Varhennettu osaaikainen eläke

Anonyymi

Onko teitä tänä vuonna hakeneita paljonkin? Minä hain ja se alkoi tänään.. Saan ansiosidonnaisen päivärahan päälle vähän lisää.. Nyt juhlitaan.. Töihin on turha yrittää tässä iässä, vaikka olen ihan hyvässä kunnossa. Ei kukaan ota..

3

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harkinnassa. Kuinka kävi verotuksesi ja mikä on muuten tilanteesi, teetkö myös töitä oven kanssa?

    • Anonyymi

      Itselläni myös ansiosidonnainen menossa ja kunhan se loppuu ja pääsen loppuajaksi ns. putkeen (eläke alkaa 2022) kahden vuoden päästä - nostan viimeisen vuoden 50 prosenttia.

    • Anonyymi

      Aloitin varhennetun eläkkeen elokuun alussa. Teen 60 % työaikaa samassa työpaikassa, missä olen ollut yli 30 vuotta. Saan siis 60 % palkkaa. Olen töissä 3 pv viikossa ja 2 eläkkeellä. Eläkettä nostan 50 % tulevasta vanhuuseläkkeestäni. Rahallisesti en häviä yhtään, koska verotus pieneni niin rajusti. Tuleva vanhuuseläkkeeni tulee pienenemään tämän järjestelyn johdosta noin 60 euroa brutto.
      Eli tämä oli hyvä diili ja nautin täysillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      133
      3208
    2. 121
      1415
    3. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      136
      1274
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1152
    5. Rauhaa et tule koskaan saamaan

      Me olemme sodassa nyt ja ikuisesti
      Ikävä
      76
      972
    6. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      834
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      812
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      42
      803
    9. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      68
      795
    10. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      72
      783
    Aihe