin, aiemmin uutisissa saattoi olla sellaista aineistoa jota ei vielä oltu ilmoitettu seurakunnalle julkisesti eli tiedon lähteenä on ollut joku vanhin, jolle järjestön välittämä viesti on lähetetty ensin. Viime aikoina sellaisia tapauksia ei ole ollut, päinvastoin pyysit todistajia lähettämään sinulle tietoja, jotka koskivat poikkeusjärjestelyjä koronaviruksen aiheuttamien palvelustoimien osalta (17.3.2020). Siitä päättelin että jotain puuttuu aiempaan verraten.

        Pyydän anteeksi että osittain sekoitin identiteettisi toiseen kun väitin että kirjoitustesi perusteet löytyvät pelkästään ex-todistajista, somesta ja JT-kriittisistä uutiskanavista. On totta että suurelta osin lainaamasi aineisto on peräisin ihan oikeasti järjestön tuottamasta materiaalista. Kyse on kuitenkin siitä, miten lainattua materiaalia käyttää.

        Historiani puolesta olen sitä vuosikertaa jonka ilona oli laadukas sarjakuva. Nuoruuden kokoelmissa oli näyttävä kokoelma niin Tinttiä, Lucky Lukea, Niilo Pielistä, Picoa ja Fantasiota, Valeriania ja muita sen ajan mielikuvitusgeneraattoreita. Yksi oli kuitenkin yli muiden eli Asterix, joka innosti osaltaan perehtymään "kuolleeseen kieleen" eli latinaan. Nyt ei kuitenkaan ole tarkoitus puhua nuoruuden innovoinneista. Takerrun silti hetkeksi Asterixiin.

        Asterix ja riidankylväjä- albumi on mielestäni hieman ahdistava teos. Näennäisen huumorin takana on kuvaus ihmistyypistä, joka luulee omaavansa nerokkaan mielen, vaikka sen takia viattomat ihmiset alkavat toimia järjen vastaisesti luulojen takia. Riidankylväjä itse ei tosin ole mitenkään viaton tilanteeseen koska hänelle on luvattu palkkio toiminnastaan. Kannattaa lukea ihan perussivistyksen vuoksi. Ainakaan Raamatun lukeminen ei tämän palstan kommentoijien osalta häiriinny; kuvat tukevat vaillinaisen luku-ja kirjoitustaidon puutetta.

        Aasinsiltana Johanneksenpojan toiminta on hyvinkin verrattavissa Asterix-albumin riidankylväjän toimiin. Näennäisen viattomana heitellyt kommentit ja keskustelunaloitukset on kuitenkin tarkoituksellisesti esitetty niin, että niiden todellisuuspohja peitetään epäilyin ja ovelin sanakääntein. Uutisointi tai tiedonjakaminen ei ole pääasia vaan Jehovan todistajien elämäntavan vähättely ja pilkkaaminen. Riidankylväjän taidot ovat hyvin nähtävissä.

        Kuten sanoin, olin Jopon tietolähteiden osalta varomaton sanoissani, vaikkakaan en sano olevani täysin väärässäkään. Reddit ja Twitter ex-todistajien lisäksi on Jopon tiedotuksen perustoja. Kulmikas esitykseni johtui (pitkän etsinnän jälkeen) keskusteluketjusta nimeltä "Palstan Jehovan todistajalle" (7.12.2019) jossa kävin harvinaisen asiapitoisen vuoropuhelun "anonyymin" kanssa, jota virheellisesti luulin Jopon piilominäksi paitsi ansiokkaan sananvaihdon myös vastakirjoittajan ottaman lainaiksen vuoksi (Jopo: "Kulttien mielenhallinta). Kirjoittajan avautuminen "lähdemateriaalista" myös edesauttoi väärinymmärrystä. (Ketjun asiapitoisempi osa alkaa suunnilleen ketjun puolivälistä).

        Nykytiedon takia ymmärrän, ettei Jopon tapoihin kuulu esittämiensä mielipiteiden synnyttämät reaktiot. Hän provosoi aloituksillaan mutta jättää asiankäsittelyn muille.

        Voit säästää sympatiasi niille, jotka katsovat olevansa sitä vailla. Asennevammautunut elämäsi aiheuttaa harvoin myönteistä reaktiota niissä, jotka ovat vahvasti todistajia. Ne jotka sinulle postia tuovat eivät ole enää kovinkaan vahvasti todistajuudessa sisällä joten heidän toimintansa on verrannollinen heidän hengellisyyteensä.

        "Nykytiedon takia ymmärrän, ettei Jopon tapoihin kuulu esittämiensä mielipiteiden synnyttämät reaktiot. Hän provosoi aloituksillaan mutta jättää asiankäsittelyn muille."

        Tuollaisen uutissivuston ylläpitäminen, missä aktiivisesti julkaistaan kaikkea uutta, vie varmasti paljon aikaa.
        Voi olla liikaa vaadittu että kaikkea pitäisi vielä perusteellisesti jaksaa ruotia netin keskustelupalstoilla. Ollaan tyytyväisiä kun on noinkin laaja-alaiset uutissivut ja paljon ajankohtaista tietoa. Minulla riittää kun tieto uudesta uutisesta tulee tänne, niin tulee heti luettua se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin, aiemmin uutisissa saattoi olla sellaista aineistoa jota ei vielä oltu ilmoitettu seurakunnalle julkisesti eli tiedon lähteenä on ollut joku vanhin, jolle järjestön välittämä viesti on lähetetty ensin. Viime aikoina sellaisia tapauksia ei ole ollut, päinvastoin pyysit todistajia lähettämään sinulle tietoja, jotka koskivat poikkeusjärjestelyjä koronaviruksen aiheuttamien palvelustoimien osalta (17.3.2020). Siitä päättelin että jotain puuttuu aiempaan verraten.

        Pyydän anteeksi että osittain sekoitin identiteettisi toiseen kun väitin että kirjoitustesi perusteet löytyvät pelkästään ex-todistajista, somesta ja JT-kriittisistä uutiskanavista. On totta että suurelta osin lainaamasi aineisto on peräisin ihan oikeasti järjestön tuottamasta materiaalista. Kyse on kuitenkin siitä, miten lainattua materiaalia käyttää.

        Historiani puolesta olen sitä vuosikertaa jonka ilona oli laadukas sarjakuva. Nuoruuden kokoelmissa oli näyttävä kokoelma niin Tinttiä, Lucky Lukea, Niilo Pielistä, Picoa ja Fantasiota, Valeriania ja muita sen ajan mielikuvitusgeneraattoreita. Yksi oli kuitenkin yli muiden eli Asterix, joka innosti osaltaan perehtymään "kuolleeseen kieleen" eli latinaan. Nyt ei kuitenkaan ole tarkoitus puhua nuoruuden innovoinneista. Takerrun silti hetkeksi Asterixiin.

        Asterix ja riidankylväjä- albumi on mielestäni hieman ahdistava teos. Näennäisen huumorin takana on kuvaus ihmistyypistä, joka luulee omaavansa nerokkaan mielen, vaikka sen takia viattomat ihmiset alkavat toimia järjen vastaisesti luulojen takia. Riidankylväjä itse ei tosin ole mitenkään viaton tilanteeseen koska hänelle on luvattu palkkio toiminnastaan. Kannattaa lukea ihan perussivistyksen vuoksi. Ainakaan Raamatun lukeminen ei tämän palstan kommentoijien osalta häiriinny; kuvat tukevat vaillinaisen luku-ja kirjoitustaidon puutetta.

        Aasinsiltana Johanneksenpojan toiminta on hyvinkin verrattavissa Asterix-albumin riidankylväjän toimiin. Näennäisen viattomana heitellyt kommentit ja keskustelunaloitukset on kuitenkin tarkoituksellisesti esitetty niin, että niiden todellisuuspohja peitetään epäilyin ja ovelin sanakääntein. Uutisointi tai tiedonjakaminen ei ole pääasia vaan Jehovan todistajien elämäntavan vähättely ja pilkkaaminen. Riidankylväjän taidot ovat hyvin nähtävissä.

        Kuten sanoin, olin Jopon tietolähteiden osalta varomaton sanoissani, vaikkakaan en sano olevani täysin väärässäkään. Reddit ja Twitter ex-todistajien lisäksi on Jopon tiedotuksen perustoja. Kulmikas esitykseni johtui (pitkän etsinnän jälkeen) keskusteluketjusta nimeltä "Palstan Jehovan todistajalle" (7.12.2019) jossa kävin harvinaisen asiapitoisen vuoropuhelun "anonyymin" kanssa, jota virheellisesti luulin Jopon piilominäksi paitsi ansiokkaan sananvaihdon myös vastakirjoittajan ottaman lainaiksen vuoksi (Jopo: "Kulttien mielenhallinta). Kirjoittajan avautuminen "lähdemateriaalista" myös edesauttoi väärinymmärrystä. (Ketjun asiapitoisempi osa alkaa suunnilleen ketjun puolivälistä).

        Nykytiedon takia ymmärrän, ettei Jopon tapoihin kuulu esittämiensä mielipiteiden synnyttämät reaktiot. Hän provosoi aloituksillaan mutta jättää asiankäsittelyn muille.

        Voit säästää sympatiasi niille, jotka katsovat olevansa sitä vailla. Asennevammautunut elämäsi aiheuttaa harvoin myönteistä reaktiota niissä, jotka ovat vahvasti todistajia. Ne jotka sinulle postia tuovat eivät ole enää kovinkaan vahvasti todistajuudessa sisällä joten heidän toimintansa on verrannollinen heidän hengellisyyteensä.

        "Uutisointi tai tiedonjakaminen ei ole pääasia vaan Jehovan todistajien elämäntavan vähättely ja pilkkaaminen. Riidankylväjän taidot ovat hyvin nähtävissä."

        Olisko jotakin esimerkkiä tästä? Minusta sivut ja uutiset ovat tosi asiallisesti kirjoitetut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uutisointi tai tiedonjakaminen ei ole pääasia vaan Jehovan todistajien elämäntavan vähättely ja pilkkaaminen. Riidankylväjän taidot ovat hyvin nähtävissä."

        Olisko jotakin esimerkkiä tästä? Minusta sivut ja uutiset ovat tosi asiallisesti kirjoitetut.

        Uutiset ovat uutisia.
        Ja JoPolle kiitos uutisvälityksestä.
        Uutisreaktiot ovat erikseen ja jopa erilaisia.
        Erityisesti mainosvaltuutetuilla on virkana tuottaa reaktioita, ja niitä määrää teokraattisen sodankäynnin laki, on valehdeltava lahkon parhaaksi.
        Meikäläisen reaktio on neuvoa lahkolaisia käyttämään sitä ainoaa äänioikeutta mikä heillä on, vaikka lahko sitäkin pyrkii estelemään. Äänestää jaloillaan, jättää lahko.

        Foorumille tulo on lahkossa kielletty.
        Ja kuinka sellaista tragediaa voisi pilkatakaan, että murhataan omia jäseniä verensiirtokiellolla, kun esim. kristittyjen Pyhä kirja Raamattu sanoo, että syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään. 1 Korintt. 10:25


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutiset ovat uutisia.
        Ja JoPolle kiitos uutisvälityksestä.
        Uutisreaktiot ovat erikseen ja jopa erilaisia.
        Erityisesti mainosvaltuutetuilla on virkana tuottaa reaktioita, ja niitä määrää teokraattisen sodankäynnin laki, on valehdeltava lahkon parhaaksi.
        Meikäläisen reaktio on neuvoa lahkolaisia käyttämään sitä ainoaa äänioikeutta mikä heillä on, vaikka lahko sitäkin pyrkii estelemään. Äänestää jaloillaan, jättää lahko.

        Foorumille tulo on lahkossa kielletty.
        Ja kuinka sellaista tragediaa voisi pilkatakaan, että murhataan omia jäseniä verensiirtokiellolla, kun esim. kristittyjen Pyhä kirja Raamattu sanoo, että syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään. 1 Korintt. 10:25

        "Jehovan todistajien elämäntavan pilkkaaminen". Mitähän mainosvaltuutettu tykkää valehtelemisesta ja pedofiliarkistojen pimittelystä?
        Sehän on jehovantodistajilla elämäntapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nykytiedon takia ymmärrän, ettei Jopon tapoihin kuulu esittämiensä mielipiteiden synnyttämät reaktiot. Hän provosoi aloituksillaan mutta jättää asiankäsittelyn muille."

        Tuollaisen uutissivuston ylläpitäminen, missä aktiivisesti julkaistaan kaikkea uutta, vie varmasti paljon aikaa.
        Voi olla liikaa vaadittu että kaikkea pitäisi vielä perusteellisesti jaksaa ruotia netin keskustelupalstoilla. Ollaan tyytyväisiä kun on noinkin laaja-alaiset uutissivut ja paljon ajankohtaista tietoa. Minulla riittää kun tieto uudesta uutisesta tulee tänne, niin tulee heti luettua se.

        Samaa mieltä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutiset ovat uutisia.
        Ja JoPolle kiitos uutisvälityksestä.
        Uutisreaktiot ovat erikseen ja jopa erilaisia.
        Erityisesti mainosvaltuutetuilla on virkana tuottaa reaktioita, ja niitä määrää teokraattisen sodankäynnin laki, on valehdeltava lahkon parhaaksi.
        Meikäläisen reaktio on neuvoa lahkolaisia käyttämään sitä ainoaa äänioikeutta mikä heillä on, vaikka lahko sitäkin pyrkii estelemään. Äänestää jaloillaan, jättää lahko.

        Foorumille tulo on lahkossa kielletty.
        Ja kuinka sellaista tragediaa voisi pilkatakaan, että murhataan omia jäseniä verensiirtokiellolla, kun esim. kristittyjen Pyhä kirja Raamattu sanoo, että syökää kaikkea mitä lihakaupassa myydään. 1 Korintt. 10:25

        Edelliseen viitaten:
        Enpä kyllä osta edes JT:n jäseniä lihakaupasta, vakka saisinkin syödä kaikkiea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelliseen viitaten:
        Enpä kyllä osta edes JT:n jäseniä lihakaupasta, vakka saisinkin syödä kaikkiea!

        Mie myös kiitän Jopoo.
        Lihakauppa on korinttilaiskirjeeseen otettu, koska syöminen on herättänyt kysymyksiä.
        Ei siellä mitään "JT:n jäseniä" ollut tarjolla, mutta lihasta ei tarvinnut kysellä teurastustapaa, vertakin sai ostaa ruoanlaittoonsa.

        Consolation, jehovakavaksi itseään nimittelevän lahkojohdon aikaisempi julkaisu, kehui v. 1940 numerossaan verensiirtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanoin, aiemmin uutisissa saattoi olla sellaista aineistoa jota ei vielä oltu ilmoitettu seurakunnalle julkisesti eli tiedon lähteenä on ollut joku vanhin, jolle järjestön välittämä viesti on lähetetty ensin. Viime aikoina sellaisia tapauksia ei ole ollut, päinvastoin pyysit todistajia lähettämään sinulle tietoja, jotka koskivat poikkeusjärjestelyjä koronaviruksen aiheuttamien palvelustoimien osalta (17.3.2020). Siitä päättelin että jotain puuttuu aiempaan verraten.

