Etsikää ensin

Jumalan valtakuntaa
ja hänen vanhurskauttansa.

Siis ...
mitä etsimme

Ja ...
mitä ennen

61

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sen myötä teille kaikki annetaan..

• Anonyymi

Sinulla on oma nimikkopalstakin. Onko siellä hiljaista 😂

LS

• Anonyymi

Kerran luon kirjoituksen sinulta kuinka et tänne kirjoita. Syy oli muistaakseni se että täällä koit olevan näitä "rienaajia" tai jotain semmoista. Ja niin siinä vaan kalamoskin on pyörtänyt kaiken.
      Täysin epäluotettava sanoissaan siis.

LS

• Anonyymi

Läläläläl läääää...
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Läläläläl läääää...
        ST

Kuka se siinä lällättelee 😁

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka se siinä lällättelee 😁

LS

Lälly 😘

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lälly 😘

Ja taas pusuja tulla tulvii samaltatieltä.
        Oot sellainen pususankaritar oikeen.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja taas pusuja tulla tulvii samaltatieltä.
        Oot sellainen pususankaritar oikeen.

LS

Oikea automaatti. Menee kohta Kalamoksen ketju pilalle minun takiani, joten halaukset ja heips.
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea automaatti. Menee kohta Kalamoksen ketju pilalle minun takiani, joten halaukset ja heips.
        ST

No pilallahan se oli jo kun aloitti...

Oot häiriöksi samaatietä, kun koetat uskosi kautta minua ojentaa.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No pilallahan se oli jo kun aloitti...

Oot häiriöksi samaatietä, kun koetat uskosi kautta minua ojentaa.

LS

Yritänkö ojentaa🤔 en ole itse huomannut tekeväni niin.
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritänkö ojentaa🤔 en ole itse huomannut tekeväni niin.
        ST

Sanon vaan että aloittaja ei ansaitse arvostustani ja saisi mun puolesta mennä omalle palstalle moderoimaan. Mutta näköjään sie alat lällättelemään ja höpsöttelemään kuin järkesi oisit menettänyt.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanon vaan että aloittaja ei ansaitse arvostustani ja saisi mun puolesta mennä omalle palstalle moderoimaan. Mutta näköjään sie alat lällättelemään ja höpsöttelemään kuin järkesi oisit menettänyt.

LS

Niin lillilin lälly lieruuu...
        Miksei aloittaja ansaitse arvostustasi?
        ST.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST.

Mene sen palstalle, ehkä voit kokeilla kirjoittaa, ilman, että joku moderoi kaiken. Kaiken pitää olla kirjoitettu kuin kalamos sen ymmärtää tai minkä kokee hänen ns rakkauden hengessä kirjoitetuksi, niin koin kirjoittajana, ehkä sun henkesi sinne sopisi toisaalta?....ajattelin, että mitä tänne tulee...kun on siellä kertonut, että se kyseinen palsta on hänen Jumalalta saatu tehtävä, menköön tehtävänsä pariin. Vai? 🙂

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST.

Mutta näistä sanoista mitä toisaalla sanoo pitää olla tarkka, uskovatkin voivat nostaa jonkin syytteen herjauksesta ja kunnianloukkauksesta.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST.

Saatoin kirjoittaa esimerkiksi naisten oikeuksista, moderoitiin jonnekin ketjuun yleisestä näkyvillä olevasta jonnekin näkymättömiin, jonka nimikin oli jokin jäteketju...ja kirjoitin jälleen...ja aina vaan jäteketjuun...edes naisten oikeuksista kirjoittaminen ei ollut sallittua, se olisi voinut loukata jotakuta tahoa ilmeisesti. Ei kukaan jaksa kirjoittaa pelkkää liirum laarumia...jos seura ei ole yhtä hyvää kuin samaatien 😉

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatoin kirjoittaa esimerkiksi naisten oikeuksista, moderoitiin jonnekin ketjuun yleisestä näkyvillä olevasta jonnekin näkymättömiin, jonka nimikin oli jokin jäteketju...ja kirjoitin jälleen...ja aina vaan jäteketjuun...edes naisten oikeuksista kirjoittaminen ei ollut sallittua, se olisi voinut loukata jotakuta tahoa ilmeisesti. Ei kukaan jaksa kirjoittaa pelkkää liirum laarumia...jos seura ei ole yhtä hyvää kuin samaatien 😉

LS

Mutta tosiaan asetat samaatietä mut hieman aralle paikalle...ei näistä uskovissa tiedä mitä ne tekee, kun niiden kunniaa loukataan...
        En haluaisi saada mitään syytettä kalamoksen maineen pilaamisesta, on mulla parempaakin tekemistä elämässä.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mene sen palstalle, ehkä voit kokeilla kirjoittaa, ilman, että joku moderoi kaiken. Kaiken pitää olla kirjoitettu kuin kalamos sen ymmärtää tai minkä kokee hänen ns rakkauden hengessä kirjoitetuksi, niin koin kirjoittajana, ehkä sun henkesi sinne sopisi toisaalta?....ajattelin, että mitä tänne tulee...kun on siellä kertonut, että se kyseinen palsta on hänen Jumalalta saatu tehtävä, menköön tehtävänsä pariin. Vai? 🙂

LS

En tiijä. En ole käynyt hänen omassa paikassaan. Mitä moderoiminen tarkoittaa?
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LS

Voisi kuvitella, että olisi hedelmällistä ja rakentavaa keskustella kaikesta ja monenlaisiin ihmisien kanssa.
        Jos vain jaksaa
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiijä. En ole käynyt hänen omassa paikassaan. Mitä moderoiminen tarkoittaa?
        ST

Moderoija voi kaikki tekniset jutut hallita, poistaa kirjoitukset, siirtää niitä.. ja jopa poistaa kirjoittajan tai bannata määräajaksi jne. Hänellä on käyttöoikeudet kirjoituksiin todellisesti.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta näistä sanoista mitä toisaalla sanoo pitää olla tarkka, uskovatkin voivat nostaa jonkin syytteen herjauksesta ja kunnianloukkauksesta.

LS

Niinkö? Ei kait sitä nyt, ei kait nyt sentään.. Mikä kunnia?
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö? Ei kait sitä nyt, ei kait nyt sentään.. Mikä kunnia?
        ST

No jos ne kokee tulleensa loukatuksi. Nämähän varmasti ottaa koville kalamosta, koska se palsta on kuin sen "lapsi"...että siis sanon miten sitä palstaa hallinnoidaan...kuin jotain kommunistista valtiota....niin voi tulla näistä sanoista joku oikeusjuttu....ku sehän on kalamoksen palsta ja toki saa palstansa moderoida miten tahtoo.
        Mutta miksi ei kelpaa sitten olla siellä, olen ihmetellyt tässä...ku oli niin suuri tehtävä juurikin se kalamos palsta Jumalalta kalamokselle.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos ne kokee tulleensa loukatuksi. Nämähän varmasti ottaa koville kalamosta, koska se palsta on kuin sen "lapsi"...että siis sanon miten sitä palstaa hallinnoidaan...kuin jotain kommunistista valtiota....niin voi tulla näistä sanoista joku oikeusjuttu....ku sehän on kalamoksen palsta ja toki saa palstansa moderoida miten tahtoo.
        Mutta miksi ei kelpaa sitten olla siellä, olen ihmetellyt tässä...ku oli niin suuri tehtävä juurikin se kalamos palsta Jumalalta kalamokselle.

LS

Hyviä kysymyksiä, joihin Kalamos osaa vastata parhaiten.
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moderoija voi kaikki tekniset jutut hallita, poistaa kirjoitukset, siirtää niitä.. ja jopa poistaa kirjoittajan tai bannata määräajaksi jne. Hänellä on käyttöoikeudet kirjoituksiin todellisesti.

LS

Ainnii se.. Olin jo unohtanut. Tämä kaikki on minulle kuitenkin melko uutta.
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainnii se.. Olin jo unohtanut. Tämä kaikki on minulle kuitenkin melko uutta.
        ST

Tällä palstalla moderointi voi olla kevyempää, täällä on vapaampaa kirjoittaa kuitenkin, vaikka täälläkin voidaan moderoida pois kirjoituksia...koska uskonnolliset tavoitteet eivät sitä ohjaa. Uskovien ihmisten ylläpitämissä foorumeissa, moderoijilla ja ylläpitäjillä voi olla omat katsontakantansa, joiden mukaan haluavat myös keskustelujen etenevän. Siksi en suosittele niitä, on hyvä, että olet löytänyt ensin juurikin tänne, missä on kaikenlaisia ihmisiä.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä palstalla moderointi voi olla kevyempää, täällä on vapaampaa kirjoittaa kuitenkin, vaikka täälläkin voidaan moderoida pois kirjoituksia...koska uskonnolliset tavoitteet eivät sitä ohjaa. Uskovien ihmisten ylläpitämissä foorumeissa, moderoijilla ja ylläpitäjillä voi olla omat katsontakantansa, joiden mukaan haluavat myös keskustelujen etenevän. Siksi en suosittele niitä, on hyvä, että olet löytänyt ensin juurikin tänne, missä on kaikenlaisia ihmisiä.

LS

Ahaa ok, kiitos valistuksesta. Mitä olen täällä ollut niin en taida haluta hirveästi muualla Suomi 24 palstoilla kirjoittaa.
        Tässäkin on jo minulle äimistelemistä niin ettei perässä pysy.
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa ok, kiitos valistuksesta. Mitä olen täällä ollut niin en taida haluta hirveästi muualla Suomi 24 palstoilla kirjoittaa.
        Tässäkin on jo minulle äimistelemistä niin ettei perässä pysy.
        ST

Niin. Haluan sanoa ettei kalamos palsta loppuviimein eroa muista uskonnollisista palstoilta juurikaan. Sellaisia ne on kaikki, vaikka mainostaisivat olevansa jotenkin muuta....niin loppuviimein ihmiset perustavat niitä omien missioidensa vuoksi, niinkuin erinäiset seurakunnat...niin palstatkin ja toisinajattelijat....no, äänioikeus ja sananvapaus, sen toteutuminen on vaikeaa "suljetuissa ympyröissä", joissa on helppo vaientaa säröäänet, se on historian toistoa...

Hyvää yötä samaatietä.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Haluan sanoa ettei kalamos palsta loppuviimein eroa muista uskonnollisista palstoilta juurikaan. Sellaisia ne on kaikki, vaikka mainostaisivat olevansa jotenkin muuta....niin loppuviimein ihmiset perustavat niitä omien missioidensa vuoksi, niinkuin erinäiset seurakunnat...niin palstatkin ja toisinajattelijat....no, äänioikeus ja sananvapaus, sen toteutuminen on vaikeaa "suljetuissa ympyröissä", joissa on helppo vaientaa säröäänet, se on historian toistoa...

Hyvää yötä samaatietä.

LS

Toisaalta, sanoihan jo jalkaväenkenraali Ernrooth, että kansakunta, joka ei tunne historiaansa, ei voi rakentaa tulevaisuuttaan.
        Juu hyvät yöt L_S.

• Anonyymi

Bib­lia: Minä il­moi­tin si­nun ni­mes ih­mi­sil­le, jot­kas mi­nul­le maa­il­mas­ta an­noit: he oli­vat si­nun, ja mi­nul­le sinä ne an­noit, ja si­nun sa­nas he kät­ki­vät. He tie­si­vät nyt kaik­ki ole­van si­nus­ta, mit­kä sinä mi­nul­le an­noit. Sil­lä ne sa­nat, jot­ka sinä mi­nul­le an­noit, an­noin minä heil­le; ja he ne ot­ti­vat vas­taan, ja to­ti­ses­ti tun­si­vat mi­nun si­nus­ta läh­te­neen, ja us­koi­vat, et­tä sinä mi­nun lä­he­tit. Minä ru­koi­len hei­dän edes­tän­sä: en minä maa­il­man edes­tä ru­koi­le, vaan nii­den edes­tä, jot­ka sinä mi­nul­le an­noit, et­tä he ovat si­nun omas. Ja kaik­ki mi­nun oma­ni ovat si­nun, ja si­nun omas ovat mi­nun: ja minä olen kir­kas­tet­tu heis­sä.

• Anonyymi

Niin tämäkin ketju, jonka aloittaja "kalamos" hivenen arvoituksellisesti avasi, lyötiin läskiksi heti alusta pitäen.
      Ketjun aloittajan ollessa siihen syytön.
      Aloituksen aihe on nimittäin hyvä.
      "Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan/vanhurskasta tahtoaan..."
      Ja aloittaja kysyy: "Siis... mitä etsimme
      Ja... mitä ennen"
      Tähdelliset kysymykset!
      Vaan jälleen kerran vanhat tutut, L - S ja ST ja joku muukin ( ota noista selvää kuka mikin on) aloittivat käsittämättömän soopanjauhamisensa - paremminkin kakaramaisen huutelunsa. Aivan ala-arvoista käyttäytymistä, varsinkin uskovina itseään pitäviltä henkilöiltä.
      Aloittaja "kalamos" otettiin hampaisiin oitis.
      Merkillisen kaunaista käyttäytymistä.
      Olkoon sitten hampaankolossa sitä tahi tätä.
      Tai olkoon olematta.
      Aloituksen aihe, kaikessa lyhyessä ytimekkyydessään, jätettiin tyystin sivuun...
      Mikä lienee pontimena ko. nimimerkeillä tällaiseen viestittelyyn, kun näyttäisi siltä, että he kuitenkin paneutuvat asiallisestikin kysymyksiin, joita tällä palstalla sentään voittopuolisesti käsitellään.
      S.o. USKON ASIOIHIN.
      Niin, kyllähän S24-foorumilta luulisi löytyvän sopivampikin palsta tämäntapaiseen viestittelyyn mikä tällä kertaa on päässyt vauhtiin tässä ketjussa.

s-seutulainen

• Anonyymi

Luin ekka että vanhat luntut 🤣
        ST

• Anonyymi

Voisitko kertoa arvon Saviseutulainen miten olen ilmaissut oletetun kaunaisuuden Kalamos tai kohtaan?
        Minua viheliäisesti pistelee tuollaiset päättömät oletukset!
        Ihan kuin kaikilla olisi pahat aikeet. Kyllä tämä paikka on sitten tympeä kun ei voi yhtään mitään kenenkään kanssa Jutskaillaan, kun tullaan paheksumaan.
        Niin miten osoitin mielestäsi kaunaisuutta Kalamosta kohtaan?
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisitko kertoa arvon Saviseutulainen miten olen ilmaissut oletetun kaunaisuuden Kalamos tai kohtaan?
        Minua viheliäisesti pistelee tuollaiset päättömät oletukset!
        Ihan kuin kaikilla olisi pahat aikeet. Kyllä tämä paikka on sitten tympeä kun ei voi yhtään mitään kenenkään kanssa Jutskaillaan, kun tullaan paheksumaan.
        Niin miten osoitin mielestäsi kaunaisuutta Kalamosta kohtaan?
        ST

Enkä minä tyystin sivuuttanut..Lainasinhan Bibliaa tuonne sinun viestisi edellä, jos siittä Kalamos saisi keskustelun juurta tai ajatuksia koskien aloituksensa aihetta.
        Huikkasin vain L_S. ää kun olemme täällä jutskailleet tuon tuosta ja olemme " vanhat tutut" kuten jo asian ytimekkäästi mainitsin paheksunnan kera.
        Kuule, minua ei kiinnosta esittää pyhimpään tai parempaa, olen täällä just se mikä olen!! En ala muuta esittämään täällä enkä irl. Se on saletti.
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä minä tyystin sivuuttanut..Lainasinhan Bibliaa tuonne sinun viestisi edellä, jos siittä Kalamos saisi keskustelun juurta tai ajatuksia koskien aloituksensa aihetta.
        Huikkasin vain L_S. ää kun olemme täällä jutskailleet tuon tuosta ja olemme " vanhat tutut" kuten jo asian ytimekkäästi mainitsin paheksunnan kera.
        Kuule, minua ei kiinnosta esittää pyhimpään tai parempaa, olen täällä just se mikä olen!! En ala muuta esittämään täällä enkä irl. Se on saletti.
        ST

niin normaalia naisten vääntöä, ei alkua eikä loppua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ST

No ei sekään ole eriskummallista, että arvon leidi, saviseutulainen esittää ilmoille julkisen paheksuntansa meitä kahta kohtaan. Nekin aiemmat anteeksipyynnöt häneltä, voidaan vetää alas veskinpäntöstä.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sitten? Piti kuitenkin sinunkin siihen puuttua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei sekään ole eriskummallista, että arvon leidi, saviseutulainen esittää ilmoille julkisen paheksuntansa meitä kahta kohtaan. Nekin aiemmat anteeksipyynnöt häneltä, voidaan vetää alas veskinpäntöstä.

LS

Semmone se 8n, pikku kullanmuru.
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tämä on "normaalia", niin tunnet outoja naisia.:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tämä on "normaalia", niin tunnet outoja naisia.:)

Eiköhän oudotkin elä samasta leivästä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sitten? Piti kuitenkin sinunkin siihen puuttua?

Ettekö te osaa keskustella ASIOISTA ilman että koko ajan on kauhea tunnelataus päällä---mitä se nyt minusta, minä minuun, minusta, sanoi ja taas tarkoitti... kasvakaa aikuiseksi pikkuhiljaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettekö te osaa keskustella ASIOISTA ilman että koko ajan on kauhea tunnelataus päällä---mitä se nyt minusta, minä minuun, minusta, sanoi ja taas tarkoitti... kasvakaa aikuiseksi pikkuhiljaa.

Ei ja näyttää tarttuneen sinuunkin sama virus 😆
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mikäs kiire tässä on kasvaa aikuiseksi?
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tässä mitään tunnelatausta ole. Se on vain sinun tunteesi joka niin sanoo.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalamos teki hengellisen aloituksen, mutta tämäkin ketju sotkettu kahden naisen välisenä riitelynä.

Siihen, mikä on hengellistä, ei vastata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kalamos teki hengellisen aloituksen, mutta tämäkin ketju sotkettu kahden naisen välisenä riitelynä.

Äläpä höpötä. Vastaan raamatunlauseinkin mutten laita puumerkkejä silloin. Ihan kurillanikaan en laita ettei kukaan teistä pääse sanomaan, että etsitkö omaa kunniaasi.. Niihin..
        Laitan vain näihin henkilökohtaisiin puumerkit niin saatte vipinää vihamyllyyne.
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minkä kukanenkin kokee riitelynä.
        Voisiko olla mahdollista, että olette herkkänahkaisia?

LS

• Anonyymi

Jumala on se, joka kutsuu.

6:37 Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.
      6:38 Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt.
      6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
      6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
      6:41 Niin juutalaiset nurisivat häntä vastaan, koska hän sanoi: "Minä olen se leipä, joka on tullut alas taivaasta";
      6:42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"
      6:43 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Älkää nurisko keskenänne.
      6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
      6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi.' Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.
      6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.
      6:47 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo, sillä on iankaikkinen elämä

• Kylläpäs avaukseni sai valtavat aplodit.
      Lainasin siis Vuorisaarnan sanoja.
      Jeesus kehottaa Israelin kansaa sanoen:

"Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa
      ja hänen vanhurskauttansa,
      niin myös kaikki tämä teille annetaan."

Siis mitä meidän ensisijaisesti pitäisi löytää.

Vanhan Testamentin puolella
      Viisaus,
      jonka ihastuksena ovat ihmislapset,
      sanoo:

"Joka Minut löytää, löytää Elämän."

Johannes ilmaisee saman kirjeessään:

"Jolla Poika on, sillä on Elämä."

Tärkeintä ennen kaikkea muuta on,
      että ihminen saa kohdata
      Messiaan eli Kristuksen.

Silloin ihminen on löytänyt
      Jumalan Valtakunnan
      ja puettu Hänen Vanhurskauteensa.

• Anonyymi

Hyvä aloitus! En ole käynyt sinun omassa paikassasi. Kerran kutsuitkin täällä myös minua siellä käymään kun moitin tätä palstaa.
        Tunsin, että olet niin kiltti, ettet ota itseesi, jos ketjussasi Jutskaillaan muutakin.
        Ymmärrän niin että olet sellainen, joka näkee kaikessa myös sen hyvän puolen.
        Aloituksesi raamatun kohta nosti minulle nostalgisia tunteita, sillä yksi sukulaisia pappa siittä minulle muistutti kun olin nuori vielä.
        ST

• Anonyymi

Jumalan valtakuntaa ei tarvitse edes kaukaa etsiä. Sillä Jeesuksen mukaan: "Jumalan valtakunta on teidän sisimmässänne." Joskus se peittyy uskovallakin elämän huolien ja omien ongelmien taakse. Ja niiden läpi on raivattava tie uudelleen elävän veden lähteelle, josta juomalla ei kärsi puutteesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä aloitus! En ole käynyt sinun omassa paikassasi. Kerran kutsuitkin täällä myös minua siellä käymään kun moitin tätä palstaa.
        Tunsin, että olet niin kiltti, ettet ota itseesi, jos ketjussasi Jutskaillaan muutakin.
        Aloituksesi raamatun kohta nosti minulle nostalgisia tunteita, sillä yksi sukulaisia pappa siittä minulle muistutti kun olin nuori vielä.
        ST

Siis tuon papan tunnettu lausahdus oli tuo laittamasi raamatun kohta. Usein minullekin muistutti tuosta kohdasta.. Ihan papparainen ❤️
        Herätti lämpimiä muistoja.

ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan valtakuntaa ei tarvitse edes kaukaa etsiä. Sillä Jeesuksen mukaan: "Jumalan valtakunta on teidän sisimmässänne." Joskus se peittyy uskovallakin elämän huolien ja omien ongelmien taakse. Ja niiden läpi on raivattava tie uudelleen elävän veden lähteelle, josta juomalla ei kärsi puutteesta.

"Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, 21eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        22Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä. 23Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä. 24Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva. 25Mutta sitä ennen pitää hänen kärsimän paljon ja joutuman tämän sukupolven hyljittäväksi.
        26Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä: 27he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki. 28Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat, 29mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, 30samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. 31Sinä päivänä älköön se, joka katolla on ja jolla on tavaransa huoneessa, astuko alas niitä noutamaan; ja älköön myös se, joka pellolla on, palatko takaisin. 32Muistakaa Lootin vaimoa! 33Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen; mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen. 34Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään. 35Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."

• Anonyymi kirjoitti:

ST

Kyllä nuo Jeesuksen sanat
        todella ovat avauksen arvoisia.
        Ajatella, että voimme löytää
        Jumalan Valtakunnan
        ja Hänen Vanhurskautensa.

Minun piti ensin tehdä avaus ihan toisesta aiheesta,
        mutta sitten tein itsenikin yllättäen tämän.
        Ehkä se olikin ihan Sinua varten,
        kun toi mieleen Pappasi.

Mutta tule nyt ihmeessä käymään
        eikä vain käymään vaan olemaankin
        tuolla foorumillani,
        jota LS jatkuvasti niin paljon kehuu.

Itse asiassa tuo foorumi
        https://kalamos.foorumi.eu
        on heiveröisten ruokojen foorumi.
        Sieltä ei ketään koskaan heitetä ulos.

Ja vaikka se on pyhitetty
        Rakkauden ilmapiirissä käytävälle
        Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle
        keskustelulle Jumalan ilmoituksesta
        Hänen Sanassaan ja teoissaan,
        niin siellä on esimerkiksi osio
        Kahvila,
        jossa voi turista vähän sitä suun tätä.

Siunausta ja tervetuloa
        Sinulle ST ja ystävällesi LS
        ja kaikille muillekin.

Mutta takaisin aiheeseen vielä.
        Me voimme siis löytää Jumalan Valtakunnan
        ja saada Hänen Vanhurskautensa.
        Raamattu paljastaa,
        että Jumalan Valtakunta on nimenomaan
        vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Jumalan valtakunta
        eli vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä
        on meissä,
        kun synnymme Hengestä.
        Saamme tuon Jumalan Valtakunnan,
        kun otamme sen vastaan kuin pieni lapsukainen
        - kun pienen lapsukaisen lailla
        tulemme Jeesuksen tykö.
        Jumalan valtakunnan ohessa saamme
        kaiken muunkin,
        mitä tässä ajassa tarvitsemme.

Eli kun kohtaamme
        Jumalan Valtakunnan Kuninkaan,
        olemme saaneet kaiken,
        mitä ikinä tarvitsemme.

• Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

Kyllä nuo Jeesuksen sanat
        todella ovat avauksen arvoisia.
        Ajatella, että voimme löytää
        Jumalan Valtakunnan
        ja Hänen Vanhurskautensa.

Minun piti ensin tehdä avaus ihan toisesta aiheesta,
        mutta sitten tein itsenikin yllättäen tämän.
        Ehkä se olikin ihan Sinua varten,
        kun toi mieleen Pappasi.

Mutta tule nyt ihmeessä käymään
        eikä vain käymään vaan olemaankin
        tuolla foorumillani,
        jota LS jatkuvasti niin paljon kehuu.

Itse asiassa tuo foorumi
        https://kalamos.foorumi.eu
        on heiveröisten ruokojen foorumi.
        Sieltä ei ketään koskaan heitetä ulos.

Ja vaikka se on pyhitetty
        Rakkauden ilmapiirissä käytävälle
        Jumalaa ja lähimmäistä kunnioittavalle
        keskustelulle Jumalan ilmoituksesta
        Hänen Sanassaan ja teoissaan,
        niin siellä on esimerkiksi osio
        Kahvila,
        jossa voi turista vähän sitä suun tätä.

Siunausta ja tervetuloa
        Sinulle ST ja ystävällesi LS
        ja kaikille muillekin.

Mutta takaisin aiheeseen vielä.
        Me voimme siis löytää Jumalan Valtakunnan
        ja saada Hänen Vanhurskautensa.
        Raamattu paljastaa,
        että Jumalan Valtakunta on nimenomaan
        vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

Jumalan valtakunta
        eli vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä
        on meissä,
        kun synnymme Hengestä.
        Saamme tuon Jumalan Valtakunnan,
        kun otamme sen vastaan kuin pieni lapsukainen
        - kun pienen lapsukaisen lailla
        tulemme Jeesuksen tykö.
        Jumalan valtakunnan ohessa saamme
        kaiken muunkin,
        mitä tässä ajassa tarvitsemme.

Eli kun kohtaamme
        Jumalan Valtakunnan Kuninkaan,
        olemme saaneet kaiken,
        mitä ikinä tarvitsemme.

Totta, niin voimme löytää. Laitoinkin tähän ketjuun useampia raamatun paikkoja, mutta yleensä en laita silloin nimmariani kun laitan raamatun kohtia, harvemmin.
        Eipä juuri muut oo tähän laittanut kuin minä raamatun kohtia aiheeseen liittyen sillä tämä aihe on sydäntäni lähellä. Innostuin siis 🙈
        ST

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta, niin voimme löytää. Laitoinkin tähän ketjuun useampia raamatun paikkoja, mutta yleensä en laita silloin nimmariani kun laitan raamatun kohtia, harvemmin.
        Eipä juuri muut oo tähän laittanut kuin minä raamatun kohtia aiheeseen liittyen sillä tämä aihe on sydäntäni lähellä. Innostuin siis 🙈
        ST

Mutta kiitos kutsusta. Tuli vielä mieleen, et joka ei usko kuin tämä lapsi, ei tule sisälle Jumalan valtakuntaan.
        Tuossakin voimme nähdä ja kokea sen, kuinka tärkeää on uskominen.
        Tämän maailman viisaus katoaa.
        Niinkuin Korinttolaiskirjeessäkiin on kirjoitettu, että rakkaus on suurin.
        Rakkaus ilmeni pojassa Jeesuksessa Kristuksessa, että meillä kaikilla olisi elämä. Sitä leipää ja vettä joka näyttää totuuden Jeesuksessa Kristuksessa, että kaikilla olisi yltäkylläisyys.

ST

• Anonyymi kirjoitti:

ST

Noita laittamiasi Raamatunkohtia ajatellessani
        mieleeni pulpahti tämä tilannekuvaus
        Jerusalemin herätyskokouksen jälkitilanteesta:

"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,
        ne kastettiin,
        ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä
        noin kolmetuhatta sielua."

Me julistamme Jeesusta Kristusta,
        kun julistamme Jumalan Sanaa.
        Hän on Sana / Valkeus / Viisaus.

Se, että me voimme löytää Hänet,
        on oikeastaan seurausta siitä,
        että Hän on ensin etsinyt meitä.

Lainasin aiemmin Sananlaskujen kirjaa
        luvusta kahdeksan.
        Jossa Viisaus puhuu niistä,
        jotka löytävät Hänet.

Mutta jo Sananlaskujen kirjan
        ensimmäisestä luvusta alkaen
        kerrotaan siitä,
        että ensin Viisaus kutsuu meitä.

Eli me voimme löytää Hänet
        vain sen tähden,
        että Hän on ensin löytänyt meidät
        ja kutsuu meitä.

• Anonyymi
        kalamos kirjoitti:

Noita laittamiasi Raamatunkohtia ajatellessani
        mieleeni pulpahti tämä tilannekuvaus
        Jerusalemin herätyskokouksen jälkitilanteesta:

"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan,
        ne kastettiin,
        ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä
        noin kolmetuhatta sielua."

Me julistamme Jeesusta Kristusta,
        kun julistamme Jumalan Sanaa.
        Hän on Sana / Valkeus / Viisaus.

Se, että me voimme löytää Hänet,
        on oikeastaan seurausta siitä,
        että Hän on ensin etsinyt meitä.

Lainasin aiemmin Sananlaskujen kirjaa
        luvusta kahdeksan.
        Jossa Viisaus puhuu niistä,
        jotka löytävät Hänet.

Mutta jo Sananlaskujen kirjan
        ensimmäisestä luvusta alkaen
        kerrotaan siitä,
        että ensin Viisaus kutsuu meitä.

Eli me voimme löytää Hänet
        vain sen tähden,
        että Hän on ensin löytänyt meidät
        ja kutsuu meitä.

Niinpä.

• Anonyymi

Audit ei vähene, kuin tosissaan ollen.

• Anonyymi

"Etsikää ensin

kalamos
      Eilen 20:11

Jumalan valtakuntaa
      ja hänen vanhurskauttansa.

Siis ...
      mitä etsimme

Ja ...
      mitä ennen"
      ~
      *Etsimme Jumalan Valtakuntaa. 👑

*Ei mitään muuta tätä ennen.
      Eli tämän tulee olla ensisijainen asiamme ja etsintämme kohde.

Etsintämme. Tämä sana osoittaa, että vaikka jo olisimmekin Jumalan Valtakunnassa, emme tunne siitä kuin hippusen. Jumalan Valtakunnan etsintä on Jumalan tahdon ja sanan, tässä elämisen etsintää.

Kaiken, aidon jumalallisen etsintää: Isän tahdon ja rakkauden etsintää, Jeesuksen herruuteen suostumisemme etsintää ja siihen kasvamista, kaikien Pyhän Hengen vaikutuksien ja armolahjojen etsintää ja NÄISSÄ ELÄMISTÄ, jos mahd, joka hetki.

• Anonyymi

Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

• Anonyymi

Job:
      1:1 Yksi mies oli Utsin maalla nimeltä Job; ja se mies oli vakaa ja hurskas, ja Jumalaa pelkääväinen, ja vältti pahaa. > Jakeen lisätiedot
      1:2 Ja hänelle oli syntynyt seitsemän poikaa ja kolme tytärtä. > Jakeen lisätiedot
      1:3 Ja hänen karjansa oli seitsemäntuhatta lammasta, kolmetuhatta kamelia, viisisataa paria härkiä ja viisisataa aasia, ja myös sangen paljo perhettä. Ja se mies oli voimallisempi kuin kaikki, jotka itäisellä maalla asuivat. > Jakeen lisätiedot
      1:4 Ja hänen poikansa menivät ja tekivät pidon huoneessansa itsekukin päivänänsä, ja lähettivät ja antoivat kutsua kolme sisartansa syömään ja juomaan kanssansa. > Jakeen lisätiedot
      1:5 Ja kuin pitopäivät olivat kuluneet, lähetti Job ja pyhitti heitä, ja nousi aamulla varhain ja uhrasi polttouhria kaikkein heidän lukunsa jälkeen. Sillä Job ajatteli: minun poikani ovat taitaneet syntiä tehdä ja unohtaneet Jumalan sydämessänsä. Näin teki Job joka päivä. > Jakeen lisätiedot
      1:6 Mutta tapahtui yhtenä päivänä, että Jumalan lapset tulivat ja astuivat Herran eteen, ja tuli myös saatana heidän kanssansa. > Jakeen lisätiedot
      1:7 Mutta Herra sanoi saatanalle: mistä sinä tulet? Saatana vastasi Herraa ja sanoi: minä olen käynyt ja vaeltanut ympäri maan. > Jakeen lisätiedot
      1:8 Niin sanoi Herra saatanalle: etkö ole ottanut vaaria palveliastani Jobista? sillä ei hänen vertaistansa ole maalla: hän on vakaa ja hurskas, Jumalaa pelkääväinen mies, ja välttää pahaa. > Jakeen lisätiedot
      1:9 Saatana vastasi Herraa ja sanoi: turhaanko Job pelkää Jumalaa? > Jakeen lisätiedot
      1:10 Etkös ole piirittänyt häntä, hänen huonettansa ja kaikkia mitä hänellä on ympäri? sinä olet siunannut hänen käsialansa, ja hänen tavaransa on levitetty maassa. > Jakeen lisätiedot
      1:11 Mutta ojenna kätes ja tartu kaikkeen hänen saatuunsa, mitämaks hän luopuu sinusta kasvois edessä. > Jakeen lisätiedot
      1:12 Herra sanoi saatanalle: katso, kaikki hänen tavaransa olkoon sinun kädessäs, ainoastaan älä häneen kättäs satuta. Silloin läksi saatana Herran tyköä. > Jakeen lisätiedot
      1:13 Mutta sinä päivänä, kuin hänen poikansa ja tyttärensä söivät ja joivat viinaa vanhimman veljensä huoneessa, > Jakeen lisätiedot
      1:14 Tuli sanansaattaja Jobin tykö ja sanoi: härjillä kynnettiin, ja aasit kävivät läsnä laitumella; > Jakeen lisätiedot
      1:15 Niin he tulivat rikkaasta Arabiasta ja ottivat ne, ja löivät palveliat miekan terällä; ja minä ainoastaan yksin pääsin sanomaan sinulle. > Jakeen lisätiedot
      1:16 Kuin hän vielä puhui, tuli toinen ja sanoi: Jumalan tuli putosi taivaasta ja sytytti lampaat ja palveliat, ja poltti ne; ja minä ainoastaan yksin pääsin sanomaan sinulle. > Jakeen lisätiedot
      1:17 Kuin hän vielä puhui, tuli yksi ja sanoi: Kaldealaiset tekivät kolme joukkoa ja hyökkäsivät kamelein päälle, ja ottivat ne pois, ja löivät miekan terällä; ja minä ainoastaan yksin pääsin sanomaan sinulle. > Jakeen lisätiedot
      1:18 Kuin hän vielä puhui, tuli yksi ja sanoi: sinun poikas ja tyttäres söivät ja joivat viinaa vanhimman veljensä huoneessa. > Jakeen lisätiedot
      1:19 Ja katso, suuri tuulispää tuli korvesta ja sysäsi neljään huoneen nurkkaan, ja se kaatui nuorukaisten päälle, niin että he kuolivat; ja minä ainoastaan yksin pääsin sanomaan sinulle. > Jakeen lisätiedot
      1:20 Silloin Job nousi ja repäisi vaatteensa, ja repi päätänsä, ja heittäysi maahan ja rukoili, > Jakeen lisätiedot
      1:21 Ja sanoi: alasti olen minä tullut äitini kohdusta, ja alasti pitää minun sinne jälleen menemän; Herra antoi ja Herra otti: Herran nimi olkoon kiitetty! > Jakeen lisätiedot
      1:22 Näissä kaikissa ei rikkonut Job, eikä tehnyt tyhmästi Jumalaa vastaan.

ST

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7170
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe