KUA, apua maailmaan

Anonyymi

KUA = Kirkon Ulkomaan Apu, muistaa minua ajoittaisilla sähköposteillaan. "Anna rahaa tähän" ja "Anna rahaa tähän".

Eihän siinä mitään, jos joku hyvää hyvyyttään, ja etenkin liikoja omaisuuksiaan, muistaa joskus myös puutteenalaisia lähimmäisiään. Ainakin siten, että se tukisi paikallista oma-aloitteisuutta. Mitään muuta ei pidä tukeakaan.

Onko muilla kokemuksia? Menevätkö varat oikeaan kohteeseen?

https://www.kirkonulkomaanapu.fi/

Laitan linkin ihan sillä, jos joku kokisi tarpeelliseksi ostaa esim. köyhälle äidille vuohen, tai iskälle vasaran ja nauloja. Tyttärelle ompelukoneen... Avustuskohteissa näyttää löytyvän.

27

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lopetin rahan antamisen siinä vaiheessa kun suuri osa kerätyistä meni ns. hallinnollisille kuluille. En ole vieläkään saanut vastausta, mitä ovat hallinnolliset kulut ja ne perustuu?? Vai vetääkö joku välistä? Jos osa kerätyistä menee esim. joittenkin kulukorvauksiin yms., niin eikö se tulisi ilmoittaa kun keräyksestä mainostaessa??

      • Kirjoitin tuohon Googlen hakukoneeseen: kua tilinpäätös.

        Kokeile ihmeessä samaa. Valitse ylinnä oleva hakutulos.


      • Anonyymi

        Muutama vuosi kerrottiin että jonkin evl. kirkon hyväntekeväisyyskeräyksen, olikohan se Yhteisvastuukeräys, keräyskulut ylittivät 20%! SPR:llä taisi olla 5%:n luokkaa. En muista tarkkaan, mutta kirkko erottui joka tapauksessa epäedukseen moniin muihin hyväntekeväisyysjärjestöihin verrattuna. Kirkko lupasi kiinnittää asiaan huomiota ja parantaa tulevaisuudessa. En tiedä onko kehitystä tapahtunut.

        Liekö tuossa ollut kirkon taholta ihan tietoista toimintaa verottaa keräystulosta siirtämällä sitä seurakuntien pohjattomiin kirstuihin jonkinlaisina keräyspalkkioina? Vapaaehtoiset kerääjäthän sitä käytännön jalkatyötä keräyslippaineen tekevät korvauksetta. Silti keräyskulut hävyttömän korkeat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutama vuosi kerrottiin että jonkin evl. kirkon hyväntekeväisyyskeräyksen, olikohan se Yhteisvastuukeräys, keräyskulut ylittivät 20%! SPR:llä taisi olla 5%:n luokkaa. En muista tarkkaan, mutta kirkko erottui joka tapauksessa epäedukseen moniin muihin hyväntekeväisyysjärjestöihin verrattuna. Kirkko lupasi kiinnittää asiaan huomiota ja parantaa tulevaisuudessa. En tiedä onko kehitystä tapahtunut.

        Liekö tuossa ollut kirkon taholta ihan tietoista toimintaa verottaa keräystulosta siirtämällä sitä seurakuntien pohjattomiin kirstuihin jonkinlaisina keräyspalkkioina? Vapaaehtoiset kerääjäthän sitä käytännön jalkatyötä keräyslippaineen tekevät korvauksetta. Silti keräyskulut hävyttömän korkeat.

        Muutama vuosi SITTEN kerrottiin...


    • TolkunIhminen

      On selvää, että moisen oraganisaation pyörittämiseenkin rahaa uppoaa kun kaikkea ei pystytä tekemään vapaaehtoisvoimin.

      Jos oikeasti olet kiinnostunut , oikeasta auttamisesta niin katsoppas naisten pankki. Se on hyvä esimerkki kestävästä auttamisesta jonka tavoite on todella muuttaa asioita ja kyse ei ole pohjattomasta kaivosta vaan lainasta jonka saat jossakin vaiheessa takaisin.

      • Anonyymi

        Onko se kuin valtion velka , jota ei tarvitse maksaa koskaan takaisin.
        Mutta kun minulle syntyi taas 5 uutta lasta ja ne tarvitsisi elättää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se kuin valtion velka , jota ei tarvitse maksaa koskaan takaisin.
        Mutta kun minulle syntyi taas 5 uutta lasta ja ne tarvitsisi elättää.

