GS 450h 3.5l koneella kulutus eri vuosimalleissa?

Anonyymi

Terve.

2012 vaihtui vuosimalli GS 450:ssa
Paljon kuluttaa maantieajossa 80-100km/h vauhdeissa vanhempi kolmos-koppainen ja paljon uudempi 4-koppainen. Molemmissa 3.5 litranen kone.

Laittaisitteko tänne toteutuneita todellisia kulutuksia, näen kyllä tehdas-arvot netistä.

33

3992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kait ne sitten paljon kuluttaa, jos niin olet todennut. Tietenkin pienemmillä autoilla pääsee vähemmällä.

      • Anonyymi

        Kiitos hyvästä vastauksesta, olisiko muilla sanottavaa?


    • Anonyymi

      Pääsee alle 6 jos ajaa suht normaaliin tapaan.saa toki menemään 10 jos vouhottaa..

      • Anonyymi

        Uudemmalla vai vanhemmalla ja vakkari päällä 80 rajoituksella alle 6 litraa?
        Työmatka-ajoa ois.


    • Anonyymi

      Uudemmalla kulutus kuuden litran kieppeillä maantieajossa, vanhemmalla litran enemmän. Omalla työmatkalla (noin 20km) pieni taajama-ajo nostaa kulutusta heti litralla.

      • Anonyymi

        Parhaimmillaan olen uudemmalla saanut kulutukseksi 5.3 litraa, (suurin osa maantietä, hieman taajamaa), mutta silloin pitää mennä sähkömoottorilla taajama-ajot (2-3 kilometriä menee pelkällä akulla).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaimmillaan olen uudemmalla saanut kulutukseksi 5.3 litraa, (suurin osa maantietä, hieman taajamaa), mutta silloin pitää mennä sähkömoottorilla taajama-ajot (2-3 kilometriä menee pelkällä akulla).

        Pitää alamäkeä olla, jos 2-3 km menee sähköllä, eikä se keskikulutukseen vaikuta kun akut pitää taas ladata ajossa ja jarrutuksissa. Sanoisin että kilometrin verran sähköllä on jo haastavaa. Parempi olla käyttämättä EV-moodia ja antaa ajotietokoneen optimoida. Muuten kyllä realismia 5.3 litraa, lyhyellä matkalla vähemmänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaimmillaan olen uudemmalla saanut kulutukseksi 5.3 litraa, (suurin osa maantietä, hieman taajamaa), mutta silloin pitää mennä sähkömoottorilla taajama-ajot (2-3 kilometriä menee pelkällä akulla).

        se on se 2 eikä yhtään yli


      • Anonyymi

        ompa kumma kun taajamassa se pitäs mennä vähemmällä kuin maantiellä johtuen sähköavustuksesta jota käytetään kiihdytys jarrrutusajossa enempi


    • Anonyymi

      On todella paradoksaalista jos tuollaisen hyvin suorituskykyisen auton omistaja kyttäisi auton bensankulutusta. Ei mene mitenkään läpi.
      Jos haluaa auton joka kulkee vähällä mutta potkaisee niin ostaa Teslan tai tehokkaan dieselin.
      Tojon mukahybridit on menneen maailman kamaa.

      • Anonyymi

        Eihän sitä suorituskykyä aina tarvita ja jos saman suorituskyvyn omaava toinen merkki vie 3 litraa enemmän samalla ajotavalla niin tottakai sillä on merkitystä.


      • Anonyymi

        Teslaan ei saa vetokoukkua.


      • Anonyymi

        No kyllähän se tehokas vähänkuluttava auto ilman dieselveroa on kiva, ilman paradoksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslaan ei saa vetokoukkua.

        teslalla ei pääse talvikelillä normisisälämmöilla ja rajoituksilla 300km:ia , just oli testi jossain lehdes..


    • Anonyymi

      Itseäkin kiinnostaa tuo kulutus, ennemminkin RX: n osalta, sama kone lienee maasturissa. Pitäneekö paikkansa, että hybridillä täytyy ajaa erilailla saadakseen kulutuksen alas, ite ainakin taloudellisuusajoa harrastavana uskoisin niin.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa! Tuollainen ei ladattava hybridi kuluttaa vähän ihan perusajossa, mutta kun rupeat ajamaan taloudellisuusajoa, ei se kulutus juurikaan siitä enää tipu, jos et samalla hidasta keskinopeuttasi. Suurin kulutusta lisäävä tekijä on kuitenkin ajaminen kylmällä moottorilla eli lyhyiden matkojen ajaminen varsinkin talvella.


      • Anonyymi

        no miten suoralla maantiellä saat akkua täyteen vakkarilla ilman ettet jarruttele kunnolla , tämähän ilmenee autobahn gs450h videoista esim. hyvbridin etu on kaupunki/taajamaajo jossa on liikennevaloja ja joutuu hiljentään vauhtia kunnolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no miten suoralla maantiellä saat akkua täyteen vakkarilla ilman ettet jarruttele kunnolla , tämähän ilmenee autobahn gs450h videoista esim. hyvbridin etu on kaupunki/taajamaajo jossa on liikennevaloja ja joutuu hiljentään vauhtia kunnolla

        Älä sinä Pentti mieti asioita joita et ymmärrä. Auto lataa akkunsa automaattisesti ja pitää akuston varauksen tiettyjen arvojen sisällä ilman että kuljettajan tarvitsee siihen mitenkään puuttua. Akusto siis latautuu tai purkaantuu koko ajan auton liikkuessa tai moottorin käydessä. Vakionopeussäädin tai tien suoruus tai mutkaisuus ei vaikuta mitenkään latautumiseen vaan systeemi käyttää kaiken ilmaisenergian rullauksessa ja etenkin jarrutettaessa akkujen lataukseen. Ja kyllä, akkuja ladataan myös aina silloin kun tehoa tarvitaan ja auton bensamoottori käy. Joka tapauksessa auton äly on taloudelliselta kannalta aina ihmistä viisaampi näissä latausasioissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no miten suoralla maantiellä saat akkua täyteen vakkarilla ilman ettet jarruttele kunnolla , tämähän ilmenee autobahn gs450h videoista esim. hyvbridin etu on kaupunki/taajamaajo jossa on liikennevaloja ja joutuu hiljentään vauhtia kunnolla

        Ei sitä jarrua kannata siksi painaa, että akku latautuisi, vaan siksi että pitää hidastaa tai pysähtyä. Maantiellä tasanopeudella sähkön merkitys on vähäinen ja akku latautuu lähinnä vain jyrkähköissä alamäissä ja niissäkin vain siksi ettei nopeus pääsisi vakkarilla ajettaessa karkaamaan. Kaupungissa taasen ajo on kiihdytystä ja hidastusta koko ajan, jolloin mennään useinkin näin: Liikennevaloista kiihdytys: polttomoottori käy, akku latautuu. Tasavauhti: polttomoottori sammuksissa, liikutaan akkuvirralla. Hidastus liikennevaloihin: Polttomoottori sammuksissa, akku latautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä sinä Pentti mieti asioita joita et ymmärrä. Auto lataa akkunsa automaattisesti ja pitää akuston varauksen tiettyjen arvojen sisällä ilman että kuljettajan tarvitsee siihen mitenkään puuttua. Akusto siis latautuu tai purkaantuu koko ajan auton liikkuessa tai moottorin käydessä. Vakionopeussäädin tai tien suoruus tai mutkaisuus ei vaikuta mitenkään latautumiseen vaan systeemi käyttää kaiken ilmaisenergian rullauksessa ja etenkin jarrutettaessa akkujen lataukseen. Ja kyllä, akkuja ladataan myös aina silloin kun tehoa tarvitaan ja auton bensamoottori käy. Joka tapauksessa auton äly on taloudelliselta kannalta aina ihmistä viisaampi näissä latausasioissa.

        vai ladataan kiihdytyksessä no joo kaikkea sitä kuulee silloinha sitä kulutetaan, lataus regenrointi tapahtuu vaih rullatessa /jarrutellessa


    • Anonyymi

      Moro! Ei liity varsinaisesti kulutukseen, mutta takapenkkejä näistä (gs300h/ gs450h)ei ilmeisesti saa kaadettua, eikä myöskään löydy suksiluukkua? Onko joku laittanut todistetusti taakkatelineet/ suksiboksin katolle, onnistuuko suht järkevästi?

      Joka tapauksessa kyllähän tässä mallissa yhdistyy aika mukavasti asiallinen suorituskyky suhteessa kulutukseen. Vetokykykin aivan riittävä.

      • Anonyymi

        Hybrideistä ei tosiaan löydy suksiluukkua. Muita moottorivaihtoehtoja ei taida olla Suomessa myytykään, vai myytiinkö 200t:tä? Suksi/anoppiboksista ei minulla ole aavistustakaan..


      • Anonyymi

        Minä päädyin paljolti tuon selkänojajutun takia IS:ään. GS:ssä akku takaselkänojan ja tavaratilan välissä ja IS:ssä siinä, missä muuten voisi olla vararengas ja selkänojat kaatuvat. Mutta muutenhan tuo GS on hienompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä päädyin paljolti tuon selkänojajutun takia IS:ään. GS:ssä akku takaselkänojan ja tavaratilan välissä ja IS:ssä siinä, missä muuten voisi olla vararengas ja selkänojat kaatuvat. Mutta muutenhan tuo GS on hienompi.

        Sama juttu itselläkin. Pähkäilyä IS:n ja GS:n välillä, mutta esim.sukset täytyy saada talvella kulkemaan mukana joten IS taitaa olla tässä suhteessa ainut oikea vaihtoehto näistä kahdesta. Hieno peli sekin, erityisesti faceliftattuna.


      • Anonyymi

        itse sama miettinyt, eikai se niin kauheeta oo suksiboksii laittaa, eihän tuo urheiluauto ole vaan kansansedan erittäin hyvä sellainen...


    • Anonyymi

      gs fiilistelyauto ei suksien / tavaroiden kuljetuksen ainakaan <12 malli, sinä kulutus 7,9 ja uudemmassa 5,9. todellisuus jonkun testin mukaan 8.5 ja 8 kieppeillä
      juutupissa on autobahn videoita jossa satoja kilsoja ajetaan alle 6.5 ltr kulutuksella, "pumpaten "akku välilä täyteen

      • Anonyymi

        Oma 7 vuoden kokemus vanhemmasta facelift-mallista on sellainen että kulutus kaupunkiajossa 8-9 litraa ja maantiellä 6,5-7,5 litraa vakionopeussäätimen kanssa ajettuna. Täytyy ottaa koko ajan huomioon ettei 345 hv voi tulla tyhjästä. Hienosti toimiva ja ongelmaton auto kaikenkaikkiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma 7 vuoden kokemus vanhemmasta facelift-mallista on sellainen että kulutus kaupunkiajossa 8-9 litraa ja maantiellä 6,5-7,5 litraa vakionopeussäätimen kanssa ajettuna. Täytyy ottaa koko ajan huomioon ettei 345 hv voi tulla tyhjästä. Hienosti toimiva ja ongelmaton auto kaikenkaikkiaan.

        <<kaupunkiajossa 8-9 litraa ja maantiellä 6,5-7,5 litraa
        Ei ikinä vie kaupungissa noin paljon ja enemmän kuin maantiellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma 7 vuoden kokemus vanhemmasta facelift-mallista on sellainen että kulutus kaupunkiajossa 8-9 litraa ja maantiellä 6,5-7,5 litraa vakionopeussäätimen kanssa ajettuna. Täytyy ottaa koko ajan huomioon ettei 345 hv voi tulla tyhjästä. Hienosti toimiva ja ongelmaton auto kaikenkaikkiaan.

        Mulla ei maantieajoa tule ns koskaan niin paljon että jos tankki juuri tankattu täyteen niin ei se ajotietokone enää laske mihinkään 6,5 lukeemaan millään keinolla :) Eli kun ajanut sen 1/3 tankista ja kulutuksella 8-9L niin ei sitä enää saa mikään laskemaan 6,5 varmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei maantieajoa tule ns koskaan niin paljon että jos tankki juuri tankattu täyteen niin ei se ajotietokone enää laske mihinkään 6,5 lukeemaan millään keinolla :) Eli kun ajanut sen 1/3 tankista ja kulutuksella 8-9L niin ei sitä enää saa mikään laskemaan 6,5 varmaan.

        Kirjoitin vanhemmasta mallista edellisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei maantieajoa tule ns koskaan niin paljon että jos tankki juuri tankattu täyteen niin ei se ajotietokone enää laske mihinkään 6,5 lukeemaan millään keinolla :) Eli kun ajanut sen 1/3 tankista ja kulutuksella 8-9L niin ei sitä enää saa mikään laskemaan 6,5 varmaan.

        eikös siinä ole montaki asetusta niinku prius :ssa. opetelkaa hyödyntään kaupungissa ette ehkä osaa ajaa taloudellisesti.


    • Anonyymi

      Pk-seudulla taajamassa kylillä ja kehäteillä on kulutus 8-9L vanhempi gs malli.
      Siinä tuo kulutus pyörii ympäri vuoden ajotietokoneen mukaan. Tankillisella menee se reilut 600km. 6-7 kulutuksella olen ajellut joskus jollain hiljaisella maantiellä missä ei ole takana ketään ahdistamassa ja voi ajaa hissutellen 60-80km/h. Eipä tuo kulutus tuosta paljoa nouse vaikka ajaa pidempäänkin 120km/h, ei se kyllä yli 9 kulutus mene kuin kylmällä koneella nurkka-ajossa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1016
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe