Onko tämä meidän juttu vuosisadan rakkaustarina?

Anonyymi

Mitä veikkaat??

78

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On se.

    • Anonyymi

      Se päättyy surullisesti:(

      • Anonyymi

        Miten se päättyy?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se päättyy?

        Lähtöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se päättyy?

        Nyyhkytykseen ja nenäliinoihin?


    • Anonyymi

      Ei. Vuosisadan munaus tää on.

      -kohtaamme sattumalta 2040-2090 ehkä-

      • Anonyymi

        olen munannut koko elämäni, ei se siitä mihinkäään muutu.

        mihin se muuttuisi? minulla on skitsofrenia, silmät rikkinäiset, väsyttää, yms.

        tykkäään munia koko elämäni, olen jo kyllästynyt tähän.

        mutta jos se tapahtuu että tavataan 20 vuoden päästä. olisi mukavaa, haluan olla omaisten kanssa mutta muuten yksin, se olisi toiveeni.

        toivon vain että katjalla on kaikki hyvin, se olisi suurin toiveeni, kunpa tätä kaikkea ei olisi tapahtunut.

        kunpa kelloa voisi siirtää taakse, mutta se on mahdottomuus, voin tietysti rukoilla sitä,
        siirtää sitä 2-3 aikaisemmaksi. ettei tätä kaikkea olisi tapahtunut.


    • Anonyymi

      Pelkkä vitsi se on.

      • Anonyymi

        Joo


    • Anonyymi

      No vielä talvella tämän piti olla vuosituhannen rakkaustarina, mutta katellaan nyt. Naiselta.

      • Anonyymi

        Juu, samalla tiellä olen. Mieheltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, samalla tiellä olen. Mieheltä.

        Kyllä se sitten toteutuu, jos olet mukana edelleen. Naiselta.


    • Anonyymi

      Jos nyt aloitettais edes siitä päivän rakkaustarinana.

    • Anonyymi

      Pellet vauhdissa taas.

      • Anonyymi

        Yksi pelle, kirjoittanut lähes joka vastauksen itse. Älkää ihmiset nöyryyttäkö itseänne noin auliisti, hankkikaa suhteellisuudentaju


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi pelle, kirjoittanut lähes joka vastauksen itse. Älkää ihmiset nöyryyttäkö itseänne noin auliisti, hankkikaa suhteellisuudentaju

        On täällä ainakin kolme eri kirjoittajaa ollut. Pitäiskö sun pitää taukoa täältä noiden harhojesi takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täällä ainakin kolme eri kirjoittajaa ollut. Pitäiskö sun pitää taukoa täältä noiden harhojesi takia?

        Ei tarvitse pitää taukoa, sillä on sen verran järkeä ja päättelykykyä, että on päivänselvää kuinka helppoa anonyymipalstalla on esittää vaikka seppo kääriäistä ja paavo väyrystä samassa sontalangassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On täällä ainakin kolme eri kirjoittajaa ollut. Pitäiskö sun pitää taukoa täältä noiden harhojesi takia?

        Kyllä täällä on yhtä monta vastaajaa kun aloittaja sai vastauksia. Ei noita harhaisia niin hirveesti kannata kuunnella eikä edes kommentoida. Mä en ainakaan jaksa tuon yhden harhoja. Hänen mukaan palstalla on kaksi kirjoittajaa, hän nainen ja joku mies joka haluaa esiintyä hänenä. Me muut naiset ollaan aina tuo mies. Tuota voisi varmaan kutsua suomi24 erakoksi. Hän ja hänen ihailijansa täyttää kaikki palstat täällä. Hän on niin täydellinen ja ihailtu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä on yhtä monta vastaajaa kun aloittaja sai vastauksia. Ei noita harhaisia niin hirveesti kannata kuunnella eikä edes kommentoida. Mä en ainakaan jaksa tuon yhden harhoja. Hänen mukaan palstalla on kaksi kirjoittajaa, hän nainen ja joku mies joka haluaa esiintyä hänenä. Me muut naiset ollaan aina tuo mies. Tuota voisi varmaan kutsua suomi24 erakoksi. Hän ja hänen ihailijansa täyttää kaikki palstat täällä. Hän on niin täydellinen ja ihailtu.

        Olisiko silloin kyse ihailusta, jos joku henkilö esiintyisi toisena tai jauhaisi tästä? Kuulostaisi panettelulta ja häirinnältä ennemmin.


    • Anonyymi

      No voi vattu ! Ompa masentavia vastauksia..
      Harmittaa aloittajan puolesta.

      Olishan se ihanaa jos niin on.

      • Anonyymi

        Niin ja haaveita on oltava. Ettei vaan kyynisty.


      • Anonyymi

        Eikö se ole hyvä kirjoittaa rehellisesti miltä tuntuu eikä valehdella suu täynnä sydämiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole hyvä kirjoittaa rehellisesti miltä tuntuu eikä valehdella suu täynnä sydämiä.

        Rehelliset tunteet voi olla myös niitä sydämiä. Toivoa voi myös koko sydämellään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja haaveita on oltava. Ettei vaan kyynisty.

        Realiteetti ja kyynisyys on kaksi eri asiaa. Ne sekoitetaan helposti toisiinsa


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tämän hetkinen tilanne ei valitettavasti näytä vuosisadan rakkaustarinalta kuin omassa päässäni. Hänen pään sisälle en ole vielä päässyt katsomaan tässä asiassa.

      Vaikka realismi on rumaa, voin hyvin sanoa, että tästä voisi tulla vuosisadan rakkaustarina. On fakta, että kummallakin on jotain tunteita ollut ainakin jossain kohtaa. Omat tunteeni on syvät ja kestävät. Silti edes pieni aloite vei minulta pitkän-pitkän ajan moraalisen pohdinnan ja huonon suhteen eropohdinnan takia. Hänkin on itse määritellyt olevansa epävarmassa ja on-off-suhteessa. Enkä tiedä tämän hetken tilannetta.

      Hänkään ei ole käsittääkseni suhteesta ja sängystä toiseen holtittomasti hyppivää laatua. En minäkään. Elämäntilanteet ei ole ihan helpoimmat yhdistää. Sanoisin, että vaikka emme ole edes suudelleet, vaan tiedän, että hän on se oikea. Vahva-vahva intuitio ja myös paljon konkreettisia asioita. Tässä kaikessa olisi ainekset vuosisadan rakkaustarinaan: Vaikeuksien ja harkinnan kautta voittoon, ja yhteiseen onneen.

      Sitä jääkö tarina vain omaan mieleeni vai tuleeko siitä ihan oikea tarina, ei näe kuin elämällä. Se vaatisi häneltä aloitteen. Itse aloitteen tehneenä, itseasiassa kaksikin, on käteni sidottu. En enää varsinaisesti odota aloitetta, mutta en kuitenkaan pysty mihinkään vakavaan ennen kuin tunteeni häneen ovat haihtuneet. Siksi voin ihan hyvin haihatella tyhjänkin toivon varassa.

      • Anonyymi

        Naiselta vai meheltä?


      • Anonyymi

        Hui mikä ällötys mukamoraalisine pohdintoineen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiselta vai meheltä?

        N -> M


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hui mikä ällötys mukamoraalisine pohdintoineen...

        Ei moraalista pohdintaa enää, kun ei ole suhdettakaan. Sama tilanne olisi myös, vaikken olisi häneen joskaan törmännyt. Mietin jo vuosi ennen kuin tutustuimme eroa ja päätin jo silloin, että lähden kun pystyn. Rakkaudesta, ei puolisoon vaan lapseen, sitä kestää pidempään kuin mikä olisi kohtuullista.

        Se, että vanhasta suhteesta on rakkaus kuollut on pitkä vuosien prosessi ja ex itse valitsema tapa toimia ja käyttäytyä on siihen suurin yksittäinen tekijä. Hän olisi itse halutessaan toimia toisin, hän on ollut tietoinen tilanteesta, hän ei vaan ole kiinnostanut. Oma valinta. Uskon vapaaseen tahtoon. Itse taas en tahtonut enää tarjolla olevilla ehdoilla suhteessa olla. Parempi elää erikseen ja kumpikin voi löytää parisuhdeonnen aikanaan (muu elämä kunnossa).

        Nuoruuden mustavalkoisuudessa luulin, että kaiken voi korjata kun yrittää. Ei voi. Nuoruuden mustavalkoisuudessa ja vielä varhaisessa keski-iässä luulin, että rakkaus syttyy kun antaa aikaa ja vähän tyytyminen riittää. Ei se riitä pitkälle. Ei rakkaus syty yrittämällä, se joko on tai ei ole. ”Antaa mahdollisuus -tyyppisessä ihastumisessa” kyse on löheisyyshormoneista, jotka näennäisesti saa tunteet aikaan. Kun läheisyys loppuu, tunteetkin häviää. Kemian ja kipinän ohittamisesta on kova hinta myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei moraalista pohdintaa enää, kun ei ole suhdettakaan. Sama tilanne olisi myös, vaikken olisi häneen joskaan törmännyt. Mietin jo vuosi ennen kuin tutustuimme eroa ja päätin jo silloin, että lähden kun pystyn. Rakkaudesta, ei puolisoon vaan lapseen, sitä kestää pidempään kuin mikä olisi kohtuullista.

        Se, että vanhasta suhteesta on rakkaus kuollut on pitkä vuosien prosessi ja ex itse valitsema tapa toimia ja käyttäytyä on siihen suurin yksittäinen tekijä. Hän olisi itse halutessaan toimia toisin, hän on ollut tietoinen tilanteesta, hän ei vaan ole kiinnostanut. Oma valinta. Uskon vapaaseen tahtoon. Itse taas en tahtonut enää tarjolla olevilla ehdoilla suhteessa olla. Parempi elää erikseen ja kumpikin voi löytää parisuhdeonnen aikanaan (muu elämä kunnossa).

        Nuoruuden mustavalkoisuudessa luulin, että kaiken voi korjata kun yrittää. Ei voi. Nuoruuden mustavalkoisuudessa ja vielä varhaisessa keski-iässä luulin, että rakkaus syttyy kun antaa aikaa ja vähän tyytyminen riittää. Ei se riitä pitkälle. Ei rakkaus syty yrittämällä, se joko on tai ei ole. ”Antaa mahdollisuus -tyyppisessä ihastumisessa” kyse on löheisyyshormoneista, jotka näennäisesti saa tunteet aikaan. Kun läheisyys loppuu, tunteetkin häviää. Kemian ja kipinän ohittamisesta on kova hinta myöhemmin.

        Ihan oikeassa olet. Jos rakkautta, sellaista todellista henkistä yhteyttä ja ymmärrystä toisen kanssa, ei alunperinkään löydy ennen suhdetta, ei sitä myöskään suhteen aikana kehity. Moni erehtyy varsinkin nuoressa iässä luulemaan vääriä asioita rakkaudeksi, mistäpä sitä tietäisi ennen kun todellisen yhteyden kokee.

        Hyvä että uskalsit lähteä huonosta suhteesta. Moni jää sellaiseen pelkästään siksi, että ei tarvitsisi sentään yksin olla. Ei sekään välttämättä aina ole huono vaihtoehto jos on edes jonkinlainen yhteinen sävel, sitä vain harvoin on jos suhde on alkanut väärin perustein.


    • Anonyymi

      Emmä tiiä! Se on yksi niistä mun vaihtoehdoista livessä.

      • Anonyymi

        Jos sulla on monta vaihtoehtoa, et ole muuta kuin korkeintaan pinta-ihastunut. Sinuna jatkaisin etsintää kunnes kohtaat rakkauden. Silloin ei tarvitse miettiä eikä järkisyyt enää tunnu oleellisilta.


    • Anonyymi

      Miani Pus 😚❤️

    • Anonyymi

      Olisi voinut olla 💔

    • Anonyymi

      On se. Kunnon traaginen rakkaustarina, josta ei vielä tiedä päättyykö onnellisesti vai ei. Muistuttaa tätä leffaa (ja kirjaa):

      https://youtu.be/GNdS5WJhYWo

      • Anonyymi

        Eli ei_mia varattuna haikailee varatun ukon perään ja taas haaveilee hiljaisilla silloil harlekiini kirja kädessä kollegastaan 🤣🤣😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei_mia varattuna haikailee varatun ukon perään ja taas haaveilee hiljaisilla silloil harlekiini kirja kädessä kollegastaan 🤣🤣😂

        Eli ei mia ei ole palstapellelle lämmennyt ja pelle kirjoittelee herjaa ja on jostain vuosien takaisesta työkaverista sairaalloisen mustasukkainen? Ehkä tämä ei miia osaa järjestää asiansa muutenkin kuin haaveillen ja liimaillen kiiltokuvaleikkejä (esittäen muita ihmisiä jne kuten ap tekee) palstalle. Ehkä hän on normaali ihminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei_mia varattuna haikailee varatun ukon perään ja taas haaveilee hiljaisilla silloil harlekiini kirja kädessä kollegastaan 🤣🤣😂

        Väärää puuta taas haukutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärää puuta taas haukutaan.

        No näinpä tuo yleensä on kun tämmöisellä roskafoorumilla ylipäätään ollaan tietävinään jonkun naisen liikkeistä. Hyi mitä aliviihdettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei mia ei ole palstapellelle lämmennyt ja pelle kirjoittelee herjaa ja on jostain vuosien takaisesta työkaverista sairaalloisen mustasukkainen? Ehkä tämä ei miia osaa järjestää asiansa muutenkin kuin haaveillen ja liimaillen kiiltokuvaleikkejä (esittäen muita ihmisiä jne kuten ap tekee) palstalle. Ehkä hän on normaali ihminen

        Kirjoittanut ei_mia


    • Anonyymi

      Monista kirjoituksista huokuu vahingonilo. Ähäkutti kun olet kerran mennyt, pysy siinä kuin kaleeriorja. Mitä todella suurista tunteista, vaikka ne nyt vasta olisivat osuneet kohdalle. Kirjoittajien mielestä tunteet haihtuvat, mutta niin ei aina käy. Sellaista kokemusta kuitenkaan harvalla on.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Kannustetaan huonoihin suorituksiin, oletetaan että kaikki ovat samanlaisia ja hylätään todellinen rakkaus vaikka siinä on oikeat mahdollisuudet. Ei välitetä ihmisestä. Ei nähdä että kaikki eivät hae vain seksiä ja että elämä on prosessia jossa yrittäminen palkitaan.

        Ärsyttää ihmisten henkinen laiskuus. Vähän haasteita, vastauksena en jaksa. Muutosta toisessa - ei jaksa kun ei toiminut heti. El

        Pääasia että kaveri pitää meiän kanssa hauskaaa, eli ei väliä suunnasta kunhan kaikki tekee samat virheet :) :)


    • Anonyymi

      Se kestää koko loppuelämän. Sen pituinen se on, tämä rakkaus.

      • Anonyymi

        Ei kestä loppui jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä loppui jo.

        Ai elämä vai?


    • Anonyymi

      Eipä oo.

    • Vaikea tietää, kun ei tiedä toisen tunteista!

    • Anonyymi

      On on. Mikä se ihmisen keskimääräinen elinikä on? Ei taida riittää vuodet viimeiselle sivulle.

    • Anonyymi

      Mitä aloittaja itse ajattelet tästä? Omalla kohdallani tämä on sellainen, sen tiedän, mutta sitä en tiedä, saadaanko me koskaan kokea sitä yhdessä.

    • Anonyymi

      Ei ole, jankkaat vaan palstalla niin ei tästä mitään tule.

    • Anonyymi

      Ihana ajatus, mutta veikkaan kuitenkin ettei ole. Tämä nainen kompuroi jo lähtötelineissä niin pahasti ja vesiesteessä jo molskahti täysin pyllylleen, etten suosittelee veikkausriville laittamaan. 😉 Ei taida olla aineksia vuosisadan rakkaustarinaan, lähinnä Kummelin kootut sketsit tulee tästä mieleen. H

      • Anonyymi

        Ihanaa itseironiaa. Se auttaa joskus. ♥️ Kukaan meistä ei ennalta tiedä miten elämä menee. Joskus suuri rakkaus auttaa näkemään mitä on vaille, ja se saa yrittämään enemmän tai tekemään aloitteen tai muuten löysäämään suojamuureja, niin että myöhemmin rakkaudelle on tilaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa itseironiaa. Se auttaa joskus. ♥️ Kukaan meistä ei ennalta tiedä miten elämä menee. Joskus suuri rakkaus auttaa näkemään mitä on vaille, ja se saa yrittämään enemmän tai tekemään aloitteen tai muuten löysäämään suojamuureja, niin että myöhemmin rakkaudelle on tilaa.

        Jep. Kaiken näkee paremmin kun aika kuluu tai korkealta ja kaukaa kotkansilmin.
        Silti.. Kun jotain niin hurmaavaa tuli polulleni.. Voi, voi ☺ Kaihon karavaanit kulkee vielä varmaan pitkään. H


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanaa itseironiaa. Se auttaa joskus. ♥️ Kukaan meistä ei ennalta tiedä miten elämä menee. Joskus suuri rakkaus auttaa näkemään mitä on vaille, ja se saa yrittämään enemmän tai tekemään aloitteen tai muuten löysäämään suojamuureja, niin että myöhemmin rakkaudelle on tilaa.

        Naulan kantaan!


    • Anonyymi

      Taitaapi olla. Pitää huomenna siivota taas yksi huone.

    • Anonyymi

      Ei tainnut tämä love story kestää. Time to say good bye. Etärakkaus ei taida toimia, muutakuin ajatuksen tasolla.

    • Anonyymi

      Mielikuvitusrakkauteniko se siellä. En tiennyt että olet muuttunut ihoksi, eläväksi. ;)

    • Anonyymi

      Ei. sellaista ei kukaan halua, mutta jos olisi jotain hyvää ja kaunista. Sellaista että tietäisi löytäneensä ihmisen ketä on helppo rakastaa loputtomiin. Olisi yhteinen sävel jonka näkisi aina kun katsoo toista.
      https://youtu.be/vUSzL2leaFM

      • Anonyymi

        Se mitä itse kuvailet on vuosisadan rakkaustarina! Ehkä haastava alku, ei itsestään selvää ainakaan. Ja sitten ihan tavallinen elämä rakastaen, kunnioittaen ja arvostan.


    • Anonyymi

      Se oli rakkaustarina joka kerran koettiin ja elettiin.

    • Anonyymi

      Voi ollakkin...

      Mut nyt oon lähtös reissuun muutamaks päiväks,piäsee rauhoittumaan ja nukkumaan pimeyteen ,,,..

      Ainakin melkein

      ,,,,hiljaisuuteen.

    • Anonyymi

      Minuun tämä aloitus ei sovi, koska ei ole ketään ketä rakastan. Ei ole enää mahdollista palata siihen mitä aikaisemmin on tapahtunut. Kaikki sellainen pitää unohtaa ja mennä eteenpäin, muuten ei pääse irti niiden vuosien aiheuttamasta stressistä. Aika näyttää löytyykö sopiva kumppani, sellainen jota en ole vielä edes nähnyt.

    • Anonyymi

      Ei, koska vuosisadan rakkaustarinassa ei ole niin paljon pahaa mieltä kuin meidän tarinassamme ja vuosisadan rakkaustarinan ihmiset myös puhuvat toinen toisilleen.

      • Anonyymi

        Niinpä. Pelkkää kuvitelmaa se kaikki oli.


      • Anonyymi

        Sielujen sovintoa odotan. Valmistelevan työni olen tehnyt. Esimakuakin olet saanut. Positiivisuutta ja mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sielujen sovintoa odotan. Valmistelevan työni olen tehnyt. Esimakuakin olet saanut. Positiivisuutta ja mahdollisuus.

        Eipä ole täällä näkynyt, ei kuulunut.
        Jos sovintoa ja yhteyttä haluat, toimi sen mukaan.
        Minä en katkaissut yhteyttä.


    • Anonyymi

      Voipi ollakin. Aika erikoinen juttu se kuitenkin on.

    • Anonyymi

      Olisi vain ollut kiva kohdata ja jutella. Siitähän se vyyhti olisi sitten alkanut purkautumaan. Minun puolelta se olisi kyllä vieläkin mahdollista.

    • Anonyymi

      Mulle se oli muttei hänelle... mutta tulipahan koettua mitä on rakastaa.

    • Anonyymi

      Vuosituhannen rakkaustarina olis tervetullut kunhan jalat pysyy riittävästi maassa.

    • Anonyymi

      On. Todella surullista. En varmaan koskaan pääse yli hänestä.

      • Anonyymi

        Ei välttämättä tarvitsekaan, jos elätte molemmat ja olette vapaita.


    • Anonyymi

      Vuosisadan painajainen oli.

      • Anonyymi

        Miksi ihmiset eivät käytä sekä aivoja että sydäntä. On plussia ja miinuksia. On koronakevättä ja koulustressiä. Nuo asiatpitää myös huomioida.

        Miksi ihmiset ovat niin negatiivisia? Eimitään sydäntä eli armoa. Ollaan muuten niin suvaitsevaisia


    • Anonyymi

      kahden vuosituhannen se oli.

    • Anonyymi

      En ehkä osaa sulle puhua, jos annetaan ajan kulua. Mut kirjoitan susta lauluja vielä 2080-luvulla.

    • Anonyymi

      Ei ole ei kun se ei ole vieläkään alkanut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      124
      1826
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1133
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1097
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      915
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      84
      822
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      779
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      724
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      700
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      681
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      666
    Aihe