Minkäs teet, Jeesus itse kieltää olevansa Jumala.

Anonyymi

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.." (Markus 10:18)

91

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuossa raamatun kohdassa, jos luet sen kokonaisuudessaan, Jeesus opettaa, ettei lakia noudattamalla peritä taivasten valtakuntaa vaan uskolla.

• Anonyymi

Jeesus myös opetti, ettei ilman lain noudattamista kukaan saa iankaikkista elämää.

Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
        18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
        19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Joh 12:49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa,
        50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

Joh 15:10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

• Anonyymi

3 Moos 18:5 Pitäkää minun lakini ja käskyni. Jokaiselle, joka niitä noudattaa, ne antavat elämän. Minä olen Herra.

• Anonyymi

Jeesus ei siis sanonut mitä sanoi, tai ainakaan tarkoittanut sitä mitä sanoi, vaan tarkoitti sanoa jotain ihan muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus myös opetti, ettei ilman lain noudattamista kukaan saa iankaikkista elämää.

Matt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?"
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä."
        18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti,
        19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi."

Joh 12:49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa,
        50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

Joh 15:10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.

Ei vaan tuo mies kuvitteli omavanhurskaudellaan pääsevänsä Jumalan valtakuntaan, omilla töillään.
        Jeesus vastaa, myy kaikki ja seuraa minua.
        Jeesus on tie totuus ja elämä.
        Hän on lammastarhan ovi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan tuo mies kuvitteli omavanhurskaudellaan pääsevänsä Jumalan valtakuntaan, omilla töillään.
        Hän on lammastarhan ovi.

Hän on lammastarhan ovi.

Ei tuo vaan mies!!
        Hän Jesus Kristus Jumalan/Luojan poika!
        Jeesus on tie,totuus ja elämä,kun ymmärrät oikein.
        Mieti,minä en kuulu mihinkään kirkkokuntaan,en lahkoon..
        Kuitenkin tiedän asioita paljon.
        Silti uskon Jumala luojaan ja Jesus Kristukseen.
        Heidän kirjoituksensa on ahdistavia,ihmiset on ahdistavia jotka eivät ymmärrä.
        Olen kyllä itsekkin ahdistava..noudatan vain 10.käskyä ja Rakkautta mahdollisimman paljon..!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän on lammastarhan ovi.

Hän on lammastarhan ovi.

Niin hän pääsi ja elää!!
        Mohammed nai 6v Aishan ja jatkaa peritöä..onko vanhurskas?

• Anonyymi

Maahan langennut henkilö kysyy, mitä minun PITÄISI TEHDÄ?
      Johon Jeesus vastaa, että myy omaisuutesi ja seuraa minua.
      Omilla teoillaan emme mene sisälle vaan Jeesus Kristus on ovi.

• Jeesus oli essealaismunkki ja heidän Sotilas-Messiaansa. Liittyessään esealaisiin henkilö joko myi omaisuutensa ja antoi rahat yhteisön käyttöön tai omaisuus vain annettiin yhteisön käyttöön. Näin esim. essealainen saattoi matkallaan yöpyä toisen essealaisten kodissa saaden täyden ylöspidon ilman korvausta.

• Anonyymi

Bib­lia

Ja kuin hän oli läh­te­nyt ulos tiel­le, tuli yk­si juos­ten, lan­ke­si pol­vil­len­sa hä­nen eteen­sä ja ky­syi hä­nel­tä: hyvä Mes­ta­ri! mitä mi­nun pi­tää te­ke­män, et­tä minä ijan­kaik­ki­sen elä­män pe­ri­sin? Niin Je­sus sa­noi hä­nel­le: mik­sis sa­not mi­nun hy­väk­si? Ei ken­kään ole hyvä, vaan yk­sin Ju­ma­la. Kyl­läs käs­kyt tie­dät: ei si­nun pidä huo­rin te­ke­män: ei si­nun pidä tap­pa­man: ei si­nun pidä va­ras­ta­man: ei si­nun pidä vää­rää to­dis­tus­ta sa­no­man: ei si­nun pidä pet­tä­män: kun­ni­oi­ta isääs ja äi­ti­äs.

Mut­ta se vas­ta­si ja sa­noi hä­nel­le: Mes­ta­ri, nämä kaik­ki olen minä pi­tä­nyt ha­mas­ta mi­nun nuo­ruu­des­ta­ni. Mut­ta kuin Je­sus kat­sah­ti hä­nen pääl­len­sä, ra­kas­ti hän hän­tä, ja sa­noi hä­nel­le: yk­si si­nul­ta puut­tuu: mene, myy kaik­ki, mitä si­nul­la on, ja an­na vai­vai­sil­le; ja si­nul­la pi­tää ole­man ta­va­ra tai­vaas­sa: ja tule, seu­raa mi­nua, ot­tain ris­ti. Mut­ta hän tuli sii­tä pu­hees­ta mur­heel­li­sek­si, ja meni pois mur­heis­san­sa; sil­lä hä­nel­lä oli pal­jo ta­va­raa.

Ja kuin Je­sus kat­sah­ti ym­pä­ril­len­sä, sa­noi hän ope­tus­lap­sil­len­sa: kuin­ka työ­lääs­ti ne, joil­la va­raa on, tu­le­vat Ju­ma­lan val­ta­kun­taan! Mut­ta ope­tus­lap­set häm­mäs­tyi­vät näis­tä hä­nen sa­nois­tan­sa. Niin Je­sus taas vas­ta­ten sa­noi: rak­kaat po­jat! kuin­kas työ­läs on nii­den tul­la Ju­ma­lan val­ta­kun­taan, jot­ka ta­va­roi­hin­sa us­kal­ta­vat. Huo­ki­am­pi on ka­me­lin käy­dä neu­lan sil­män lä­vit­se, kuin rik­kaan Ju­ma­lan val­ta­kun­taan si­säl­le tul­la. Mut­ta he häm­mäs­tyi­vät vie­lä sit­te san­gen suu­res­ti, sa­no­en kes­ke­nän­sä: ja kuka tai­taa au­tu­aak­si tul­la? Niin Je­sus kat­sah­ti hei­dän pääl­len­sä, ja sa­noi: ih­mis­ten ty­kö­nä on se mah­do­toin, mut­ta ei Ju­ma­lan ty­kö­nä; sil­lä kaik­ki ovat Ju­ma­lan ty­kö­nä mah­dol­li­set.

• Anonyymi

"Niin Je­sus kat­sah­ti hei­dän pääl­len­sä, ja sa­noi: ih­mis­ten ty­kö­nä on se mah­do­toin, mut­ta ei Ju­ma­lan ty­kö­nä; sil­lä kaik­ki ovat Ju­ma­lan ty­kö­nä mah­dol­li­set."

Ihminen ei voi antaa syntejä anteeksi tai sovittaa syntejä. Vain Jumala kykenee siihen.
      Se mikä on ihmisille mahdotonta on Jumalalle mahdollista. Ristinkuolemassa Jeesus oli myös Jumala sovittaessaan maailman synnit.
      Ihmisenä sovitus olisi ollut mahdotonta.

• Anonyymi

“Ihmisenä sovitus olisi ollut mahdotonta.”

"Mahdotonta" sanoo kristitty joka ei usko Jumalan sanaa:

“Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN Kristus Jeesus.” (1 Tim 2:5)

“Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan IHMISEN, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi.” (Room 5:15)

“Jumala teki sen, mihin laki ei pystynyt, koska se oli ihmisen turmeltuneen luonnon vuoksi voimaton. Syntien sovittamiseksi hän lähetti tänne oman Poikansa syntisten ihmisten kaltaisena. Näin hän tuomitsi IHMISESSÄ IHMISTEN synnin”, (Room 8:3)

• Anonyymi

Huomaa, Herra Jeesus ei sano: "ÄLÄ sano minua hyväksi! Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."
      Herra Jeesus sanoo: "MIKSI sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu." ( Mark. 10:18)

s-seutulainen

• Anonyymi

heh-heh

• Anonyymi

Hyvä huomio!! Oikein hyvä.

• Anonyymi

Juuri näin! Älä sano minua hyväksi, jos et pidä minua Jumalana. Vain Jumala on hyvä. Me ihmiset huonoja ja syntisiä.

Vain harhaoppiset messiaaniset pitävät itseään synnittömänä ja laintäyttäjinä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin! Älä sano minua hyväksi, jos et pidä minua Jumalana. Vain Jumala on hyvä. Me ihmiset huonoja ja syntisiä.

Vain harhaoppiset messiaaniset pitävät itseään synnittömänä ja laintäyttäjinä!

Tämä on just tätä 😞
        2Kor. 3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on just tätä 😞
        2Kor. 3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa

2.Korinttolaiskirje:
        3:1 Alammeko taas suositella itseämme? Vai tarvinnemmeko, niinkuin muutamat, suosituskirjeitä teille tai teiltä?
        3:2 Te itse olette meidän kirjeemme, joka on sydämeemme kirjoitettu ja jonka kaikki ihmiset tuntevat ja lukevat.
        3:3 Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin.
        3:4 Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan
        3:5 ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
        3:6 joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.
        3:7 Mutta jos jo kuoleman virka, joka oli kirjaimin kaiverrettu kiviin, ilmestyi kirkkaudessa, niin etteivät Israelin lapset kärsineet katsella Mooseksen kasvoja hänen kasvojensa kirkkauden tähden, joka kuitenkin oli katoavaista,
        3:8 kuinka paljoa enemmän onkaan Hengen virka oleva kirkkaudessa!
        3:9 Sillä jos kadotustuomion virka jo oli kirkkautta, niin on vanhurskauden virka vielä paljoa runsaammassa määrin kirkkautta.
        3:10 Sillä se, millä ennen oli kirkkaus, on tämän rinnalla kirkkautta vailla, tämän ylenpalttisen kirkkauden tähden.
        3:11 Jos sillä, mikä on katoavaista, oli kirkkaus, niin vielä paljoa enemmän on sillä, mikä on pysyväistä, oleva kirkkautta.
        3:12 Koska meillä siis on tämmöinen toivo, niin me olemme aivan rohkeat
        3:13 emmekä tee niinkuin Mooses, joka pani peitteen kasvoillensa, etteivät Israelin lapset näkisi sen loppua, mikä on katoavaista
        3:14 Mutta heidän mielensä paatuivat, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poisottamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa.
        3:15 Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta

• Anonyymi

Jeesus ei kieltänyt olevansa Jumala vaan sanoi olevansa Jumala. Tuomas kutsui Jeesusta Jehovaksi ja Jumalaksi, mihin Jeesus vastasi, että koska Tuomas uskoi hänen olevan Jehova ja Jumala, niin Tuomas oli autuas.

Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
      29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

• Anonyymi

Tuomas ei ole Jumala.

Jumala sanoo Jeesuksesta: "Tämä on minun Poikani" (Luukas 9:35)

Asia on silloin niin.

Mitä tulee Tuomakseen niin Tuomaan Jumala on Jeesuksen Jumala, Isä, jonka Jeesus sanoi olevan "minun Jumalani" ja "TEIDÄN JUMALANNE". (Joh 20:17) eli myös Tuomaan Jumala.

On turha yrittää käyttää Tuomasta aseena Jeesusta vastaan. Jeesus ei sano olevansa Jumala vaan Jumalan Poika, mutta sitähän ei kristitty usko koska kristitty ei usko Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta. Kristitty uskoo Tuomasta, mutta Tuomaalta hän ei saa tukea koska Tuomaalla ja Jeesuksella on sama Jumala, Isä.

Jeesus ei sano että minun Jumalani on Isä, mutta teidän Jumalanne olen minä, vaan
        Jeesuksella ja opetuslapsilla, kuten Tuomaalla, on sama Jumala, Isä. (Joh 20:17)

Voitte maailman tappiin inttää valheellista väitettä Tuomaksesta, mutta mitä se teitä auttaa.

Teillä ei ole Jumalaa eikä Jumalan Poikaa Jeesusta Kristusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuomas ei ole Jumala.

Asia on silloin niin.

Mitä tulee Tuomakseen niin Tuomaan Jumala on Jeesuksen Jumala, Isä, jonka Jeesus sanoi olevan "minun Jumalani" ja "TEIDÄN JUMALANNE". (Joh 20:17) eli myös Tuomaan Jumala.

On turha yrittää käyttää Tuomasta aseena Jeesusta vastaan. Jeesus ei sano olevansa Jumala vaan Jumalan Poika, mutta sitähän ei kristitty usko koska kristitty ei usko Jumalaa eikä Jeesusta Kristusta. Kristitty uskoo Tuomasta, mutta Tuomaalta hän ei saa tukea koska Tuomaalla ja Jeesuksella on sama Jumala, Isä.

Jeesus ei sano että minun Jumalani on Isä, mutta teidän Jumalanne olen minä, vaan
        Jeesuksella ja opetuslapsilla, kuten Tuomaalla, on sama Jumala, Isä. (Joh 20:17)

Voitte maailman tappiin inttää valheellista väitettä Tuomaksesta, mutta mitä se teitä auttaa.

Miten ihminen tulee vanhurskaaksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuomas ei ole Jumala.

Asia on silloin niin.

Teillä on laki, muttei Henkeä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teillä on laki, muttei Henkeä.

Lisään...

Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä;
        3:16 mutta kun heidän sydämensä kääntyy Herran tykö, otetaan peite pois.
        3:17 Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.
        3:18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuomas ei ole Jumala.

Asia on silloin niin.

Sinä vääristelet Raamattua. Raamattu ilmoittaa, että Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala. Turhaan urvellat totuutta vastaan. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa, Jumalaa ihmisten keskellä. Jeesusta kutsuttiin Jumalan Pojaksi, koska hänen biologinen isänsä ei ollut Joosef vaan Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta, joten Jeesuksen biologinen isä on Jumala.

Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

Jes 7:14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. [Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'.][Matt. 1:23]

Paavali opetti, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on muodossa Jehova. Jos joku ei tunnusta, että Jeesus Kritus on Jehova, hän ei pelastu. Sen takia Jehovan todistajat eivät pelastu, koska he eivät tunnusta tätä totuutta, että Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." [Joel 3:5]

Jeesus sanoi itsekin olevansa Jehova, Jehova. VT:n kirjoituksissa Herra, Herra on yleensä muodossa Jehova, Jehova tai Jah, Jehova tai Adonai Jehova. On täysin selvä asia, että Raamatun opetuksen mukaan Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

Ps 68:20 Jumala on meille pelastuksen Jumala. Herra, Herra pelastaa kuolemasta. [Herra, Herra on muodossa Adonai Jehova]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuomas ei ole Jumala.

Asia on silloin niin.

>>>Mitä tulee Tuomakseen niin Tuomaan Jumala on Jeesuksen Jumala, Isä, jonka Jeesus sanoi olevan "minun Jumalani" ja "TEIDÄN JUMALANNE". (Joh 20:17) eli myös Tuomaan Jumala.<<<

Tuo on kaukaa haettu meriselitys ja tekosyy. Onpa sinulla kierot valheet.

Tuomas tarkoittaa, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala, minkä Jeesus vahvistaa olevan oikein.

29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

Raamattu myös ilmoittaa, että Jeesus Kristus on Isä Jumala. Tämä tietenkin johtuu siitä, että Isä ja Poika ovat sama Jumala. Jumala Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa.

Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

Kuningas Jaakon käännös:

Joh 10:30 I and my Father are one.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Mitä tulee Tuomakseen niin Tuomaan Jumala on Jeesuksen Jumala, Isä, jonka Jeesus sanoi olevan "minun Jumalani" ja "TEIDÄN JUMALANNE". (Joh 20:17) eli myös Tuomaan Jumala.<<<

Tuo on kaukaa haettu meriselitys ja tekosyy. Onpa sinulla kierot valheet.

Tuomas tarkoittaa, että Jeesus Kristus on Herra ja Jumala, minkä Jeesus vahvistaa olevan oikein.

Raamattu myös ilmoittaa, että Jeesus Kristus on Isä Jumala. Tämä tietenkin johtuu siitä, että Isä ja Poika ovat sama Jumala. Jumala Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa.

Joh 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä."

Kuningas Jaakon käännös:

Joh 10:30 I and my Father are one.

Johanneksen evankeliumi "on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

Uskokaa vaan että Johanneksen evankeliumi (Tuomas, Joh 1:1 "Minä Olen") on kirjoitettu siksi että uskottaisiin Jeesuksen olevan Jumala, mutta silloin teillä ei ole elämää koska olette uskoneet valheen vastoin evankeliumin selväsanaista kehoitusta uskoa että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi "on kirjoitettu siksi, että te uskoisitte Jeesuksen olevan Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä, kun uskotte, olisi elämä hänen nimensä tähden." (Joh 20:31)

Uskokaa vaan että Johanneksen evankeliumi (Tuomas, Joh 1:1 "Minä Olen") on kirjoitettu siksi että uskottaisiin Jeesuksen olevan Jumala, mutta silloin teillä ei ole elämää koska olette uskoneet valheen vastoin evankeliumin selväsanaista kehoitusta uskoa että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika.

höpö höpö...hoopoen oppia hoopoille hanneksen evankeliumi on väärennös, tehty Johanneksen nimissä. Tuo poikkeaa täysin Profeettain ja Apostolien kirjoituksista ja opetuksesta!

Väärennös perustuu Rooman kirkkomiehen tulkintoihin että "Kristus on Sana" ja "Jumalan poika on Sana"

Samoin tuo Sana-väärennös jatkuu Johanneksen kirjeet, Hebrealaiskirje ja Johanneksen Ilmestys! Myös muualla kirjoituksissa paikoitellen esiintyy Rooman kirkonmiesten väärennöstä!

Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

höpö höpö...hoopoen oppia hoopoille hanneksen evankeliumi on väärennös, tehty Johanneksen nimissä. Tuo poikkeaa täysin Profeettain ja Apostolien kirjoituksista ja opetuksesta!

Väärennös perustuu Rooman kirkkomiehen tulkintoihin että "Kristus on Sana" ja "Jumalan poika on Sana"

Samoin tuo Sana-väärennös jatkuu Johanneksen kirjeet, Hebrealaiskirje ja Johanneksen Ilmestys! Myös muualla kirjoituksissa paikoitellen esiintyy Rooman kirkonmiesten väärennöstä!

Aamen.

Äly hoi älä jätä!

Melkisedek psalmissa 110 oli muka Rooman kirkonmiesten väärennöstä.

Ei uskois että ihminen voi olla niin tyhmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äly hoi älä jätä!

Melkisedek psalmissa 110 oli muka Rooman kirkonmiesten väärennöstä.

Ei uskois että ihminen voi olla niin tyhmä.

Haaa...

sinähän oletkin viisaaksi tullut että haukut muita tyhmiksi.

mutta mutta...kuuleppas lue totuutta Melkisedekkistäsä humpuukistasi.

juu..TÄSSÄ lissäÄ tuota pahan jumalan oppia on kirkkoväellä on oppi että raamatun sanakin on jumalan sanaa...ja että sana on totuus..

tuolla vääristellään koko raamattu ja valhetellaan kirkkain silmin päin naamaa...

että jeesus on ylipappi...riidoissa jeesus oli aina ylipappien kanssa..miksi olisi halunnut olla ylipappi...hööö

.....universaali maailmanlaajuinen Kristuksen kirkko rakennettiin kirkko-opein jonka pääkertomus on Hebrealaiskirje..tuon universaalin Kristuksen kirkon alapuolella ovat kaikki maailman kirkot ja Suomen kirkot.

perusteluja varten lisättiin raamattuun Melkisedek-satu Moos 14 ...Ps 110.. ja Hebrealaiskirje

missään ei Israelin Jumala ilmoita että jeesus on Ylipappi...paha jumala tuon ilmoittaa väärän jeesuksen ja väärän tittelin hänelle...ei meille kirjoita Profeetat eikä apostolit Melkisedekistä..ei ole todistajia tuolle hoopoilulle,aamen.

aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä vääristelet Raamattua. Raamattu ilmoittaa, että Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala. Turhaan urvellat totuutta vastaan. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa, Jumalaa ihmisten keskellä. Jeesusta kutsuttiin Jumalan Pojaksi, koska hänen biologinen isänsä ei ollut Joosef vaan Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta, joten Jeesuksen biologinen isä on Jumala.

Jes 7:14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. [Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'.][Matt. 1:23]

Paavali opetti, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on muodossa Jehova. Jos joku ei tunnusta, että Jeesus Kritus on Jehova, hän ei pelastu. Sen takia Jehovan todistajat eivät pelastu, koska he eivät tunnusta tätä totuutta, että Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." [Joel 3:5]

Jeesus sanoi itsekin olevansa Jehova, Jehova. VT:n kirjoituksissa Herra, Herra on yleensä muodossa Jehova, Jehova tai Jah, Jehova tai Adonai Jehova. On täysin selvä asia, että Raamatun opetuksen mukaan Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

Ps 68:20 Jumala on meille pelastuksen Jumala. Herra, Herra pelastaa kuolemasta. [Herra, Herra on muodossa Adonai Jehova]

Ei Jeesus ole Jahve. Isä, Poika ja Pyhä Henki on Jumala, Jahve. Ei ole kolmea erillistä Jumalaa, on vain yksi Jumala.

• Anonyymi

Ihan samantekevää.

• Anonyymi

Raamattua ja yllätystä perheen rikkomiseen noilla mainoksilla. Näkeekö muutkin tämän saman täällä sivustolla! ? Onko puhelimeni kaapattu

• Anonyymi

Jeesus ei koskaan kieltänyt kumartamasta tai palvomasta itseään. Enkelit varoittivat heidän kumartamisestaan, ja sanoivat että kumarra Jumalaa.

Opetuslapset kumarsivat Jeesusta veneessä, ja myös Hänen ylösnousemisensa jälkeen. Joku parantuneistakin kumarsi Häntä.

Viimeisellä tuomiolla kaikki kumartavat Häntä.

• Anonyymi

Hei Teille kaikille,

Apt. 2
      36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."

Tuossa on kaksi tosiasiaa Jeesuksesta, ja on Jumalan oppia. Jeesus on tehty Herraksi ja Kristukseksi,( Messiaaksi).

Toisinsanoen Israelin Jumala ja Uuden liiton Jumala ei tehnyt
      Jeesusta seuraviksi olemuksiksi statuksiksi jne. joista täällä kiistellään kovasti.

Hän ei tehnyt Jeesusta ...
      1. Sanaksi ja Sana-jumalaksi, raamatun sana ei ole Jumalan sanaa!
      2. Jumalaksi
      3. Jumalan Pojaksi
      4. Raamatun Sanaksi
      5. Ylipapiksi
      6. Jumalaksi ja ihmiseksi
      jne.

Joten lopettakaa hoopoilunne ja Rooman kirkkoherrojen v 60-500 jKr. luomien valheiden kanssa toimiminen! Tuo toimintanne on kapinaa Jumalaa kohtaan!

1. Jeesus on Messias ...voideltu. Jeesus on Kristus ......voideltu.
      2. Jeesus on Herra ( arvonimi)
      3. Jeesus on ihminen ja välimies. 1 Tim. 2: 5
      4. Mark. 14:62
      Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

5. Jeesus on Herra ja Kristus…voideltu…ihminen ja välimies. Israelin ja uuden liiton Jumala Ei ole tehnyt Jeesusta Sanaksi eikä Ylipapiksi eikä Papiksi. Vertaa Hebrealaiskirje luvut 1-10.

Israelin Jumala on Isä,,.ainoa Jumala...Hän on Yksi. ..muuttumaton vakaa
      yksinvaltias jakamaton ...kaiken luoja...Israelin Jumala on Iankaikkisesta iankaikkiseen, Ps 90:2
      Israelin ja uuden liiton Jumala on sama.... Jumala on kaikki kaikessa.. lunastajamme ja vapahtajamme ja syntiemme sovittaja...Jeesus oli uhri...hänen kauttaan syntivelkamme on maksettu.

2 Kor 5:19
      18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Todisteet:
      Israelin Jumala on sovittaja, lunastaja, vapahtaja ja pelastaja ja parantaja , Hän on kaikki, aamen!
      Israelin Jumala on Yksi! Jes. 44 -> Jes. 48.

Kohotetaan riemuhuuto Israelin ja Uuden liiton Jumalalle ja totuudelle! Jeesus on voideltu, messias!
      MOT.

Aamen.

• Anonyymi

>>>>Hei Teille kaikille,
        Apt. 2
        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        Tuossa on kaksi tosiasiaa Jeesuksesta, ja on Jumalan oppia. Jeesus on tehty Herraksi ja Kristukseksi,( Messiaaksi).<<<

Raamattu ilmoittaa, että juutalaiset ristiinnaulitsi Jehovan. Jeesus Kritus on siis Jehova.

Sak 12:1 Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra
        ---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

Paavali opetti samalla tavalla, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on muodossa Jehova. Jos joku ei tunnusta, että Jeesus Kritus on Jehova, hän ei pelastu. Sen takia Jehovan todistajat eivät pelastu, koska he eivät tunnusta tätä totuutta, että Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

---

Jeesus sanoi itsekin olevansa Jehova, Jehova. VT:n kirjoituksissa Herra, Herra on yleensä muodossa Jehova, Jehova tai Jah, Jehova tai Adonai, Jehova. On täysin selvä asia, että Raamatun opetuksen mukaan Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

Raamattu ilmoittaa, että Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>Hei Teille kaikille,
        Apt. 2
        Tuossa on kaksi tosiasiaa Jeesuksesta, ja on Jumalan oppia. Jeesus on tehty Herraksi ja Kristukseksi,( Messiaaksi).<<<

Raamattu ilmoittaa, että juutalaiset ristiinnaulitsi Jehovan. Jeesus Kritus on siis Jehova.

---
        10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

Paavali opetti samalla tavalla, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on muodossa Jehova. Jos joku ei tunnusta, että Jeesus Kritus on Jehova, hän ei pelastu. Sen takia Jehovan todistajat eivät pelastu, koska he eivät tunnusta tätä totuutta, että Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

---

Jeesus sanoi itsekin olevansa Jehova, Jehova. VT:n kirjoituksissa Herra, Herra on yleensä muodossa Jehova, Jehova tai Jah, Jehova tai Adonai, Jehova. On täysin selvä asia, että Raamatun opetuksen mukaan Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

Israelin Jumala on sovittaja, lunastaja, vapahtaja ja pelastaja ja parantaja , Hän on kaikki, aamen!

Kohotetaan riemuhuuto Israelin ja Uuden liiton Jumalalle ja totuudelle! Jeesus on voideltu, messias!
        MOT.

Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>Hei Teille kaikille,
        Apt. 2

---

---

Kristus ei koskaan rankaise. Syntimme rankaisee meitä. Jumala ei ajattele, Hän tuntee kaikki. Ihminen ei tunne ketään, mutta ajattelee tuntevansa. Sen sijaan että syyttäisimme itseämme, jotka olemme syntisiä, me syytämme rankaisusta Kristusta, joka on viaton!

Vanhus Efraim

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MOT.

Aamen.

Joten lopettakaa hoopoilunne ja Rooman kirkkoherrojen v 60-500 jKr. luomien valheiden kanssa toimiminen! Tuo toimintanne on kapinaa Jumalaa kohtaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teidän toimintanne on vastaan Jumalansanaa. Romutatte koko pelastusopin.
        Miten ihminen voi sovittaa maailman synnit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>>Hei Teille kaikille,
        Apt. 2

---

---

“Raamattu ilmoittaa, että Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.”

Samassa Raamatussa lukee Jumalan itsensä ilmoittamana että Jeesus on Jumalan Poika. (Matt 16:15-17)

Eikö Jumalan ilmoitus ole Raamattua?

Miten on mahdollista että Raamattu todistaisi Jumalaa vastaan?

Ei se olekaan mahdollista, mutta on niitä jotka eivät tunne Jumalan Sanaa vaan sitä vääristelevät oman päänsä mukaan.

Sellaiset ovat Raamatun mukaan menettäneet järkensä ja heidän uskonsa on kelvoton (2 Tim 3:8)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teidän toimintanne on vastaan Jumalansanaa. Romutatte koko pelastusopin.
        Miten ihminen voi sovittaa maailman synnit?

höööö...haaa...yhtään mitään ei romutu, vaan palataan väärentämättömään Jumalan oppiin takaisin!

Todisteet kaikelle kirjoittamalleni tekstille!
        2 Kor 5:19
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristus ei koskaan rankaise. Syntimme rankaisee meitä. Jumala ei ajattele, Hän tuntee kaikki. Ihminen ei tunne ketään, mutta ajattelee tuntevansa. Sen sijaan että syyttäisimme itseämme, jotka olemme syntisiä, me syytämme rankaisusta Kristusta, joka on viaton!

Vanhus Efraim

Höööö..

Vanhukselle vielä vähän Jumalan oppia lissää.

Israelin ja uuden liitonJumala tuomitsee.

Todisteet.
        Apt 17
        31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."

Tuossa jakeessa "hän " on Israelin ja Uuden liiton Jumala.
        Tuossa jakeessa "sen miehen" on Jeesus.

aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"lopettakaa hoopoilunne"

lopettaisit omasi ensin.

ei oikein tiedä onko sama kirjoittaja joka hihkuu lakia, voi olla sama tai sitten on sivupersoonia samalla henkilöllä

• Anonyymi

Höööö..

Vanhukselle vielä vähän Jumalan oppia lissää.

Israelin ja uuden liitonJumala tuomitsee.

Todisteet.
      Apt 17
      31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."
      "Tuon miehen" on Jeesus.

aamen.

• Anonyymi

No, kuka haluaa nähdä pahan Jumalan?

• Anonyymi

mitä ihmeen erityistä halua siin' tarvitaan..haluaako nähdä pahan jumalan?

pahan jumalan aloitus on Joh. 1:1-3 ... "kristus on sana" ja "Jumalan poika on Sana"

Joka päivä tuota joukkoa näkee joka tuota valhetta ja tuosta valheesta johtuvia asioita opettaa.

• Anonyymi

Haaa,
      laitanpa tähän lisää Oppia Jeesuksesta.
      Oppikaa nuo asiat. Korvatkaa noilla opeilla väärän Jeesuksen opit.

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.." (Markus 10:18)

Mark. 10:45
      Sillä ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan ja antamaan henkensä lunnaiksi monen edestä."

Mark. 13:26
      Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella.

Mark. 14:62
      Jeesus sanoi: "Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä".

Aamen.

• Anonyymi

Kun Jumalan tuli ihmiseksi, hän luopui vähäksi aikaa Jumalalle kuuluvista oikeuksista ja eli tavallisen ihmisen elämän köyhänä puuseppänä. Jumalan Poika toimittu syntien sovituksen ja nousi sen jälkeen taivaaseen ja otti Jumalalle kuuluvat oikeutensa takaisin. Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Isää Jumalaa kunnoittaen Jeesus Kristus on Jehova.

Fil 2:5 Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.
        6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
        7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
        8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
        9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.
        10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
        11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

Paavali opettaa samalla tavalla Roomalaiskirjeessä, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on muodossa Jehova. Jos joku ei tunnusta, että Jeesus Kritus on Jehova, hän ei pelastu. Sen takia Jehovan todistajat eivät pelastu, koska he eivät tunnusta tätä totuutta, että Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun Jumalan tuli ihmiseksi, hän luopui vähäksi aikaa Jumalalle kuuluvista oikeuksista ja eli tavallisen ihmisen elämän köyhänä puuseppänä. Jumalan Poika toimittu syntien sovituksen ja nousi sen jälkeen taivaaseen ja otti Jumalalle kuuluvat oikeutensa takaisin. Paavali sanoi, että jokaisen on tunnustettava Isää Jumalaa kunnoittaen Jeesus Kristus on Jehova.

6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
        7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
        9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.
        10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
        11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

Paavali opettaa samalla tavalla Roomalaiskirjeessä, että Jeesus Kristus on Jehova. Paavali siteeraa Joelin kirjaa, jossa Herra on muodossa Jehova. Jos joku ei tunnusta, että Jeesus Kritus on Jehova, hän ei pelastu. Sen takia Jehovan todistajat eivät pelastu, koska he eivät tunnusta tätä totuutta, että Jeesus Kristus on Jehova ja Jumala.

---

voi hyvä ystävä...lue kommenttejani ja luovu väärästä Jeesuksesta ja väärästä messiaasta.

aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

---

minä luin kommenttejani ja laitan sinulle valheen lähtökohdan pahan jumalan aloitus on Joh. 1:1-3 ... "kristus on sana" ja "Jumalan poika on Sana".

Tuon Tuomaksen sanat perustuvat tuohon valheeseen, joka on Rooman kirkkomiehen kirjoittama!

Ajattele ja Löydä totuus tuon perusvalheen Joh. 1: 1-3 kautta aina ensin mitä tahansa raamatussa luetkin!

aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

minä luin kommenttejani ja laitan sinulle valheen lähtökohdan pahan jumalan aloitus on Joh. 1:1-3 ... "kristus on sana" ja "Jumalan poika on Sana".

Tuon Tuomaksen sanat perustuvat tuohon valheeseen, joka on Rooman kirkkomiehen kirjoittama!

Ajattele ja Löydä totuus tuon perusvalheen Joh. 1: 1-3 kautta aina ensin mitä tahansa raamatussa luetkin!

aamen.

Peite on silmilläsi.

Amen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aamen.

hyvä, juuri noin perusvalheen kautta aloitetaan, joota voi käsittää Johanneksen evankeliumin kaikki tekstivalheet ja tekstisynnit.

• Anonyymi

Tässäkin uusi, aggressiivinen, antikristillinen aloitus ja kristittyjen Jumalan ja Vapahtajan, Syntiemme sovittajan pilkka.

• Anonyymi

Kristityt pitäköön kolmiyhteisen jumalansa ja hindut omansa.

Jeesuksen Kristuksen Jumala on yksi ja ainoa Israelin Jumala.

Mikä oli lain tärkein käsky?

Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa“ (Markus 12:29)

Kristittyjen jumala ei ole yksi ja ainoa vaan “kolme yhdessä” mikä ei ole yhtä kuin “yksi ainoa”

Jeesus Kristus:

“Ja ikuinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan todellisen Jumalan, ja hänet, jonka olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen” (Joh 17:3)

Jeesus ei puhu kolmiyhteisen Jumalan tuntemisesta, vaan ainoan Jumalan tuntemisesta.

“ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen.” (Juud 1:25)

• Anonyymi

Maan päällä eläessään Jeesus oli ihminen, hän kutsui mielellään itseään Ihmisen Pojaksi. Mutta hän oli myös Jumala ja Jumalan Poika. Isä Jumala itse todistaa, että Jeesus on Jumala.

Hebr 1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
      1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit."
      1:7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
      1:8 mutta Pojasta: "JUMALA, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
      1:9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
      1:10 Ja: "Sinä, HERRA, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
      1:11 ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
      1:12 ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu."
      1:13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
      1:14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?

• Anonyymi

Alunperin Jeshua esiintyi Ihmisen Poikana, joka teki suuria ihmetekoja avaamalla sokeiden silmiä ja kuurojen korvia. Parantamalla spitaalisia sekä saamaan rammat kävelemään jne. Hän ehkä toivoi kaikkien käsittävän Jumalan valtakunnan tulleen kaikkien noiden ihmeiden todistajien keskuuteen. Mutta kansan johtomiehet eivät olleet samaa mieltä Jumalan valtakunnan saapumisesta.

Mutta saddukeusten (ylipappien) ja fariseusten, joihin myös apostoli Paavali lukeutui hapate oli toisenlainen. Ylipapit ja saddukeukset myivät Paavalin avulla Jeesus-uskonnon ja idean Roomaan, roomalaisille ja näin syntyi mm. paavius. Kristuksesta tehtiin Roomassa eräänlainen pilkan aihe ja hänet alettiin esittämään krusifiksillä roikkuvana kidutettuna hahmona. Sen sijaan, että hänet olisi esitetty Ihmisen Poikana, jolla on valta parantaa sairaudet ja antaa anteeksi synnit.

Mutta kolmantena päivänä pitäisi Ihmisen Pojan ja Jumalan toimivan voiman herätä jälleen eloon uudelleen.
      1. päivä = 0 - 1000 jKr
      2. päivä = 1000 - 2000 jKr
      3. päivä = 2000 - 3000 jKr

Tuota ehkäisee ainoastaan se, että 1998 saatanalle annettiin KAIKKI JA KOKO JUMALAN VOIMA KÄYTTÖÖN HÄNEN EKSYTTÄÄKSEEN TAIKUUTEEN KOKO MAAILMAN. Epäilemättä hän myös sai aikaan Antikristuksen, jolla on voima Harun Yahyan kirjan mukaan mm. herättää kuolleita eloon, taata satumaisen rikkaat ruokavarannot, yms.

ANTIKRISTUS on voimakas vastustaja sille, että kukaan uskoisi enää Kristukseen, Ihmisen Poikaan. Voi olla jopa niin voimakas vastus, että onnistuu estämään Ihmisen Pojan valtakunnan takaisin saamaisen ja sen että Kristus saisi kunniaa enää osakseen ihmeitä tekevänä Jumalan valtakunnan edustajana. Itse asiassa on vähän katkeraa kun hän joutuu sanomaan lopussa niille, joille antikristus on antanut valtaa tehdä ihmeitä: Menkää pois luotani en ole koskaan tuntenut teitä.

• Anonyymi

Ihmisen Poika tuskin tulee saamaan valtakuntaansa takaisin tässä maailmassa 2830 jKr joihin aikoihin sen pitäisi tapahtua, vaan IHMISEN POIKA TULEE HALLITSEMAAN UUTTA MAAILMAA JA SIELLÄ 12 APOSTOLIA PUOLESTAAN HALLITSEVAT KUNINKAINA ISRAELIN 12 HEIMOA.

• Anonyymi

Hei Teille kaikille,

vähän Melkisedekistä asiaa.. lue totuutta Melkisedek- humpuukista.

juu..TÄSSÄ lissäÄ tuota pahan jumalan oppia on kirkkoväellä on oppi että raamatun sanakin on jumalan Sanaa...ja että Sana on totuus..

tuolla vääristellään koko raamattu ja valhetellaan kirkkain silmin päin naamaa...

että jeesus on ylipappi...riidoissa jeesus oli aina ylipappien kanssa..miksi olisi halunnut olla ylipappi...hööö

.....universaali maailmanlaajuinen Kristuksen kirkko rakennettiin kirkko-opein jonka pääkertomus on Hebrealaiskirje..tuon universaalin Kristuksen kirkon alapuolella ovat kaikki maailman kirkot ja Suomen kirkot.

perusteluja varten lisättiin raamattuun Melkisedek-satu Moos 14 ...Ps 110.. ja Hebrealaiskirje

missään ei Israelin ja Uuden liiton Jumala ilmoita että Jeesus on Ylipappi...paha jumala tuon ilmoittaa väärän jeesuksen ja väärän tittelin hänelle...ei meille kirjoita Profeetat eikä apostolit Melkisedekistä..ei ole todistajia tuolle Melkisedek-hoopoilulle,aamen.

Kirkastakoon tuossa ed. kaikki kirjoitettu Isä Jumalaa ja Jeesusta Kristusta meidän Herraamme!

Hän, Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala ja Israelin Jumala ja Uuden liiton Jumala ja Uudestisyntyneitten Jumala on nyt laittanut kauttani sanan liikkeelle:
      ”..niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.”

Aamen.

• Anonyymi

Aloitus oli lyhyt, ytimekän ja erinomainen. Kiitos kun viestitit meille, että ainoastaan Jumala on hyvä. Totta tosiaan. Tuossahan Jeesus kielsi olevansa Jumala.

• Anonyymi

Aloittaja käytännössä toteaa, ettei Jeesus ole hyvä.

Mikä merkitys Herrallla Jeesuksella siis on aloittajalle ja samaa mieltä hänen kanssaan olevilla.

Te joiden mielestä Herra Jeesus ei ole hyvä, niin millainen Jeesus sitten aloittajan ja hänen kanssaan samoin ajattelevien mielestä on?

Millainen on sellainen, joka ei ole hyvä?

Usko Toivonen

• Anonyymi

2Moos.34:14. 5Moos.4:35. 4:39. 2Sam.7:22. 1Kun.8:60. 1Aikak.17:20. Hoos.13:4 Mutta minä olen Herra, sinun Jumalasi, hamasta Egyptin maasta lähtien; muuta Jumalaa sinä et tunne kuin minut, eikä ole muuta auttajaa kuin minä. 1Kor.8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

• Anonyymi

5Moos.32:39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni. Jes.45:5 Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne.

• Anonyymi

Ps.34:15 vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen. Ps.37:27 Karta pahaa ja tee hyvää, niin sinä pysyt iankaikkisesti. Raamatun katteettomia lupauksia.

• Anonyymi

jEESUKsESTA TEHTIIN jUMALA NIKEAN EKUMEENISESSA KOKOUKSESSA V325!

Ote Wikipediasta.
      Nikean kirkolliskokous eli Ensimmäinen ekumeeninen kirkolliskokous eli yleinen, koko ”yhdeksi, pyhäksi, yhteiseksi ja apostoliseksi” tunnustetun kirkon piispojen kirkolliskokous pidettiin vuonna 325 Nikeassa Bitynian pääkaupungissa, nykyisen Turkin alueella. Tämä oli historiallisesti ensimmäinen yritys saavuttaa yksimielisyys kaikkia kristittyjä edustavassa kirkossa[1].

Ikonissa Konstantinus Suuri ja kirkkoisät pitelevät Nikean uskontunnustusta.
      Keisari Konstantinus Suuri kutsui kirkolliskokouksen koolle Hosius Kordubalaisen ja paavi Sylvester I:n suosituksesta, koska aleksandrialaisen presbyteerin Areioksen oppi areiolaisuus herätti kirkossa suuria erimielisyyksiä. Areios väitti, että Poika, Kristus, on luotu eikä siten samanarvoinen kuin Isä Jumala. Kokouksessa Areios tuomittiin harhaoppiseksi. Raamatun pohjalta muotoiltiin kristillinen kolminaisuusoppi: ”Jumala on kolmiyhteinen – Isä, Poika ja Pyhä Henki. Kolme persoonaa, mutta vain yksi Jumala.”

Koolla oli 318 kirkkoisää, joista huomattavimmat olivat Aleksandrian piispa Aleksander, Antiokian piispa Eustatios ja Jerusalemin piispa Makarios. Paavi Sylvester I ei voinut sairautensa vuoksi osallistua kokoukseen mutta lähetti edustajakseen Korduban piispan Hosiuksen ja papit Vincentiuksen ja Vituksen. Armeniaa edusti Aristakes. Muita osallistujia olivat esimerkiksi Nikolaos Myrralainen, Spyridon Kyproslainen ja Pafnutios Teebeläinen.

Piispojen lisäksi kirkolliskokoukseen osallistui myös presbyteerejä eli pappeja ja diakoneja. Myöhemmin Aleksandrian piispaksi valittu kirkkoisä Athanasios Suuri osallistui kokoukseen Aleksandrian piispa Aleksanderin avustajana ollessaan vielä nuori diakoni. Puheenjohtajana toimi todennäköisesti paavi Sylvester I:n legaatteja johtava Korduban piispa Hosius, mutta myös Antiokian piispalla Eustatioksella ja Aleksandrian piispalla Aleksanderilla oli merkittävä osuus kokouksessa. Kokouksen kunniapuheenjohtaja oli keisari Konstantinus Suuri. Täyttä historiallista varmuutta kokouksen hierarkiasta ei ole, koska arviot perustuvat myöhempien sukupolvien lausuntoihin ja allekirjoitusten järjestykseen kokouksen päätöksissä. Aikaisimmat tarkat käytetyt muistiinpanot termeistä l. asioista kirkolliskokouksessa ovat Eusebiuksen Life of Constantine 3.6 vuodelta 338, Athanasioksen 'AD Afros Epistola Synodien vuonna 369, ja kirje paavi Damasus I:lle vuonna 382 ja latinalaisten piispojen Konstantinopolin kirkolliskokouksesta.

Kirkolliskokouksessa annettiin kirkkoa sitova uskontunnustus, joka täydennettiin vuonna 381 järjestetyssä Konstantinopolin ensimmäisessä kirkolliskokouksessa muotoon, joka nykyään tunnetaan Nikean uskontunnustuksena. Uskontunnustus sisältää Areiosta vastaan suunnatun oppituomion eli anateeman. Lisäksi kokouksessa annettiin 20 kanonia eli sääntöä.

Yhteenveto:

V 325 Ihmiset päättivät että on kolmiyhteinen Jumala, jossa Jeesus on Jumalan osa .
      Joten todellisuudessa Jeesus on luotu ja ihminen, joka on Jumalan ja Marian poika.

1 Tim. 2:5
      5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

2 Kor 5: 18-19
      18...kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen.....
      19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

Apt. 2
      22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
      24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista,

Matt. 26:64
      Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

Mark. 14:62

Luuk. 9:1
      Niin hän kutsui kokoon ne kaksitoista ja antoi heille voiman ja vallan kaikkia riivaajia vastaan ja voiman parantaa tauteja.

Luuk. 22:69
      Mutta tästedes Ihmisen Poika on istuva Jumalan voiman oikealla puolella."

Jeesus oli ihminen ja on ihmisenä taivaassa Isän oikealla puolella.

MOT.

• Anonyymi

"minkäs teet"
      Juuri niin. Ei ole ennenkään ihmisen pitänyt mitään tehdä, vaan se kaikki annetaan ylhäältä.
      Jopa voima tulla Jumalan lapseksi on lähtöusin Jumalalta.
      Omia syntejämmekään me emme vvoi mitenkään sovittaa, vaan nekkin on Herra, Jumala itse sovittanut Jeesuksessa Kristuksessa.
      Niinkuin Jeesys sanou, että kumpiko on huokeampi sania, sinun syntisi annetaan anteeksi rai ita vuoteesi ja käy.
      Me olemme kaikki parannetut Jeesuksessa Kristuksessa.
      Eikä kukaan tule Isän tykö ellei Hän itse vedä puoleensa.
      Joten minkäs teemme itsessämme tai siis ite niin ne ovat kuin likainen vaate Jumalan edessä.

ST

• Anonyymi

Aloittaja on Revityn Raamatun Seurakunnasta. Hän on kykenemätön ymmärtämään koko Raamatun ilmoitusta.

• Anonyymi

Mutta minkäs tekee: Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta minkäs tekee: Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Tuo on Raamatun kieroon vääntämistä (2 Piet 3:16)

Totinen Jumala tuossa raamatunkohdassa on sama totinen Jumala kuin tässä:

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

Koska Jeesuksen sanojen mukaan on vain yksi totinen Jumala, Isä, niin totinen Jumala ei toisessa kohtaa voi olla joku muu, ei edes Jeesus itse. Se olisi Jeesuksen omaa ilmoitusta vastaan.

Mutta minkäs tekee kun helluntailainen ei mitään halua ymmärtää. Aivot on narikassa ja järki on pannassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on Raamatun kieroon vääntämistä (2 Piet 3:16)

Totinen Jumala tuossa raamatunkohdassa on sama totinen Jumala kuin tässä:

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)

Koska Jeesuksen sanojen mukaan on vain yksi totinen Jumala, Isä, niin totinen Jumala ei toisessa kohtaa voi olla joku muu, ei edes Jeesus itse. Se olisi Jeesuksen omaa ilmoitusta vastaan.

Mutta minkäs tekee kun helluntailainen ei mitään halua ymmärtää. Aivot on narikassa ja järki on pannassa.

Jumala ei ole kolme persoonaa. Hän on YKSI persoona,
        joka ilmentää itseään Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
        Aivan niin kuin Jeesus sanoikin Hänen ja Isän olevan YKSI.

Koska Jumalasta on opetettu, että Hän on kolme persoonaa,
        on syntynyt harhaluulo siitä, että kristityillä on kolme Jumalaa.
        Meillä ei ole kolmea Jumalaa vaan YKSI Jumala Jeesuksessa Kristuksessa.

Raamattu todistaa, että Jeesuksessa Kristuksessa asuu
        koko jumaluus ruumiillisesti, siis lihassa. Siksi koko jumaluus on
        ja löydetään Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

Kol 2: 8-10 " Varokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla
        ja tyhjällä petoksella, jotka perustuvat ihmisten perinnäissääntöihin
        ja maailman alkeisvoimiin eivätkä Kristukseen. Hänessä asuu
        jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja teillä on tämä täyteys
        hänessä , joka on kaiken hallituksen ja vallan pää" (RK)

• Anonyymi

Te Jeesuksen Jumaluuden kieltäjät vain haluatte tahallanne yrittää vääristellä tätäkin Totuutta !!!

Ihan kuten Raamattu teistä todistaa oikein:

15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
      16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista,
      !!!
      vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen!!!

• Anonyymi

Harhaoppinen Raamatun mukaan tuomitsee itse itsensä, noin tuossakin itsensä tuomitsee.

• Anonyymi

Kysymys aloittajalle ja samoin ajatteleville:

Onko Jeesus mielestänne siis paha?
      Eikö Jeesus olekaan hyvä?

Sanooko Jeesus olevansa paha?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Jeesus oli "kaikessa kiusattu" (Hepr 4:15)

"Jumala ei ole pahan kiusattavissa" (Jaak 1:13)

Kiusattuna oleminen ei tunnu hyvältä.

Kuinka Jeesus voisi olla Jumala kun Jumala ei ole pahan kiusattavissa mutta Jeesus oli kiusattuna?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus oli "kaikessa kiusattu" (Hepr 4:15)

"Jumala ei ole pahan kiusattavissa" (Jaak 1:13)

Kiusattuna oleminen ei tunnu hyvältä.

Kuinka Jeesus voisi olla Jumala kun Jumala ei ole pahan kiusattavissa mutta Jeesus oli kiusattuna?

Et vastannut kysymyksiini.

Onko Jeesus mielestänne siis paha?
        Eikö Jeesus olekaan hyvä?
        Sanooko Jeesus olevansa paha?

Usko Toivonen

• Anonyymi

Ei täällä kannata roikkua umpipaatuneelle Usko Toivoselle vastaamassa.

Sama pätee Saviseutulaiseen ja muihinkin. Uusia kun tulee niin se menee samaa rataa kuin heidän kanssaan. Hyvin vähän on näkynyt mitään muuta. Miksi kylvää peltoon joka ei mitään kasva.

Heille on annettu todistus siitä että Jeesus on Jumalan Poika, koska hän itse sen sanoo, ja Jumala sen Jeesuksesta todistaa samoinkuin apostolit.

Jeesuksen todistusta: “Minä olen Jumalan Poika” (Joh 10:36) ei oteta vastaan vaan Raamattua kieroon vääntämällä se yritetään tehdä tyhjäksi.

Voin hyvällä omallatunnolla jättää tämän tähän.

Täällä on aikaisempia ketjuja samoista aiheista. Löytyy yläreunasta Etsi kohdasta kirjoittamalla siihen totuus_voittaa

• Anonyymi

Totta. Jos ihminen haluaa riidellä, niin heistä saa riitakaverin vaikka maailman tappii saakka. Tuohon liittyen JUMALAN lapsia kutsutaan mm rauhantekiöiksi - ei riiteijöiksi.
        Kuten Raamattu opettaa, niin usko ei ole joka miehen ja siihen on myös syynsä eli kehen JUMALA on tehnyt uskon ja kehen ei.
        Elämä - mielenlaatu - on rikkaampaa kun ei ohjaannu riidan haastajiin.

Markku Lievonen

• Anonyymi

18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä."
        20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
        21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.
        22 Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut.
        23 Mutta kun hän oli Jerusalemissa pääsiäisenä, juhlan aikana, uskoivat monet hänen nimeensä, nähdessään hänen tunnustekonsa, jotka hän teki.
        24 Mutta Jeesus itse ei uskonut itseänsä heille, sentähden että hän tunsi kaikki
        25 eikä tarvinnut kenenkään todistusta ihmisestä, sillä hän tiesi itse, mitä ihmisessä on.
        ( Joh. 2)

>19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä."<

"niin MINÄ PYSTYTÄN sen kolmessa päivässä"!

>>21 Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä.<<

>>>24 Mutta Jeesus itse ei uskonut itseänsä heille, sentähden että HÄN TUNSI KAIKKI
        25 eikä tarvinnut kenenkään todistusta ihmisestä, SILLÄ HÄN TIESI ITSE, MITÄ IHMISESSÄ ON.<<<

s-seutulainen

• Anonyymi

>>>Sama pätee Saviseutulaiseen ja muihinkin. Heille on annettu todistus
        siitä että Jeesus on Jumalan Poika, koska hän itse sen sanoo, ja Jumala sen
        Jeesuksesta todistaa samoinkuin apostolit.<<<

Olen huomannut, että tässä elämässä monet ihmiset syyttävät
        toista siitä, mihin itse ovat syyllisiä. Onko tuttua?
        Esimerkiksi uskoton puoliso voi epäillä ja syyttää puolisoaan pettämisestä.
        Miksi hän niin epäilee ja tekee? Siksi, koska hän itse tekee niin,
        hän itse pettää puolisoaan ja niin luulee myös puolisonsa
        pettävän häntä.

Miten tämä tähän liittyy?

Sinä syytät Usko Toivosta ja Saviseutulaista siitä, etteivät he
        usko Jeesusta Jumalan Pojaksi. Minusta tämä on aika surkuhupaisaa
        luettavaa, tämä tällainen kommenttisi ja syytöksesti. Mutta ymmärrän ,...
        tällä tavalla sinä annat sellaisen vaikutelman, että sinä uskot
        Raamatun ilmoituksen Jumalan Pojasta. Mutta sinä olet ovela eksyttäjä.

Minä nimittäin pelkään, että sinä itse et usko Jeesusta Jumalan Pojaksi.
        Sinä vain hämäät sillä, että sanot Jeesusta Jumalan Pojaksi
        mutta oppisi on aivan jotakin muuta kun sitä lukee yhtä
        virkettä enemmän. Mutta Usko Toivonen ja Saviseutulainen todistavat
        Jeesuksen Jumalan Pojaksi miltei jokaisessa tekstissään. He myös
        tarkoittavat sitä, että Jeesus on Jumalan Poika.

Jos uskot, että Pyhä Henki on Jumala, sinä uskot
        Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. Jos uskot
        Jeesuksen Jumalan Pojaksi, sinä uskot Pyhän Hengen Jumalaksi
        Luuk 1:31-35 ja Matt 1:18-25

Muussa tapauksessa sinä et usko Jeesusta Jumalan Pojaksi.
        Siinä tapauksessa sinä itse olet se, joka et usko.

Miten siis on? Onko Pyhä Henki Jumala ja Jeesuksen Isä?
        Matt 1:18-25 ja Luuk 1:31-35.
        Kun Jeesus puhui Isästä, kenestä Hän puhui?
        Jumalasta, sinä sanot. Kuka on siis Jumala, josta Jeesus puhui?
        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

Mvh J -K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Jos ihminen haluaa riidellä, niin heistä saa riitakaverin vaikka maailman tappii saakka. Tuohon liittyen JUMALAN lapsia kutsutaan mm rauhantekiöiksi - ei riiteijöiksi.
        Kuten Raamattu opettaa, niin usko ei ole joka miehen ja siihen on myös syynsä eli kehen JUMALA on tehnyt uskon ja kehen ei.
        Elämä - mielenlaatu - on rikkaampaa kun ei ohjaannu riidan haastajiin.

Markku Lievonen

Kiitos mielipiteestäsi "m.l".

Usko onkin mielenkiintoinen keskustelunaiheemme ollut jo n. kymmenen vuotta.

Uskovan tunniste on onneksi Raamatussa ilmoitettu ja se on osoittautunut hyväksi mittariksi erilaisten oppien edustajien kanssa keskusteltaessa.

Uskovan tunniste on ensisijaisesti heidän Herransa, heidän Herrransa nimi, se yksi ja ainoa nimi, mikä on ihmisille annettu, missä pitää pelastuman. Se nimi mikä aikaansaa uskovien vainoamista, mikä saattaa esiintyä esim. tällä palstalla kirjoituksina.

Ja sellaisen huomion olen tehnyt, että eniten vainoamista esiintyy omien oppien julistajilta.

13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
        14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
        ..
        20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
        21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
        ( Apt 9)

Tämä uskovan tunniste on varma tunniste, koska on ollut alkuseurakunnan ajasta lähtien varmin tunniste, tämän tunnisteen kautta on uskovien uskoa koeteltu.

Tämä siis toimii tänäänkin, vaikka erilaisten oppien sitomat yrittävät kaikkensa halventaakseen tämän tunnisteen.

Ja kysyttäessä, huudatko avuksesi Herranasi Jeesusta Kristusta, niin selviää kuka on Jeesuksen pyhä.

Muistanet oman kiemurtelusi kysymyksen edessä vuosien varrella.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Sama pätee Saviseutulaiseen ja muihinkin. Heille on annettu todistus
        siitä että Jeesus on Jumalan Poika, koska hän itse sen sanoo, ja Jumala sen
        Jeesuksesta todistaa samoinkuin apostolit.<<<

Olen huomannut, että tässä elämässä monet ihmiset syyttävät
        toista siitä, mihin itse ovat syyllisiä. Onko tuttua?
        Esimerkiksi uskoton puoliso voi epäillä ja syyttää puolisoaan pettämisestä.
        Miksi hän niin epäilee ja tekee? Siksi, koska hän itse tekee niin,
        hän itse pettää puolisoaan ja niin luulee myös puolisonsa
        pettävän häntä.

Miten tämä tähän liittyy?

Sinä syytät Usko Toivosta ja Saviseutulaista siitä, etteivät he
        usko Jeesusta Jumalan Pojaksi. Minusta tämä on aika surkuhupaisaa
        luettavaa, tämä tällainen kommenttisi ja syytöksesti. Mutta ymmärrän ,...
        tällä tavalla sinä annat sellaisen vaikutelman, että sinä uskot
        Raamatun ilmoituksen Jumalan Pojasta. Mutta sinä olet ovela eksyttäjä.

Minä nimittäin pelkään, että sinä itse et usko Jeesusta Jumalan Pojaksi.
        Sinä vain hämäät sillä, että sanot Jeesusta Jumalan Pojaksi
        mutta oppisi on aivan jotakin muuta kun sitä lukee yhtä
        virkettä enemmän. Mutta Usko Toivonen ja Saviseutulainen todistavat
        Jeesuksen Jumalan Pojaksi miltei jokaisessa tekstissään. He myös
        tarkoittavat sitä, että Jeesus on Jumalan Poika.

Jos uskot, että Pyhä Henki on Jumala, sinä uskot
        Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. Jos uskot
        Jeesuksen Jumalan Pojaksi, sinä uskot Pyhän Hengen Jumalaksi
        Luuk 1:31-35 ja Matt 1:18-25

Muussa tapauksessa sinä et usko Jeesusta Jumalan Pojaksi.
        Siinä tapauksessa sinä itse olet se, joka et usko.

Miten siis on? Onko Pyhä Henki Jumala ja Jeesuksen Isä?
        Matt 1:18-25 ja Luuk 1:31-35.
        Kun Jeesus puhui Isästä, kenestä Hän puhui?
        Jumalasta, sinä sanot. Kuka on siis Jumala, josta Jeesus puhui?
        https://www.jumala-kanssamme.se/440034901

Mvh J -K

Tässä nyt olisi ollut, ja on vieläkin, "Jumalan Poikaan uskovilla"
        mahdollisuus dementoida väittämäni ja todistaa uskovansa
        Herran Jeesuksen Kristuksen Pyhän Hengen Pojaksi. Mutta
        ei yksikään "oikea uskova" ole ryhtynyt oikaisemaan vakavaa
        "väärää" syytöstäni.

Mvh J - K

Jeesus Kristus on Herra Jumala, Kaikkivaltias, ilmestynyt
        ja ilmoitettu lihassa ihmisenä.

• Anonyymi

Revityn Raamatun Seurakunta yrittää täällä taas levittää valheitaan.
      Jeesus ei koskaan kieltänyt jumaluuttaan. Jos Jeesus olisi toisaalta alkanut silloisessa juutalaisessa yhteiskunnassa huutelemaan ympäriinsä, että hän on Jumala, hänet olisi kivitetty kuoliaaksi siihen paikkaan.

• Anonyymi

Luuk.22:70 Silloin he kaikki sanoivat: Sinä siis olet Jumalan Poika? Hän vastasi heille: Tepä sen sanotte, että minä olen. Matt.27:11 Mutta Jeesus seisoi maaherran edessä. Ja maaherra kysyi häneltä sanoen: Oletko sinä juutalaisen kuningas? Niin Jeesus sanoi: Sinäpä sen sanot. Mark.15:2 Niin Pilatus kysyi häneltä: Oletko sinä juutalaisten kuningas? Hän vastasi ja sanoi hänelle: Sinäpä sen sanot. Luuk.23:3 Niin Pilatus kysyi häneltä sanoen: Oletko sinä juutalaisen kuningas? Hän vastasi hänelle ja sanoi: Sinäpä sen sanot. Joh.19:19-22

• Anonyymi

Mark.15:26 Ja päällekirjoitukseksi oli merkitty hänen syynsä: Juutalaisten kuningas.

• Anonyymi

En tee mitään. Miksi pitäisi tehdä? On itsestään selvää, että Jeesus ei ole Jumala. Jos joku sellaista uskoo, niin mitä se sinua haittaa? Onko se pois sinulta tai vahingoittaako se sinua tai muita ihmisiä jollakin tavalla?

• Anonyymi

Jeesus oli ihminen ja on ihminen edelleenkin Isän luona taivaassa ja Hän rukoilee puolestamme siellä!

Tällä on suuri merkitys meille kristityille. Koska Jeesus voitti ollessaan meidän kaltaisemme ihminen, se tarkoittaa, että myös me voimme elää samaa elämää kuin hän eli täällä maan päällä. On täysin mahdollista seurata Kristusta totuudessa! Jos seuraamme häntä, pääsemme myös sinne, missä hän on!
      Seuraavassa on muutamia raamatunjakeita, jotka osoittavat, että Jeesus oli meidän kaltaisemme ihminen, jota voimme seurata.

Jeesus oli hengellisessä kasvussa ja kehityksessä
      «Ja Jeesus varttui viisaudessa ja iässä ja armossa Jumalan ja ihmisten edessä.» Luuk. 2:52.
      Jeesus kehottaa meitä seuraamaan häntä itsensä kieltämisen tiellä
      «Silloin Jeesus sanoi opetuslapsilleen: Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.» Matt. 16:24-25.

Jeesuksella oli oma tahto, jonka hän kielsi
      «Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun.» Luuk. 22:42.

Apostoli Paavali kirjoittaa “ihmisestä Jeesus Kristus”
      «Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu – minä puhun totta, en valhettele – pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.» 1. Tim. 2:5-7.

Jeesus kutsuu itseään ihmiseksi
      «He vastasivat ja sanoivat hänelle: Aabraham on meidän isämme. Jeesus sanoi heille: Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja, mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne; miestä (norj.: ihmistä), joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.» Joh. 8:39-40.

MOT.

• Anonyymi

Unitaari suomessa? Ihme!

• Anonyymi

Jumalalla on suunnitelma meitä varten. VAIN KUTSUTUILLE JA VALITUILLE!

”Te sen sijaan olette valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo ja omaisuuskansa julistaaksenne hänen jaloja tekojaan, joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valoonsa.” 1. Piet. 2:9.
        ”Jo ennen maailman perustamista hän valitsi meidät Kristuksessa olemaan pyhiä ja nuhteettomia hänen edessään. Rakkaudessaan hän jo edeltä määräsi meidät yhteyteensä, omiksi lapsikseen, Jeesuksen Kristuksen kautta, oman hyvän tahtonsa mukaan.” Ef. 1:4-5.
        ”Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa niitä hyviä töitä varten, jotka Jumala on ennalta valmistanut, vaeltaaksemme niissä.” Ef. 2:10.
        ”Se on hyvää ja mieluista Jumalalle, meidän pelastajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.” 1. Tim. 2:3-4.
        ”Hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille hänen tuntemisensa kautta kaiken, mitä tarvitaan elämään ja jumalanpelkoon. Hän on kutsunut meidät omalla kirkkaudellaan ja voimallaan ja niiden kautta lahjoittanut meille kallisarvoiset ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden avulla tulisitte osallisiksi jumalallisesta luonnosta ja pääsisitte pakoon turmelusta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee.” 2. Piet. 1:3-4.

MOT.

• Anonyymi

Ei Jeesus tuossa jakeessa kiellä olevansa Jumala.

Commandohauis

• Anonyymi
    • Anonyymi

Markus 10
      10:17 Ja hänen sieltä tielle mennessään juoksi muuan hänen luoksensa, polvistui hänen eteensä ja kysyi häneltä: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
      10:18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

Ymmärtäisin tämän Raamatun paikan siten,että ehkä kysyjä ei tiennyt,että Jeesus oli Kristus, lihaantullut Jumala,Herra Taivaasta ja luuli sanan opettajaksi siis tavalliseksi ihmiseksi ja siksi Jeesus kysyi miksi sanoit minua hyväksi ja oikaisi,ettei kukaan ihminen,edes opettaja ole hyvä vaan Jumala yksin. Kysyjä ei ainakaan lähtenyt seuraamaan Jeesusta, joten ymmärsikö puhuvansa Jeesuksen Kristuksen kanssa.
      Opetuslapsi Tuomas kun näki Jeesuksen hän sanoi, minun Herrani ja minun Jumalani ja ei Jeesus kieltänyt niin itseään puhuteltavan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      222
      1925
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1206
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1035
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      988
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      940
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      845
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      834
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      792
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      774
    Aihe