Juudas vai Jeesus?

Anonyymi

Lapsena jo ihmettelin, mitä olisi tapahtunut, jos Juudas ei olisi kavaltanut Jeesusta? Juudas sai palkkionsa ja taisi päätyä itsemurhaan ja käsittääkseni tästä syystä ikuiseen kadotukseen, jos pitää Raamattua totena.

Eli ilman kavallusta Jeesus ei olisi päätynyt ristille japelastusta ei olisi tullut. Toisin sanoen, Juudas maksoi kovimman hinnan, tässä tarinassa? Eikö meidän pitäisi olla juudakselle kiitollisia?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se käännetään aina miten vain päin, jeesusta ei pelastanut jumala ristiltä.
      Ja sitten väitetään sen olleen tarkoitus. Tuli mieleen Fracon uskottelut, että liittoutuneiden eteneminen kuuluu Hitlerin suunnitelmaan heidän tuhoamiseksi.

      • Anonyymi

        siis Francisco Franco


      • Anonyymi

        Kirkko Raamattu 1933/-38
        Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä,
        jotka olemme tulleet tähän päätökseen:
        yksi on kuollut kaikkien edestä,
        siis myös kaikki ovat kuolleet;
        ja hän on kuollut kaikkien edestä,
        että ne,
        jotka elävät,
        eivät enää eläisi itselleen,
        vaan hänelle,
        joka heidän edestään on kuollut
        ja ylösnoussut.
        Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan;
        jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan,
        emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        Siis,
        jos joku on Kristuksessa,
        niin hän on uusi luomus;
        se,
        mikä on vanhaa,
        on kadonnut,
        katso,
        uusi on sijaan tullut.

        Mutta kaikki on Jumalasta,
        joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta
        ja antanut meille sovituksen viran.

        Sillä Jumala oli Kristuksessa
        ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan,
        ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä,
        ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.
        Me pyydämme Kristuksen puolesta:
        antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        Sen,
        joka ei synnistä tiennyt,
        hän meidän tähtemme teki synniksi,
        että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.


    • Anonyymi

      Juudakselle ei käynyt huonosti, hän on Jeesuksen lisäksi edelleen jällleensyntymäkierrossa.

      • Anonyymi

        Matt. 27:4Juudas iskariot meni juutalaisten temppeliin Jerusalemissa ja sanoi:
        "Minä tein synnin,
        kun kavalsin viattoman veren."
        Mutta he sanoivat:
        "Mitä se meihin koskee?
        Katso itse eteesi."

        Jeesus sanoi Juudas Iskariotista näin:
        KR 1933/-38, Mark. 14:21
        Niin,
        Ihmisen Poika tosin menee pois,
        niinkuin hänestä on kirjoitettu,
        mutta voi sitä ihmistä,
        jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan!
        Parempi olisi sille ihmiselle,
        että hän ei olisi syntynyt."

        Muuten ei edes Juudas Iskariotilla ole olemassa uutta jälleensyntymiskierrosta, niinkuin sitä ei ole meilläkään.

        KR 1933/-38, Matt. 9:6
        Mutta tietääksenne,
        että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi,
        niin" - hän sanoi halvatulle - "
        nouse, ota vuoteesi
        ja mene kotiisi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matt. 27:4Juudas iskariot meni juutalaisten temppeliin Jerusalemissa ja sanoi:
        "Minä tein synnin,
        kun kavalsin viattoman veren."
        Mutta he sanoivat:
        "Mitä se meihin koskee?
        Katso itse eteesi."

        Jeesus sanoi Juudas Iskariotista näin:
        KR 1933/-38, Mark. 14:21
        Niin,
        Ihmisen Poika tosin menee pois,
        niinkuin hänestä on kirjoitettu,
        mutta voi sitä ihmistä,
        jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan!
        Parempi olisi sille ihmiselle,
        että hän ei olisi syntynyt."

        Muuten ei edes Juudas Iskariotilla ole olemassa uutta jälleensyntymiskierrosta, niinkuin sitä ei ole meilläkään.

        KR 1933/-38, Matt. 9:6
        Mutta tietääksenne,
        että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi,
        niin" - hän sanoi halvatulle - "
        nouse, ota vuoteesi
        ja mene kotiisi."

        Jos Juudas Iskariot olisi mennyt vielä elossa ollessa Pietarin tavoin syntiä katuen Jeesuksen luokse niin hän varmaankin olisi saanut synnin anteeksi. Mutta koska hän ei noin tehnyt. niin
        Hän ratkaisi asian näin:
        KR 1933/-38, Ap.t. 1:18
        Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, [Hirtti itsensä, mutta naru tai puun oksa, ilmeisesti katkesi ja hän putosi terävien kivien päälle ja suolisto valui ulos.]
        ja hän suistui alas
        ja pakahtui keskeltä,
        niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.

        Biblia (1776)
        Ap.t. 1:18 Hän siis on ansainnut pellon vääryyden palkasta, ja kuin hän pudotettiin alas, on hän keskeltä kahtia pakahtunut, että kaikki hänen sisällyksensä läksivät ulos.


    • Anonyymi

      Jos Juudas Iskariot olisi mennyt vielä elossa ollessa Pietarin tavoin syntiä katuen Jeesuksen luokse niin hän varmaankin olisi saanut synnin anteeksi. Mutta koska hän ei noin tehnyt. niin
      Hän ratkaisi asian näin:
      Osti hirtto köyden, mutta köysi tai oksa katkesi ja hän putosi teräviin kiviin jne näin ei raamattu ilmoita, joten meidän on syytä sitoutua Lestadiolaisten käyttämään raamattuun eikä lisätä ilmoitettuun sanaan mitään mitä siihen ei ole kirjoitettu:
      Biblia (1776)
      Ap.t. 1:18 Hän siis on ansainnut pellon vääryyden palkasta, ja kuin hän pudotettiin alas, on hän keskeltä kahtia pakahtunut, että kaikki hänen sisällyksensä läksivät ulos.

    • Anonyymi

      > Eli ilman kavallusta Jeesus ei olisi päätynyt ristille japelastusta ei olisi tullut. Toisin sanoen, Juudas maksoi kovimman hinnan, tässä tarinassa? Eikö meidän pitäisi olla juudakselle kiitollisia?

      Raamatun mukaan syy miksi Jeesus tuli on:

      "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen, saarnaamaan Herran otollista vuotta".
      Luuk. 4:18-19

      Ja syy kuolemaan:

      "Sillä sitä varten Kristus kuoli ja heräsi eloon, että hän olisi sekä kuolleitten että elävien Herra."
      Room. 14:9

      Juudas ei ole noihin kumpaakaan välttämätön.

      • Anonyymi

        Juudas Iskariot raamatun mukaan toimi aivan kirjoitusten mukaisesti.

        KR 1933/-38, Joh. 13:11
        Sillä hän tiesi kavaltajansa;
        sentähden hän sanoi:
        "Ette kaikki ole puhtaat."

        Joh. 6:64
        Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.

        13:21 Tämän sanottuaan Jeesus tuli järkytetyksi hengessään ja todisti ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: yksi teistä on minut kavaltava."
        13:22 Niin opetuslapset katsoivat toisiinsa epätietoisina, kenestä hän puhui.

        13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten. > Jakeen lisätiedot
        13:24 Simon Pietari nyökäytti hänelle päätään ja sanoi hänelle: "Sano, kuka se on, josta hän puhuu." > Jakeen lisätiedot
        13:25 Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: "Herra, kuka se on?" > Jakeen lisätiedot
        13:26 Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan." Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle. > Jakeen lisätiedot
        13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian." > Jakeen lisätiedot
        13:28 Mutta ei kukaan aterioivista ymmärtänyt, mitä varten hän sen hänelle sanoi. > Jakeen lisätiedot
        13:29 Sillä muutamat luulivat, koska rahakukkaro oli Juudaalla, Jeesuksen sanoneen hänelle: "Osta, mitä tarvitsemme juhlaksi", tai että hän antaisi jotakin köyhille. > Jakeen lisätiedot
        13:30 Niin hän, otettuaan sen palan, meni kohta ulos; ja oli yö.
        13:31 Kun hän oli mennyt ulos, sanoi Jeesus: "Nyt Ihmisen Poika on kirkastettu, ja Jumala on kirkastettu hänessä.
        13:32 Jos Jumala on kirkastettu hänessä, niin kirkastaa myös Jumala hänet itsessään ja kirkastaa hänet pian.
        13:33 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla', niin minä sanon nyt myös teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juudas Iskariot raamatun mukaan toimi aivan kirjoitusten mukaisesti.

        KR 1933/-38, Joh. 13:11
        Sillä hän tiesi kavaltajansa;
        sentähden hän sanoi:
        "Ette kaikki ole puhtaat."

        Joh. 6:64
        Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet.

        13:21 Tämän sanottuaan Jeesus tuli järkytetyksi hengessään ja todisti ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: yksi teistä on minut kavaltava."
        13:22 Niin opetuslapset katsoivat toisiinsa epätietoisina, kenestä hän puhui.

        13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten. > Jakeen lisätiedot
        13:24 Simon Pietari nyökäytti hänelle päätään ja sanoi hänelle: "Sano, kuka se on, josta hän puhuu." > Jakeen lisätiedot
        13:25 Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: "Herra, kuka se on?" > Jakeen lisätiedot
        13:26 Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan." Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle. > Jakeen lisätiedot
        13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian." > Jakeen lisätiedot
        13:28 Mutta ei kukaan aterioivista ymmärtänyt, mitä varten hän sen hänelle sanoi. > Jakeen lisätiedot
        13:29 Sillä muutamat luulivat, koska rahakukkaro oli Juudaalla, Jeesuksen sanoneen hänelle: "Osta, mitä tarvitsemme juhlaksi", tai että hän antaisi jotakin köyhille. > Jakeen lisätiedot
        13:30 Niin hän, otettuaan sen palan, meni kohta ulos; ja oli yö.
        13:31 Kun hän oli mennyt ulos, sanoi Jeesus: "Nyt Ihmisen Poika on kirkastettu, ja Jumala on kirkastettu hänessä.
        13:32 Jos Jumala on kirkastettu hänessä, niin kirkastaa myös Jumala hänet itsessään ja kirkastaa hänet pian.
        13:33 Lapsukaiset, vielä vähän aikaa minä olen teidän kanssanne. Te tulette minua etsimään, ja niinkuin sanoin juutalaisille: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla', niin minä sanon nyt myös teille.

        > Juudas Iskariot raamatun mukaan toimi aivan kirjoitusten mukaisesti.

        Niin, oli ennalta tiedetty miten tulee käymään. Mutta, ei Juudaksen olisi ollut pakko tehdä mitä hän päätti tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Juudas Iskariot raamatun mukaan toimi aivan kirjoitusten mukaisesti.

        Niin, oli ennalta tiedetty miten tulee käymään. Mutta, ei Juudaksen olisi ollut pakko tehdä mitä hän päätti tehdä.

        KR 1933/-38, Mark. 14:21
        Niin,
        Ihmisen Poika tosin menee pois,
        niinkuin hänestä on kirjoitettu,
        mutta voi sitä ihmistä,
        jonka kautta Ihmisen Poika kavalletaan!
        Parempi olisi sille ihmiselle,
        että hän ei olisi syntynyt."

        Markuksen evankeliumi: 9:42
        Ja joka viettelee yhden näistä pienistä,
        jotka uskovat,
        sen olisi parempi,
        että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa
        ja hänet olisi heitetty mereen.

        Kuten tuosta jakeesta käy ilmi, se että vieläkin on ihan samanlaisia Juudas Iskariotteja keskuudessamme!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe