lähes mitä sähköllisistä, kuitenki sähköliittymä maksaa 2000-80000. ja voi joutua maksamaan 100e/kk kuluttamatta mitään. kun myytte mökkejä laittakaa kattavasti ilmoitukseen mitä maksaa vesiliiyntä ja sähköt, että mistä se hton kalliin perusmökin hinta muodostuu
miksi sähköttömistä vedettömistä mökeistä pyydetään paljon
18
281
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sähköliittymää välttämättä kannata ottaakaan. Meilläkin tulee sähkölinja aivan nurkalle, mutta liittymää ei ole otettu silti. Se on kallis ja haluamme elää mökillä mahdollisimman omavaraisesti.
Mökki on pakopaikka, jossa voi elää vapaasti ja riippumattomasti. Sen takia meidän mökillä on aurinkosähköt, kaivo, puulämmitys ja maakellari. Tämä ei tule myyntiin minun elinaikanani, mutta jos tulisi, niin en luopuisi siitä halvalla, vaikka siitä puuttuvatkin kytkennät valtakunnallisiin verkkoihin.- Anonyymi
Ei kai niitä kukaan osta.
- Anonyymi
No, jos mökki on mantereella, nin yli 100.000 € mökissä pitää olla sähköt, porakaivo, vesivessa, lämmin juokseva vesi suihkussa, pesukoneliitäntä ja jätevesisäiliö, sellainen 5-10 kuutioinen riittää useimmiten. Saimaan, Päijänteen ja Oulujärven rannoilla voi vaatimuksien osalta nostaa mukavuudettoman mökin hinnan alarajaa 20.000 eurolla, merenrannalla ehkä jopa 130.000 euroon.
Kyllä, mukavuudettomia mökkejä myydään paljon, mutta niistä maksetaan yleensä se 10.000-70.000 €.
Eli jokainen päättää ihan itse, että mikä on sitten halpaa ja mikä ei! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, jos mökki on mantereella, nin yli 100.000 € mökissä pitää olla sähköt, porakaivo, vesivessa, lämmin juokseva vesi suihkussa, pesukoneliitäntä ja jätevesisäiliö, sellainen 5-10 kuutioinen riittää useimmiten. Saimaan, Päijänteen ja Oulujärven rannoilla voi vaatimuksien osalta nostaa mukavuudettoman mökin hinnan alarajaa 20.000 eurolla, merenrannalla ehkä jopa 130.000 euroon.
Kyllä, mukavuudettomia mökkejä myydään paljon, mutta niistä maksetaan yleensä se 10.000-70.000 €.
Eli jokainen päättää ihan itse, että mikä on sitten halpaa ja mikä ei!Pikku mökki oli saaressa myynnis, 45.000 ei sähköjä ei mitään. Joku vaan osti.
Mulle riittää mökiksi farmariauto 7 kk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikku mökki oli saaressa myynnis, 45.000 ei sähköjä ei mitään. Joku vaan osti.
Mulle riittää mökiksi farmariauto 7 kk.Autossa sähköt ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jokainen päättää ihan itse, että mikä on sitten halpaa ja mikä ei!Kuka haluaa tällaisia mukavuuksia mökille? - En minä ainakaan.
Mökin pitää olla luonnonläheinen paikka rauhoittumiseen. Ei sinne saa tuoda sähköä ja sen mukanan tuomia härpäkkeitä. Kaiken lisäksi en ikinä maksaisi kesämökistä yli 100 000€. Koti on erikseen. Siellä voi olla mukavuuksia ja siihen voi laittaa rahaa enemmänkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli jokainen päättää ihan itse, että mikä on sitten halpaa ja mikä ei!Kylppärin vesieristeidne käyttöikä 25-30 vuotta. Lämminvesivaraaajt yms. paljon lyhytikäisempiä. Talvella täyttyy pitää lämmöt päällä ja sitten saa jännittää sähkökatkoja.
90-luvulla turattuihin kuuluisi jo tehdä pesutiloihin remontti. Taitaa olla enimmäkseen rästissä, "kun se on vaan mökki". Ja onhan se rakentaminenkin tehty halvimman mukaan "kun se on vaan mökki". Esim. vesijohdot PEX putkea pinta-asennuksena. Selvä käsityön leima (vaikka pullopalkalla tehty?).
Vielä kun on kehnot lämmöneristykset, niin siihen ylläpitolämpöökin kuluu tolkuttomasti sähköä ja nimenomaan kalliin sähkön aikaan.
"Täysin varustettu" kesämökki on halvalla ja juosten kusten rakennettu pieni omakotitalo (tekniikaltana). Talo, jossa on pian iso korjausvelka.. energiankulutushan siinä on aina ollut iso.
- Anonyymi
Jos mökillä ollaan muutama viikko vuodessa, ei kannata sähköliittymää ottaa vaan tuottaa tarvitsemansa sähkön aggrekaatilla. Jos lähistöllä on vesiposti, hakee juomavedet siitä, pesuvedet sitten jostakin jorpakosta. Järkeä saa ja kannattaa käyttää, mutta ei oo pakko.
- Anonyymi
Kyllä, ei mitään järkee. Itse olen sulanmaan ajan ja autosta saan sähköt ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, ei mitään järkee. Itse olen sulanmaan ajan ja autosta saan sähköt ym.
37.000 ecuu, iso saari. 1,5 ha tontti. Rakennukset 40-luvulta. Aurinkosähköt löytyy.
Rantaan 600 m ja jne.
- Anonyymi
isohkon järven rannassa (ei 10 suomen suurimmman) mutta ves ei tule sisälle eikä sähköjä (pien arskapaneeli eniintään), maksaisitteko silti yli 100000?
Miksei? Vesi sisälle näillä säädöksillä on melkein isompi ongelma kuin etu. Sähköt nyt saa muutamalla tonnilla (=panelit + akkuja).
Tie perille, lyhyt matka, hyväkuntoinen mökki, hieno tontti, hyvä ranta... Kyllä siitä voisi 100k+ maksaa (itse en, kun on jo riittävästi mökkiä).
- Anonyymi
niin ja lautaa tai hirttä alle 70mm seinät
- Anonyymi
Ei voi joutua maksamaan 100 €/kk sähköstä kuluttamatta jos on yksi liittymä.
- Anonyymi
Varsinais-Suomi. Saarimökki. Ei sähköä, eikä vettä. Vaihtoi omistajaa viime kesänä hintaan 150 000 €.
Hinta on silloin oikea kun mökille löytyy ostaja. Ostajia ja tarpeita on monia. Tässä tapauksessa ostaja halusi kalliorantaisen saarimökin tuohon hintaan. Mukavuudet eivät olleet hänelle ensisijainen valinnan peruste. - Anonyymi
Yleensäkin hyödykkeen hinnan määrää kysynnän ja tarjonnan laki.
Ei se ole tyhmä, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. - Anonyymi
Sähköä ja vettä aina saa rahalla mutta järvien ja meren rannalla olevaa maata ei enää tehdä lisää.
- Anonyymi
Juuri näin. Jos paikka miellyttää, niin siitä kannattaa maksaa. Ymmärrän hyvin, että avarat maisemat ja kallioranta maksaa enemmän kuin pienen vesistön kaislikkoranta, vaikka siellä kaislikon takana olevassa mökissä olisi ihan kaikki mukavuudet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032393Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352389Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 291558
- 761331