Kalaa sain

Anonyymi

Ahvenia olen saanut monena päivänä. Tänäänkin 17 kpl ahventa. Söin iltapalaksi paistettuu ahvenia. Mut olen silti aika pettynyt koska ahventa ei ole tullut niin kovin paljoo kuten viime vuonna jolloin sain 10-15 kg per aamu niin nyt saa 2-4 kg. ainoastaan. Ihmettelen vaan miksei ahvenet ole parveutuneet jolloin olis mahis saada 10 kg helposti.

15

59

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itte söin possunulkofilettä ja grillisalaattia ni paljon parempaa kuin joku ahven. Kalaa jos syön ni se on paistettu muikku.

    • Anonyymi

      Paistettu ahvena, nam! Savustettu, nam! Itse syön purosta haavilla lipottua särkeä, uunissa lasipurkissa umpioituna, eri tavalla maustettuna; hyvää, halpaa lähiruokaa koko vuodeksi. Nauti ahvenista, eipä ole minulla hyviä ahvenvesiä lähellä...

    • Anonyymi

      Maistuu ihan puulta huh huh särkeä ei kiitos.

    • Anonyymi

      No, paista särkeä! Tunnetko sanonnan? Onpahan kiva huomata, että joku muukin on löytänyt tuon vanhan tavan säilöä kalaa, umpiointi. Sopii hyvin kaloille,joita kutuaikana saa paljon eikä pakastimeen mahdu. Säilyy hyvin siellä komeron nurkassa, jos kansi on tiivis. Hyvin käy kutusärki siihen, itse käytän syksyllä myös mädistä lypsettyjä muikkuja, saa kaupasta 2e/kg.
      Ahven toki on hieno kala, kun sen osaa käsitellä, nylkeminen, fileointi... Paljonkos maksaa ahvenfile kaupassa, jos sitä joskus näkee? ---Ihan sama, kun ostaa kokonaisen halvan lohen, fileoi, poistaa pikku ruodot ja leikkaa medaljongeiksi. Kas! Siitä halvasta lohesta tuli 20e/kg herkkua, päästä ja ruodoista vielä keitto.
      Aloittaja lienee jostain rannikolta/saaristosta, ei täältä Sisä-Suomen järvistä moisia saaliita enää kesällä saa, onnea hänelle ja nauti niistä!

    • Anonyymi

      Ahven on mahtava kala. Aina kehutaan kuhaa, mutta pidän ahventa maukkaanpana. Sain 4 kuhaa tänään, pakastimeen meni fileinä. Pitää syödä kun ehtii ja kesäkuhastus ei enää saalista anna. Mikä oli pyyntitapa ahvenelle ?

    • Anonyymi

      Mitä helkkaria ihmiset laskee hinnan jollekki ahvenfileelle kun surkee kala ihan verrattavissa haukeen.Voi helkkari jotain särkeä purkissa niin ei houkuta. Se mitä itse nykyään syön kalaa niin ostan muikkuja ja paistan ja toinen silliä purkissa. Tuoreet savusilakat vie kielen mennessään.

      • Anonyymi

        Et tiedä kaloista mitään jos ahventa haukeen vertaat.


    • Anonyymi

      Voi hitto mitä suomenkieltä aloittajalta söin iltapalaksi paistettuu ahvenia

      • Anonyymi

        Onhan se tällä köyhyys osiolla jo huomattu, että monet noista töitä vieroksuvista surkimuksista ovat myös täysin kouluttamattomia luusereita.

        Jos niillä olisi edes jonkinlainen koulutus ja ammatti, niin ne luultavasti osaisivat kirjoittaa suurin piirtein virheetöntä suomea.

        Nythän ne kirjoittavat paljon huonommin kuin keskiverto 10-vuotias alakoululainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se tällä köyhyys osiolla jo huomattu, että monet noista töitä vieroksuvista surkimuksista ovat myös täysin kouluttamattomia luusereita.

        Jos niillä olisi edes jonkinlainen koulutus ja ammatti, niin ne luultavasti osaisivat kirjoittaa suurin piirtein virheetöntä suomea.

        Nythän ne kirjoittavat paljon huonommin kuin keskiverto 10-vuotias alakoululainen.

        Niimpä kyllä huomaa kirjoituksista että taso 10 vuotiaan.


    • Anonyymi

      Ahven kaupassa 27.90 kg file eikä siitä ole ruotoja edes poistettu. Itse kalastan tällä viikolla tullut 25 kg ahventa. Itse fileeraan ruodot veks ja kaikki. Pakkaseen menee, siellä on jo 9 kg filettä. Hyvää on paistettuna ja uusia perunoita vielä. Ei köyhällä ole varaa ostaa ahventa joten sitä pitä kalastaa ja nyt sitä tulee, vien verkot heti aamulla veteen taas, tänäänkin ne oli ja 3 tunnissa tuli 18 kpl isoja ahvenia.

      • Anonyymi

        Hmmm kuka maksaa jostain ahven fileestä täh, itsellä helpompi ratkaisu ostaa sillipurkki kaupasta ja keittää perunoita,lisukkeena tomaattia,kurkkua ai niin kananmunan keittää elikä hajoo noiden ahvenien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm kuka maksaa jostain ahven fileestä täh, itsellä helpompi ratkaisu ostaa sillipurkki kaupasta ja keittää perunoita,lisukkeena tomaattia,kurkkua ai niin kananmunan keittää elikä hajoo noiden ahvenien kanssa.

        Mikä tarve teillä on haukkua sellaista vähävaraista, joka tykkää kalastamisesta ja kalan mausta? Kala on paljon terveellisempää kohtuudella syötynä, kuin punainen liha.

        Ahven, ja etenkin ahvenfile ilman ruotoja on kalojen aatelia. Sen huomaa hinnastakin kalatiskillä, jos vaan sellaista herkkua on saatavilla. Vieläpä, kun ahvenfileen paistaa pannulla aidossa voissa ja lisää vaan pikkasen suolaa, niin kyllä on niin herkkua, kuin vaan olla ja voi.


    • Anonyymi

      Syön raakana silakoita suolineen justiin juu rautalangasta täytyy päihdeongelmaiselle henkilölle selvittää asiat. mitä prkl väliä ahvenfileen kilohinnan kun en itse ainakaan osta.Syän ahventa ehtoolla juupa juu,itsellä iltapala ruisleipää kalkkunaleikettä ja paprikaa nooh 2 kuppia kahvia.

    • Anonyymi

      Juon kahvia ja syön itse tehtyä pullaa nami nami.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe