Uusi emäntä Oja-Kurikassa

Anonyymi

Oja-Kurikan talo näkyy saaneen uuden emännän. Oli lehdessä iso juttu. On siinä nuorella naisella tekemistä, jos meinaa talon kunnostaa ja siinä ympäri vuoden asua.

12

1357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Notta se onpi hyväksi talolle ja koko kylälle. Nuari emäntä navettapolulla ompi kuin pilvetön päivänpaiste.

    • Anonyymi

      Noita kaksiosaisia nimiä on pääasiassa Kauhajoella ja Kanta-Kurikassa ja jonkinverran Ilmajoellakin. Ei koko maakunnassa.

      • Anonyymi

        koko etelä-pohjanmaalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koko etelä-pohjanmaalla

        löytyskö pelto-kauhajokea tai metsä-teuva


    • Anonyymi

      Kaksiosaisuus voi liittyä siihenkin että vakinaisia nimiä kun alettiin ottamaan oli hyvin tavallista että siirryttiin torpasta toiseen ja joskus nimet vaihtui kokonaan (useammankin kerran) tai sitten mahdollisesti jäi yhdistelmä vanha paikka- uusi paikka myös nimeen?

      • Anonyymi

        totta turiset,tuumin vaan kun muuallakin suomessa on tehty samaa mutta tyydytty yhteen.pitääkö olla se piree ja paree..heh. no esim manne suvut on osittan muutellu nimiä kun tullu ruotsista ja harvat osannu lukea. siellä valtio näyttäny vaan että tuossa sun nimi ja se lyöty passiin...siks niiden nimet on pitkälle ruotsalaisia...siis sukunimet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        totta turiset,tuumin vaan kun muuallakin suomessa on tehty samaa mutta tyydytty yhteen.pitääkö olla se piree ja paree..heh. no esim manne suvut on osittan muutellu nimiä kun tullu ruotsista ja harvat osannu lukea. siellä valtio näyttäny vaan että tuossa sun nimi ja se lyöty passiin...siks niiden nimet on pitkälle ruotsalaisia...siis sukunimet

        akat kävi vierais ja ukko muutti paapan tyä...otti sen nimen ja äiteen nimen kun teki niin hyvää nisua...tän tarinan oon kuullu monta kertaa.. se ristuksen lumppu petti viä veljen kans...tarinoita 50 luvulta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3420
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2902
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2770
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2678
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2584
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2385
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      230
      1935
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1807
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1713
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1562
    Aihe