Syvän hiljaisuuden tunne

Olin eilen mökillä joka on melko syvällä luonnon helmassa. Ainoastaan kuuntelin katsellen rantaan enkä kännykän ruutuun. Ei tuullut ollenkaan eikä yksikään lintu ei laulanut. Rauhan tunne ei olisi voinut olla syvempi rinnassa.

Koska viimeksi olette kokeneet tuollaista syvää rauhaa jossa ilma on kuin maitoa ja ainoa ääni on oma hengitys? Tuskin kotonakaan tuollaista pystyy valveilla saavuttamaan kun kuulee koko ajan autot ja koneiden hurinat.

4

79

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Koska viimeksi olette kokeneet tuollaista syvää rauhaa jossa ilma on kuin maitoa ja ainoa ääni on oma hengitys? Tuskin kotonakaan tuollaista pystyy valveilla saavuttamaan kun kuulee koko ajan autot ja koneiden hurinat."

Näinhän se on kuten kirjoitat. Vaikka talvella korpimetsän keskellä savusaunan kuistilla katselee kirkasta tähtitaivasta, ei tule mieleen tämän maailman arkiset asiat vaan ihmettelee ja ihailee näkemäänsä

Joskus tulee hirviä pihaan ja jostain voi kuulua susien ulvontaa mutta silti rauhallista

https://www.youtube.com/watch?v=mQedOObEqEE

• Anonyymi

Olen kerran mökkikorvessa, yömyöhään onnistunut kuulemaan susien viestittelyä. Ensin ulvoi yksi susi, kohta toinen ja pian kolmaskin yhtyi ulvontaan. Lähes mykistävä kokemus minulle. Tuttu luontoihminen kertoi, että niin sudet suunnittelevat saalistusta.

Susien osuuden jälkeen tuli luonnossa aivan käsittämätön hiljaisuus. "Ei liiku lehti, ei oks' ei puu", ei kuulunut yhtään mitään.

• Anonyymi

Toni vieläkö retkeilet talvella siellä mökkiseutusi erämaissa. Muistelen joskus sinun maininneen palstalla että saatat talvella nukkua kuusen alla tai lumikuopassa useita päiviä kestävillä retkilläsi?

• Anonyymi kirjoitti:

Toni vieläkö retkeilet talvella siellä mökkiseutusi erämaissa. Muistelen joskus sinun maininneen palstalla että saatat talvella nukkua kuusen alla tai lumikuopassa useita päiviä kestävillä retkilläsi?

Kyllä näin tulee tehtyä. Talvella vaikka jossain saaressa pakkasyönä makuupussissa ja katselee tähtiä ja miettii mailman menoa

https://www.youtube.com/watch?v=WH8gov-iI3I Janne Tulkki Lumikenttien kutsu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3563
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2204
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1855
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1599
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1548
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      15
      1545
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1407
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1267
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1245
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1212
    Aihe