        Ei tietenkään ja ihan ihan tiedoksi joku nuo suomenkin valtion velat kuittaa. Ne jotka ovat saamispuolella, eivät vaan siis elä toisten siivellä.


      • Anonyymi
        TolkunIhminen kirjoitti:

        Ei tietenkään ja ihan ihan tiedoksi joku nuo suomenkin valtion velat kuittaa. Ne jotka ovat saamispuolella, eivät vaan siis elä toisten siivellä.

        Somaleja elää siivellä ja 10 lapsen kanssa, uskovaiset elää suojatyöpaikoista.
        Minun nimissäni ei lainoja oteta.


    • Hyviä kohteita on paljon, kuten huonojakin. Oma-aloitteellisuutta ja toivoa paremmasta tukee esimerkiksi juurikin tuolla mainittu Naisten Pankki. Meillä menee ihmisoikeustyöhön ja koulutuksen tukemiseen kuukausilahjoitukset. Ne on katsottu hyviksi vaikka lukuisia muitakin olisi.

      Aatteelliset avustusjärjestöt eivät kuitenkaan listalle pääse sitten millään.

      • Niinpä omaa järkeä voi noissakin käyttää. Meillä on jo toiset plan-lapset (edelliset jo aikuisia ) vaimon kanssa koska mielestäni juurikin sitä todellista auttamista on asioiden muuttamista. Ihan omakohtaisesti olen kokenut ettei mikään hetkellinen apu tai käännyttäminen mitään ratkaisua tuo vaan ihmisille pitää luoda mahdollisuuksia. Jokainen haluaa ponnistaa pidemmälle ja pärjätä paremmin mutta riisikupin vienti ei kauan lämmitä.

        Ainoa oikea tie muutokseen on nimenomaan sieltä ruohonjuuritasolta jossa luodaan ne mahdollisuudet.


    • En ole koskaan edes harkinnut antaa Kirkon Ulkomaanavulle lahjoitusta. En oikein luota sen päämääriin. Epäilys herää, että osallistuisin epäkristilliseen toimintaan. En halua tukea seksuaalivähemmistöjen asemaa ja liberaalia tasa-arvo-käsitystä tai parantaa naisten asemaa. En voi kannustaa ketään tekemään syntiä.

      Mutta olen kyllä vakiolahjoittaja Patmos Radiolle ja suosittelen mm. Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen ja ja Suomen Evankelisluterilaisen Kansanlähetyksen tukemista.

      Sillä ihminen ei elä ainoastaan leivästä. Hädänalaisia autetaan parhaiten tarjoamalla lisäksi Jumalan sanaa ja totuudellista ajattelua. Silloin on ruumiin tarpeet tasapainossa sielun ja hengen tarpeiden kanssa.

      • Olin vuosikausia kirkonkin hommissa tosin ajelemassa, eli en varsinaisesti vastannut käännyttämisestä. En usko kuitenkaan homman muuttuneen , on nimittäin sen verran suurta hommaa.

        Se, että kirkko hyväksyy seksuaalivähemmistöt ei liity millään tavalla avustustyöhön. Ketään ei taatusti kannusteta homostelemaan ja toisekseen ei toinen voi toisen seksuaalisuutta muuttaa, eli tuo ihan vallan huvittava juttu.

        Patmoksella on muuten yksi hyvä idea ja no. en tiedä ehkä hyvä tarkoituskin liittyen avustukseen "joulun lapsi " mutta toteutus todella surkeaa. Tuossa vasta rahat valuvatkin tyypeille jotka eivät sitä taatusti ansaitse. Muistaakseni laskinkin tuon joskus palstalla mitä se maksaa viedä nuo "kenkälaatikot" puoliperävaunulla romaniaan mutta alkuperäinen idea on ihan hyvä, vielä kun jotkut rehelliset ne toimittaisivat.


      • Anonyymi

        Hyvä, että olet ollut tarkkana ja löytänyt ilmeisesti luotettavan järjestön.
        Tämän hetken maailmassa todellakin saa olla varuillaan, ettei avustustyöhön lahjoitettuja varoja jollakin ihmeen tavalla käytetäkin esim. terroristien tai muiden rikollisten tukemiseen tai kohdemaan hallinnollisiin loputtomiin kuluihin.
        .
        KUA:n mukaan;
        - vuonna 2019 yhdestä eurosta käytettiin avustustyöhön 88 senttiä ja 12 senttiä käytettiin tukitoimintoihin; eli vaikuttamistoimintaan, varainhankintaan, viestintään ja koulutukseen sekä yleishallintoon.
        - avustustyöhön käytettyjen varojen perusteella Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kansainvälisen avun järjestö.
        - KUA haluaa varmistaa käytössään olevien varojen mahdollisimman tuloksekkaan ja vastuullisen käytön. He ovat yhtenä ensimmäisistä kehitysyhteistyöjärjestöistä kehittäneet sisäistä tarkastusta, jota tukee vuodesta 2011 alkaen myös hallituksen tarkastusvaliokunta. Samalla riskienhallinnasta on tullut osa heidän normaalia toiminnan suunnittelua ja arviointia. KUA:n tilintarkastajana toimii KPMG.

