Onton maapallon oppi raamatussa

Anonyymi

Onko raamatusta poistettu onton maapallon oppi?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös raamattu kerro maan olevan pannukakku, eikä mikään pallo?

      • Anonyymi

        Raamattu ei kerro maan muodosta suoraan mitään, mutta antaa monessa kohtaa siitä viitteitä. Teksteissä mainitaan mm. tukipilarit. Vaikka kirkkoisät ovat miettineet päänsä puhki, he eivät ole keksineet missä ne ovat. Vaikka ratkaisuhan on aivan käden ulottuvilla; Raamattu puhuu maapallon sisäisestä tukirakenteesta. Ontossa maapallossa on kuorta kannattavia pilareita.


    • Anonyymi

      Kyllä tästä on selvät todisteet. Mistä muusta kuin ontosta maapallosta esimerkiksi toinen Filippiläiskirje kertoo:

      "Jeesuksen nimeä kunnioittaen
      on kaikkien polvistuttava,
      kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla."

      Alkuperäisessä tekstissä on todennäköisesti puhuttu vain maan päällä ja alla asuvista sieluista, mutta kirkkoisät ovat halunneet lisätä siihen kristittyjen "taivaan". Samalla alunperin järkevä, yksinkertainen lause on muuttunut hankalaksi ymmärtää.

      • Anonyymi

        Satuja polvistutaan vieläkin black lives matter


    • Anonyymi

      Ala vaikka kirjailijaksi, jos on ihan pakko noita juttujakin tänne kirjoitella.

      Saduillakin voi rikastua ja niillä vasta rikastuukin.

      • Anonyymi

        Pakkoko on lukea. Jokaisella on oma lempiaiheensa ja omat fraasinsa. Niitä jankataan päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen. Onttopään höpötykset eivät mitenkään oleellisesti eroa palstojen muitten jeesustelijoitten horinoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoko on lukea. Jokaisella on oma lempiaiheensa ja omat fraasinsa. Niitä jankataan päivästä toiseen, viikosta toiseen, vuodesta toiseen. Onttopään höpötykset eivät mitenkään oleellisesti eroa palstojen muitten jeesustelijoitten horinoista.

        Uskonnollinen denialisti yrittää tehdä aina kaikkensa, jotta normaaleja keskustelutapoja ei voisi hänen vastustamaansa asiaan soveltaa. Mutta uskonnollisella ateismilla, materialismilla, denialismilla, kommunismilla ja nihilismillä ei pitkälle pötkitä, vaan jo maallikkokin havaitsee heti epärehellisyyden ja poikkemat normaalista rationaalisesta keskustelutavasta. On selvää, että jos onton maapallon terrastraalitasoilla tehdään jatkuvasti ja suuressa määrin erittäin tarkkoja, oikeiksi vahvistettuja havaintoja, niin hypoteesi kiven täyttämästä möykystä tulee välittömästi falsifioiduksi. Tämä on niin suuri kolaus uskonnolliselle onton maapallon kieltämiselle, että ateisti, materialisti, denialisti, kommunisti tai nihilisti suoltaa mitä tahansa irrationaalista tekstiä yrittääkseen tehdä asian tyhjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnollinen denialisti yrittää tehdä aina kaikkensa, jotta normaaleja keskustelutapoja ei voisi hänen vastustamaansa asiaan soveltaa. Mutta uskonnollisella ateismilla, materialismilla, denialismilla, kommunismilla ja nihilismillä ei pitkälle pötkitä, vaan jo maallikkokin havaitsee heti epärehellisyyden ja poikkemat normaalista rationaalisesta keskustelutavasta. On selvää, että jos onton maapallon terrastraalitasoilla tehdään jatkuvasti ja suuressa määrin erittäin tarkkoja, oikeiksi vahvistettuja havaintoja, niin hypoteesi kiven täyttämästä möykystä tulee välittömästi falsifioiduksi. Tämä on niin suuri kolaus uskonnolliselle onton maapallon kieltämiselle, että ateisti, materialisti, denialisti, kommunisti tai nihilisti suoltaa mitä tahansa irrationaalista tekstiä yrittääkseen tehdä asian tyhjäksi.

        Minä fanaattisena ateistina uskon onttoon maapalloon, sillä uskoni mitätöi jumalan olemassaolon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä fanaattisena ateistina uskon onttoon maapalloon, sillä uskoni mitätöi jumalan olemassaolon.

        On muitakin jotka uskovat henkimaailmaan, muttei Jumalan olemassaoloon. Näitä olen tavannut itseni lisäksi jo muutaman. Livenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On muitakin jotka uskovat henkimaailmaan, muttei Jumalan olemassaoloon. Näitä olen tavannut itseni lisäksi jo muutaman. Livenä.

        Minulla Jumalan tilalla on hindulaisittain sisäinen Itse, joka ei ole Jumala, vaan ihmisen korkeampi olemuspuoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla Jumalan tilalla on hindulaisittain sisäinen Itse, joka ei ole Jumala, vaan ihmisen korkeampi olemuspuoli.

        New ageristit ovatkin ateisteja. Silti he mielellään nimittelevät ateisteiksi muita, mutta eivät itseään.

        Ageristi siis uskoo olevansa teisti, vaikka tietää olevansa ateisti. Ageristi onkin itselleen pelkkä mielikuvitusolento; hän ei edes usko omaan olemassaoloonsa, vaikka kuitenkin tietää olevansa olemassa. Siinäpä vasta todellisuuspakoinen tosidenialisti, kieltää jopa itsensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        New ageristit ovatkin ateisteja. Silti he mielellään nimittelevät ateisteiksi muita, mutta eivät itseään.

        Ageristi siis uskoo olevansa teisti, vaikka tietää olevansa ateisti. Ageristi onkin itselleen pelkkä mielikuvitusolento; hän ei edes usko omaan olemassaoloonsa, vaikka kuitenkin tietää olevansa olemassa. Siinäpä vasta todellisuuspakoinen tosidenialisti, kieltää jopa itsensä.

        Tuossa on itsensä kieltäminen. Näin pitääkin olla , jotta voisi valaistua. Viimeinen vaihe on näet itsensä kieltäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on itsensä kieltäminen. Näin pitääkin olla , jotta voisi valaistua. Viimeinen vaihe on näet itsensä kieltäminen.

        ”Kiellä itsesi ja seuraa minua”, sanoi eräskin opettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on itsensä kieltäminen. Näin pitääkin olla , jotta voisi valaistua. Viimeinen vaihe on näet itsensä kieltäminen.

        Valoa vinttiin takuulla tupsahtaa kun onton maapallon valtava jerkku tykittää sielun suoraan terrastraalitasoille! Siinä kaali loistaa kuin kymmenen aurinkoa! Siihen on sielujen kaikenlainen kieltämiskiemurtelu loppunut kertaheitolla kun sielu aloittaa erittäin tarkkojen, oikeaksi vahvistettujen havaintojen tekemisen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kiellä itsesi ja seuraa minua”, sanoi eräskin opettaja.

        Toivottavasti noin vinksahtanut ope ei opeta tulevaisuuden toivojamme enää yhdessäkään koulussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valoa vinttiin takuulla tupsahtaa kun onton maapallon valtava jerkku tykittää sielun suoraan terrastraalitasoille! Siinä kaali loistaa kuin kymmenen aurinkoa! Siihen on sielujen kaikenlainen kieltämiskiemurtelu loppunut kertaheitolla kun sielu aloittaa erittäin tarkkojen, oikeaksi vahvistettujen havaintojen tekemisen!

        Pääset seuraavalle tasolle kun kiellät onton maapallon. ”Kiellä itsesi” on hyvin vanhaa viisautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti noin vinksahtanut ope ei opeta tulevaisuuden toivojamme enää yhdessäkään koulussa.

        Itsensä kieltämisen klassinen teema tulee esille opettaja Adi Shankaralla ja myös opettaja Jeesuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on itsensä kieltäminen. Näin pitääkin olla , jotta voisi valaistua. Viimeinen vaihe on näet itsensä kieltäminen.

        No sittenhän minä olen jo valaistunut, jos tuossa on sen homman mittapuu.

        Olen jo kauan sitten oivaltanut, että elämä on prosessi. Se alkaa, kestää aikansa ja sitten päättyy. Minä ei ole enempää kuin tuon prosessin tuote. Minä ei ole olento, eikä varsinkaan mikään pysyvä sellainen, vaan häviäväinen ja universumin suurempiin proseseihin sulautuva.

        Niin, en siis rimpuilekaan tuon substanssidualismiksi kutsutun peikon kanssa, vaan olen aidosti monisti. Sillä olenhan rehellinen materialisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sittenhän minä olen jo valaistunut, jos tuossa on sen homman mittapuu.

        Olen jo kauan sitten oivaltanut, että elämä on prosessi. Se alkaa, kestää aikansa ja sitten päättyy. Minä ei ole enempää kuin tuon prosessin tuote. Minä ei ole olento, eikä varsinkaan mikään pysyvä sellainen, vaan häviäväinen ja universumin suurempiin proseseihin sulautuva.

        Niin, en siis rimpuilekaan tuon substanssidualismiksi kutsutun peikon kanssa, vaan olen aidosti monisti. Sillä olenhan rehellinen materialisti.

        Olet oikella suunnalla ajatuksinesi. Tuo on theravadabuddhalaiselta vaikuttava kanta.

        ”Kaikki ovat jo valaistuneita. On vain kahdenlaisia ihmisiä. Niitä jotka sen tiedostavat ja toisia jotka eivät sitä tiedosta”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikella suunnalla ajatuksinesi. Tuo on theravadabuddhalaiselta vaikuttava kanta.

        ”Kaikki ovat jo valaistuneita. On vain kahdenlaisia ihmisiä. Niitä jotka sen tiedostavat ja toisia jotka eivät sitä tiedosta”

        Tuskin, buddhalaisuuteen kuuluu oppi jälleensyntymisestä, samsarasta, nirvanasta jne. Niihin en usko lainkaan.

        Hokasin vaan jossain vaiheessa että jos minä on tajuntamme tuote niin minä ei ole mikään olento. Varsinaisesti minä ei ole yhtään mitään, pelkkä tajunnan tekemä illuusio. Kaduilla näyttää kulkevan olentoja mutta oikeasti missään ei ole yhtään ketään. On vain tapahtumia ja tapahtumien vuorovaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin, buddhalaisuuteen kuuluu oppi jälleensyntymisestä, samsarasta, nirvanasta jne. Niihin en usko lainkaan.

        Hokasin vaan jossain vaiheessa että jos minä on tajuntamme tuote niin minä ei ole mikään olento. Varsinaisesti minä ei ole yhtään mitään, pelkkä tajunnan tekemä illuusio. Kaduilla näyttää kulkevan olentoja mutta oikeasti missään ei ole yhtään ketään. On vain tapahtumia ja tapahtumien vuorovaikutusta.

        Täysin theravadabuddhalaista tuttua oppia tuo ”minä ei ole mikään olento” ja ”pelkkä tajunnan tekemä illuusio”. ”universumin prosesseihin sulautuva”. Näitä olen lukenut jo vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin, buddhalaisuuteen kuuluu oppi jälleensyntymisestä, samsarasta, nirvanasta jne. Niihin en usko lainkaan.

        Hokasin vaan jossain vaiheessa että jos minä on tajuntamme tuote niin minä ei ole mikään olento. Varsinaisesti minä ei ole yhtään mitään, pelkkä tajunnan tekemä illuusio. Kaduilla näyttää kulkevan olentoja mutta oikeasti missään ei ole yhtään ketään. On vain tapahtumia ja tapahtumien vuorovaikutusta.

        On mielenkiintoista, että olet ns. materialistina päätynyt osittain samoihin ajatuksiin kuin Siddhartha Gautaman opetukset, vaikka et uskokaan termeihin samsara, jälleensyntyminen ja nirvana.

        Kun ajattelet minän illusoriseksi, sinun on luultavasti helppo irtautua siitä kuolemaan. Onhan se loogista, kun olet jo valmiiksi ajatellut sen harhaksi.

        Tämän harhan taustalla vaikuttaa vielä ns. korkeampi minä, joka ei ole olento ja mahdollistaa muistin jatkumisen. Korkeampi minä vaikuttaa erityisesti ”muodottoman tietoisuuden” alueella, on tietoisuus muttei lainkaan hahmoa, muotoa, olentoa. Tämä on jo lähellä nirvanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mielenkiintoista, että olet ns. materialistina päätynyt osittain samoihin ajatuksiin kuin Siddhartha Gautaman opetukset, vaikka et uskokaan termeihin samsara, jälleensyntyminen ja nirvana.

        Kun ajattelet minän illusoriseksi, sinun on luultavasti helppo irtautua siitä kuolemaan. Onhan se loogista, kun olet jo valmiiksi ajatellut sen harhaksi.

        Tämän harhan taustalla vaikuttaa vielä ns. korkeampi minä, joka ei ole olento ja mahdollistaa muistin jatkumisen. Korkeampi minä vaikuttaa erityisesti ”muodottoman tietoisuuden” alueella, on tietoisuus muttei lainkaan hahmoa, muotoa, olentoa. Tämä on jo lähellä nirvanaa.

        Hmm... mielenkiintoinen yhtymäkohta tosiaan. Olen joskus pohtinut että jos tuollainen "muodoton tietoisuus" on olemassa, niin arvelen ettei sillä
        välttämättä ole paljoa tekemistä tämän aivojen luoman tajuntamme (kuten materialisti uskoo) kanssa.


    • Anonyymi

      Ei ole poistettu. Raamatussa puhutaan tuonelasta, gehennasta ja helvetistä. Ainoa mitä ei ole kerrottu on se, että tuonela on alapuolellamme. Se on tulikivenkatkuinen pätsi, jossa on useita tasoja, joihin joutuu tekojensa mukaisesti. Esim. ylimässä ontossa kerroksessa ei ole niin kuumaa ja kitkerää kuin alimmassa kerroksessa. Mutta kyllä se ontton on.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe