Ei mulla muuta.
Uudet arkeologiset todisteet paljastaa että Hyksot eivät koskaan hyökänneet ja käyneet Egyptissä. Eivät lähelläkään koko maata. Sen sijaan egyptiläiset omaksuivat ajan myötä hyksojen tavat ja kulttuurin. Minkäänlaista väestön vaihdosta ei siis tapahtunut kuten aiemmin vielä uskottiin.
https://www.newser.com/story/293725/archaeologists-bust-myth-about-ancient-egypt.html
Arkeologien uusin tutkimus kumoaa Raamatun Exoduksen lopullisesti
12
<50
Vastaukset
Hiukan erikoinen aloitus. Eihän koko artikkelissa edes mainita Exodusta tai Raamattua. Eikä Hyksosta ainakaan sillä nimellä edes mainita Raamatussakaan. Olenko minä nyt ymmärtänyt jotain ihan väärin, vai onko aloittajalta jäänyt joku oleellinen tieto mainitsematta?
No, kaikesta huolimatta toivotaan nyt kuitenkin, että tästäkin aiheesta saada loppujen lopuksi ihan asiallinen ja merkittävä keskustelu aikaiseksi. Jätän keskustelun jatkamisen muiden, minua tietävämpien ihmisten harteille.- Anonyymi
Mutta juutalaiset pakenivat orjuudesta.
Sitä uskoa et meiltä vie.
Mikään todiste maailmassa, ei kumoa uskoa yhteiseen jumalaamme.
Jeesus on sinunkin herra.
Aamen.- Anonyymi
No tässä nyt on todiste siitä taas mitä tarkoittaa hihhuloiti. Kun mikään todiste ei kumoa uskoa yhteiseen jumalaan. Huvittavaa tässä on se että kyseinen kirjoittaja hyäksyy "todisteen" ikä edes yritä kumota sen todenperäisyyttä. Hän ei vain välitä siitä. Tärkeää on vain USKO. Tosiaan toivon että hänellä ei ole yhtäkään omaa lasta. Itse asiassa hänelle pitäisi julistaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan.
PS. Mistä näitä oikein tulee.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tässä nyt on todiste siitä taas mitä tarkoittaa hihhuloiti. Kun mikään todiste ei kumoa uskoa yhteiseen jumalaan. Huvittavaa tässä on se että kyseinen kirjoittaja hyäksyy "todisteen" ikä edes yritä kumota sen todenperäisyyttä. Hän ei vain välitä siitä. Tärkeää on vain USKO. Tosiaan toivon että hänellä ei ole yhtäkään omaa lasta. Itse asiassa hänelle pitäisi julistaa lähestymiskielto kaikki lapsia kohtaan.
PS. Mistä näitä oikein tulee....Ja höpö höpö löpö... Mikä se mainitsemasi todiste on ja missä se on? Aloitushan on ihan täyttä ateistien huuhaa sekoilua. :D
- Anonyymi
Ateistit ne vasta osaavatkin tuon hihhuloimisen taidon. Onhan tuota ennenkin nähty täällä. Mikä tahansa älyttömyys kyllä kelpaa jopa ihan totena esiteltäväksi kunhan se vaan jotenkin näyttäisi kumoavan Raamatun historiallisen luotettavuuden. No, tämä aloitushan ei käytännössä tee mitään edes sinne päinkään. Kunhan on vaan jokin typerä yritys vedättää uskovia.
- Anonyymi
ArtoTTT
Menikö aloittajalta nyt jokin sivu suun linkkisi mukaan hyksot asuivat Eyptissä jo ennen valtaannousuaan ja hallitsivat vuosisadan ajan Egyptiä, sinä väität etteivät edes käyneet koko maassa.
"Hyksos ei ollut Egyptin ulkomaalaisia hyökkääjiä; he asuivat siellä jo ennen kuin nousivat valtaan"(linkin google käännös)Onko joku ajatellut, että tarinan mukaan Egyptissä ollut Mooseksen kansa olisi ollut hyksoja?
- Anonyymi
jjeeves kirjoitti:
Onko joku ajatellut, että tarinan mukaan Egyptissä ollut Mooseksen kansa olisi ollut hyksoja?
Tällainen teoria on joskus esitetty ja Araboastaon on myös väitetty löytyneen hyksojen valtakunta. Tuon artikkelin jälkeen nää vanhat tutkimukset naurattaa.
- Anonyymi
Mihinkään muuhun maahan hyksot ja Juutalaiset eivät ole hyökänneet ja puhdistaneet alkuasukkaistaan, kuin vain Jumalan lupaamalle alueelle, jossa Israel jälleen sijaitsee.
Hyvis.- Anonyymi
Aamen veli 🐪
- Anonyymi
Mutta juutalaisten historia ei kumoa exodusta :)
- Anonyymi
No minä uskon kyhllä että naakat valloittaa maaseutua, näin jo kuinka nokkapystyssä istuivat tyhjän talon savupiipun nokassa, selvästi ovat valloitusmielessä siellä !
ja jonain päivänä ne ovat niin kehittyneitä että nukkuvat vuoteissa eivätkä pesi savupiippuun vaan vaatekaappiin !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle934478Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473106Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852859- 781645
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391442450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021224- 15957
- 184854
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan37818Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah17812