Tuulilasin säröt katsastuksessa?

Anonyymi

Miten nykyään katsastuksessa käy tuulilasin kiveniskemien kanssa? Mulla kolme iskemää, sellaisia pyöreitä noin 0,5 cm halkaisijaltaan. Tuleeko korjauskehotus vai heti hylky? Joskus noin 15 vuotta sitten muistan että silloisen auton lasin halkeamasta sain vuosi toisensa jälkeen vain korjauskehotuksen. Pari vuotta sitten vissiin muuttui tarkemmaksi eli suoraan hylky?

3

272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiveniskemistä tulee korjauskehotus. Lasissa olevasta halkeamasta tulee vasta silloin hylky, jos se aiheuttaa merkittävää vaaraa liikenneturvallisuudessa.

• Anonyymi

Jos kiveniskemä on suoraan näkökentässä, niin siitäkin voi tulla hylky. Säröistä tulee aika helposti uusimiskehoitus, sillä tuulilasihan on autoissa nykyään osa kantavaa rakennetta.

• Anonyymi

Mulla meni ainakin muutamana keväänä läpi edellinen auto vaikka olikin sellainen pikku iskemä aikalailla just kuskin näkökentän keskellä, otsaan olisi tullut kivi ilman lasia. Ei siitä mitään edes mainittu suullisesti paperien ulkopuolella.

Toisaalta aiemmin kyllä samalla asemalla vaadittiin uusimaan tuulilasi, kun matkustajan puolella lasin alareunassa oli noin 30cm vaakasuora särö. Olisi kuulemma heikentänyt matkustajan airbagin toimintaa kolaritilanteessa kun se laukeaa osittain tuulilasia vasten, jolloin säröytynyt lasi voi hajota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5574
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      199
      3635
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2438
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2385
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1268
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      67
      1068
    7. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1048
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      88
      1045
    9. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1032
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      975
    Aihe