jollakin tavalla, ainakin ulkomailta tulevat...
Miten joku puhelu näyttää suomalaista numeroa, vaikka puhelu tulee ulkomailta !!!!
Kuinka paljon noita huijauspuheluita tulee ja voiko ne estää..
19
173
Vastaukset
- Anonyymi
ÄSKEN vieraslaji-numerosta soitettiin!
Hoki sitä "helloaan" monta kertaa: 358 50 9889978 -luulin suomalaiseksi.
- ÄLÄ vain vastaa!...sanoin fuck you ja löin luurin kiinni. - Anonyymi
Ehkä ne jotenki huijaa puhelinoperaattoria?
- Anonyymi
Ite en vastaa mihinkään vieraslajinumeroihin, Ainoastaan jos tiedän odottaa soittoa jostain.
- Anonyymi
Vastaan vain tuttuihin numeroihin. Kellään ei voi olla niin tärkeää asiaa etteikö voi ottaa muulla tavalla yhteyttä jos en vastaa.
Lehtimyyjät osaavat lähettää sähköpostitarjouksia kun olen tarpeeksi kauan ollut vastaamatta ja laittanut sitämukaa estolistalle kun joku pska soittaa.
Ja näitä omituisia puheluja jotka ei kuulu kenellekkään, niitäkin välillä on tullut.
Sellaisia sukulaisia ei ole, jotka nyt makaisivat sairaalassa, ja jos jollekin jotain sattuu, poliisi osaa kyllä soittaa tai tulla oven taakse rimputtelemaan.
Valepoliisin riski täytyy ottaa huomioon silti.- Anonyymi
Ja menetät tuhansien eurojen tilauksen kun lyöt luurin korvaan palveluksia tai tuotteitasi tilaavalle ostajalle jota luulet puhelinmyyjäksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja menetät tuhansien eurojen tilauksen kun lyöt luurin korvaan palveluksia tai tuotteitasi tilaavalle ostajalle jota luulet puhelinmyyjäksi
Ei ole mitään myytäviä tuotteita joten ihan hyvin pärjään vastaamatta.
- Anonyymi
Tee niinku minä?
Jätät linjan auki ja annat nigerian prinssin pitää sitä myyntipuhettaan ja välil jotain ynähtelet siihen samalla ku katot telkkaa tms.
Sillä pelillä sen prkl huijausyritykset per päivä vähenee huomattavasti! ;)- Anonyymi
Minä tein taannoin juurikin noin, ennätys on 6 min 37 sek pajatusta luuriin joka oli ruokapöydällä meidän ruokaillessa. Ja teen edelleenkin jos häirintäsoittoja tulee, ei ole tullut moneen vuoteen.
Lisäksi minulla on Androidissa Blockade niminen appi, sen avulla 'Restricted' -soittajat saavat luurin korvaan eikä puhelin häiritse minua mitenkään (ei toimi Android 9 tai 10 versioissa, Google ihan hyvää hyvyyttään teksi sellaisen "parannuksen" versioon 9). Ja tietenkin käytän droidin automaattista 'Do not disturb' -toiminnetta työajan ulkopuolella siten että messut ja soitot sallitaan vain ositekirjassa olevista tähdelliseksi merkitsemistäni numeroista.
Toinen hauska ele jonka uhri voi tehdä paskasoittajalle, on sormeilla numeronäppäimiä. Niistä lähtevä ääni on huomattava kova siellä paskasoittajan päässä, uhrin päässä puhelin vaimentaa sen lähes kuulumattomiin.
- Anonyymi
ei pidä vastata jos tuntematon numero tai ei näy numeroa
ainoastaan jos odottaa vaikka poliisin soittoa hälytyksessä, silloin hyvä olla pois päältä se osa estosta
tuntemattomat näkyvät numerot taas, katsoo mitä julkista fonecta tai yleensä netti haulla löytyy, kukasoitti ym.
jos ei mitää tai huonoa.. blokkiin- Anonyymi
Fonectahan on täysin huijareitten pesä. Julkaisee lisäksi kotitalouksienkin numeroita sellaisten jotka ovat lailla suojanneet numeronsa pois luetteloista. Milloin viranomainen aktivoituu?
spexejä kymmenen vuoden aikajanalta tähän päivään
https://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=145264
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1236013
https://keskustelu.anna.fi/threads/varoitus-fonectalla-tyoeskentelystae.1942921/
- Anonyymi
Itselleni on soittanut jokaikinen arkipäivä numero jonka alun kolme numeroa ovat samoja mutta viimeiset numerot yleensä vaihtuvat.
Lyön punaista luuria tai jätän vastaamatta. Lähettäkööt viestiä tai puhukoon vastaajaan jos on oikeaa asiaa.- Anonyymi
Siis noin kolme viikkoa soitellut.
- Anonyymi
Voi Vtu kun olette tyhmiä. Nykyajan tekniikalla voi soittaa Suomalaisella numerolla suomalaisille vaikka indokiinasta.
- Anonyymi
Tottakai se ymmärretään. Kyse onkin siitä, kun ihminen ei ole tottunut olemaan vastaamatta soivaan puhelimeensa.
On vain totuttava. Omani vaimenee kun käännän sen toisinpäin, lakkaa siis hälytysääni kuulumasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai se ymmärretään. Kyse onkin siitä, kun ihminen ei ole tottunut olemaan vastaamatta soivaan puhelimeensa.
On vain totuttava. Omani vaimenee kun käännän sen toisinpäin, lakkaa siis hälytysääni kuulumasta.Monet ovat lisäksi tottuneet/oppineet vastaamaan omalla nimellään sekä olemaan lyömättä luuria soittajan korvaan. Puhelinluetteloaikakaudelta on peräisin se tottumus että omat yhteystiedot ovat esillä.
Nykyisin ei ole syytä vastata puhelimeen silloin kun soittajan numeron näyttö on estetty tai soittajan numero on vieras (eli ei ole omassa osoitekirjassa). Jos kuitenkin ajattelee että ameriikan perintöä varmasti on tulossa, ja vastaa, niin ei kannata vastata nimellaan vaan yhtimekkästi että haloo/niin/puhu tms. Jos soittaja höpisee siihen mitä tahansa muuta kuin kertoo kuka on ja mistä asiasta soittaa, kannattaa lyödä luuri korvaan ja laittaa numero puhelimessa estolistalle (Blocked numbers) joka estää niin soitot kuin tekstiviestit ko numeroista.
Oman puhelinliittymän hallintasivulla (operaattorin itsepalvelusivuilla) voi määritellä mitä tietoja liittymästä julkaistaaan. Ainakin postiosoiteen julkaiseminen kannattaa kieltä, jolloin julkiseksi jää nimi ja numero, voi myös tehdä liittymän täysin salaiseksi. Fonectaan yms palveluihin menee vain julkiset tiedot.
- Anonyymi
Kesäkuun alussa minäkin ihmettelin tuota samaa asiaa ja kirjoitukseni poistettiin asiattomana. Lieneekö tälläkin kertaa sama seuraamus.
- Anonyymi
Itse syyllistyn myös usein siihen että en vastaa tuntemattomiin numeroihin. Puhelinmyynti on vaikeuttanut tavalliset yhteydenotot kun kukaan ei jumalauta enään vastaa puhelimiin pelätessään puhelinmyyntiä tai huijaussoittoja.
- Anonyymi
Hmm, minulla on tärkeät numerot (lähipiiri, työkaverit, ym) puhelimen osoitekirjassa. Tietenkin vastaan kaikkiin niihin soittoihin joissa puhelin osoittaa että soittajan numero on osoitekirjassa.
Joskus käy niin että aivan tuntematon soittaa tai tekstaa, asia yleensä liittyy duuniin, siksi olen rytmittänyt puhelimen 'Do not disturb' -toiminnon olemaan pois päältä arkipäivisin työaikana. Muina aikoina toiminto on päällä eli puhelin hälyttää vain jos soittava/tekstaava numero on puhelimeni osoitekirjassa ja olen tähdittänyt sen.
Menettelyni aiheuttaa sellaisen pienen/harvinaisen ongelman mahdollisuuden, että puhelimeni ei hälyytä mikäli soittaja, jonka soittoihin normaalisti vastaan, soittaakin jostain syystä vieraasta/tuntemattomasta numerosta. Mutta ne jotka tietävät puhelinnumeroni tietävät myös muita yhteydenottokanavia.
- Anonyymi
LähiTapiolan robotti soitteli muutaman kerran,,,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324461Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252365Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene142357Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512118- 321677
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321471Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731466- 661274
- 821231
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401104