        Maailman kriisialueilla ihmisillä on todellinen hätä! Hienoa, että löytyy ihmisiä jotka ovat valmiita auttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että olet ollut tarkkana ja löytänyt ilmeisesti luotettavan järjestön.
        Tämän hetken maailmassa todellakin saa olla varuillaan, ettei avustustyöhön lahjoitettuja varoja jollakin ihmeen tavalla käytetäkin esim. terroristien tai muiden rikollisten tukemiseen tai kohdemaan hallinnollisiin loputtomiin kuluihin.
        .
        KUA:n mukaan;
        - vuonna 2019 yhdestä eurosta käytettiin avustustyöhön 88 senttiä ja 12 senttiä käytettiin tukitoimintoihin; eli vaikuttamistoimintaan, varainhankintaan, viestintään ja koulutukseen sekä yleishallintoon.
        - avustustyöhön käytettyjen varojen perusteella Kirkon Ulkomaanapu on Suomen suurin kansainvälisen avun järjestö.
        - KUA haluaa varmistaa käytössään olevien varojen mahdollisimman tuloksekkaan ja vastuullisen käytön. He ovat yhtenä ensimmäisistä kehitysyhteistyöjärjestöistä kehittäneet sisäistä tarkastusta, jota tukee vuodesta 2011 alkaen myös hallituksen tarkastusvaliokunta. Samalla riskienhallinnasta on tullut osa heidän normaalia toiminnan suunnittelua ja arviointia. KUA:n tilintarkastajana toimii KPMG.

        Maailman kriisialueilla ihmisillä on todellinen hätä! Hienoa, että löytyy ihmisiä jotka ovat valmiita auttamaan.

        Julkaisetteko tilitiedot niin saamme tutkia, avoimuus on luottamusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkaisetteko tilitiedot niin saamme tutkia, avoimuus on luottamusta.

        Otapa yhteys Kirkon Ulkomaan Apuun ja kysy sieltä, minä en voi auttaa asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otapa yhteys Kirkon Ulkomaan Apuun ja kysy sieltä, minä en voi auttaa asiassa.

        Verovirastossa sanottiin, että yksityistä tietoa, eivät julkaise koska papereita paljastuu totuus.


      • TolkunIhminen kirjoitti:

        Olin vuosikausia kirkonkin hommissa tosin ajelemassa, eli en varsinaisesti vastannut käännyttämisestä. En usko kuitenkaan homman muuttuneen , on nimittäin sen verran suurta hommaa.

        Se, että kirkko hyväksyy seksuaalivähemmistöt ei liity millään tavalla avustustyöhön. Ketään ei taatusti kannusteta homostelemaan ja toisekseen ei toinen voi toisen seksuaalisuutta muuttaa, eli tuo ihan vallan huvittava juttu.

        Patmoksella on muuten yksi hyvä idea ja no. en tiedä ehkä hyvä tarkoituskin liittyen avustukseen "joulun lapsi " mutta toteutus todella surkeaa. Tuossa vasta rahat valuvatkin tyypeille jotka eivät sitä taatusti ansaitse. Muistaakseni laskinkin tuon joskus palstalla mitä se maksaa viedä nuo "kenkälaatikot" puoliperävaunulla romaniaan mutta alkuperäinen idea on ihan hyvä, vielä kun jotkut rehelliset ne toimittaisivat.

        "Se, että kirkko hyväksyy seksuaalivähemmistöt ei liity millään tavalla avustustyöhön. "

        Suomen Lähetysseura lähetti samaa sukupuolta olevan parin lähetyskentälle 2013. Sen jälkeen olen ollut tarkkana, millaisiin projekteihin rahojani annan.

        " Ketään ei taatusti kannusteta homostelemaan ja toisekseen ei toinen voi toisen seksuaalisuutta muuttaa, eli tuo ihan vallan huvittava juttu. "

        Kun rekisteröidyssä parisuhteessa ollut miespari lähetetään lähetystyöhön, on aivan selvää, että jo se on positiivinen kannanotto homoseksuaalisuuteen yleensä. Lähetystyöntekijät toimivat myös esimerkkeinä kristillisyydestä ja kristityistä.

