eroon uskosta??

Anonyymi

Mä oon siinä mielessä omituisessa tilanteessa, että musta tuntuu, että Jeesus yrittää tulla vuosien jälkeen mun elämään. :o Mulla on kauheen kova kaipuu Jumalan luo ja haluisin päästä lähemmäs sitä ja antaa elämän sen käsiin.
MUTTA. Mulla on kuitenkin todella paskoja kokemuksia, kun olen joskus aiemmin antanut elämän Jumalalle, en ees lopulta tiedä onko se olemassa vai oonko vaan keksinyt kaiken päästäni. Lyhyesti sanottuna oon vaan päätynyt fundamentalistisiin kuvioihin, missä oon lopulta kokenut vain ahdistusta. Oon myös kasvanut tiukassa uskonnollisessa yhteisössä, joten oon saanut uskon "äidinmaidossa". Sittemmin ollut sellainen on-off -suhde koko uskoon.
Nyt kuitenkin vuosien jälkeen tullut kova kaipuu Jumalan luo, pelottaa, että oon sekoamassa tai päädyn taas jonnekin ahdistavaan yhteisöön tai muuten vaan konservatiivikristityksi tätä menoa.
Onko joku nyt tai ollut aiemmin samassa tilanteessa? Miten ootte selvinnyt tällaisesta kriisistä? Musta tuntuu, että oon kuitenkin paljon onnellisempi ja tasapainoisempi, kun pysyn riittävän kaukana mistään seurakunnista tai fundamentalistisesta uskosta. Osaatteko suositella esim. jotain kirjallisuutta, mitä kannattaisi lukea saadakseen järjen päähän, ennen kuin pää alkaa enemmän flippaamaan ja päädyn johonkin jeesusjengiin, mistä taas helvetin vaikea irtautua?

Mielelläni keskustelisin asiasta myös, mulle voi myös kirjoittaa osoitteeseen eroonuskosta (a) gmail.com

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pakene näitä lahkoja.Itse olen hellariperheen kasvatti.Istuin vuosikausia kokouksissa,onnettomana,en saanut apua.Lähdin pois,olen käynyt läpi sellaiset kivut,kun mitään ei ollutkaan.Olen epäillyt Jumalan olemassa oloa,niin paljon kärsimystä on ollut elämässäni.Mistä sain iloa eilen,kun kävin syöpäkontrollissa,kun en olekkaan vielä kuolemassa,asiat olikin paremmin,kuin joku lääkäri antoi ymmärtää.Tunsin,että joku auttaa minua.Uskovien tuttujeni kanssa en voi jakaa iloani,he eivät iloitse kanssani,yksi jopa sanoi,haluaa kuulla huonoja uutisia!!Kyllä minullakin on Jumalan kaipuu,Hän johdattaa varmasti sinua ja minua löytämään johdatuksen ulkopuolelta näiden lahkojen.

      • Anonyymi

        voin sanoa, kokemuksesta, että kun vihdoin irrottautuu, ei missään tapauksessa yhdenkään henkilön kanssa pidä olla enää missään tekemisissä.
        Parhaimmat, ja parhaimman tuen saat niiltä, jotka olleet samassa tilanteessa/koettuna.

        p.s. on olemassa t e r v e t t ä k i n kristinuskon opetusta.


    • Anonyymi

      Tuo sinun kaipuusi Jumalan luo (jota ei ole edes olemassa) johtuu juuri kotikasvatuksestasi.

      Ilmeisesti lapsuutesi ei ollut uskonnon parissa niin ahdistavaa kuin aikuisuudessasi.

      Onko niin, että elämässäsi on joku tyhjä kohta ja kaipaat jotain lapsuudestasi, jotain, joka täyttäisi tuon kohdan. Ehkä siksi kaipaat uskonyhteisöön.

      Muista kuitenkin mitä ahdistusta se on sinulle aiemmin tuonut.

      Lue vaikka vaikka Hannu Lauerman Usko toivo ja huijaus niminen kirja sekä Richard Dawkinsin Jumalharha.

      Nekin kirjat voisivat tuoda ymmärrystä päähäsi.

      • Anonyymi

        kirjallisuutta: "Luther / "Sidottu ratkaisuvalta", v. 2017, Suomentanut: A.E. Koskenniemi/ ensimmäinen julkaisu v. 1952, erittäin lukemisen arvoinen kirja.


    • Anonyymi

      "Mulla on kauheen kova kaipuu Jumalan luo ja haluisin päästä lähemmäs sitä ja antaa elämän sen käsiin."


      Mieti nyt vähän! Jumalia on maailma väärällään eikä yhdestäkään todistetta. Ja itse väität kaipaavasi jonkun yksittäisen huomaan. Oletko ottanut selvää edes murto-osasta muita? Niissä saattaisi olla vaikka kuinka paljon parempia.

      Tai sitten, tutustuttuasi tarpeeksi moneen, huomaisit että kusetusta ovat kaikki ja pääsisit elämän alkuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe