Romaania on sanottu yhdeksi kaikkien aikojen parhaista. No onko? No on!
Löysin tämän nyt kirjaston ilmaisjakeluhyllystä. Joskus nuorena luin ainakin alkuosaa, tuskin kokonaan. On ainakin ajankohtainen koronan takia tietysti.
Monenlaista analyysiä ja poliittistakin tulkintaa kirjasta lienee tehty.
Albert Camus: Rutto
5
52
Vastaukset
Hyvä kirja on se. Yhteiskunnan toimet silloisen ruton ja nykyisen koronan aikana ovat hyvinkin samanlaisia.
- Anonyymi
Kirjan alussa kun kuvataan ihmisten reaktioita sen epidemian alussa niin ne nehän ovat prikulleen samanlaisia kuin on olleet tämän koronan kanssa. Eli vähätellään, liioitellaan, yritetään olla niin kuin sitä ei olisikaan!
Eihän kirjan kuvaus rutosta itse asiassa olekaan "lääketieteen mukainen", lääkäri Rieux vaan puhkoo paiseita sadoittain ja tuhansittain, eikä muka sairastu itse ollenkaan. Keskiajan ruttotohtori lintunokkineen on todellisempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjan alussa kun kuvataan ihmisten reaktioita sen epidemian alussa niin ne nehän ovat prikulleen samanlaisia kuin on olleet tämän koronan kanssa. Eli vähätellään, liioitellaan, yritetään olla niin kuin sitä ei olisikaan!
Eihän kirjan kuvaus rutosta itse asiassa olekaan "lääketieteen mukainen", lääkäri Rieux vaan puhkoo paiseita sadoittain ja tuhansittain, eikä muka sairastu itse ollenkaan. Keskiajan ruttotohtori lintunokkineen on todellisempi.Hulluja nuo eurooppalaiset.
- Anonyymi
Lothrop Stoddardin under Man.
- Anonyymi
Tuota kirjaa on koronan aikana myyty aivan hirveät määrät. Joissain maissa loppuunmyyty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423