        Tämä kaikki on jo itsessään erittäin vakava asia. Homoseksuaalinen "elämäntapa" on kielletty Raamatussa. Mutta ei ainoastaan "elämäntapa" ole kielletty, vaan myös hyväksynnän osoittaminen sille on kiellettyä.

        Minä en kristittynä halua tieten tahtoen toimia Jumalan tahtoa vastaan. Varsinkin kun tässä tapauksessa se on niin helppoa. Tarvitsee vain vähän katsoa minne lahjoituksensa antaa ja olla osoittamatta hyväksyntää. Se on minusta varsin kohtuullista ja tolkullista.


    • Anonyymi

      Sirius planeetalla on taas karmea hätä, yksikin euro tulee tarpeeseen .
      Auta pieniä Siriuslaisia selviytymään arjesta KIITOOOOS.

    • Anonyymi

      Sitten kun KUA avustaa vainottuja kristittyjä ja juutalaisia, vasta sitten annan heille rahaa.

      • Anonyymi

        Näin. Ja Suomessa on jo miljoona köyhää!



      • epikuros kirjoitti:

        Mahtaisiko seuraava foorumi antaa riittävästi käytännön apua ja empatiaa.

        https://www.marttyyrienaani.fi/

        Ei näillä joillakin palstalaisilla empatiasta ole puutetta. Hyvin tuntevat omiansa kohtaan sitä mutta ei sitten muita. Sama kööri huutaa kuinka suomessa vaan jaetaan holtittomasti rahaa ja sitten itse haetaan kaikki mahdolliset tuet, tuohon päälle tietenkin kirkon jakamat eväät tai ostoskortit vaikka tosiaan kirkko onkin ihan paska.

        Yhtä kaikki empatia rajoittuu lähinä oman navan ympärille ja ehkä naapuriin jos sattuu olemaan oikean värinen, oikeaa uskontoa ja oikeaa seksuaalisuutta. Tuo jälkimmäinen kun tuntuu olevan erittäin tärkeää sellaiselle Kristuksen lähimmäisen rakkauden täyttämälle ihmiselle.


      • Anonyymi
        epikuros kirjoitti:

        Mahtaisiko seuraava foorumi antaa riittävästi käytännön apua ja empatiaa.

        https://www.marttyyrienaani.fi/

        Tässä on tärkeä kohde. Ehkä tärkeämpikin kuin KUA.
        Ainakin minun mielestäni. Joku muu voi olla toista mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on tärkeä kohde. Ehkä tärkeämpikin kuin KUA.
        Ainakin minun mielestäni. Joku muu voi olla toista mieltä.

        Perustelen sillä, että humanitaarista apua lähetetään maailmalle monen järjestön kautta, mutta vainottuja kristittyjä auttavat useimmiten lähinnä kristityt itse. ✨Ja kristittyjen lukumäärään nähden, auttajia on varsin vähän.


    • Anonyymi

      Kirkon omaisuuden tasearvo on 3,4 MILJARDIA euroa. Pelkästään seurakuntien omistamien metsien arvo on 300 miljoonaa. Vuotuiset tulot kirkolla on noin 1 miljardi.

      Mutta kun rahaa tarvitaan hyväntekeväisyyteen niin se kerjätään erikseen.

      Eroa kirkosta ja laita edes 1/10-osa säästyneestä kirkollisverosta valitsemaasi hyväntekeväisyyskohteeseen, niin teet hyvää paljon enemmän kuin maksamalla kirkollisveroa.

      https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/

    • Itse olen Unicefin kuukausilahjoittaja ja katson, että se on minulle oikea tapa auttaa auttamaan.

      "Unicef keskittyy lasten olojen parantamiseen pitkällä tähtäimellä, osallistuen myös hätäapuun.
      Unicef toimii yli 190 maassa. Järjestön palveluksessa on yli 10 000 henkilöä, joista 80 prosenttia tekee työtä kentällä." (wiki)

      • Anonyymi

        Unicefin auttaminen johtaa väestöräjähdykseen, ei kannettuvesi kaivossa pysy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      158
      1941
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      131
      1754
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      102
      1527
    4. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      17
      1223
    5. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      71
      1218
    6. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      68
      1181
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      220
      978
    8. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      70
      805
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      45
      740
    10. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      194
      723
    Aihe