        Pyydän anteeksi että osittain sekoitin identiteettisi toiseen kun väitin että kirjoitustesi perusteet löytyvät pelkästään ex-todistajista, somesta ja JT-kriittisistä uutiskanavista. On totta että suurelta osin lainaamasi aineisto on peräisin ihan oikeasti järjestön tuottamasta materiaalista. Kyse on kuitenkin siitä, miten lainattua materiaalia käyttää.

        Historiani puolesta olen sitä vuosikertaa jonka ilona oli laadukas sarjakuva. Nuoruuden kokoelmissa oli näyttävä kokoelma niin Tinttiä, Lucky Lukea, Niilo Pielistä, Picoa ja Fantasiota, Valeriania ja muita sen ajan mielikuvitusgeneraattoreita. Yksi oli kuitenkin yli muiden eli Asterix, joka innosti osaltaan perehtymään "kuolleeseen kieleen" eli latinaan. Nyt ei kuitenkaan ole tarkoitus puhua nuoruuden innovoinneista. Takerrun silti hetkeksi Asterixiin.

        Asterix ja riidankylväjä- albumi on mielestäni hieman ahdistava teos. Näennäisen huumorin takana on kuvaus ihmistyypistä, joka luulee omaavansa nerokkaan mielen, vaikka sen takia viattomat ihmiset alkavat toimia järjen vastaisesti luulojen takia. Riidankylväjä itse ei tosin ole mitenkään viaton tilanteeseen koska hänelle on luvattu palkkio toiminnastaan. Kannattaa lukea ihan perussivistyksen vuoksi. Ainakaan Raamatun lukeminen ei tämän palstan kommentoijien osalta häiriinny; kuvat tukevat vaillinaisen luku-ja kirjoitustaidon puutetta.

        Aasinsiltana Johanneksenpojan toiminta on hyvinkin verrattavissa Asterix-albumin riidankylväjän toimiin. Näennäisen viattomana heitellyt kommentit ja keskustelunaloitukset on kuitenkin tarkoituksellisesti esitetty niin, että niiden todellisuuspohja peitetään epäilyin ja ovelin sanakääntein. Uutisointi tai tiedonjakaminen ei ole pääasia vaan Jehovan todistajien elämäntavan vähättely ja pilkkaaminen. Riidankylväjän taidot ovat hyvin nähtävissä.

        Kuten sanoin, olin Jopon tietolähteiden osalta varomaton sanoissani, vaikkakaan en sano olevani täysin väärässäkään. Reddit ja Twitter ex-todistajien lisäksi on Jopon tiedotuksen perustoja. Kulmikas esitykseni johtui (pitkän etsinnän jälkeen) keskusteluketjusta nimeltä "Palstan Jehovan todistajalle" (7.12.2019) jossa kävin harvinaisen asiapitoisen vuoropuhelun "anonyymin" kanssa, jota virheellisesti luulin Jopon piilominäksi paitsi ansiokkaan sananvaihdon myös vastakirjoittajan ottaman lainaiksen vuoksi (Jopo: "Kulttien mielenhallinta). Kirjoittajan avautuminen "lähdemateriaalista" myös edesauttoi väärinymmärrystä. (Ketjun asiapitoisempi osa alkaa suunnilleen ketjun puolivälistä).

        Nykytiedon takia ymmärrän, ettei Jopon tapoihin kuulu esittämiensä mielipiteiden synnyttämät reaktiot. Hän provosoi aloituksillaan mutta jättää asiankäsittelyn muille.

        Voit säästää sympatiasi niille, jotka katsovat olevansa sitä vailla. Asennevammautunut elämäsi aiheuttaa harvoin myönteistä reaktiota niissä, jotka ovat vahvasti todistajia. Ne jotka sinulle postia tuovat eivät ole enää kovinkaan vahvasti todistajuudessa sisällä joten heidän toimintansa on verrannollinen heidän hengellisyyteensä.

        Selvästi olet riidankylväjäsi lukenut. Ei tullut kuitenkaan mieleen antaa jotain konkreettisia esimerkkejä virheistä JP:n sivuilla korjausehdotuksineen?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe