Neuvostoliitto veti rajan Virolahdelta Ilomantsiin vuonna 1940 helpottamaan uutta hyökkäystä Suomeen ja koko Suomen sovjetisointia.
Koko Suomi piti liittää Neuvostoliittoon, mutta siitä ei tullut mitään, kun Hitler ei marraskuussa 1940 antanut enää suostumustaan ja kesällä 1944 suomalaiset ja saksalaiset pysäyttivät neuvostojoukkojen suurhyökkäyksen Ihantalassa ja muualla.
Länsiliittoutuneet olivat samaan aikaan nousseet maihin Normandiassa ja Neuvostoliitolle tuli kiire ehtiä ennen niitä Berliiniin eikä lisäjoukkoja koko Suomen valtaukseen annettu.
Sodan jälkeen kaakkoinen Suomi on vajonnut köyhäksi kehitysalueeksi eikä Viipurikaan ole kasvanut yhtään siitä mitä se oli 1939.
Jos Viipuri olisi jäänyt Suomelle siellä asuisi nyt yli 300000 asukasta ja se säteilisi kehitystä koko Itä-Suomeen.
Maailman huonoin raja
6
225
Vastaukset 6
- Anonyymi
Venäläiset on kuin mongolit. Valtaavat alueita vain tuhotakseen ne.
- Anonyymi
Karl Marx sanoo eräässä kirjassaan venäläisiä mongoliraakalaisten perillisiksi. Tottahan se onkin.
Moskovan ruhtinaskunta omaksui mongolivalloittajien menetelmät ja alisti valtansa alle muun Venäjän. - Anonyymi
Jatkosota olisi voinut päättyä Suomen kannalta paremminkin jos Mannerheim ja Ryti eivät olisi pysäyttäneet Suomen menestyksellistä hyökkäystä Karjalan kannaksella syyskuussa 1941 etenemättä Leningradiin tai edes Pähkinälinnaan saakka eivätkä myöskään kieltäytyneet katkaisemasta Muurmannin rataa, katso https://jput.fi/Suomi_pelasti_Venajan.htm
- Anonyymi
Juu, onneksi Mannergeim peruutti tällä kertaa perämiehenä hyökkäyksensä. Nytte oiskin Suur-Suomessa kauhia korona-epideemia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, onneksi Mannergeim peruutti tällä kertaa perämiehenä hyökkäyksensä. Nytte oiskin Suur-Suomessa kauhia korona-epideemia.
Mistä sinä sen tiedät?
- Anonyymi
Tuo kannattaa lukee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5981495Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44827Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl473703Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll10619- 38570
- 42566
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin29528Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37500- 29478
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE154461