Tuli tässä mieleen sellainen asia, että Jumala puhuu tuulen huminassa ja hiljaisuudessa. Hän ei kaipaa suuria stadioneja, suurta huutosakkia ja ankaraa uskovien joukkoa antaakseen todistuksen itsestään. Vanhassa testamentissakin kerrotaan, että joku profeetta (en nyt jaksa googlailla oikeaa Raamatun kohtaa) tarkkaili Jumalan ilmestymistä. Tuli myrskyä, tulta ja vaikka mitä vaikuttavaa. Olisi luullut että Jumala olisi ilmoittanut itsensä mahtavalla pauhulla. Mutta Jumala ilmoittikin itsensä vienossa tuulenvireessä. Sanoihan Jeesuskin aikoinaan, että mene kammioosi ja rukoile Jumalaasi hilaisuudessa. Suuret sanat ja torikokoukset eivät auta löytämään Jumalaa. Jumala liikkuu hiljaisuudessa salatusti. Miksi? Sitä emme voi tietää.
Jumala puhuu tuulen huminassa
22
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös se kaverinne puhunut jumalalle jossain luolassa.
Eristyksessä 3kk pimeässä niin johan alkaa jumalat juttelemaan.- Anonyymi
Eikös se kaverinne puhunut jumalalle jossain luolassa.
Minun KAVERINI ! Uskomatonta mutta, totta,en kuulu kirkkoon.
Minun luojani puhuu minulle luonnossa,eläimissä,rakkaudessa !
Jos sanot tuulen värit,tiedät sen..
Kuitenkin on ihmeellistä,että sinäkin olet olemassa,eikö vain? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se kaverinne puhunut jumalalle jossain luolassa.
Minun KAVERINI ! Uskomatonta mutta, totta,en kuulu kirkkoon.
Minun luojani puhuu minulle luonnossa,eläimissä,rakkaudessa !
Jos sanot tuulen värit,tiedät sen..
Kuitenkin on ihmeellistä,että sinäkin olet olemassa,eikö vain?Pääasia ettet tue kirkkoa.
Minun olemassaoloni olisi uskonnon paikka ja sen voisi pistää uskonnolliseen kehykseen.
Mutta se on vale, sillä minua kiinnostaa totuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia ettet tue kirkkoa.
Minun olemassaoloni olisi uskonnon paikka ja sen voisi pistää uskonnolliseen kehykseen.
Mutta se on vale, sillä minua kiinnostaa totuus.Ai, tuoko on hengellisen elämän "pääasia"?
Meille muutamille uskoville pääasiat ovat ihan muut: Kristuksen täysi sovitustyö...
Äärikristityt myös luulevat puiden huojumisen aiheuttavan tuulemista.
- Anonyymi
torre12 kirjoitti:
Eipä ihme, ettei Jumala kuulu eikä näy.
Surkea tapaus.Eipä ihme, ettei Jumala kuulu eikä näy.
Surkea tapaus.
Näetkö tuulen? Eikö ole ihmeellistä,että olet olemassa? - Anonyymi
Miksi valehtelet eikö sinulla ole omatuntoa?
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ihme, ettei Jumala kuulu eikä näy.
Surkea tapaus.
Näetkö tuulen? Eikö ole ihmeellistä,että olet olemassa?Kuulen tuulen, mutta en näe sitä.
Miten se liittyy Jumalan olemassaoloon? Sellaisen luulisi voivan olla havaittavissa.
Raamatussa Jumalaa katseltiin, mutta emme me voi katsella. Raamattu on vain kirja, jossa on elämään liittymättömiä tarinoita.- Anonyymi
No tässä taas kaksi pilkkaajaa. Ensimmäinen pilkaten "selittää" Raamattua ja toinen veisaa, antaa tukeaan...
"Emmä vaa oo koskaan tommost kokenu..." Se on teidän ongelmanne. Minä ja moni muu olemme.
"Tuulen huminassa..." Luulenpa, ettei tällä tarkoiteta sitä tuulen huminaa, jonka atet tuuleksi ymmärtävät, mutta pitää kuitenkin päästä "opettamaan" ja väärentämään Jumalan sanaa.
Kyse on hengellisistä ilmiöistä, hengellisestä tulesta ja tuulesta, ei maallisista, fyysisistä.
Tuon "tuulen" olen ainakin kahdesti kokenut. Tämä liittyi molemmilla kerroilla Pyhän Hengen toimintaan. Kävi kuin suuri "tuulen puuska"...
- Anonyymi
Hän puhuu hiljaisuudessa, korvien välissä laskeutuessaan minuun.
Aamen, kiitos Jeesus.- Anonyymi
Siksikö uskovaisilla on korvienvälissä laskeutumisvalot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksikö uskovaisilla on korvienvälissä laskeutumisvalot.
Siksikö uskovaisilla on korvienvälissä laskeutumisvalot.
En tiedä mitä tarkoitat uskovaisilla? En kuulu kirkkoon,mutta tunnen Elämän ja Rakkauden.
Olen aina tuntenut !
Olen ollut sotilaana ulkomailla,olen ollut pahassa paikassa,mutta en ole koskaan unohtanut Rakkautta !
Olen ollut xxxx..en silti jättäisi Rakkautta pois elämästä.
Kun aika on sinulle viisas, tunnet sen. Olet nyt kypsymätön matkaaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksikö uskovaisilla on korvienvälissä laskeutumisvalot.
En tiedä mitä tarkoitat uskovaisilla? En kuulu kirkkoon,mutta tunnen Elämän ja Rakkauden.
Olen aina tuntenut !
Olen ollut sotilaana ulkomailla,olen ollut pahassa paikassa,mutta en ole koskaan unohtanut Rakkautta !
Olen ollut xxxx..en silti jättäisi Rakkautta pois elämästä.
Kun aika on sinulle viisas, tunnet sen. Olet nyt kypsymätön matkaaja.Olet ollut ulkomailla sotilaana MIKSI ?
Kun jotenkin muuten kun sinä uskot, tappaa jotain niin kumman puolelle menet.
Aika on evoluution, vai luuletko kaiken olevan ikuista. Olisi vaarallista ajatella minua kypsymättömänä matkaajana, sillä enhän minä tästä voi enempää kehittyä tai alkaa itseänikin jo pelottamaan. - Anonyymi
Aivan. Ja juuri tuossa tilanteessa voi kokea tuon "hengellisen tuulen", Pyhän Hengen täyttäessä... 🕊
- Anonyymi
Mitään jumalaa tai jeesusta ei ole koskaan ollut olemassa, joten puhut turhista.
- Anonyymi
Jos siis olisi persoonallinen saatana, niin olisi Jumalakin?
- Anonyymi
Vallankin sen käytös tulee näkyä. Hän, joka voi todistaa ihmisen kuvaksensa on järkähtämätön. Turha on siis hänen näköisensä olla koko tuuletinta vastaan.
- Anonyymi
Jumala ompi linnamme / Ein feste Burg ist Unser Gott:
https://www.youtube.com/watch?v=rOm1_ta4rGI
Virsi 170:
1. Jumala ompi linnamme
ja vahva turva aivan,
on miekkamme ja kilpemme
ajalla vaaran, vaivan.
Se vanha vainooja,
kavala, kauhea,
on kiivas, kiukkuinen
ja julma, hirmuinen.
Vain Herra hänet voittaa.
2. On turha oma voimamme
vääryyden valtaa vastaan.
Me turman vallat voitamme
Herrassa ainoastaan.
Hän, Kristus, kuningas,
on voitonruhtinas,
lyö joukot helvetin,
ne tallaa jalkoihin
ja voiton meille saattaa.
3. Jos täyttyisikin maailma
nyt valheen enkeleistä,
niin pimeys ei voittoa
kuitenkaan saisi meistä.
Ne olkoot raivoissaan
ja syöskööt kiukkuaan.
Nyt valheen vallat on
jo saaneet tuomion.
Ne yksi sana kaataa.
4. Se sana seisoo vahvana,
ne ei voi sitä kestää.
Kun kanssamme on Jumala,
ken meiltä voiton estää?
Jos veis he henkemme,
osamme, onnemme,
ne heidän olkohon,
vaan meidän iät on
Jumalan valtakunta.
Martti Luther n. 1528. Ruots. 1536. Suom. Jaakko Finno virsikirjaan 1583. Uud. Elias Lönnrot 1864. Uud. komitea 1886. | Sävelmä: Saksassa 1529.
✨ - Anonyymi
Johan tuon Raamatun ensimmäisen kirjan ensimmäisen luvun ensimmäinen lausekin sanoo:
"Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Maa oli autio ja tyhjä, pimeys peitti syvyydet, ja Jumalan henki liikkui vetten yllä."
Jumalan henki siis liikkui vetten yllä. Ei myrskyjä ja kuohuja nostattaen vaan hiljaa. Ikään kuin liukuen äänettömästi.- Anonyymi
Ilmeisesti jumala ei luonut vesiä, joiden yllä hän liiteli.
Luomiskertomus vasta alkaa siitä.
Kuka loi vedet?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201091- 137987
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten306787Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82694Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54626Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49599Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592- 75514