Susi jo syntyessään. Olisi pitänyt tietää, että vastaavia tulee, kun valmiin kaupungin lävitse tehdään rautatie. Mitähän vielä?
Turtolan tasoristeys
169
567
Vastaukset
- Anonyymi
Kaupungista päin tuleville autoilijoille tuo Turtolan risteys on aika paha. Pitäisi olla silmät selässä. Nyt risteykseen tulee joku rautatieiden valo-ohjaus. Miksi ei normaalit liikennevalot?
- Anonyymi
Eiköhän ratikkavalot ole helpompia havaita? Lisäksi siihen voisi laittaa ison risteyspeilin ja lisäksi puomin.
- Anonyymi
Miten tällaisia ansoja voidaan tehdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tällaisia ansoja voidaan tehdä?
Kun molemmista suunnista tulee ratikka suunnilleen saaan aikaan vielä ruuhka-aikaan, kolisee päivittäin. Romua tulee. Tällaisia paikkoja tiesivät ns kaiken vastustajat pelätä. Alkeellistakaan laskutaitoa vain ei ole useimmille suotu
- Anonyymi
Paketti- ja kuorma-autoissa on juuri tuossa kuollutkulma oikealle käännyttäessä, ratikka ei näy peilissä ja takaseinä estää näkemästä kyllin taakse. On lisäksi sen verran kankeita henkilöautoilijoitakin, ettei pää käännyt 180 astetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paketti- ja kuorma-autoissa on juuri tuossa kuollutkulma oikealle käännyttäessä, ratikka ei näy peilissä ja takaseinä estää näkemästä kyllin taakse. On lisäksi sen verran kankeita henkilöautoilijoitakin, ettei pää käännyt 180 astetta.
Kevyelle liikenteelle täysin menemätön paikka
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kevyelle liikenteelle täysin menemätön paikka
Niin on, koska siinä ei ole kevyelle liikenteelle tarkoitettukaan kulkuväylää, kuten ei myöskään ole Rantatunnelissa. Opettele liikennesäännöt, niin selviät vähän pidempään hengissä tien päällä.
- Anonyymi
Ennakoiva ajo auttaa. Jo risteystä lähestyttäessä voi tehdä havaintoja siinä vieressä kulkevalle radalle, näkyykö ratikkaa. Ymmärrän kyllä, että suurimalle osalle autoilijoita on vaikeaa tehdä kahta asiaa yhtäaikaa, mutta sellaiset onneksi poistuu muonavahvuudesta hyvin nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, koska siinä ei ole kevyelle liikenteelle tarkoitettukaan kulkuväylää, kuten ei myöskään ole Rantatunnelissa. Opettele liikennesäännöt, niin selviät vähän pidempään hengissä tien päällä.
Olen jo aika kauan selvinnyt tien päällä nykytiedoillani, ilman vahinkoja. Nyt alkaa näyttää huonommalta. Munaus on tehty ja nyt selitetään aggressio päällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakoiva ajo auttaa. Jo risteystä lähestyttäessä voi tehdä havaintoja siinä vieressä kulkevalle radalle, näkyykö ratikkaa. Ymmärrän kyllä, että suurimalle osalle autoilijoita on vaikeaa tehdä kahta asiaa yhtäaikaa, mutta sellaiset onneksi poistuu muonavahvuudesta hyvin nopeasti.
Kai sitten suurin osa autoilijoista vaihdetaan viksumpiin? Ehkä itse vaihdut viksumpaan helpommin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakoiva ajo auttaa. Jo risteystä lähestyttäessä voi tehdä havaintoja siinä vieressä kulkevalle radalle, näkyykö ratikkaa. Ymmärrän kyllä, että suurimalle osalle autoilijoita on vaikeaa tehdä kahta asiaa yhtäaikaa, mutta sellaiset onneksi poistuu muonavahvuudesta hyvin nopeasti.
Se näköhavainto vanhenee muutamassa sekunnissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se näköhavainto vanhenee muutamassa sekunnissa
Ok. Eli ei kannata katsella ympärilleen liikenteessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Eli ei kannata katsella ympärilleen liikenteessä.
Perin omaperäinen tulkinta. Älä mene liikenteeseen. Siellä tapahtuu muutamassa sekunnissa paljon asioita. Se on sinulle liikaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Eli ei kannata katsella ympärilleen liikenteessä.
Sinä et ole koskaan ajanut autoa, sen huomaa. Tuollaisessa paikassa tapahtuu kokoajan, joka sekunti tilanne muuttuu, jono liikkuu, pysähtelee, katse pitää olla eteen, ettei aja kenenkään perään, ei auta, että sekunti pari sitten kurkottelit katseellasi sinne takaoikealle, siellä voi olla jo ratikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paketti- ja kuorma-autoissa on juuri tuossa kuollutkulma oikealle käännyttäessä, ratikka ei näy peilissä ja takaseinä estää näkemästä kyllin taakse. On lisäksi sen verran kankeita henkilöautoilijoitakin, ettei pää käännyt 180 astetta.
Tämä kuollut kulma tuntuu olevan hyvin vaikeasti tajuttavissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Eli ei kannata katsella ympärilleen liikenteessä.
Sinun ei kannata lähteä liikenteeseen ollenkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perin omaperäinen tulkinta. Älä mene liikenteeseen. Siellä tapahtuu muutamassa sekunnissa paljon asioita. Se on sinulle liikaa
28 vuotta ollut ajokortti enkä ole yhdessäkään kolarissa ollut osallisena, joten märkäkorva voi lopettaa sen liikenneopettajan leikkimisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
28 vuotta ollut ajokortti enkä ole yhdessäkään kolarissa ollut osallisena, joten märkäkorva voi lopettaa sen liikenneopettajan leikkimisen.
Luovu ajokortistasi kiireellisenä asiana. Olet aivan liian hermostuva
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paketti- ja kuorma-autoissa on juuri tuossa kuollutkulma oikealle käännyttäessä, ratikka ei näy peilissä ja takaseinä estää näkemästä kyllin taakse. On lisäksi sen verran kankeita henkilöautoilijoitakin, ettei pää käännyt 180 astetta.
Risteyksen suunnittelijan päätä pitäisi ruuvata 180 astetta ja kysyä sitten kuulumisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perin omaperäinen tulkinta. Älä mene liikenteeseen. Siellä tapahtuu muutamassa sekunnissa paljon asioita. Se on sinulle liikaa
Liian nopeasti tilanteet vaihtuu, vaarallista on. Pysy kotona
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian nopeasti tilanteet vaihtuu, vaarallista on. Pysy kotona
Joillekin jotkut asiat vaihtuu liian nopeasti, kuten presidentti Venäjällä. Sellaisten kannattaa pysyä kotona ja pakolliset liikkumiset hoitaa invataksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
28 vuotta ollut ajokortti enkä ole yhdessäkään kolarissa ollut osallisena, joten märkäkorva voi lopettaa sen liikenneopettajan leikkimisen.
Sitten pitäisi jo tietää öiikenteestä enemmän. Jotkut tietysti eivät opi
- Anonyymi
Se ei montaa ajoneuvoa tunnissa valo-ohjattuna läpäise
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakoiva ajo auttaa. Jo risteystä lähestyttäessä voi tehdä havaintoja siinä vieressä kulkevalle radalle, näkyykö ratikkaa. Ymmärrän kyllä, että suurimalle osalle autoilijoita on vaikeaa tehdä kahta asiaa yhtäaikaa, mutta sellaiset onneksi poistuu muonavahvuudesta hyvin nopeasti.
Suurin osa autoilijoista poistuu muonavahvuudesta. Mitä järkeä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paketti- ja kuorma-autoissa on juuri tuossa kuollutkulma oikealle käännyttäessä, ratikka ei näy peilissä ja takaseinä estää näkemästä kyllin taakse. On lisäksi sen verran kankeita henkilöautoilijoitakin, ettei pää käännyt 180 astetta.
Tämä ketju yritetään hukuttaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Eli ei kannata katsella ympärilleen liikenteessä.
Katsele vain, kunhan päivität näkemäsi riittävän usein
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa autoilijoista poistuu muonavahvuudesta. Mitä järkeä?
Sekö oli ratikan tarkoitus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
28 vuotta ollut ajokortti enkä ole yhdessäkään kolarissa ollut osallisena, joten märkäkorva voi lopettaa sen liikenneopettajan leikkimisen.
"Märkäkorva" on ajanut autoa Suomen lisäksi kaikissa Euroopan maissa sekä USAssa ja Kanadassa jo 40 vuotta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakoiva ajo auttaa. Jo risteystä lähestyttäessä voi tehdä havaintoja siinä vieressä kulkevalle radalle, näkyykö ratikkaa. Ymmärrän kyllä, että suurimalle osalle autoilijoita on vaikeaa tehdä kahta asiaa yhtäaikaa, mutta sellaiset onneksi poistuu muonavahvuudesta hyvin nopeasti.
Ratikka voi tulla toisestakin suunnasta. Miten sen ennakoit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kuollut kulma tuntuu olevan hyvin vaikeasti tajuttavissa
Pölvästien vuoksi moni kärsii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, koska siinä ei ole kevyelle liikenteelle tarkoitettukaan kulkuväylää, kuten ei myöskään ole Rantatunnelissa. Opettele liikennesäännöt, niin selviät vähän pidempään hengissä tien päällä.
Miksi mellastat, mehän olemme liikuttavan yksimielisiä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakoiva ajo auttaa. Jo risteystä lähestyttäessä voi tehdä havaintoja siinä vieressä kulkevalle radalle, näkyykö ratikkaa. Ymmärrän kyllä, että suurimalle osalle autoilijoita on vaikeaa tehdä kahta asiaa yhtäaikaa, mutta sellaiset onneksi poistuu muonavahvuudesta hyvin nopeasti.
Koita nyt tajuta että esimerkiksi pakettiautosta et näe yhtään takasivulle.
- Anonyymi
Valot koskevat myös ratikkaa. Sille palaa punainen, kun risteävällä liikenteellä on vihreä ja kääntäen samoin. Ratikka seisoo silloin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikka voi tulla toisestakin suunnasta. Miten sen ennakoit?
Ei tule, jos autoille valo näyttää vihreää
- Anonyymi
Ratikalle tulee nopeusrajoitus 20km/h ennen risteystä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
28 vuotta ollut ajokortti enkä ole yhdessäkään kolarissa ollut osallisena, joten märkäkorva voi lopettaa sen liikenneopettajan leikkimisen.
Kun kortti on ollut enimmkseen kuivumassa, ei kokemusta normaalien ihmisten liikenteestä juurikaan tule
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valot koskevat myös ratikkaa. Sille palaa punainen, kun risteävällä liikenteellä on vihreä ja kääntäen samoin. Ratikka seisoo silloin
Ratikalla on valoetu, sille palaa aina vihreä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän ratikkavalot ole helpompia havaita? Lisäksi siihen voisi laittaa ison risteyspeilin ja lisäksi puomin.
Puomi olisi selkeä. Liian selkeäkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paketti- ja kuorma-autoissa on juuri tuossa kuollutkulma oikealle käännyttäessä, ratikka ei näy peilissä ja takaseinä estää näkemästä kyllin taakse. On lisäksi sen verran kankeita henkilöautoilijoitakin, ettei pää käännyt 180 astetta.
Jos on puomi ylhäällä, ei ole ratikoita tulossa. Tällä liikennetiheydellä puomit on ehdoton vaatimus. Sen vilkut näkyvä sateellakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on, koska siinä ei ole kevyelle liikenteelle tarkoitettukaan kulkuväylää, kuten ei myöskään ole Rantatunnelissa. Opettele liikennesäännöt, niin selviät vähän pidempään hengissä tien päällä.
Kannattiko taas polttaa päreet?
- Anonyymi
Yksi vaihtoehto on siirtyä yksityisautosta ratin takaa kiskoliikenteen asiakkaaksi, kun se aika koittaa. Vakuutusmaksut ja bonuksista huolehtimisen voi unohtaa, kuten monet muutkin autoon liittyvät kulut ja murheet.
- Anonyymi
Kun on matkaa ratikkapysäkille ja mielekkäänpää tekemistä kuin odotella vaihtoja. Tyhjäntoimittajille kiskoliikenne sopii, kun ei missään kaivata
- Anonyymi
Kyllä sen itse kukin tykönään osaa harkita, mikä viisainta on
- Anonyymi
Siinä on pysäkki aika lähellä, joten vaunu ei aja mitään huippunopeutta. Ratikkakuskeille luultavasti opetetaan aika perusteellisesti, että raitiovaunun tarkoitus ei ole antaa ja ottaa osumaa suhteessa muuhun liikenteeseen, vaikka pykälät olisivat raitiotielle myötämieliset.
Hankala kohta, se on selvä.- Anonyymi
Eikö tämä itsestään selvyys käydä lävitse jo autokoulussa. Silti kolisee milloin missäkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tämä itsestään selvyys käydä lävitse jo autokoulussa. Silti kolisee milloin missäkin
Ennakointivelvoite koskee siten myös ratikkakuskeja vai koskeeko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakointivelvoite koskee siten myös ratikkakuskeja vai koskeeko?
Juridisesti epäselvä tilanne luotu. Sellaisia ei pidä tehdä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juridisesti epäselvä tilanne luotu. Sellaisia ei pidä tehdä
Mitä epäselvää tuossa on? Autoilija väistää ratikkaa, ellei ratikalla ole kolmiota. Sellainen on erittäin harvinainen tilanne, Helsingistäkin löytyy kaksi paikkaa, jossa ratikalla on kolmio, Arabianrannan kääntöpaikalla ja Koskelan ratikkavarikolta liikenteeseen lähdettäessä. Kun lähestyt autolla tuota risteystä, tarkista, onko ratikalla kolmio. Jos ei ole, väistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä epäselvää tuossa on? Autoilija väistää ratikkaa, ellei ratikalla ole kolmiota. Sellainen on erittäin harvinainen tilanne, Helsingistäkin löytyy kaksi paikkaa, jossa ratikalla on kolmio, Arabianrannan kääntöpaikalla ja Koskelan ratikkavarikolta liikenteeseen lähdettäessä. Kun lähestyt autolla tuota risteystä, tarkista, onko ratikalla kolmio. Jos ei ole, väistä.
Että ratikka lähtee pysäkiltä kohti risteystä normaaliin tapaan kiihdyttäen, kuten aikataulu vaatii? Se on sitten selvä. Toinenkin mielipide tässä ketjussa on esitetty
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että ratikka lähtee pysäkiltä kohti risteystä normaaliin tapaan kiihdyttäen, kuten aikataulu vaatii? Se on sitten selvä. Toinenkin mielipide tässä ketjussa on esitetty
En väistä ratikkaa, vaan kierrän sen -kaukaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennakointivelvoite koskee siten myös ratikkakuskeja vai koskeeko?
Koskee, mutta ennakointivelvoite ei kumoa väistämissääntöjä. Kolaritilanteessa syyllinen katsotaan väistämissääntöjen perusteella. Lisäksi voidaan todeta, ettei autoilija ole noudattanut ennakointia. Autoilijan pitää liikenteessä ennakoida tilanne, että etuajo-oikeutettu saattaa mennä risteyksessä ennen väistämisvelvollista. Tämä ei saa tulla autoilijalle yllätyksenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskee, mutta ennakointivelvoite ei kumoa väistämissääntöjä. Kolaritilanteessa syyllinen katsotaan väistämissääntöjen perusteella. Lisäksi voidaan todeta, ettei autoilija ole noudattanut ennakointia. Autoilijan pitää liikenteessä ennakoida tilanne, että etuajo-oikeutettu saattaa mennä risteyksessä ennen väistämisvelvollista. Tämä ei saa tulla autoilijalle yllätyksenä.
Tämän mukaan väistämisvelvollisella on kaksinkertainen syyllisyys, jos kolisee. Miten tää nyt on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän mukaan väistämisvelvollisella on kaksinkertainen syyllisyys, jos kolisee. Miten tää nyt on?
Niinhän se on. Ja sitten jos on vielä kortiton ja humalassa, syyllisyys on jo nelinkertainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on. Ja sitten jos on vielä kortiton ja humalassa, syyllisyys on jo nelinkertainen.
Ja vielä liikkeellä varastetulla autolla....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskee, mutta ennakointivelvoite ei kumoa väistämissääntöjä. Kolaritilanteessa syyllinen katsotaan väistämissääntöjen perusteella. Lisäksi voidaan todeta, ettei autoilija ole noudattanut ennakointia. Autoilijan pitää liikenteessä ennakoida tilanne, että etuajo-oikeutettu saattaa mennä risteyksessä ennen väistämisvelvollista. Tämä ei saa tulla autoilijalle yllätyksenä.
Onko ennakointivelvoitteen laiminlyönti sanktioitu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juridisesti epäselvä tilanne luotu. Sellaisia ei pidä tehdä
Ennakointivelvoite on, mutta sitä ei edellytetä???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vielä liikkeellä varastetulla autolla....
Ei vakuutusta, väärennetyt laatat....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskee, mutta ennakointivelvoite ei kumoa väistämissääntöjä. Kolaritilanteessa syyllinen katsotaan väistämissääntöjen perusteella. Lisäksi voidaan todeta, ettei autoilija ole noudattanut ennakointia. Autoilijan pitää liikenteessä ennakoida tilanne, että etuajo-oikeutettu saattaa mennä risteyksessä ennen väistämisvelvollista. Tämä ei saa tulla autoilijalle yllätyksenä.
Soopaa pukkaa.
- Anonyymi
Ehkä ratikkaprojekti tarvitsee vielä toisen miljardin rahaa että homma alkaa toimiin.
Ja tampere Oikeat liikennesuunnittelijat jotka ei ole päässyt virkaan jäsenkirjan vuoksi.- Anonyymi
Niitä miljardeja on käytettu jo tosi monta!
- Anonyymi
Autoilijan pitää siis osata
- katsoa, mitä liikennevalo näyttää
- katsoa, onko ratikka tulossa
- tehdä havaintojen perusteella päätös, ajaako vai pysähtyykö
Lienee realismia ennakoida, ettei kaikki autoilijat saa kaikkia kolmea kohtaa oikein.- Anonyymi
Parasta sulkea risteys autoilta ja vedota direktiiviin
- Anonyymi
Autoilijan kaikki aivokapasiteetti menee ratin kääntämiseen, edes suuntavilkkua ei pystytä ajon aikana käyttämään. Suurin osa ei edes tajua väistää tien reunaan, kun takana oleva ambulanssi vilkut ja pillit päällä haluaisi päästä ohi, mutta lippalakkipää ajelee vihellellen menemään ja ihmettelee, että pitääpä pyöränlaakerit taas vinkuvaa ääntä...
- Anonyymi
Olen varma, ettei sinulla ole edes autoa. Ihme jeesustelija olet.
- Anonyymi
Ei tule ratikkaa kummaltakaan suunnalta, jos liikennevalo näyttää autoille vihreää. Näin olemme juuri oppineet
- Anonyymi
Vastaavia vaaran paikkoja on muitakin. Näitä aikanaan vähäteltiin ja pyrittiin vaimentamaan keskustelu nimittelemällä ja nälvimällä.
- Anonyymi
Missä ne muut vastaavat paikat on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä ne muut vastaavat paikat on?
Kuuma vihje, seuraa ratikan miskoja. Jos vaaran paikkoja ei löydy, hyvä niin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuma vihje, seuraa ratikan miskoja. Jos vaaran paikkoja ei löydy, hyvä niin
Siis seuraa ratikan kiskoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis seuraa ratikan kiskoja
En tiedä ratikkareitiltä yhtään vastaavaa paikkaa, siis tuon lisäksi. Ilmeisesti sinäkään et tiedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä ratikkareitiltä yhtään vastaavaa paikkaa, siis tuon lisäksi. Ilmeisesti sinäkään et tiedä?
Katso vaihtopysäkkejä, voi olla jalankulkijoille vaarallisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä ne muut vastaavat paikat on?
Koivistonkylässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso vaihtopysäkkejä, voi olla jalankulkijoille vaarallisia
Et siis ymmärrä, mistä keskustellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä ratikkareitiltä yhtään vastaavaa paikkaa, siis tuon lisäksi. Ilmeisesti sinäkään et tiedä?
Kyllä tasoristeyksiä on ainakin Hakametsässä, Sammon aukiolla, Rautatienkadulla ja Hämeenpuistossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis ymmärrä, mistä keskustellaan.
Keskustellaan ratikkareitin turvallisuudesta, sen riskipaikoista. Ymmärrän, että yrität rajoittaa keskustelua. Pahoja asioita vastuullisille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tasoristeyksiä on ainakin Hakametsässä, Sammon aukiolla, Rautatienkadulla ja Hämeenpuistossa.
Noissa kaikissa risteyksissä on liikennevalot. Jos ei osaa niiden mukaan ajella, parempi pysyä pois liikenteestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustellaan ratikkareitin turvallisuudesta, sen riskipaikoista. Ymmärrän, että yrität rajoittaa keskustelua. Pahoja asioita vastuullisille
Yritän rajoittaa keskustelua kysymällä, missä muualla on vastaavia liittymiä kuin tuo, kuten joku väitti? Millä tavoin tarkentavan tiedon kysyminen on keskustelun rajoittamista?
- Anonyymi
Alkaa tulla aika vastata huudot. Kalliksi tulee veronmaksajille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noissa kaikissa risteyksissä on liikennevalot. Jos ei osaa niiden mukaan ajella, parempi pysyä pois liikenteestä.
Kovin on päre kireällä. Älä mene liikenteeseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovin on päre kireällä. Älä mene liikenteeseen
Ei ole tippaakaan kireällä. Elämä hymyilee, sijoitukset tuottaa ja terveys hyvä. Miten sinulla nuo seikat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noissa kaikissa risteyksissä on liikennevalot. Jos ei osaa niiden mukaan ajella, parempi pysyä pois liikenteestä.
Niinhän sitä luulisi, kunnes tulee kokemusta. Aika näyttää
- Anonyymi
Veikkaan että ensimmäisten kuukausien aikana ruumisautoille löytyy töitä ristryksessä.
Hyvä manse!- Anonyymi
Romua ainakin tulee
- Anonyymi
Riippuu ratikan nopeusrajoituksesta, kuinka paljon ja miten pahoja onnettomuuksia tulee
- Anonyymi
Autottomat vihreät riehuu tällä palstalla kuin omistaisivat koko kaupungin ja sen liikennevälineet. Hyviä neuvoja kortittomilta kenopäiltä.
Ainoa minkä omista on boggi hippikassissa joka on sekin lainattu äidiltä.
Kasvissyönnin vaarat on niin selvät. Voi susilapsia.- Anonyymi
Kortittomat lukevat lakia kortillisille. Opettaminen on helppa, tekeminen on vaikeampaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kortittomat lukevat lakia kortillisille. Opettaminen on helppa, tekeminen on vaikeampaa
Niinhän se on aina ollut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se on aina ollut
Betoniporsaat paikalle ajoissa, eikä vasta ensimmäisten kolarien jälkeen
- Anonyymi
Pölvästit mekastaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pölvästit mekastaa
Tämä on vielä pientä. Auta armias, kun ensimmäiset uhrit tulee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on vielä pientä. Auta armias, kun ensimmäiset uhrit tulee
Ratikan palvojat vaativat ihmisuhreja!
- Anonyymi
Pispalaan on tulossa junan ja ratikan tasoristeys. Kumpi väistää? Kumpi ennakoi?
- Anonyymi
Minä kuulin luotettavasta lähteestä että Pispalaan olisi tulossa lentokenttä.
- Anonyymi
Mitä ihmeen trollivouhutusta taasen. Risteykseen tulee valot, jotka ilmoittavat, kun ratikka tulee. Joka ratikan alle ajaa, vaikka valot näyttävät punaista, niin on aika tyhmä.
- Anonyymi
Et omista autoa, tuskin ajokorttiakaan, siltä esiinnyt liikenneprofeettana.
Jos olisit joskus ajanut autoa kaupungissa, tietäisit jonojen pysähtelevän, kun edessä on risteys. Kun jono äkisti pysähtyy, jää autoja usein sen takia risteysalueelle kaupungissa, nyt kun ratikka tulee, kiskoilla voi olla kuorma-auto, joka ei pääse eteen, eikä taakse, eikä ratikkaa saa pysähtymään, eikä sillä voi väistää. Sitä romukasaa tullaan siivoamaan usein tunteja ja koko kaupungin julkinen liikenne seisoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et omista autoa, tuskin ajokorttiakaan, siltä esiinnyt liikenneprofeettana.
Jos olisit joskus ajanut autoa kaupungissa, tietäisit jonojen pysähtelevän, kun edessä on risteys. Kun jono äkisti pysähtyy, jää autoja usein sen takia risteysalueelle kaupungissa, nyt kun ratikka tulee, kiskoilla voi olla kuorma-auto, joka ei pääse eteen, eikä taakse, eikä ratikkaa saa pysähtymään, eikä sillä voi väistää. Sitä romukasaa tullaan siivoamaan usein tunteja ja koko kaupungin julkinen liikenne seisoo.Heh heh hoh hoh. Tutustupa siihen ratikan opastimeen, niin viisastut. Ja toisekseen, risteystä ei saa tukkia, on omaa tyhmyyttä jos ajaa ratikkakiskoille kun jono ei liiku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh hoh hoh. Tutustupa siihen ratikan opastimeen, niin viisastut. Ja toisekseen, risteystä ei saa tukkia, on omaa tyhmyyttä jos ajaa ratikkakiskoille kun jono ei liiku.
Käy edes autokoulu, saat ehkä teoriapuolen jotenkin hallintaan. Taitaa olla liian vaikeaa sinulle, sinulta puuttuu kokonaan kyky ymmärtää mitä liikenteessä tapahtuu. Olet lapsen tasolla näissä asioissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et omista autoa, tuskin ajokorttiakaan, siltä esiinnyt liikenneprofeettana.
Jos olisit joskus ajanut autoa kaupungissa, tietäisit jonojen pysähtelevän, kun edessä on risteys. Kun jono äkisti pysähtyy, jää autoja usein sen takia risteysalueelle kaupungissa, nyt kun ratikka tulee, kiskoilla voi olla kuorma-auto, joka ei pääse eteen, eikä taakse, eikä ratikkaa saa pysähtymään, eikä sillä voi väistää. Sitä romukasaa tullaan siivoamaan usein tunteja ja koko kaupungin julkinen liikenne seisoo.Kuvatussa tilanteeessa ei syyllisellä ole merkitystä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy edes autokoulu, saat ehkä teoriapuolen jotenkin hallintaan. Taitaa olla liian vaikeaa sinulle, sinulta puuttuu kokonaan kyky ymmärtää mitä liikenteessä tapahtuu. Olet lapsen tasolla näissä asioissa.
Käytännössä kiskojen ylitse ajetaan jonossa. Pysähdyppä odottamaan, että edessäsi ajava pääsee ylitse, kyllä takanasi torvet soivat, vaikka niin pitäisi tehdä. Olisi odotettava opasteen takana. Niin ei liikenne kuitenkaan suju
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä kiskojen ylitse ajetaan jonossa. Pysähdyppä odottamaan, että edessäsi ajava pääsee ylitse, kyllä takanasi torvet soivat, vaikka niin pitäisi tehdä. Olisi odotettava opasteen takana. Niin ei liikenne kuitenkaan suju
Kun seisot opasteen takana, mennään ohitse ja näytetään keskisormea, jos edessä on vähänkin tilaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käy edes autokoulu, saat ehkä teoriapuolen jotenkin hallintaan. Taitaa olla liian vaikeaa sinulle, sinulta puuttuu kokonaan kyky ymmärtää mitä liikenteessä tapahtuu. Olet lapsen tasolla näissä asioissa.
Kukahan tässä on lapsen tasolla, inttää ja höpöttää jotain ilman perusteita. Sinulta, jos keneltä puuttuu näkemys ja kokemus, miten liikenteessä pitäisi toimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä kiskojen ylitse ajetaan jonossa. Pysähdyppä odottamaan, että edessäsi ajava pääsee ylitse, kyllä takanasi torvet soivat, vaikka niin pitäisi tehdä. Olisi odotettava opasteen takana. Niin ei liikenne kuitenkaan suju
Niin, ei suju ei. Niinhän tuolla edellä jo oli, että jos ajaa kiskoille, ja ratikka tulee ja törmää, niin sen jälkeen liikenne ei tosiaan suju. Pitääkö kaikki oppia kantapään kautta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukahan tässä on lapsen tasolla, inttää ja höpöttää jotain ilman perusteita. Sinulta, jos keneltä puuttuu näkemys ja kokemus, miten liikenteessä pitäisi toimia.
Olen käyttänyt autoa lähes jokaisena päivänä jo 40 vuotta, ajanut kaikissa Suomen kaupungeissa, sinä et päivääkään ja sen huomaa jutuistasi, intät, etkä pysty perustelemaan mitään loogisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ei suju ei. Niinhän tuolla edellä jo oli, että jos ajaa kiskoille, ja ratikka tulee ja törmää, niin sen jälkeen liikenne ei tosiaan suju. Pitääkö kaikki oppia kantapään kautta?
Pääsääntöisesti kaikki pitää oppia kantapään kautta. Vuosikymmeniä on paasattu turvaväleistä, eikä toimi paasaus. Liikenteen suunnitteleminen on aloitettava tosiasioista, ei ihannetilanteesta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen käyttänyt autoa lähes jokaisena päivänä jo 40 vuotta, ajanut kaikissa Suomen kaupungeissa, sinä et päivääkään ja sen huomaa jutuistasi, intät, etkä pysty perustelemaan mitään loogisesti.
Täällä jänkhä-joonas inttää, kuinka vuosien saatossa on oppinut ajamaan päin persettä, kun minä taas neuvon, kuinka pitäisi ajaa. En käy elvistelemään kuinka paljon minä olen ajanut, mutta sinulle on kasvanut väärä asenne ja pinttyneet tavat. Miksi joitain aikoja sitten maalattiin risteyksiin keltaiset ruudukot? SIKSI; ETTEI SINNE AJETTAISI JONON MUKANA TUKKIMAAN RISTEYSTÄ. Kun autot jäävät keskelle risteystä, ja valot vaihtuu, niin sen jälkeen liikenne ei kulje mihinkään suuntaan. Ratikkaristeyksen kanssa on vielä tärkeämpää, ettei sitä tukita. Vaikka joku vammainen soittaisi kuinka tööttiä minun takanani, niin en aja ratikkakiskojen päälle, jos on vaarana että siihen joutuu pysähtymään. Liikenteessä täytyy unohtaa se MINÄ ENSIN-asenne, vaikka se edellisen kirjoittajan kaltaisilla ikääntyneillä kuskeilla on kovin pahasti pinttynyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et omista autoa, tuskin ajokorttiakaan, siltä esiinnyt liikenneprofeettana.
Jos olisit joskus ajanut autoa kaupungissa, tietäisit jonojen pysähtelevän, kun edessä on risteys. Kun jono äkisti pysähtyy, jää autoja usein sen takia risteysalueelle kaupungissa, nyt kun ratikka tulee, kiskoilla voi olla kuorma-auto, joka ei pääse eteen, eikä taakse, eikä ratikkaa saa pysähtymään, eikä sillä voi väistää. Sitä romukasaa tullaan siivoamaan usein tunteja ja koko kaupungin julkinen liikenne seisoo.Mm tästä syystä rautatien tasoristeykset pitäisi vaarallisina olla täysin kiellettyjä. Niitä ei pitäisi tehdä ollenkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä jänkhä-joonas inttää, kuinka vuosien saatossa on oppinut ajamaan päin persettä, kun minä taas neuvon, kuinka pitäisi ajaa. En käy elvistelemään kuinka paljon minä olen ajanut, mutta sinulle on kasvanut väärä asenne ja pinttyneet tavat. Miksi joitain aikoja sitten maalattiin risteyksiin keltaiset ruudukot? SIKSI; ETTEI SINNE AJETTAISI JONON MUKANA TUKKIMAAN RISTEYSTÄ. Kun autot jäävät keskelle risteystä, ja valot vaihtuu, niin sen jälkeen liikenne ei kulje mihinkään suuntaan. Ratikkaristeyksen kanssa on vielä tärkeämpää, ettei sitä tukita. Vaikka joku vammainen soittaisi kuinka tööttiä minun takanani, niin en aja ratikkakiskojen päälle, jos on vaarana että siihen joutuu pysähtymään. Liikenteessä täytyy unohtaa se MINÄ ENSIN-asenne, vaikka se edellisen kirjoittajan kaltaisilla ikääntyneillä kuskeilla on kovin pahasti pinttynyt.
Melskaat mitä tahansa, liikenteessä ajetaan siten kun ajetaan, eikä sitä valvota. Ota tosiasiat tosiasioina
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melskaat mitä tahansa, liikenteessä ajetaan siten kun ajetaan, eikä sitä valvota. Ota tosiasiat tosiasioina
Juu, tajusin sen jo edellisistä kirjoituksistasi. Säännöistä viis, kunhan oma etu säilyy, muut selvitköön niinkuin parhaiten taitavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tajusin sen jo edellisistä kirjoituksistasi. Säännöistä viis, kunhan oma etu säilyy, muut selvitköön niinkuin parhaiten taitavat.
Autoilijan oma etu on olla olematta esteenä raitiotieliikenteelle. Ei ole kiva seistä siinä kiskoilla, kun ratikka on täynnä ihmisiä ja kuski tööttäilee, että mitäs hölmö autoilija jäit siihen tukkeeksi! Siinä todella moni oppii kerrasta, moni autoilija ja tilanteen nähnyt.
- Anonyymi
Niinpä se on. Neuvominen on helppoa, kun ei tarvitse välittää tosiasioista mitään.
- Anonyymi
Oikea asenne liikenteessä, viimeiset sanat, minä olin oikeassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea asenne liikenteessä, viimeiset sanat, minä olin oikeassa
Kyllä se perikunnan sydäntä lämmittää, kun hautajaisissakin voi todeta vieraille että kyllä se Sirkka-Matti periaatteessa oikeassa oli...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvatussa tilanteeessa ei syyllisellä ole merkitystä
Samoin jos ruuhkaratikka törmää kuormattuun betoniautoon. Oikea syyllinen on kirjoituspöydän, ei betoniauton ratin takana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin jos ruuhkaratikka törmää kuormattuun betoniautoon. Oikea syyllinen on kirjoituspöydän, ei betoniauton ratin takana
Risteys voi olla turvallinen vain, jos valot päästävät vain yhden ajoneuvon kerrallaan risteysalueelle. Vasta kun tämä on poistunut risteysalueelta, päästetään alueelle seuraava. Jos tekniikka ei tähän pysty, miten ihminen ratissa pystyisi?
- Anonyymi
Se on liikennevalo, vastaava kuin missä tahansa risteyksessä. Punaisen palaessa ei saa risteykseen tunkea (ei edes keltaisen vilkkuessa). Tamperelaisen jahnukaisen on vissiin vaikea tätä hahmottaa, jos on vuosikausia tottunut ajamaan väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ei suju ei. Niinhän tuolla edellä jo oli, että jos ajaa kiskoille, ja ratikka tulee ja törmää, niin sen jälkeen liikenne ei tosiaan suju. Pitääkö kaikki oppia kantapään kautta?
Liikennesuunnittelija on ulkoistanut vastuunsa autoilijoille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on liikennevalo, vastaava kuin missä tahansa risteyksessä. Punaisen palaessa ei saa risteykseen tunkea (ei edes keltaisen vilkkuessa). Tamperelaisen jahnukaisen on vissiin vaikea tätä hahmottaa, jos on vuosikausia tottunut ajamaan väärin.
Tässäkö kaikki, mitä tasoristeyksessä ajamisesta käsität? Kierrä kuule ne kaukaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässäkö kaikki, mitä tasoristeyksessä ajamisesta käsität? Kierrä kuule ne kaukaa
Toivottavasti ratikka jyrää sinut siinä risteyksessä niin loppuu sinun länkyttämisesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti ratikka jyrää sinut siinä risteyksessä niin loppuu sinun länkyttämisesi.
Toivottavasti opit ajamaan tasoristeyksessä ennen kuin aiheutat katastrofin. Tuntuu olevan johtoajatus täysin keteissa.
- Anonyymi
Sanomatta on jäänyt, onko turvallista ajaa risteykseen, kun punaiset eivät pala. Sitä on kierrelty ja venkoiltu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh hoh hoh. Tutustupa siihen ratikan opastimeen, niin viisastut. Ja toisekseen, risteystä ei saa tukkia, on omaa tyhmyyttä jos ajaa ratikkakiskoille kun jono ei liiku.
Ei saa ja ei saa ja väistää pitää aina, kuultu on riittvästi.
- Anonyymi
Ensin puhuttiin vuosi pikaratikasta. Miljoonia on palanut ja enään puhutaan vain ratikasta. Tarpeellisuuden näki keväällä kun katseli tyhjinä kulkevia joukkoliikenteen busseja. Ihmiset tulevat tulevaisuudessa tekemään enemmän etätöitä tai käyttämään henkilöautoa.
Vanhaan kaupunkiin kun tuodaan uutta, eri tavalla, omia reittejään kulkeva liikenneväline, autojen, polkupyörien ja jalankulkijoiden joukkoon, tulee onnettomuuksia.
Pikaratikka, nykyinen ratikka olisi pitänyt rakentaa eri tasoon kuin mitä on autoliikenne, Sky Train tyyliin kuten esimerkiksi Bangkokissa on. Metro olisi ollut toinen nykyaikainen vaihtoehto.
Ei olisi tarvinnut repiä koko kaupunkia auki ja ajaa useita yrityksiä velkasaneeraukseen tai konkurssiin.- Anonyymi
Vastuu tasoristeyksien turvallisuudesta voidaan sujuvasti siirtää käyttäjille, kun lakikin on sopivasti takana. Tieliikennelaissa on kuitenkin turvallisuudesta pykälä
- Anonyymi
Itsekin odottelen sitä päivää, kun näitä putkiasennuksia voi tehdä etänä kotoa käsin. Vituttaa lähteä aamulla aikaisin työmaalle ja illalla väsyneenä tulla kotiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekin odottelen sitä päivää, kun näitä putkiasennuksia voi tehdä etänä kotoa käsin. Vituttaa lähteä aamulla aikaisin työmaalle ja illalla väsyneenä tulla kotiin.
Tuskin sinäkään ratikalla menet putkiasennuksia tekemään, työkalut, tarvikkeet ja putket mukana.
- Anonyymi
Mikähän sen mahtoi aiheuttaa, että joukkoliikenteen käyttö väheni keväällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sinäkään ratikalla menet putkiasennuksia tekemään, työkalut, tarvikkeet ja putket mukana.
Työnantaja järjestää työkalujen ja tarvikkeiden kuljetuksen työmaalle. Minun vastuulla on vain tarjota oma työpanos työnantajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän sen mahtoi aiheuttaa, että joukkoliikenteen käyttö väheni keväällä?
Lomautukset ja kokoontumisrajoitukset. Kun ravintolat ei ole auki, ei ole tarvetta mennä muualle kuin lähikauppaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikähän sen mahtoi aiheuttaa, että joukkoliikenteen käyttö väheni keväällä?
Työssäkäynti väheni äkisti. Trendi on jatkuva mutta hitaammin vaikuttava
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lomautukset ja kokoontumisrajoitukset. Kun ravintolat ei ole auki, ei ole tarvetta mennä muualle kuin lähikauppaan.
Ja mikähän ne aiheutti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikähän ne aiheutti?
Hallituksen päätös
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnantaja järjestää työkalujen ja tarvikkeiden kuljetuksen työmaalle. Minun vastuulla on vain tarjota oma työpanos työnantajalle.
Ei noin avuttomalla putkiasentajalla ole tulevaisuutta. Kukaan työnantaja ei ala palvelemaan sinua kovin pitkään, kun tarviit jotakin puuttuvaa osaa, tai työkalu hajoaa, alat soittelemaan työnantajalle, parempi kaveri hakee osana itse nopeammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei noin avuttomalla putkiasentajalla ole tulevaisuutta. Kukaan työnantaja ei ala palvelemaan sinua kovin pitkään, kun tarviit jotakin puuttuvaa osaa, tai työkalu hajoaa, alat soittelemaan työnantajalle, parempi kaveri hakee osana itse nopeammin.
Höpö höpö nulikka, et selvästikään ole ollut rakennusalalla päivääkään töissä. Kun työmaa aloitetaan, urakkalaskelmat tehnyt henkilö on tilannut tarvittavia tavaroita valmiiksi työmaalle aloituspäiväksi, yleensä ensimmäisen kuukauden tavarat tulee silloin. Parin viikon välein tehdään sitten uusia tavaratilauksia, ettei tavara pääse loppumaan kesken. Asentajia on jopa kielletty hakemasta mitään osia työaikana. Työaika käytetään työn tekemiseen, ei tukkuliikkeissä asiointiin. Ja nyt on siis kyse oikeasta putkiurakasta, ei mistään vessanpyttyjen ja vesihanojen huoltoasentajasta. Huoltoasentajat aloittaa työpäivän yrityksen toimipisteestä ottamalla yrityksen auton alleen, ja siellä on huoltohommissa tarvittavat työkalut ja perusosat. Päivä päättyy samaan paikkaan, johon yrityksen auto jätetään yöksi ja viikonlopuksi. Minä teen isoja putkiurakoita, työmaiden kesto on vaihdellut parista kuukaudesta pariin vuoteen. Minä en käy sorkkimassa kenenkään vuotavia kusipyttyjä vaan teen rahakasta urakkahommaa. Kusipyttyjen huollot teetetään yleensä juuri ammattikoulusta valmistuneilla nuorilla, koska niistä ei ole urakkahommiin vielä moneen vuoteen. Tätä urakkahommaa olen nyt tehnyt 21 vuotta samassa firmassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö nulikka, et selvästikään ole ollut rakennusalalla päivääkään töissä. Kun työmaa aloitetaan, urakkalaskelmat tehnyt henkilö on tilannut tarvittavia tavaroita valmiiksi työmaalle aloituspäiväksi, yleensä ensimmäisen kuukauden tavarat tulee silloin. Parin viikon välein tehdään sitten uusia tavaratilauksia, ettei tavara pääse loppumaan kesken. Asentajia on jopa kielletty hakemasta mitään osia työaikana. Työaika käytetään työn tekemiseen, ei tukkuliikkeissä asiointiin. Ja nyt on siis kyse oikeasta putkiurakasta, ei mistään vessanpyttyjen ja vesihanojen huoltoasentajasta. Huoltoasentajat aloittaa työpäivän yrityksen toimipisteestä ottamalla yrityksen auton alleen, ja siellä on huoltohommissa tarvittavat työkalut ja perusosat. Päivä päättyy samaan paikkaan, johon yrityksen auto jätetään yöksi ja viikonlopuksi. Minä teen isoja putkiurakoita, työmaiden kesto on vaihdellut parista kuukaudesta pariin vuoteen. Minä en käy sorkkimassa kenenkään vuotavia kusipyttyjä vaan teen rahakasta urakkahommaa. Kusipyttyjen huollot teetetään yleensä juuri ammattikoulusta valmistuneilla nuorilla, koska niistä ei ole urakkahommiin vielä moneen vuoteen. Tätä urakkahommaa olen nyt tehnyt 21 vuotta samassa firmassa.
Olet jonkinlainen apupoika, eihän sellaisilla tietenkään ole valtuuksia ja osaamista hakea tarvikkeita tukkurilta, vaikka oli kuinka välttämätöntä. Itse ole ollut palkkarenkinä ja myöhemmin alalla yrittäjänä. Kenkää tuollaisella asenteella olisit saanut hyvin nopeasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sinäkään ratikalla menet putkiasennuksia tekemään, työkalut, tarvikkeet ja putket mukana.
Ratikalla pääsee hyvin sitten niihin putkiasennuskohteisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet jonkinlainen apupoika, eihän sellaisilla tietenkään ole valtuuksia ja osaamista hakea tarvikkeita tukkurilta, vaikka oli kuinka välttämätöntä. Itse ole ollut palkkarenkinä ja myöhemmin alalla yrittäjänä. Kenkää tuollaisella asenteella olisit saanut hyvin nopeasti.
Paskat sinä missään työelämässä ole ollut päivääkään kun perusasiat on noin hakusessa. Hajoa sinne Hervannan rottaluukkuun. Varmaan kivaa nistien ja mielenterveysongelmaisten naapurina. Sovit hyvin joukkoon.
- Anonyymi
Putkimies pääsee työmaalle raitiotiellä, putkitöitä ei ulkoisteta ulkomaille eikä niitä tee tekoäly. Jotain pysyvää sentään.
- Anonyymi
Ei todellakaan pääse raitiotiellä jos työmaa on vaikka Koivistonkylässä tai Multisillassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei todellakaan pääse raitiotiellä jos työmaa on vaikka Koivistonkylässä tai Multisillassa.
Täytyy uskoa, että pääsee ratikalla, muuten olet ratikan vastustaja, kaiken vastustaja änkyrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy uskoa, että pääsee ratikalla, muuten olet ratikan vastustaja, kaiken vastustaja änkyrä.
Eikö sitä puhuta, että rakentaminen keskittyy ratikkapysäkkien läheisyyteen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sitä puhuta, että rakentaminen keskittyy ratikkapysäkkien läheisyyteen?
Muut alueet on varaa jättää autiomaaksi? Älä usko
- Anonyymi
Putkiremontin aikana yritin jututtaa putkimiehiä. Yhteistä kieltä ei löytynyt, vaikka itse puhun yleisimpiä neljää kieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putkiremontin aikana yritin jututtaa putkimiehiä. Yhteistä kieltä ei löytynyt, vaikka itse puhun yleisimpiä neljää kieltä
Jututa niiden esimiestä, jos on asiaa, tai ota yhteyttä työkohdetta hoitavaan rakennusmestariin. Työmaille ei oteta yhtään sellaista firmaa, jolta ei löydy työmaalle Suomea osaavaa yhteyshenkilöä. Anna putkimiesten tehdä niille osoitettu työ, äläkä mene häiritsemään niitä. Niille ei makseta jonkun suomalaisen elämäntapatyöttömän juttuseurana olemisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putkiremontin aikana yritin jututtaa putkimiehiä. Yhteistä kieltä ei löytynyt, vaikka itse puhun yleisimpiä neljää kieltä
Osaatko siis mandariinikiinaa, espanjaa, englantia ja hindiä?
https://natgeo.fi/kansat-ja-kulttuurit/perinteet/maailman-13-puhutuinta-kielta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jututa niiden esimiestä, jos on asiaa, tai ota yhteyttä työkohdetta hoitavaan rakennusmestariin. Työmaille ei oteta yhtään sellaista firmaa, jolta ei löydy työmaalle Suomea osaavaa yhteyshenkilöä. Anna putkimiesten tehdä niille osoitettu työ, äläkä mene häiritsemään niitä. Niille ei makseta jonkun suomalaisen elämäntapatyöttömän juttuseurana olemisesta.
Ellet olisi jostakin syvältä korvesta ja umpikielitaidoton, tietäisit ihmisten tapana olevan jutella vapaahetkinään. Pahoittelen puolestasi, että sinut on korvattu jollakin kirgiisillä. Kyllä se kilvoo, kun aron poika pesee sinut ammattitaidossa ja asenteellaan työtä kohtaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy uskoa, että pääsee ratikalla, muuten olet ratikan vastustaja, kaiken vastustaja änkyrä.
Usko tässä asiassa on tärkeintä. Muuten olet änkyrä ja kehityksen jarru.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko tässä asiassa on tärkeintä. Muuten olet änkyrä ja kehityksen jarru.
Ei kukaan änkyrä usko annettua tietoa. Ne jurputtaa vastaan ja keksii hyvinkin hilpeitä vastaväitteitä. Jurputus laantuu kaunaiseksi mutinaksi, kun änkyrä oivaltaa, että kyllä se tieto pahus vie pitikin paikkansa. Mitään se ei kuitenkaan koskaan myönnä, koska ei pysty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko siis mandariinikiinaa, espanjaa, englantia ja hindiä?
https://natgeo.fi/kansat-ja-kulttuurit/perinteet/maailman-13-puhutuinta-kieltaPaljonko Tampereella puhutaan mandariinikiinaa? Täällä puhutaan Tampereen asioista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko Tampereella puhutaan mandariinikiinaa? Täällä puhutaan Tampereen asioista
Kommentoija väittää osaavansa neljää yleisintä kieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ellet olisi jostakin syvältä korvesta ja umpikielitaidoton, tietäisit ihmisten tapana olevan jutella vapaahetkinään. Pahoittelen puolestasi, että sinut on korvattu jollakin kirgiisillä. Kyllä se kilvoo, kun aron poika pesee sinut ammattitaidossa ja asenteellaan työtä kohtaan
Olen jäänyt työelämästä pois ihan omasta tahdosta jo monta vuotta sitten. Nykyään elän pelkillä pääomatuloilla. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kirgiisi tulee tekemään paskahommat. Pääasia on, että homma tapahtuu, jos homman pitää tapahtua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan änkyrä usko annettua tietoa. Ne jurputtaa vastaan ja keksii hyvinkin hilpeitä vastaväitteitä. Jurputus laantuu kaunaiseksi mutinaksi, kun änkyrä oivaltaa, että kyllä se tieto pahus vie pitikin paikkansa. Mitään se ei kuitenkaan koskaan myönnä, koska ei pysty.
Riippuu tiedon antajasta. Monet ovat valehtelemalla tai osatotuuksilla sössineet luotettavuutensa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu tiedon antajasta. Monet ovat valehtelemalla tai osatotuuksilla sössineet luotettavuutensa
Tuo on kyllä totta. Esimerkiksi persuista niitä löytyy. Mutta näiden hankkeiden kohdalla niin ei ole käynyt, koska niistä vastuunalaiset tahot ovat puhuneet totta mm. aikataulujen ja budjettien toteutumien kohdalla. Valehtelijoina ovat tulleet esiin lähinnä hankkeiden vastustajat, jotka ovat ajoittain kilpaa keksineet verukkeita, joilla yrittää vastustaa kyseisiä hankkeita. Ne verukkeet eivät ole kestäneet lähempää tarkastelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kyllä totta. Esimerkiksi persuista niitä löytyy. Mutta näiden hankkeiden kohdalla niin ei ole käynyt, koska niistä vastuunalaiset tahot ovat puhuneet totta mm. aikataulujen ja budjettien toteutumien kohdalla. Valehtelijoina ovat tulleet esiin lähinnä hankkeiden vastustajat, jotka ovat ajoittain kilpaa keksineet verukkeita, joilla yrittää vastustaa kyseisiä hankkeita. Ne verukkeet eivät ole kestäneet lähempää tarkastelua.
Kuitenkin kovasti närästää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kyllä totta. Esimerkiksi persuista niitä löytyy. Mutta näiden hankkeiden kohdalla niin ei ole käynyt, koska niistä vastuunalaiset tahot ovat puhuneet totta mm. aikataulujen ja budjettien toteutumien kohdalla. Valehtelijoina ovat tulleet esiin lähinnä hankkeiden vastustajat, jotka ovat ajoittain kilpaa keksineet verukkeita, joilla yrittää vastustaa kyseisiä hankkeita. Ne verukkeet eivät ole kestäneet lähempää tarkastelua.
Hörön lörön
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kyllä totta. Esimerkiksi persuista niitä löytyy. Mutta näiden hankkeiden kohdalla niin ei ole käynyt, koska niistä vastuunalaiset tahot ovat puhuneet totta mm. aikataulujen ja budjettien toteutumien kohdalla. Valehtelijoina ovat tulleet esiin lähinnä hankkeiden vastustajat, jotka ovat ajoittain kilpaa keksineet verukkeita, joilla yrittää vastustaa kyseisiä hankkeita. Ne verukkeet eivät ole kestäneet lähempää tarkastelua.
Nollakuituhuipputekniikkaa ja tekosaariparatiiseja, nanotekniikkaa ym. Tarkasteleppa niitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko siis mandariinikiinaa, espanjaa, englantia ja hindiä?
https://natgeo.fi/kansat-ja-kulttuurit/perinteet/maailman-13-puhutuinta-kieltaEi juurikaan Tampereella puhuta
- Anonyymi
Vielä selitetään ankarasti
- Anonyymi
Enhän minä, mutku noi toiset...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enhän minä, mutku noi toiset...
Puomit risteykseen! Miksi ei?
- Anonyymi
Risteys on vaarallinen, saatava puomit
- Anonyymi
Puomit on jätetty pois, jotta ne voidaan tehdä myöhemmin ratikkaan kuulumattomana työnä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puomit on jätetty pois, jotta ne voidaan tehdä myöhemmin ratikkaan kuulumattomana työnä
Puomit maksaa puoli milliä ja risteys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puomit on jätetty pois, jotta ne voidaan tehdä myöhemmin ratikkaan kuulumattomana työnä
Taitaa olla aika hitaita liikkeissään tuollaiset puomit. Ratikoita menee 3,25 minuutin välein. Mahtaako muodostua autoista jonoa, jos kellot soivat ja puomit siinä nousevat ja laskeutuvat rauhalliseen tahtiin.
Joku autoilija vielä yrittää yli "viime hetkellä" ja sitten tulee kontakti joko puomin tai ratikan kanssa. Ja sitten kaikki liikenne seis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla aika hitaita liikkeissään tuollaiset puomit. Ratikoita menee 3,25 minuutin välein. Mahtaako muodostua autoista jonoa, jos kellot soivat ja puomit siinä nousevat ja laskeutuvat rauhalliseen tahtiin.
Joku autoilija vielä yrittää yli "viime hetkellä" ja sitten tulee kontakti joko puomin tai ratikan kanssa. Ja sitten kaikki liikenne seis.Ratikan vuoroväli on 7,5 minuuttia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikan vuoroväli on 7,5 minuuttia.
Ai. Kulkeeko ratikoita risteyksessä vain yhteen suuntaan? 🤔
- Anonyymi
Tamperelainen on susi jo syntyessään.
- Anonyymi
Miksi niin?
- Anonyymi
Puomit ei paljon ehdi ylhäällä olemaan
- Anonyymi
Ratikalle on tehtävä puomit!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan
Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.1743184Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus
Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha242131- 232054
Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!
Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.901905Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?
Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?701588Sakarjan kirjan 6. luku
Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se241351Avaa sydämesi mulle
❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo361247- 81241
Elia tulee vielä
Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan351207Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61188