Olen yrittänyt pyytää vastauksia upotuskasteen mahdottmuuteen, mutta ole jäänyt vaille vastauksia.
Kuinka Jerusalemissa voitiin kastaa helluntaina 3000 upottamalla.
Missään ei kerrota märistä vaatteista ja siitä, että köyhillä ei ollut kuin yksi vaatekerta. Kuinka tämä olisi onnistunut talvella? Köyhillä ei ollut kuin yksi vaatekerta, millä he nukkuivat ja tekivät töitä.
Jerusalemin ja Gazan välillä ei ole kuin joku kevätpuro missä upottamiseen tarvittaisiin todella joku fakiiri. Filippus ei voinut kastaa Etiopian hoviherraa upottamalla.
Filipin vankinvartian kodissa tuskin oli mitään uima-allasta missä oltaisiin voitu kastaa kaikki omaiset yöllä upottamalla vaan kaste suoritettiin valelemalla samoilla vesillä, millä pestiin Paavalin ja Silaan haavat.
Ja tuskin Damaskossakaan missä Ananias kastoi Paavalin oli mitään uima-allasta ei ollut muuta kuin suorittaa kaste valeluna.
1 KOR.10: 1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2. ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
Juutalaisia ei upotettu vaan saivat kasteen pilvestä valeluna, myös lapset. Egyptiläiset upotettiin ja he hukkuivat.
Koko Israelissa oli vesivarat niukat ei edes juomavettä aina saanut. Upotuskaste olisi ollut mahdollinen ainoastaan meressä, Gennesadetinjärvessä ja Jordanvirran yläjuoksulla
Mahdoton upotuskaste
Anonyymi
3
<50
Vastaukset
Mikäs siinä mahdotonta on? On kuitenkin tiedettävä MIHIN ryhtyy kun kasteelle menee. Profeetat Kastaja ja Jeesus Nasaretilainen kastoivat PARANNUKSEEN, eli siis YHDEN Jumalan lain noudattamiseen. Jos kasteen ottanut ei sitoudu YHDEN Jumalan lain täyttämiseen Kristuksen esimerkin mukaan on kaste mitätön.
- NenuillaanTaasJookos
Jesisalemissa oli vaikka kuinka paljon mikvealtaita missä juutalaiset suorittivat säännöllisesti rituaalipuhdistaurumisiaan upottautumalla kokonaan veteen 😺
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mikve- NenuillaanTaasJookos
Jerusalemissa.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294