Maailma jossa elämme, on sellainen.
Kun jumala ilmestyi Moosekselle palavassa pensaassa, hän nimeä tivattaessa vastasi tavalla, joka on käännetty : ”Minä olen se mikä olen”.
Se on kuulemma kuullostanut hepreaksi suunnilleen tältä: ”Ehje ashar ehje” josta sitten tehtiinkin jumalan nimi Jehova.
Olen kuullut väitettävän, en muista missä, että oikea käännös olisikin ”minä osoittaudun sellaiseksi kuin osoittaudun”. Ihmettelen kylläkin, miten noin pitkästä termistä saisi yhden 5-6 latinalaisella kirjaimella translitteroitavissa olevan nimen, mutta siitä ei pääse yli eikä ympäri, että molemmissa tapauksissa ollaan tultu niin lähelle maailman sellaisuuden käsitettä, että sitä on vaikea pitää satunnaisena.
Mikä taas tarkoittaa, että sillä, joka tuon on kirjoittanut, on pitänyt olla vahva intuitiivinen näkemys tässä maailmassa elämisen luonteesta.
Sama näkemys kuin TAO-TE-KINGin kirjoittajalla: "Se TAO joka voidaan määritellä, ei ole oikea TAO.
Historia on kertomusta menneisyyden tapahtumista. Sellaisena se on kuitenkin vain yksi kertomus muiden joukossa, sillä itse asiassa koko inhimillinen kehitys perustuu kertomuksiin, joita syntyy jatkuvasti lisää meidän itsemme läsnäollessa. Joudumme siis paneutumaan kertomuksiin kertomuksista, kun alamme tutkia menneisyyttämme. Kertomuksissa on nähtävissä sekä valtavirtoja että pieniä puroja, detaljeja, osakertomuksia, miksi niitä nyt halutaankin kutsua.
Valtavirtoina voidaan nähdä esmes talouselämän tarina ja valtion tarina, sekä uskonnon tarina. Ne nyt vain ovat läsnä aina siinä missä historiaa tehdää :)invaders but had been living in Egypt for generations before they rose to power.
Uskonnon tarina
0
74
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984