Korinttolaiset olivat mittailleet Paavalia.
Heidän mukaansa
Paavalin kirjeet olivat mahtavat ja pontevat,
mutta paikan päällä hän oli heikko.
Koetelkaa itseänne
9
<50
Vastaukset
Paavali kehottaa heitä tutkimaan itseään:
"Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa;
tutkikaa itseänne.
Vai ettekö tunne itseänne,
että Jeesus Kristus on teissä?
Ellei, niin ette kestä koetusta."
Jos Korinttolaiset vielä elävät synnissä,
niin turhaan he Paavalia arvostelevat.
Jos he ovat uskossa,
niin he ovat todiste ja suosituskirje siitä,
että Paavalin julistamassa evankeliumissa
on ollut Jumalan voima.- Anonyymi
Tämän käskyn todellisuudesta nousi Paavalin tärkein tunnustus, shema-tunnustus (”kuule”): ”Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin.” (5. Moos. 6:4).
Tämän tunnustuksen hurskaat juutalaiset lausuivat joka päivä, ja sen he sitoivat ”merkiksi käteensä” ja ”tunnukseksi otsalleen”. Raamatunlausekotelot löytyivät myös talojen ovenpielistä, joita kosketettiin aina sisälle tultaessa. Se oli ollut myös farisealaisen Saulin tunnustus ja hän oli koko sydämestään pitänyt siitä kiinni.
”[M]eillä on vain yksi Jumala, Isä. Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.” (1. Kor. 8:6).
ST- Anonyymi
5. Moos. 6:4
"Shemaa Israel, Adonai Eloheinu, Adonai Echad."
KR 33/38
4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
KR 92
4 Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin.
Tuo kirkkoraamattu 92:n käännös on outo. Mikähän mahtaa olla oikea?
Itse ymmärrän sanan "echad" = yksi.
Tarkoittaako "echad" myös "yksin"? "Ainoastaan"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5. Moos. 6:4
"Shemaa Israel, Adonai Eloheinu, Adonai Echad."
KR 33/38
4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
KR 92
4 Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin.
Tuo kirkkoraamattu 92:n käännös on outo. Mikähän mahtaa olla oikea?
Itse ymmärrän sanan "echad" = yksi.
Tarkoittaako "echad" myös "yksin"? "Ainoastaan"?Googlekäännöksen mukaan "echad" tarkoittaa "yksi". Ei esim. "yksin".
"Ainoa"- / "yksin"- sanat ovat muunlaiset.
KR 33/38:n mukaisesti olen tuon itse oppinut.
Mitä tuo "Herra On Yksi" sitten tarkoittaa?
Periaatteessa tuon voisi ymmärtää suoraan nk. kolminaisuusopin vastaisena. Eipä ihme, että kirkkoväki on hiukan muunnellut sanamuotoa...
Toisaalta, Raamattu varmasti todistaa myös Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan. Yhden... Pyhän... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Googlekäännöksen mukaan "echad" tarkoittaa "yksi". Ei esim. "yksin".
"Ainoa"- / "yksin"- sanat ovat muunlaiset.
KR 33/38:n mukaisesti olen tuon itse oppinut.
Mitä tuo "Herra On Yksi" sitten tarkoittaa?
Periaatteessa tuon voisi ymmärtää suoraan nk. kolminaisuusopin vastaisena. Eipä ihme, että kirkkoväki on hiukan muunnellut sanamuotoa...
Toisaalta, Raamattu varmasti todistaa myös Yhden Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan. Yhden... Pyhän...Pitäisi perehtyä keitä on ollut kirkko raamattua vääntelemässä.
Minä kuitenkin uskon kolmiyhteiseen Jumalaan eli Isään, poikaan (jossa Isä oli) sekä Jumalan Pyhään henkeen. Niinkuin Jeesus kertoi lähettävänsä henkensä uskovaislle, joka neuvoo heitä.
Uskon Isän ja Pojan olevan yhtä.
"Mutta jos minä niitä teen, niin, vaikka ette uskoisikaan minua, uskokaa minun tekojani, että tulisitte tuntemaan ja ymmärtäisitte Isän olevan minussa ja minun olevan Isässä." 39Niin he taas tahtoivat ottaa hänet kiinni, mutta hän lähti pois heidän käsistänsä."
ST
Korinttolaisilla oli varmaan monia mielipiteitä aiheesta, mutta sinä tuot esiin vain yhden.
- Anonyymi
Tuomiolla Jeesus ei kysele kuinka ymmärsitte sanat vaan "annoitteko juotavaa köyhälle". Suomen valtio tekee kaikkensa auttaakseen rikkaita joten Suomen valtiokoneisto tulee saamaan kovan tuomion Kaikkivaltiaalta.
Koska Suomen valtio ei halunnut jakaa sitä kaikkea hyvyyttä ja rikkautta mitä Suomessa on , ei halunnut jakaa kaikille täällä syntyneille vain keräsi sen itselleen ja kavereilleen, rikkaille niin tulee kaikki tuo rikkaus mätänemään ruostumaan tuhoutumaan eikä siitä jää enää hyvää edes heille itselleen.
Jos Suomen valtio olisi oikeuden mukaisesti jakanut kaiken hyvän myös halvalle köyhälle kansalaiselleen niin olisi rikkaus säilynyt ja siunaus lisääntynyt mutta kun ahneus hallitsee niin kaikki viedään pois.- Anonyymi
Mitä olet mieltä, pitäisikö maapallon parempiosaisten auttaa huonompiosaisia eli kehitysmaita?
Vai olisiko parempi hoitaa avustaminen vain omassa maassaan jokaisen maan omien rajojen sisäpuolella?
ST
Paavali on tuossa avaukseni kohdassa
lopettelemassa toista kirjettään Korinttolaisille.
Eikä mitenkään korulausein.
"Olen edeltäpäin sanonut
ja sanon edeltäpäin niille,
jotka ennen ovat syntiä tehneet,
ja kaikille muille
- niinkuin silloin sanoin,
kun olin toista kertaa tykönänne,
samoin nytkin, kun olen poissa -
etten, kun taas tulen, ole teitä säästävä"
Korinttolaisten ongelma
oli siis synnissä eläminen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 265248
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34647- 1441549
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551426Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211054viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.177927En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61883- 37819