Olen työtön ja asun Helsingissä

Anonyymi

olen ollut työtön niin kauan kun silmää riittää siihen asiaan. Ei todella tule työpaikka asumalla helsingissä

29

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Työttömänäkö elää Helsingissä? Miten asut ja missä päin?

    • Anonyymi

      Elää helsingin kaupungilla vuokralla , muuten ei

      • Anonyymi

        Onko kaupungilla asuntoja ympäri kaupunkia vai onko ne kaikki jossain idässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kaupungilla asuntoja ympäri kaupunkia vai onko ne kaikki jossain idässä?

        Vapaasti voi hakea mistä tahansa kaupungilta , itse asun pasilassa alle 500.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vapaasti voi hakea mistä tahansa kaupungilta , itse asun pasilassa alle 500.

        Paljonko neliöitä sulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko neliöitä sulla?

        20 heh , eli ei kehumista , sellasia kopperoita saa varansa mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 heh , eli ei kehumista , sellasia kopperoita saa varansa mukaan

        Näinhän se. Mutta riippuuhan se vähän alueestakin. Ei sieltä kovin isompaa silti saa.


    • Anonyymi

      Joo kyl helsingiskin työttömiä , varmaan aika paljon jopa , eli urbaani legendaa

      • Anonyymi

        Parempihan siellä on olla työttömän kuin pienemmillä kunnilla jossa naama on tuttu ja kytätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempihan siellä on olla työttömän kuin pienemmillä kunnilla jossa naama on tuttu ja kytätään.

        Sun unissas kytätään. Näet harhoja eikä se asia ketään kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun unissas kytätään. Näet harhoja eikä se asia ketään kiinnosta.

        No ei mua tässä kaupungissa nyt kiikareilla kytätäkään, mutta on siitä uteliaisuudestakin kokemusta. Ja jos ei ole autoa tai uusia vermeitä, niin kai sen näkee ettei taideta työssäkään käydä. Ei sillä että muakaan Vapaavuoren kokoomuslandiassa ainakaan paremmalla katottais, mutta siellä on sentään luontevampaa käyttää julkista liikennettä. Maakunnissa auto on uskottavuuden mittari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempihan siellä on olla työttömän kuin pienemmillä kunnilla jossa naama on tuttu ja kytätään.

        "Parempihan siellä on olla työttömän kuin pienemmillä kunnilla jossa naama on tuttu ja kytätään."

        Mutta luontaisedut puuttuu ja Korona vaanii joka nurkassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempihan siellä on olla työttömän kuin pienemmillä kunnilla jossa naama on tuttu ja kytätään.

        Helsingissä ja oikeastaan sen naapurikunnissakin asuminen on ihan liian kallista. Ei paljon kannattaisi olla työttömänä. Mutta eihän tarvitse muuttaa pois mihinkään pieneen kirkonkylään. Suomessa on runsaasti kohtuullisen suuria kaupunkeja joissa ei naamaa tunneta, mutta asuminen on halvempaa. Samapa se on missä on työttömänä, jos ei ole töitä löytynyt pääkaupunkiseudultakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingissä ja oikeastaan sen naapurikunnissakin asuminen on ihan liian kallista. Ei paljon kannattaisi olla työttömänä. Mutta eihän tarvitse muuttaa pois mihinkään pieneen kirkonkylään. Suomessa on runsaasti kohtuullisen suuria kaupunkeja joissa ei naamaa tunneta, mutta asuminen on halvempaa. Samapa se on missä on työttömänä, jos ei ole töitä löytynyt pääkaupunkiseudultakaan.

        On vähän Helsinki-lisää havaittavissa jutuissa. Ei tuilla rahaa jää missään yhtään enempää elämiseen kun asumis -ja toimeentulotuki lasketaan alueellisen neliöhinnan ja indeksin mukaan.


    • Anonyymi

      Minäkin asun aina siellä missä ei ole vaata joutua duunaa. Pakilen töitä tai en pakoile vaan en eti, ja esiinnyn aina huonosti ettei valittaisi.

      Mutta jos tarjolla on 5000 e kk eli 30 000 markkaa kk niin toki otan ja heti. Palkka ratkasee, ei muu.

      • Anonyymi

        Meillä on nyt maamme viimeinen vasemmistohallitus seuraavaan 20 vuoteen.

        Millä ajattelit elää, kun tuet ovat kohta 100 €/kk? Ja tämä siis sisältäen asumiskulut, pitäisikö mennä töihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on nyt maamme viimeinen vasemmistohallitus seuraavaan 20 vuoteen.

        Millä ajattelit elää, kun tuet ovat kohta 100 €/kk? Ja tämä siis sisältäen asumiskulut, pitäisikö mennä töihin?

        Eihän se näytä olevan siinä tekeekö työtä vaan missä se tehdään. Jatkuvasti täällä ollaan syrjäseutujen kimpussa hyvin tuomitsevaan sävyyn. Vapaavuoren junailette seuraaavks pressaks ja katkaisette maan kahtia. Rajan taakse jäävät surutta sukujen kotiseudut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on nyt maamme viimeinen vasemmistohallitus seuraavaan 20 vuoteen.

        Millä ajattelit elää, kun tuet ovat kohta 100 €/kk? Ja tämä siis sisältäen asumiskulut, pitäisikö mennä töihin?

        Mitä sä taas höpiset, kukaan ei ole puhunut 100 ekk tuista. Tas provosoit ja keksit omiasi. Miksi kummassa?

        Töihin en mene, sosiaaliturva ei lopu koskaan, aina on kaikille tarjolla.

        Mene sinä vaan sen pullosi ääreen huikalle, ja jätä viksut juttelemaan tänne.


      • Anonyymi

        Kyllä huomaa kuinka kauan olet ollut työttömänä kun ajattelet palkkaakin vielä markoissa. Minulle on maksettu euroissa jo iät ja ajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä huomaa kuinka kauan olet ollut työttömänä kun ajattelet palkkaakin vielä markoissa. Minulle on maksettu euroissa jo iät ja ajat.

        Viihdyn työttömänä, se on muun duuni. Mitä eroa on istua duunissa tai istut kotona?? Ihan sama.

        Juu muutan kaikki edelleen markoksi, sillon tiedän mitä mikäkin maksaa. Euro hinta on pienempi kuin lopullinen hinta. En voisi ajatella ostaa yhtä sämpylää 4 e eli 24 markkaa, jätän sen markissa yksi sämpylä maksoi 45 penniä. Ajattele mikä hinnan nousu. Olisitko ite?


    • Anonyymi

      Sama maksetaanko 0 eur , mihikää töihi ei tuosta vain mennä

      • Anonyymi

        Kun useissa firmoissa kävi kyselemässä töitä, niin viimein tärppäsi.
        Eli kyllä se oli ihan toimiva menetelmä sillä kotisohvalta ei tule kukaan hakemaan töihin.


      • Anonyymi

        Sinä et varmaan mene etkä pääse, koska sinulla ei selvästi ole yhtään minkäänlaista koulutusta.
        Eikä varmaan mitään työkokemustakaan.

        Millaisiin töihin luulet kelpaavasi niin mitättömillä meriiteillä?

        Sellaisia töitä ei ole olemassakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et varmaan mene etkä pääse, koska sinulla ei selvästi ole yhtään minkäänlaista koulutusta.
        Eikä varmaan mitään työkokemustakaan.

        Millaisiin töihin luulet kelpaavasi niin mitättömillä meriiteillä?

        Sellaisia töitä ei ole olemassakaan.

        Tähän väliin pistän lusikkani soppaan ja totean että kouluttautumisella on merkitystä. Ainakin omalla kohdallani onnistuin saamaan työtä sen jälkeen. Myös vanhempi työkykyinen henkilö voi vielä opiskella, se ei katso ikää 😊.


    • Anonyymi

      Niin ja mitä asia sinua kiinnostaa , hoitasitte vaan omat asianne vai onko niitä asioita lainkaan ?

    • Anonyymi

      Täällä niin paljon kateellisia ns työläisiä. Tuskin ovat kun jaksavat joka minuutti täällä kirjoitella. Säälittää, mutta jokainen valitsee sen mikä kiinnostaa. Mua kiinnostaa kotona olo.

      • Anonyymi

        Sinua kiinnostaa työttömänä ja rahattomana lorvailu siellä mitättömän pienessä ja ankeassa vuokra kolhoosissasi, eikä asiaan ole näkyvissä mitään muutosta.

        Olet siis tyypillinen työtä välttelevä kouluttamaton luuseri ja surkimus.

        Minä olen mieluummin kohtuullisen hyvin palkatussa (45 000 euroa vuodessa bruttona) mukavassa sekä sopivan haastavassa vaihtelevassa työssä ja nautin hyvistä luontaiseduista. Minulla on mm. pitkät lomat, pekkaspäivät, e -passi lounasetu, etätyösopimus ja päivärahaoikeus matkapäivinä.

        Sinä sensijaan olet yhteiskunnan alimmalla portaalla kyyhöttävä hylkiö, mutta itsehän olet osasi valinnut.

        Enpä usko yhdenkään työssä olevan ihmisen kadehtivan sinua ja surkeaa elämääsi.


    • Anonyymi

      Ja sitten täällä on paljon sellaisia muka töissä olevia jotka esittää olevansa muka töissä. Käyhän se työstä solvata kaikkia S24 mikä ei johda mihinkään

      • Anonyymi

        Oletko sinä koskaan kuluttanut päivääkään koulun penkkiä?

        Et ymmärrä edes sitä, että lauseet erotetaan toisistaan välimerkeillä.

        Olisi suotavaa oppia edes pisteen, pilkun ja kaksoispisteen käyttö.

        Lisäksi muitakin välimerkkejä on olemassa ja ainakin koulutetut ihmiset osaavat niitä käyttää.
        Sinä et siihen joukkoon kuulu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe